פלדת קפיץ של חיפושית

פורום זה הינו עבורכם- היוצרים הישראליים.
פרסם תגובה
yontam
אגדת הפורום
הודעות:773
הצטרף:12:20 ,2 מאי 2011, ב'
מיקום:בנימינה
פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי yontam » 20:50 ,10 מרץ 2014, ב'

השגתי קפיץ מתלה של חיפושית ישנה
הקפיץ הוא קפיץ עלה, לא סליל והוא עובד בפיתול ולא בכפיפה.
לא כתוב עליו כלום וגם אם כתוב הכיתוב מכוסה בחלודה והסרת החלודה תסיר כנראה גם את הכיתוב אם קיים.
הניצוצות שהפלדה מוציאה בזמן עבודה על השלייף הם בעלי ענפים רבים(פלדה עשירה בפחמן)
אני חושד שמדובר או ב5160 או ב1095
שאלתי היא, אם יש פה מישהו שעבד פעם עם קפיץ דומה ויודע להגיד בערך באיזו פלדה מדובר או לחילופין אם למישהו יש פרוטוקול טיפול טרמי אוניברסלי לפלדות קפיץ זה גם יכול לעזור מאוד
תודה לעונים :)

sprite2k

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי sprite2k » 20:54 ,10 מרץ 2014, ב'

יותר סביר שזה משהו בסגנון 1080.
טיפול תרמי דומה מאוד לפלדות פחמן אחרות. חיסום בשמן בטמפרטורה לא מגנטית.
שחרור מאמצים ב200-220 מעלות. הכי נכון זה שתעשה ניסוי על כמה חתיכות לפני.

yontam
אגדת הפורום
הודעות:773
הצטרף:12:20 ,2 מאי 2011, ב'
מיקום:בנימינה

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי yontam » 20:57 ,10 מרץ 2014, ב'

תודה רבה :)

סער
הגורו הגדול
הודעות:1090
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי סער » 23:18 ,10 מרץ 2014, ב'

אני מציע לבדוק את החיסום לאחר טבילה בשמן מאחר שפלדות מסדרת 10XX מתחסמות לפי הספרות במים (זה לא חד-משמעי).
אוצר וחוקר נשק היסטורי

ACT - Armed Combat & Tactics

חיימון
אביר האפל
הודעות:302
הצטרף:8:19 ,9 אפריל 2012, ב'
מיקום:בת-ים

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי חיימון » 4:00 ,11 מרץ 2014, ג'

אני זוכר את האתר הזה מלפני שלוש שנים, ומה אגיד לכם, הרמה המקצוענית כאן המריאה בשנה האחרונה לשמיים
המציאות היא הזיה שנגרמת בגלל חוסר של אלכוהול בדם

sprite2k

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי sprite2k » 9:13 ,11 מרץ 2014, ג'

סער כתב:אני מציע לבדוק את החיסום לאחר טבילה בשמן מאחר שפלדות מסדרת 10XX מתחסמות לפי הספרות במים (זה לא חד-משמעי).
אולי הקצה הנמוך של הפלדות האלה (1040-1060) יאהבו חיסום במים. בכל המקומות שקראתי ומחיסומים שלי של פלדות קפיץ ממתלים של כלי רכב, הן מתחסמות בשמן נהדר.
אשמח אם תפנה אותי למקום שמסביר אחרת.
תודה.

Pesel

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי Pesel » 13:22 ,11 מרץ 2014, ג'

sprite2k כתב:
סער כתב:אני מציע לבדוק את החיסום לאחר טבילה בשמן מאחר שפלדות מסדרת 10XX מתחסמות לפי הספרות במים (זה לא חד-משמעי).
אולי הקצה הנמוך של הפלדות האלה (1040-1060) יאהבו חיסום במים. בכל המקומות שקראתי ומחיסומים שלי של פלדות קפיץ ממתלים של כלי רכב, הן מתחסמות בשמן נהדר.
אשמח אם תפנה אותי למקום שמסביר אחרת.
תודה.
Callister, "Material science and Engineering"
MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING 8TH EDITION (CALLISTER)
http://www.2shared.com/document/tR948S ... INEER.html
יש לי גרסה מודפסת, אביא לך בהזדמנות.

sprite2k

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי sprite2k » 13:50 ,11 מרץ 2014, ג'

Pesel כתב:
sprite2k כתב:
סער כתב:אני מציע לבדוק את החיסום לאחר טבילה בשמן מאחר שפלדות מסדרת 10XX מתחסמות לפי הספרות במים (זה לא חד-משמעי).
אולי הקצה הנמוך של הפלדות האלה (1040-1060) יאהבו חיסום במים. בכל המקומות שקראתי ומחיסומים שלי של פלדות קפיץ ממתלים של כלי רכב, הן מתחסמות בשמן נהדר.
אשמח אם תפנה אותי למקום שמסביר אחרת.
תודה.
Callister, "Material science and Engineering"
MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING 8TH EDITION (CALLISTER)
http://www.2shared.com/document/tR948S ... INEER.html
יש לי גרסה מודפסת, אביא לך בהזדמנות.
חזק. תודה

Shrubbery

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי Shrubbery » 14:04 ,11 מרץ 2014, ג'

Pesel כתב:
sprite2k כתב:
סער כתב:אני מציע לבדוק את החיסום לאחר טבילה בשמן מאחר שפלדות מסדרת 10XX מתחסמות לפי הספרות במים (זה לא חד-משמעי).
אולי הקצה הנמוך של הפלדות האלה (1040-1060) יאהבו חיסום במים. בכל המקומות שקראתי ומחיסומים שלי של פלדות קפיץ ממתלים של כלי רכב, הן מתחסמות בשמן נהדר.
אשמח אם תפנה אותי למקום שמסביר אחרת.
תודה.
Callister, "Material science and Engineering"
MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING 8TH EDITION (CALLISTER)
http://www.2shared.com/document/tR948S ... INEER.html
יש לי גרסה מודפסת, אביא לך בהזדמנות.

תודה!
הורדתי ומדפיס :)

rgrifat
אביר האפל
הודעות:254
הצטרף:13:48 ,8 אוגוסט 2011, ב'

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי rgrifat » 0:50 ,12 מרץ 2014, ד'

יש לי שאלה על מעבר פאזות, אולי אריק יוכל לענות?

סער
הגורו הגדול
הודעות:1090
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי סער » 10:21 ,12 מרץ 2014, ד'

כמו שכתבתי זה לא חד משמעי. בניסוי פשוט שהשתתפתי בו יחד עם איל ויס ניסינו לחסם להב ארוך שנעשה מ 1095 (טבילה אנכית של הלהב עד הטאנג).
טבלנו בשמן ולא היתה הקשייה של המתכת, כלל.
חזרנו על החימום וטבלנו במים, התבצע חיסום - הלהב נסדק אבל זה עניין אחר.
לפי הטכנולוגיה של המתכת, עמ' 39, מומלץ לנסות קודם לטבול בשמן בגלל שהחום הסגולי של השמן נמוך משל מים והקירור בעזרתו פחות דרסטי, וכך גם סכנת ההיסדקות.
אוצר וחוקר נשק היסטורי

ACT - Armed Combat & Tactics

lerman
אגדת הפורום
הודעות:828
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:נתניה

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי lerman » 11:28 ,12 מרץ 2014, ד'

הטכנולוגיה של המתכת ספר נהדר, מעבר למטאלורגיה בסיסית אפשר ללמוד ממנו המון על הדגש ששמו בעלי מלאכה בעבר על סדר בסדנא ,עבודה מתוכננת ועבודה בכלים הנכונים, למי שלא יצא לקרוא אני אשמח להשאיל.

sprite2k

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי sprite2k » 13:07 ,12 מרץ 2014, ד'

סער כתב:כמו שכתבתי זה לא חד משמעי. בניסוי פשוט שהשתתפתי בו יחד עם איל ויס ניסינו לחסם להב ארוך שנעשה מ 1095 (טבילה אנכית של הלהב עד הטאנג).
טבלנו בשמן ולא היתה הקשייה של המתכת, כלל.
חזרנו על החימום וטבלנו במים, התבצע חיסום - הלהב נסדק אבל זה עניין אחר.
לפי הטכנולוגיה של המתכת, עמ' 39, מומלץ לנסות קודם לטבול בשמן בגלל שהחום הסגולי של השמן נמוך משל מים והקירור בעזרתו פחות דרסטי, וכך גם סכנת ההיסדקות.
1095 חד משמעית מתחסמת בשמן. וזה גם מניסיון.
לדעתי לא הגעתם לטמפרטורה המתאימה בעת החיסום הראשון.

סער
הגורו הגדול
הודעות:1090
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי סער » 13:31 ,12 מרץ 2014, ד'

sprite2k כתב:
סער כתב:כמו שכתבתי זה לא חד משמעי. בניסוי פשוט שהשתתפתי בו יחד עם איל ויס ניסינו לחסם להב ארוך שנעשה מ 1095 (טבילה אנכית של הלהב עד הטאנג).
טבלנו בשמן ולא היתה הקשייה של המתכת, כלל.
חזרנו על החימום וטבלנו במים, התבצע חיסום - הלהב נסדק אבל זה עניין אחר.
לפי הטכנולוגיה של המתכת, עמ' 39, מומלץ לנסות קודם לטבול בשמן בגלל שהחום הסגולי של השמן נמוך משל מים והקירור בעזרתו פחות דרסטי, וכך גם סכנת ההיסדקות.
1095 חד משמעית מתחסמת בשמן. וזה גם מניסיון.
לדעתי לא הגעתם לטמפרטורה המתאימה בעת החיסום הראשון.
זה נכון, אבל עובדתית אותו להב נבדק לטמפרטורת א-מגנטיות, איל היה נפח מאד מיומן ומנוסה שיצר לא מעט להבים. הבעיה היתה כנראה בפלדה עצמה.
אוצר וחוקר נשק היסטורי

ACT - Armed Combat & Tactics

Pesel

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי Pesel » 14:31 ,12 מרץ 2014, ד'

sprite2k כתב:
סער כתב:כמו שכתבתי זה לא חד משמעי. בניסוי פשוט שהשתתפתי בו יחד עם איל ויס ניסינו לחסם להב ארוך שנעשה מ 1095 (טבילה אנכית של הלהב עד הטאנג).
טבלנו בשמן ולא היתה הקשייה של המתכת, כלל.
חזרנו על החימום וטבלנו במים, התבצע חיסום - הלהב נסדק אבל זה עניין אחר.
לפי הטכנולוגיה של המתכת, עמ' 39, מומלץ לנסות קודם לטבול בשמן בגלל שהחום הסגולי של השמן נמוך משל מים והקירור בעזרתו פחות דרסטי, וכך גם סכנת ההיסדקות.
1095 חד משמעית מתחסמת בשמן. וזה גם מניסיון.
לדעתי לא הגעתם לטמפרטורה המתאימה בעת החיסום הראשון.
שום דבר לא חד משמעי.
דוגמה: חיסום תלוי בקצב קירור -> תלות במימדים של הדגם + נפח וטמפרטורה של טווח מחסם .....

lerman
אגדת הפורום
הודעות:828
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:נתניה

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי lerman » 13:02 ,13 מרץ 2014, ה'

אני לא מסכים עם האמירה אבל נתקלתי בזה בפייסבוק בקבוצה של יצרני סכינים וזה הצחיק אותי

תמונה

sprite2k

Re: פלדת קפיץ של חיפושית

הודעה על ידי sprite2k » 13:38 ,13 מרץ 2014, ה'

lerman כתב:אני לא מסכים עם האמירה אבל נתקלתי בזה בפייסבוק בקבוצה של יצרני סכינים וזה הצחיק אותי

תמונה
חחח ראיתי את זה גם, קבוצה מעולה.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים