כמה תובנות..........

פורום זה הינו הפורום הראשי של האתר.
במקביל לפורום זה יפתחו פורומים נוספים לפי הצורך...
פרסם תגובה
tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
כמה תובנות..........

הודעה על ידי tutisdog » 17:20 ,8 אפריל 2009, ד'

שלום לכולם

לאחר המקרה שהיה לי ב-19.3 עם משטרת ישראל , בעקבות הימצאות של שולה אולרים בתיק שלי ולאחר שהסברתי שאני אספן, הגעתי לכמה תובנות ובעקבותיהן למסקנה די קריטית עבורינו ציבור האספנים בארץ. אני הבנתי מכך שכל המערכת זורקת את התיק אחד על השני על מנת לקבוע אם באמת היתה לך מטרה כשרה , כאשר מי שחוקר אותך הוא זה ששומע ממך את הסיבה וגם השוטר שמחליט לעכב אותך. אבל מנגד כל תשובה טובה או מוצדקת עדיין תוביל אותך לתחנה , יקחו ממך תביעות אצבעות ויפתחו תיק עד שיוחלט שהוא נסגר , בין אם ע"י מחלקת התביעות ובין אם לבסוף ע"י בית משפט.

אני טוען מספר דברים:
1. צריך לעשות לובי רציני על מנת שיהיה חוק שלא ישאיר מקום לפרשנות של שוטר על מנת שיהיה ברור בדיוק מה הם התנאים שמותר לך לשאת אולר או סכין בכליך . ולהבהיר את המושג מטרה כשרה. כי מה שכשר בעיניך לא תמיד כשר בעיני השוטר או החוקר .
הגעתי למסקנה שלא כדאי להסתמך על חוק שכתוב בו במפורש , המחזיק אגרופן או סכין מחוץ לתחום ביתו או חצריו ולא הוכיח כי החזיקם למטרה כשרה דינו מאסר. אבל אם אני כאספן רוצה לבצע החלפה או מכירה של פריטים לאספן אחר , דעתי אומרת שזו מטרה כשרה, הבעיה היא שוב מה קורה עד שאתה מגיע הביתה עם הפריט החדש שרכשת ולזה אין לאף אחד במשטרת ישראל תשובה.
2. צריך להגיע למצב שבו לא ייתכן שלשוטר או חוקר לא תהיה תשובה לענות לך.

הטענות האלה באות בעקבות ההבנה שלחוקר אין תשובה ראויה לתת כאשר אני מסביר לו שאת האולרים שנמצאו בתיקי הייתי אמור למכור לאספן אחר שגילו מעל 18 , והתשובה שקיבלתי היא על תיקח אותם בתיק שלך, אז אני צוחק ואומר אם אני אשים בכיס לא טוב ואם אני אשים בסתר בכלל בכלל לא טוב, אם זה בתיק זה גם לא טוב, אז איך אני אמור להעביר את הפריט ממקום למקום.
כמו כן העליתי בפניו את השאלה של מה יקרה אם מחר אני נכנס לחנות כמו ריקושט וקונה אולר לאוסף או נכנס לחנות כלי מטבח וקונה סכין שף למטבח שלי, מבחינתי שני המקרים הם כשרים לחלוטין , אני אוכש פריט למטבח או לאוסף , ואז בדרך הביתה שוטר עוצר אותי ועורך חיפוש , לפי הטענה שאדם לא צריך להסתובב בכלל עם הפריט בתיק גם אז יעכבו אותי, לחוקר אין תשובה על זה, והתשובה שכן היתה לו היא אם התיק יגיע לבית משפט אולי תצליח ליצור תקדים שזה גם טוב בשבילנו. צחקתי ואמרתי לו שזה ממש מגוחך.
בכיר ממנו הגיע ושאלתי אותו את אותה שאלה, הוא אמר לי שמבחינתו אם הסכינים היו ארוזים באריזה שלהם אז הוא לא היה עושה בעיה , ואם הסכינים היו בתוך קוספא בתיק אז גם היו רואים זאת אחרת. אבל גם לו, לא היתה תשובה לגבי רכישה של פריט מחנות ולקיחתו הביתה. כי סה"כ אדם לא צריך להסתובב עם סכין בתיק. אמרתי לו שהייתי בבזאר לפני כשנה והיה לי תיק עם 30 סכינים בפנים , אז התשובה שקיבלתי שתיק עם 30 פריטים הוא לא תיק עם 3 פריטים, תשובה קצת מעצבנת כי לא כל פעם שאתה רוצה למכור/להחליף פריט מהאוסף שלך אתה בוחר לקחת את כול האוסף איתך, אתה תיקח את הפריטים שהינך רוצה למכור או להחליף. הרי למה תיק אם שלושים יהיה שונה מתיק אם שלוש- הרי מי שרוצה לבצע מעשה פשע מספיק לו רק אחד ולא צריך תיק עם שלושים או שלוש, מספיק רק אחד. ויש כאלה שלא צריכים אפילו אחד על מנת לבצע מעשה רע כלפי אדם אחר. בין עם כהגנה עצמית ובין אם כתוקף.
השיטה של המשטרה שלנו היא קודם כל לעכב ואח"כ לפתוח תיק , שיטה מגוחכת וחסרת טעם . שבאה בעקבות חוק שלא מנוסח היטב .לי נאמר שאדם לא צריך להסתובב עם האולרים שלו בתיק ולא משנה לאיזה מטרה . כי אדם כזה אם יותקף יכול להוציא את האולר מהתיק ולהשתמש בו להגנתו, ולנו כאזרחים מותר להגן על עצמנו רק בידיים. ואילו לשוטר יש נשק ומותר לו להשתמש במקרה שהצורך דורש אבל מכיוון שהם שוטרים והם מיומנים הם גם יודעים איך ומתי .
אני אומר כך צריך להגיע למצב שבו אנחנו האספנים וחובבי הסכינים למיניהם עושים משהו על מנת לשנות את החוק או להגיע למצב שבו לכל אספן גם אם הוא לא חבר בעמותה יהיה אפציה לקבל תעודה של אספן , ונכון להיום אין מי שמסדיר זאת במדינה שלנו, המליצו לי המשטרה לגשת לנוטריון על מנת לחתום על תצהיר שאני אספן. זה לא נראה כזה טוב ולא בהכרח ששוטר יקבל זאת בפעם הבאה.
מעבר לכך כל נושא שקשור לאלימות ודווקא בגישה שכאילו גם אספן יהפוך לאלים הוא שטות כי כבר ראינו איך שוטרים מיומנים ויודעי חוק רוצחים את נשותיהם עם נשק חם , ונכון לא כל השוטרים הם כאלה אבל הטענה המופרכת של כל אדם עם סכין בתיק יש לו פוטנציאל להיות אלים כך גם עם כולם. כולל שוטרים חיילים במדים וכל אחד אחר שמחזיק נשק. ולכן צריך לעשות משהו על מנת שהחוק ישתנה.

המסקנה הראשית שלי היא שצריך להקים לובי על מנת להשיג שינוי בשאיפה שזה יקרה מהר, אם יש מעוניינים אני מוכן ומזומן לעשות מה שצריך על מנת להקים לובי כזה , אם למישהו יש ידע כיצד מתחילים להריץ כזה פרוייקט ויש לו קשרים בחלונות הגבוהים שקרובים לבעלי התפקידים בכנסת מוזמן לעזור לי ולעוד מי שייצטרף לעשות את השינוי.
הגיע הזמן שנוכל לצאת מהארון, אם להומואים מותר לצאת מהארון הגיע הזמן שאנו האספנים גם נצא ואל בינואותי לא נכון אני לא הומו :lol: ואין לי משהו נגדם, הם פשוט נלחמו עבור זכותם לחיות את חייהם וכך גם אנחנו חובבי הסיכינם צריכים להילחם)

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 18:27 ,8 אפריל 2009, ד'

הבעייתיות שבנושא ידועה.
הלובי צריך להיות מכוון לשוטרים ולציבור בכלל, לחינוך והסברה, וצריך להיעשות בצורה חכמה.
הועלו רעיונות בעבר, שנדחו.
רעיונות חדשים מתבשלים, ונראה מה ילד יום איתם.
בסופו של דבר, מי שיכול לעשות את ההבדל, זה אנחנו, ולא אף אחד אחר.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

El_Duderino
חדש בפורום
הודעות:34
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי El_Duderino » 11:43 ,9 אפריל 2009, ה'

יש לי חשד שכל אלה שמציקים להם על נשיאת סכין למעשה רוצים להיתפס ובגלל זה זה קורה להם.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 15:55 ,9 אפריל 2009, ה'

El_Duderino כתב:יש לי חשד שכל אלה שמציקים להם על נשיאת סכין למעשה רוצים להיתפס ובגלל זה זה קורה להם.
וכוונתך בזה??

אם אתה חושב שאני מאלה שמסתובבים ברחוב ומנפנפים באולר אז אתה ממש טועה. אני לא תראה אותי אם אולר בתיק אלא אם כן :
1. כמו בעבודה הקודמת שלי זה היה שימושי בעבודה במה שעשיתי , היום אני כבר עובד בתחום אחר לגמרי ולכן אין לי אולר בתיק ולא בכיס ולא בשום מקום.
2. הסיבה השנייה שיהיה לי אולר בתיק היא רק אם אני ארצה למכור אותו ואצטרך להיפגש עם הקונה.

זה כל הסיבות, מכיוון שהיום אצלי תקפה רק הסיבה השנייה ומכיוון שלא קורה לי כל יום ואפילו לא פעם בכמה חודשים שאני מוכר פריט מהאוסף , במיוחד לא לאחר שרוב האוסף שיש לי היום זה פריטים שנקנו לאחר חידוש האוסף. אז אין סיבה שיציקו . כי אני לא הולך ברחוב עם אולר לא בכיס ולא בתיק, והיום לאחר המקרה הזה אני לא בטוח שארצה בכלל למכור שום פריט יותר ואם כן אז זה יישלח בדואר או שהפגישה תעשה אצלי בבית.

דבר נוסף הוא שאם שוטר חושד בך ומבקש לעשות חיפוש ואינך מסתיר את העובדה שיש לך בתיק אולר , זה הרבה יותר חכם מאשר לא לומר כלום ואז שיגידו לך שאתה מסתיר משהו.
להיות חשוד במקרה של נשיאת כלי אסור ובהסתרה שלו. זה דבר אחד ולומר שיש לך בתיק ולהיות גלוי זה דבר אחר לגמרי.
כנות תמיד יותר טובה משקר.

El_Duderino
חדש בפורום
הודעות:34
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי El_Duderino » 16:27 ,9 אפריל 2009, ה'

אני מבין את התסכול שלך אבל אני בספק אם המצב הולך להשתנות.
.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 16:45 ,9 אפריל 2009, ה'

אני מקווה שכן יישתנה , אבל כמו שאומרים אם לא ננסה אנחנו אוהבי הסכינים לעשות את השינוי , זה לא יקרה.

בגלל זה גם העליתי את הרעיון שוב של לנסות לעשות לובי כלשהו על מנת להפנות את תשומת הלב החיובית להעלות את המודעות לגבי סוג האספנות הזו , ולגרום לאנשים להבין שלא כל אספו הוא איש עם פוטנציאל רע.

שינוי לא יקרה לבד במקרה שלנו , במיוחד במדינה כמו שלנו שכל כמה זמן אתה שומע על דקירה, ואז ישר כל מי שיש לו סכין סתיק גם מסיבה הכי מוצדקת צריך ממש לפחד.

מי שצריך לפחד הוא אותו אדם עבריין שמתכנן לבצע מעשה פלילי עם הסכין.
כמו שאמרתי אם אתה תרצה לרכוש סכין שף, אין לך אחריות שלא יקרה לך מה שקרה לי, וכל זאת בגלל צורת החוק ועצם העובדה שהמשטרה לא מקבלת בשום צורה הסבר הגיוני שלך כאדם מן השורה. והעדיפות של הגוף הזה היא קודם לפתוח לך תיק ורק אח"כ אם ירצו לסגור אותו או להעבירו לבית משפט. אנחנו כאזרחים לא צריכים להיות תלויים בגוף שאינו יודע לקחת אחריות וכל זאת כי כל אחד מהשוטרים רואה אותנו בעין שונה. בשביל אחד אנו אספנים ובשביל השני אנו יכולים להיות פושעים. וחבל. ברגע שהחוק יהיה שונה ומנוסח בצורה יותר נחרצת ובצורה יותר מתאימה לעובדה שלא רק עלי להוכיח אלא גם עליהם המשטרה להוכיח שהינך מבצע פשע בעצם נשיאתך בתיק אולר. אז גם לשוטר יהיה יותר קל להתמודד עם הבעיה, נכון להיום הם קודם יעכבו אותך ואח"כ יחליטו מה הלאה ואם אתה בסדר או לא . חוקר משטרה יושב וחוקר כיום עושה זאת רק על מנת שיהיה רשום בתיק משהו ואז התיק עובר למח' תביעות והם אמורים להחליט מה הלאה , לסגור או למשפט. אם החוק היה מפורש בצורה יותר ברורה והיה רשום בדיוק מתי מותר ומתי אסור לך להחזיק אולר בתיק ומאיזה סיבות אז היית יכול לא להגיע למצב של חקירה בכלל.

אני בכלל טוען שהיום במצב של המדינה שלנו אולי צריך לארגן מעיין סוג של אישור למי שהוא אספן .

הקטע שהכי הצחיק אותי הוא שאותו שוטר שעיכב אותי וחיפש בחפציי, היה לו מולטיטול על החגורה, במה הוא שונה ממני, האם הוא מעל החוק, האם לו מותר להחזיק מולטיטול במסגרת העבודה ולי כאזרח אסור, הרי נשק יש לו מה הוא צריך מולטיטול גם כן, גם במולטיטול יש להב.
האם אתה תלך לעבודה שלך ושם יש לך שימוש בסכין יפני או אולר , למה שיהיו לך בעיות הרי אם אתה רואה איש חוק מחזיק כלי נשק ובנוסף כלי שיש בו להב במה אתה שונה ממנו :?
על כל השאלות האלה צריך לענות, והדרך היא לעשות מאמץ ולשנות את החוק על מנת שייתן מענה מתאים. היום לומר מטרה כשרה זה כבר לא מתאים , כי שוב בעיניך להשתמש באולר בעבודה במקום בסכין יפני זה כשר ובעיני שוטר זה לא. אז מי צודק :?:

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 17:03 ,9 אפריל 2009, ה'

סול,
חבל על המאמץ שלך, יש לי תחושה שנוסף עוד אדם ליצירת פרובוקציות, מה שכן דורון צודק,
כמו כן הלובי אמור להיות מופנה לחלונות הגבוהים יותר, ואולי אפילו לטיפול באספנות כלי נשק קרים כאחזקת נשק קל -ז"א השגת רשיון
אולי כדאי אף לשאול אנשים בעלי הבנה עמוקה בחוק פה על יצירת תקדים כלשהו שעליו יסתמכו ליצירת הגנה על אנשים כמונו אספנים בקנה מידה קטן -בינוני

El_Duderino
חדש בפורום
הודעות:34
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי El_Duderino » 17:07 ,9 אפריל 2009, ה'

עוד פעם, כניראה שלא הבנת מה אני אומר. התסכול שלך מובן אבל אתה בעצמך אומר שבמצב של המדינה היום ראוי שתהיה תעודה לאספנים. אבל המצב במדינה היום זה שרוצים להנפיק לאוכלוסיה שעוני מים שימדדו 4 דקות במקלחת! אז אין הרבה סיבה לאופטימיות.

אמיר_לב אני לא חושב שאתה מכיר אותי מספיק כדי קבוע למה אני כאן. אני ממליץ לך לרדת ממני כי עלולים להשהות את שנינו בסוף. אז חבל.
.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 17:16 ,9 אפריל 2009, ה'

אני מוכן להשעייה - רק כדי למנוע מעוד אחד שרוצה למצוא במה להוציא להרוס את הפורום

גם ככה אני נכנס לפה בזמן האחרון פעם בשבוע ... או אולי אני אוכל גם להרשם בכינוי אחר, מה אתה אומר...

לומר שאנשים רוצים להתפס לכן הם מסתובבים עם סכינים זה אחת הדעות הכי מנותקות ששמעתי, אני רק חושב על הסיטואציה שלי אישית כשאני הולך לדוג ונתפס לי חוט דיג בעובי 6 מ"מ בסלעים דבר שרק האולר שנמצא בערכה שלי יוכל לנתק, או כשאני בעבודה והמשטחים שקיבלנו עטופים ואי אפשר לפתוח בידיים, אז צודק אני רוצה להתפס עם סכין עליי כי למעשה אני הולך לשחוט דגים וחבילות ...אני אפילו לא מדבר על התגובה על החשבונית והביטוח - יד שניה מה לא מובן בזה...

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 17:17 ,9 אפריל 2009, ה'

בקשר לחלונות גבוהים אני בהחלט מסכים , אבל אני חושב שכמה שיתר אספנים וחובבי התחום יפנו גם אם בעזרת עצומה כלשהיא לחלונות הגבוהים אולי נוכל לעורר תחילה של תהליך.
אני תמיד אופטימי בקשר לדברים כי בסופו של דבר אני מאמין שעל מנת ליצור שינוי גדול צריך להתחיל להזיז בקטן . כמה שיותר נצליח להזיז ככה גם יגדל המרחב של השינוי. ושוב על מנת להזיז משהו חייבים להתחיל מהיכן שהוא. אי אפשר להזיז כלום מלשבת בבית . בגלל זה שאלתי בהתחלת השרשור האם יש אנשים שמוכנים לעשות את המאמץ ביחד איתי ורצוי גם אנשים שיש להם מכרים בחלונות הגבוהים , כמובן שכמו שציינת אמיר צריך גם אנשים שמבינים בחוקים.

El_Duderino
חדש בפורום
הודעות:34
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי El_Duderino » 17:20 ,9 אפריל 2009, ה'

שמע, אתה פרנואיד וצריך כניראה עזרה. אני לא כאן כדי לריב או להרוס ופשוט תעזוב אותי בשקט בסדר? אני לא יודע מי אתה ואני לא מחפש כאן עניינים עם אף אחד אז פשוט רד ממני. זכותי לחשוב מה שאני רוצה והדעות שלי לא פחות מנותקות מהדעות שלך. ובזה מבחינתי הסתיימה התקשורת שלנו בסדר? כי אני לא רוצה שבגללך ישעו אותי. ואם יש כאן משהו מההנהלה אני מבקש ממכם להבהיר לאיש הזה שיעזוב אותי בשקט כי לא עשיתי לו או לאף אחד כאן שום דבר רע.
.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 17:24 ,9 אפריל 2009, ה'

לא פרנואיד אלא יותר כמו אחד שמבין קצת במחשבים ובמיוחד התחום האינטרנט
אבל בשביל הדיון התקשורת בינינו הסתיימה לאחר שאמרתי מה שרציתי לאנשים כמוך.


ועכשיו לסיבה שלשמה בכלל התחלתי לרשום פה,

רעיון לדעתי מצוין שלך בנוגע לעצומה, הבעיה שאנשים מכונסים בעצמם ולא מגיבים לקידום כללי פה, אני חושב שזה יותר בגלל הקטע של מודעות, אנשים אוספים סכינים והדיעה עליהם שלילית בגלל הסכינים /חרבות וכל השאר, למרות שישנם אנשים מכובדים כעורכי דין רואי חשבון 8) ואף רופא שאני מכיר שאוסף מגיל צעיר (האורטופד שלי !!), אני חושב שצריך ליצור יותר מודעות כמו שהיה פה לפני כשנה כשהחלו לצוץ מפגשים ותערוכות. זו הדרך לפתוח אנשים לנושא ואז להראות להם מי עיקר האספנים ככה הם יבינו שהשד לא נורא כמו שהם חשבו . אולי ככה לעצומה יהיה משקל גדול יותר

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 17:37 ,9 אפריל 2009, ה'

חברה יקרים אמיר ודודרינו , תנסו לשמור על השרשור כי סה"כ פתחתי אותו על מנת לכתוב ולעודד אנשים שרוצים שיהיה שינוי ומוכנים לעשות משהו בנידון. מריבות אישיות ניתן לעשות בפרטי וחבל לקלקל את השרשור עצמו. אני מכיר את אמיר אישית והוא בחור נחמד . אז בבקשה בוא נהיה כולנו חברים וכולנו נחמדים אחד לשני כי כמו שאומרים כל ישראל חברים :lol:

אם זה מתסכל אותי או לא זה כבר לא משנה. מה שכן אני מאלה שעושים משהו כשיש דבר שגורם להם לאי שקט. כמו שאני אוהב להיות פעיל למען בעלי חיים גם אספנות הסכינים היא מטרה נעלה מבחינתי.
ולכן אני שוב חוזר :
אם יש אנשים בפורום שמעוניינים לנסות ולהקים לובי שיעזור לנו האספנים להזיז ולשנות חוקים ,מוזמנים לנסות להקים זאת איתי, האנשים שצריך למהלך כזה הם , אספנים כמובן, אנשי חוק שהם גם אספנים, אנשים שמבינים בחוק, אנשים שיש להם חברים שמכירים את החלונות הגבוהים על מנת לקבל גם עזרה משם, וכל אחד אחר שמעוניין לתרום ולתת מזמנו הפנוי עד כמה שניתן על מנת ליצור שינוי.

אתם מוזמנים להגיב כאן ולהביע את רצונכם
יש לי אימייל וטלפון שאם אתם רוצים לדבר 0578552343

סול

נ.ב. ברווז או עומר אם אתם חושבים שלא כדאי שאעשה זאת מעל דפי הפורום אנא תאמרו לי ואני אעשה זאת בדרך אחרת וזאת על מנת לא לפגוע לא באתר ולא ביושביו

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 17:44 ,9 אפריל 2009, ה'

יש לי הערה חשובה , הפורום הזה הוא כלי חשוב לנו האספנים שאוהבים את התחום ולא מחפשים כאן לריב, הוא כלי עזר כי הוא בעברית והוא הפך להיות מעיין פורום ישראלי רשמי לאספנים והוא חשוב בנוסף לעמותה א.נ.ק.ה שקיימת ושעושה את עבודתה נאמנה כי הוא פעיל ונגיש למאות אנשים באופן יומיומי. רצוי שאנו החברים נשמור עליו ונשמור על רמתו.

El_Duderino
חדש בפורום
הודעות:34
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי El_Duderino » 17:58 ,9 אפריל 2009, ה'

טוטיס דוג אני לא התכוונתי לפגוע בך או נושא שאתה מציג כאן. קראתי גם את הסיפור ששטחת בשרשור הקודם אבל זה עוד לפני שנרשמתי. אני עומד מאחורי מה שאמרתי ואני לא מוצא צורך לפרט מעבר לזה. אני יוצא עכשיו מהשרשור כדי לא לגרום עוד "נזק". סליחה אם הפרעתי לך ולאמיר לתקן את המדינה.
.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 18:33 ,9 אפריל 2009, ה'

לא פגעת בי ולא הפרעתי לי , מה שכן הפריע לי זה חילוקי הדעות בינך לבין אמיר שיכלו להיעשות בהודעה פרטית. במקום לשנות את רוח השרשור.

כל עוד דיברתם על נושא שקשור לזה, לי אישית אין שום בעיה, ודעתכם חשובה. אבל ברגע שהרוח נשבה לכיוון של חילופי "מהלומות" אז זה הזיז את רוח השרשור ולא זאת המטרה לבסוף.

ולכן אני אומר שסה"כ גם אם חשבת שאני מתוסכל או לא , זו זכותך , לשנות את המדינה לא אתה ולא אדם אחר יצליחו להפריע לי אם אחליט שאני רוצה לנסות. כל עוד אני מאמין שאפשר זו זכותי ואולי אף חובתי כאזרח במדינה דמוקרטית לנסות לעשות שינוי, כפי שרשמתי לך בהודעה פרטית, שינוי לא עושים מהכורסא בבית , אלא מנסים , מי שלא מסתכן לא מרוויח. ודרך אגב אתה מוזמן לנסות לעזור לי בגרימת השינוי ונסות לעשות משהו עבור הנושא. :lol:

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 20:25 ,9 אפריל 2009, ה'

אמיר ואל-דודרינו, תרגיעו את הרוחות בבקשה.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 1:14 ,11 אפריל 2009, ש'

טוטיס
זוכר שהצעתי לך את התרגיל המחשבתי של להיות לוביסט המופיע בפני וועדה של הכנסת?!זה לא הגיע רחוק לצערי.אני חושב שכדאי להתחיל בבדיקת ההסדרים החוקיים החלים במדינות בנות התרבות-נניח בעולם האנגלו-סכסי ובמערב/מרכז אירופה.יש לך איזה יידע בנושא?
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 1:20 ,11 אפריל 2009, ש'

האמת שאין לי ידע אבל אני אתחיל לאט לאט לרכוש אותו, אני אתחיל לחפור ולחפש ואני מקווה שאמצא משהו. :lol:

Guest

הודעה על ידי Guest » 11:11 ,11 אפריל 2009, ש'

הנה נקודת התחלה, לינק לחוק בממלכה המאוחדת, בריטניה- http://search.opsi.gov.uk/search?q=cutt ... collection

המצב שם דומה לכאן, החמרה בחקיקה כנגד נשיאה של נשק קר - אולרים וסכינים. כמו כאן, אורך הלהב מוגבל ואסורה סכין ננעלת.

מייק

וסרמן
תושב קבע בפורום
הודעות:70
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי וסרמן » 15:10 ,13 מאי 2009, ד'

שלום לכולם
רציתי רק להוסיף כי ההתיחסות לסכין היא כאל כלי נשק ואני לא מאמין כי כל פעולה ציבורית תצליח לשנות את הגישה הזאת, מה שגם שזה נכון פוליטית להתנגד לאחזקת סכין.
הרי מרבית האנשים אינם מתעניינים מבינים או אפילו רוצים להבין באספנות של נשק קר, בעיקר של פריטים המוגדרים כטקטיים ואין להם כל ערך היסטורי.
ההגיון הפשוט אומר שאף פוליטיקאי לא יבחר לעמוד בפני התקשורת ולהסביר למה הוא תומך באחזקת נשק קר לכל מטרה שהיא, הרי יצלבו אותו בתקשורת בצורה מוחלטת.
ומספיק שבכל פעם מישהו אחר נדקר באיזה מועדון כדי שכל הפוליטיקאים ידברו דווקא נגד אחזקת נשק קר (למטרת אספנות, למטרת טיולים וכיו"ב, זה לא משנה).
אין צורך לנסות לשכנע את המכנועים, הרי כל החברים בפורום תומכים בחופש לאסוף נשק קר, וכולנו רוצים להסתובב עם איזה סכין בכיס כדי לפתוח איזה קופסאת קרטון מזדמנת או לחסל איזה תפוז פלוני וזה לגיטימי ומובן, אך אני לא חושב שקיים מצב שנציג ציבור יראה תמיכה בזה בפומבי.

וכולנו יודעים שאפשר ללכת למגה לקנות סכין בשר באיזה 40 ש"ח ולפתוח במסכת רציחות וגם כולנו יודעים שאפשר לקחת חתיכת פלדה, לחתוך את הקצה בצורת שפיץ, להשחיז על איזה מכונה ביתית, לעטוף את הקצה עם איזה ספוג ואפשר לדקור אנשים יופי וגם לאנשי החוק ברור כי אם יוטל חרם כולל על אחזקת, ייבוא, שיווק ומכירה של סכין מכל סוג שהוא, עדיין אנשים יידקרו במועדונים, אבל אין זה משנה את התפיסה שנשיאה של פריט המוכר כנשק תקיפה משמעותה, כוונה לבצע פשע
ואפשר לדון במשמעויות ספציפיות של מה קורה אם הסכין בכיס, בתיק, תלוי על הצוואר וכד', אבל זה לא ישנה את המושג הבסיסי של אחזקת נשק (כמו אם נהיגה בשכרות, אם אתה שיכור אסור לך לנהוג, אין רמות שונות של שכרות, כלומר אין רמות שונות של אחזקת סכין)

הריבצן
תושב קבע בפורום
הודעות:72
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הלובי צריך להיות למען הרבה פחות מחוק והרבה יותר מציבור האספנ

הודעה על ידי הריבצן » 16:35 ,13 מאי 2009, ד'

ים

הוא צריך להביא להנחיות לשוטרים לנהוג בשכל
ובמקרה של נשיאת סכין - קצת לפרט.
לצורך העבודה שלי למשל אני נושא על גופי כל הזמן מולטיטול כמו אותו שוטר שעצר את טוטיס.
אין לזה שום קשר לאוסף.
לטיולים בשטח, אני הולך מאז שאני ילד עם סכין עם להב קבוע, מסיבי מספיק לפעולות שדאות -החל מחפירת גומות קטנות, קיצוץ זרדים ועצי הסקה, חיתוך מיתרים ועוד.
כשהייתי יותר צעיר ועבדתי בעבודה חקלאית היתה עלי במקום העבודה או ברכב כשהסתובבתי, משטה שעשתה גם היא כמעט הכל, כולל הקצעת עצים ועמודים לגדר וחיתוך כפות תמרים,
אולי זה מזל בלבד, אך אף אחד מהשוטרים שנתקלתי בהם לא חשב בכלל - להבדיל מהשוטר "של" טוטיס, לעכב, לעצור או אפיל לשאול.
מקווה שהמצב ימשיך
אישית אני חושב שבמקרה של טוטיס מדובר בטיפש אחד שזרק אבן [או מילא טופס] ועכשיו כל חכמי המשטרה לא יודעים איך להוציא אותה מהבאר.
מישהו פעם הסביר לי שגם על נשיאת בלון גז ומבער כמו שכל מסגר או רתך מחזיק באוטו, אפשר לעצור אותך על החזקת אמצעי פריצה - זה תלוי בעבר פלילי בתחום.
אני חושב, שצריך פשוט לחדד את ההנחיות לשוטרים - אם הסכין לא נמצא על גופו של האדם, או משמש אותו ככלי עבודה למטרה כשרה - אין לעצור, אין לעכ,ב ואין להחרים.
הסעיף שטוטיס כתב כאן פעם - "נשיאת סכין למטרה כשרה", - נשמע לי כבר אז כמו אוקסימורון אבסורדי למהדרין. ואפרופו כשר למהדרין - אני מכיר כמה שוחטים שאת המאכלת היקרה לא הם לא מעיזים להשאיר בבית המטבחיים אלה נושאים אותה איתם הביתה - מעצר?

רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

הודעה על ידי רעי » 16:45 ,13 מאי 2009, ד'

בשבוע שעבר זה קרה לי שוב:
עצר אותי שוטר תנועה לבדיקת רשיונות על מחלף קיסריה, ואחרי 20 שניות הסתבר שאנחנו מכירים. כמובן שהרשיונות היו בסדר, אבל אפילו אם לא הוא לא היה עושה מזה עניין.
בתור מתנדב (פעם בחודש-חודשיים) במשמר האזרחי אני מכיר כמה וכמה שוטרים באזור מגוריי, ויש לי מספר טלפון של אחד או שניים בנייד על כל צרה.

כל מי שחושש- שיתיידד עם המשטרה, אולי זה מה שיציל אותו ברגע האמת.

buker
חדש בפורום
הודעות:5
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי buker » 17:32 ,13 מאי 2009, ד'

אולי החוק הזה קצת מיותר - אני לא חושב שבמדינות שבהן החוק לא רואה הבדל בין להב שאפשר לנעול או אי אפשר 10 ס"מ או לא, אחוזי הדקיורת גבוהים בהרבה, אם בכלל.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים