סכין שטח/השרדות

פורום זה נוצר כדי לתת עזרה בבחירת סכין לכלל חברי הפורום.מי שמחפש כלי טוב ליום-יום, שירות צבאי וכולי, יוכל להעזר בביקורות המופיעות כאן.בנוסף,החברים יוכלו סתם לכתוב ביקורת על סכין טובה\גרועה שקנו ו"לספר לחבר'ה"...
פרסם תגובה
orgad
חדש בפורום
הודעות:3
הצטרף:18:17 ,15 מרץ 2012, ה'
סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי orgad » 6:50 ,19 מרץ 2012, ב'

שלום לאור הידע של חברי הפורום רציתי להעלות שאלה:
ידועה השאלה שעולה הרבה:״איזה סכין השרדות הכי טובה?״
ומיד אחריה התשובה המתבקשת:״תלוי לאיזה משימה״
עכשיו לפי תפיסתי הרעיון של סכין השרדות היא שהיא תדע לעשות הכל בצורה הטובה אם תתקעו בטבע (לא הישראלי כנראה אבל סקנדיבי או ניו זילנדי) אתם צריכים שהסכין שלכם תדע גם לפלט דגים גם לבקע עצים וגם לפשוט עור של ציד..
ברור שהיא תיהיה פחות טובה מסכין שמטרתה היחידה היא פילוט דג אך הרעיון של סכין השרדות היא לשרוד.
לכן אחרי החפירה אשמח לשמוע תגובות וגם: איזה סכין הייתם לוקחים:)?

Pesel

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי Pesel » 9:16 ,19 מרץ 2012, ב'

הנושא משעמם עד דמעות.
תמונה
הרי כולנו יהודים, ולכל אחד מאיתנו יש דעה, לפעמים שניים ולפעמים הן מנוגדות.


אם מותר לשאול, מה מטרת השאלה והאם זה מוביל לאנשהו?

Melkor
אביר האפל
הודעות:407
הצטרף:22:41 ,17 אפריל 2011, א'
מיקום:jerusalem

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי Melkor » 11:23 ,19 מרץ 2012, ב'

אני בטוח ב100% שראיתי כאן שירשור שדן בעניין הזה כבר, מישהו שאל את אותה שאלה בדיוק.
אם תרצה, לא מפריע לי לחפש אותו ולשלוח לך קישור...
בכל מקרה, בקצרה, אני חושב שפסל ענה לך על השאלה. לא תקבל פה תשובה יותר טובה...
אם לחירות יש משמעות כלשהי- הרי זו הזכות להגיד לאנשים את מה שאינם רוצים לשמוע.

יובל
אגדת הפורום
הודעות:699
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:באר שבע

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי יובל » 11:57 ,19 מרץ 2012, ב'

דווקא כן תקבל תשובה יותר טובה - ואל תשים לב לאלה ש"מתנדבים" לקפוץ ראשונים כדי להציע לך תגובה דוחה או מייאשת.

כלי הישרדות יכול להיות כללי (כמו לדרמן או סוגיו), או מתמחה (כמו סכין לחיטוב עץ - מאשטי, גרזן, וכדומה) או אפילו ערכות של כלים מתמחים - גם כאלה יש.

תמיד יהיה נכון להגדיר לעצמך את המטרות העתידיות של כל ערכת כלים, לכל משימה צפויה בעיניך מראש, ולמצוא איזון בין מטרות נוגדות, כמו למשל משקל ומקום שנחסך (גם זה שיקול הישרדותי) בערכות הישרדות קומפקטיות (שיש בהן פשרות בהשגת עבודה יעילה או פרטנית), לבין ערכות כלים מתמחות הכוללות כלי חילוץ אישיים (אמצעי להדלקת אש, לתצפית, צילום, תקשורת, חבלים מאובזרים, פטישים סכינים או גרזנים וכדומה) - שאותם אפשר לשאת על הגוף, או לעומתם, כלי חילוץ ואפילו כלי חירום קבוצתיים, או כלים לתחזוקת מכונה או תשתית (כלי חפירה וכלי חילוץ רכב, כלי תחזוקה מכאנית, חומרים מתכלים שונים וכדומה), שאותם ניתן לשאת על רכב או על בהמת משא.

כך או כך, את הבעיה תמיד צריך לצפות כדי לתכנן הגנה מראש, כי "הישרדות" היא שם של פיתרון ולא שם של בעיה.


כמו-כן ובנוסף, תמיד תוכל לחפש כאן דיונים מפורטים יותר בנושא, שנעשו כאן בעבר, באמצעות שימוש במילות-חיפוש כגון "הישרדות" במנוע החיפוש שיש כאן לתכני האתר ("חיפוש מתקדם" - למעלה משמאל), כדי לברור מתוך התוצאות את מה שמתאים לך יותר.

למשל:
http://www.knife.co.il/phpbb/index.php? ... =viewtopic

http://www.knife.co.il/phpbb/index.php? ... =viewtopic

http://www.knife.co.il/phpbb/index.php? ... =viewtopic

http://www.knife.co.il/phpbb/index.php? ... =viewtopic

http://www.knife.co.il/phpbb/index.php? ... =viewtopic

http://www.knife.co.il/phpbb/index.php? ... =viewtopic

http://www.knife.co.il/phpbb/index.php? ... =viewtopic

וכדומה.
Life is what happens while you are busy making other plans." -- John Lennon"

סמל אישי של המשתמש
omery
מנהל אתר
הודעות:1089
הצטרף:10:10 ,20 ינואר 2010, ד'

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי omery » 14:14 ,19 מרץ 2012, ב'

orgad כתב:שלום לאור הידע של חברי הפורום רציתי להעלות שאלה:
ידועה השאלה שעולה הרבה:״איזה סכין השרדות הכי טובה?״
ומיד אחריה התשובה המתבקשת:״תלוי לאיזה משימה״
עכשיו לפי תפיסתי הרעיון של סכין השרדות היא שהיא תדע לעשות הכל בצורה הטובה אם תתקעו בטבע (לא הישראלי כנראה אבל סקנדיבי או ניו זילנדי) אתם צריכים שהסכין שלכם תדע גם לפלט דגים גם לבקע עצים וגם לפשוט עור של ציד..
ברור שהיא תיהיה פחות טובה מסכין שמטרתה היחידה היא פילוט דג אך הרעיון של סכין השרדות היא לשרוד.
לכן אחרי החפירה אשמח לשמוע תגובות וגם: איזה סכין הייתם לוקחים:)?
שלום אורגד!,
להלן תשובה עניינית לשאלתך,
סכין הישרדות הינה כלי שאמור לתת לך מענה כשורד למילוי צרכי ההשרדות הבסיסיים, צרכים שלעולם לא משתנים.
סכין היא כלי ההשרדות החשוב ביותר. חייבים לבחור אותה בקפידה, לעשות בה שימוש זהיר ולשמור עליה בפני נזק, ולתחזק אותה היטב. סכין אינה לום או קאטר ואין להשתמש בה למטרות אלה, אולם אם אין ברירה היא צריכה להיות בנויה להתעללות זו.

אתה חייב לתכנן מראש: You must PLAN
זכור זאת, יום אחד כלל זה יכול להציל את חייך... יש ארבעה צרכים בסיסיים:

הגנה P Protection
מיקום L Location
להשיג A Acquisition
ניווט N Navigation
ה – הגנה (P – for protection)

הסכין אמורה לתת את המענה הטכני לעניין, במיוחד להגנה והשגה.

בחירת הסכין
סכין מתקפלת בעלת להבים רבים כגון אולר שוויצרי היא כלי שימושי, אך יש לה חסרונות, בעבודה קשה היא עלולה להישבר.
אם אתם נושאים עמכם סכין אחת בלבד, אתם צריכים משהו טוב יותר, להב רב תכליתי שמסוגל לבצע כל משימה אפשרית ביעילות ובנוחות, מחיתוך עצים, פשיטת עורן של חיות ועד חיתוך ופריסת ירקות. לחלק מהן יש מצפן מובנה בתוך הידית או ידית חלולה כך שתוכלו לסחוב את ערכת ההשרדות שלכם בתוכה. אם זאת, מאפיינים אלו הם חיסרון בגלל האפשרות שהידית החלולה תשבר והמצפן יאבד מהר מאוד את הדיוק אחרי שהשתמשתם בסכין על גזע עץ קשה. אם תאבדו כזו סכין אתם מאבדים גם את ערכת ההשרדות שלכם – מוטב שתחזיקו את ערכת ההשרדות בכיס נפרד בחגורה או בתוך כיסוי (עור ) אטום.

טיפ - זכור: אתה טוב בדיוק כמו הסכין שבידך
(you are only as sharp as your knife)


הסכין שלכם היא כלי כה משמעותי בציוד ההשרדות, שאתם חייבים לשמור אותה חדה ומוכנה לשימוש. אל תזיקו לסכין בשימוש לא נכון, לעולם אל תטילו אותה לתוך גזעי עצים או תתחבו אותה לתוך אדמה מה שיכול לשבור את קצה הלהב, החלק החשוב בסכין. שמרו עליה נקיה, ואם אינכם מתכוונים להשתמש בה בקרוב, משומנת בשמן לא חומצי (לא WD-40!!) ובנדן שלה.

כאשר אתם מטיילים בשטח מיוער או קשה למעבר, אמצו לכם מנהג לבדוק את הסכין. בדיקה זו צריכה להיהפך לרפלקס אוטומטי, במיוחד אחרי התנסות בשטח קשה למעבר. בדיקה של כל הכיסים וכל החפצים צריכה להפוך לטבע שני.

סכינים מתקפלות/אולרים
אנחנו ממליצים לשאת בנוסף לסכין בעלת להב קבוע, אולר שווצרי עם להב ננעל (למשל דגם ריינג'ר של וונגר/ ויקטורינוקס) המכיל את 6 הכלים הבסיסיים (אולר, מסור, פותחן בקבוקים, פותחן קופסאות, מחט עבה, פותחן סלילי). גם סכין מתקפלת שיש לה קצה מעוקל, ויכולה להיפתח באמצעות יד אחת בלבד היא סכין מצוינת, בהנחה שהנעילה שלה יציבה (נעילה יציבה היא עניין בטיחותי וחיוני לסכין, להב לא ננעל הוא מסוכן ויפצע אתכם).

שאו עמכם תמיד כזו סכין. סכין שלה להב עם ניצב עץ או חומר לא מחליק אחר, היא לרוב נוחה יותר: היא לא תחליק מכף יש מיוזעת, ואם הידית עשויה עם ניצב ארגונומי, סביר שתצור פחות שלפוחיות.

פאראנג/ מחטב מעוקל
זהו השם המלאי למחטב המעוקל (המלאים הם קבוצה אתנית המאכלסת את חצי האי המלאי , אזור הכולל חלקים מסינגפור, בורמה, מלזיה ותאילנד), זו סכין בעלת להב גדול ומעוגל כמו מצ'טה אך קצרה ממנה. היא גדולה מדי כדי לשאת אותה בחיי היומיום אך אידיאלית ביציאה לשטחי טבע פראיים.

פאראנג בעלת להב באורך 30 ס"מ (12 אינץ') השוקלת פחות מ 750 גרם (11/2 פאונד) היא הטובה ביותר, רוחב הלהב במקום הרחב ביותר הוא 5 ס"מ (2 אינץ'), כאשר בסיס הלהב תפוס בתוך ידית העץ (כיום יש לחברת קונדור מחטבים כאלה שהם מצויינים ובעלי מתכת איכותית והנמכרים באתר, כך גם לחברת גרבר). הלהב המעוקל מאפשר הפעלת מקסימום מאמץ בחיתוך עץ, וחלקו הצר בבסיס מגן על פרקי הידיים. עם פאראנג אפשר לחתוך אפילו עצים גדולים, דבר יעיל במיוחד בבניית מחסה או רפסודה.

השחזת סכין
אם לא לקחתם איתכם מראש מכשיר השחזה מהיר לשחזור הלהב (למשל טונגסטן קרבייד וקרמי), כל אבן משחזת תתאים – אבן משחזת אפורה, בעלת גרגירים דקים, עדינים היא הטובה ביותר. קווארץ, למרות שקשה למצוא אותו, טוב גם כן ואפשר להשתמש גם באבן גרניט. שפשפו שתי אבנים יחד כדי להחליקן. אבן בעלת שתי פיאות עם צד גס וצד עדין היא אידיאלית. נישאו אותה בכיס הנדן. השתמשו בצד המחוספס יותר בתחילה על מנת להסיר זיזים בולטים, ואז בצד העדין להשחזה מדויקת. מטרתכם היא לשמור על הלהב מתפקד לאורך זמן ולמנוע שבירה של הקצה. ניתן להשתמש במשחיזי יהלום שנמצאים בשוק, חשוב להתאמן בבית!

כדי להשחיז את הלהב, אחזו את הידית ביד ימין. השתמשו בתנועות מעגליות בכיוון השעון והפעילו לחץ קבוע על הלהב עם אצבעות היד השמאלית כאשר אתם דוחפים את הסכין קדימה ממכם. שמרו על זווית קבועה והקפידו לחכך את הסכין כך שהקצה יחודד ולא יעוגל. הקפידו על אבן משחזת רטובה. רסיסי האבן על הסכין יראו לכם את כיוון הזווית שלכם. אל תגררו את הסכין אליכם תוך כדי הפעלת לחץ. פעולה כזאת תייצר זיזים. הפחיתו לחץ כדי להשחיז במדוקדק את קצה הלהב. ועבדו בניגוד לכיוון השעון על הצד השני. ישנן שיטות אחרות של השחזה ויש להתאמן בבית, ישנם סרטונים רבים ביו-טיוב המדגימים שיטות השחזה שונות.

המלצתנו לכן: קחו אתכם סכין להב קבוע גודל 12-30 ס"מ בעובי מספק לפחות 2.5 מ"מ, וכסכין משנית - סכין multitool או אולר שווצרי.
באתר יש מספר סכינים שמתאימות למטרה זו ויש לבחון בברירה אישית מה יתאים לך אישית(גם ל-MORA גם ל-CONDOR גם ל-UNITED וגם לחברות האחרות) - ראה בקטגוריית סכינים או בקטגוריית מוצרי הישרדות.

מקווה שסייעתי,
עומר יעבץ
מנהל האתר

"מנהיגות, פירושה קודם כל, ניהול החיים על פי מערכת ערכים אישית, המותאמת לדרך החיים. מנהיג אינו מוטרד ממה שאחרים חושבים או אומרים: ההנעה שלו היא פנימית, והוא אינו זקוק להנעה מבחוץ כדי לבצע ולהצליח." סון דזה.

רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי רעי » 15:19 ,19 מרץ 2012, ב'

ולמה לא בטבע הישראלי?

אני מסכים עם פסל בשני עניינים- שאם זה לא מוביל לאנשהו זה בזבוז זמן, ושהדיון התיאורטי משעמם עד דמעות.

מעשית- היום אני קצת יותר שולחני משהייתי בנעורי, אבל בין גיל 13 ל- 25 (עת השתחררתי משירותי הצבאי) טיילתי המון, כאשר חלק מהטיולים היו ללא תמיכה לוגיסטית ונמשכו מספר ימים בתנאים שאחרים יכנו "הישרדות". גם במסגרת השירות הצבאי נאלצתי להשקיע מחשבה ולבחון את העניין באופן מעשי- בעת ההכנות וההשתתפות בסדרת מילוט בקורס טיס.
אני יכול לפרט כמה סעיפים להתייחסות, אבל ללא שורה תחתונה:
1. הסכין הכי טובה היא זו שיש לך. זה אומר שכלים גדולים או כבדים לרוב מושמטים מרשימת הציוד בשלב מוקדם ולא מגיעים כלל לשטח, ופריטים קטנים שתלויים בכל מיני פינות הולכים לפעמים לאיבוד ואינם עמך ברגעים שצריך אותם. כמובן שסוגיית המחיר נכנסת פה, והייתי אומר שבאופן גס כל פריט ששוויו/מחירו מעל 150 שקל לסכין או 300 שקל למולטיטול איננו שחקן מבחינתי. בתרגיל המילוט סחבתי משום מה כידון של קלאצ' גם כדי לחפור איתו, גם כדי לחתוך תיילים וגח כדי לדפוק עם הניצב על מה-שזה-לא-יהיה, ובסוף השתמשתי רק בפינצטה שהייתה לי באולר השוויצרי כדי להוציא קוצים מכפות הידיים. הכידון היה סתם משקולת.
2. הצירוף הוא הקובע- כלי שאתה מכיר היטב על יתרונותיו וחסרונותיו ישמש אותך יותר טוב מכלי טוב יותר "על הנייר" שטרם עבדת איתו. לפני שמחליטים לצאת עם כלי לשטח ל"הישרדות" שווה להשתמש בו בבית ובחצר- להכנת אוכל, לגילוף, לשימוש יומיומי. כשהחלטתי להחליף לטיול או שניים את האולר השוויצרי בלדרמן סופרטול שקיבלתי בצבא, קיללתי כל רגע שהייתי צריך להשתמש בו, בעיקר את הרגע שבו יצאו לי שלפוחיות בידיים אחרי ניסור קצר של ענף אלון, פעולה שלא דרשה שום תמרונים ושום שלפוחיות בשוויצרי ה"נחות".
3. הנסיון והמיומנות חשובים בהרבה מהכלי. ככל שתצא יותר לשטח תכיר ותלמד פתרונות לבעיות שונות. את רוב הבעיות ניתן לפתור ללא סכין, וגם לחלק מבעיות הסכין הקלאסיות יש פתרונות ללא סכין (אני ממליץ על סדנא עצמית לשיבוב צור, שתוכיח לך כמה פשוט לייצר להב חד-פעמי חד להפליא בשטח). אני חולק על עומר בעניין הסכין ככלי מס' 1- אני הייתי מעדיף כמה מטרים של בד, או לפחות חתיכת חבל טובה. ככל שתצבור נסיון רב יותר בשטח תתעסק פחות ב"הכי טוב", ותוכל להתמקד במה שחשוב באמת- הנאה מהנוף, מהאוויר הצח, ומחווית הקרבה לטבע.

יובל
אגדת הפורום
הודעות:699
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:באר שבע

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי יובל » 15:38 ,19 מרץ 2012, ב'

אתה רואה orgad, בסופו של דבר, אפילו מי שאומר לך שהנושא הוא משעמם, או שהוא ביזבוז-זמן , טורח לכתוב עליו די באריכות, כך שאפשר להתייחס לאמירות כאלה בערבון מאד מוגבל.

לכן גם אם אתה מקבל כאן בהתחלה תגובה דוחה או מייאשת, חכה קצת בסבלנות, והתשובות יגיעו...
Life is what happens while you are busy making other plans." -- John Lennon"

Melkor
אביר האפל
הודעות:407
הצטרף:22:41 ,17 אפריל 2011, א'
מיקום:jerusalem

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי Melkor » 22:43 ,19 מרץ 2012, ב'

חידוד:
אני עדיין חושב שלא קיבלת פה תשובה ספציפית. כמו שאתה רואה, קריטריונים לא חסר.
מה שהתכוונתי אליו היה, שקשה מאוד לתת לך דגם ספציפי, כמו שאתה רואה בקישורים שיובל המליץ לך עליהם - שגם אני רציתי לתת לך.
בכל מקרה, בהצלחה
אם לחירות יש משמעות כלשהי- הרי זו הזכות להגיד לאנשים את מה שאינם רוצים לשמוע.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי אמיר_לב » 1:14 ,21 מרץ 2012, ד'

אני לא רואה למה הנושא הזה יותר משעמם מכל בניית גריינדר או סוג פלדה או כל דבר אחר בסגנון שהפך את השיחות בפורום לסדנת ריפוי בעיסוק, נושאים שאותי משעממים עד ייאוש אז באמת, הבנו את כל ה"אמנים" יש לכם פורום משלכם לכל המומחים והשואפים, תמשיכו שם את שיחות העומק שלכם שם.
הנושא אמנם נמצא בשירשור אבל יוצאות סכינים חדשות כל יום, וכל יום יש חידוש, ולכן כחובב השרדות, אני שמח לראות שיש דברים חדשים
בנוגע לשאלה העניינית בעיני,כאחד שמשתמש בכלים יותר מאשר בונה או מברבר עליהם, אני חייב למחות על הפסילה של הטבע הישראלי, ישנם מקומות מדהימים ביופיים ומאתגרים במיוחד גם לאנשים שתופסים מעצמם מומחי הישרדות, אני ביליתי זמן רב בשטחים שונים בישראל והייתי נוכח לא פעם במצבים על גבול המסוכנים, בין אם זה באיזורים מדבריים ובין אם זה באיזורי הצפון ההרריים.

לאחר ההקדמה הארוכה, הזו , אני לא חושב שסכין היא מה שיעזור לך לשרוד, יכולה להיות לך סכין ( או כמה) מהשורה השורה הראשונה ולכל פעילות אבל בלי ידע בסיסי אתה לא תשרוד (בניגוד לפרסומת של SOG)
אישית עד לא מזמן כשיצאתי לשטח הייתי לוקח סכין אחת פשוטה ויחסית גסה בצורת סקינר פול טאנג גדול מידות, שבנה בעבר אחד הנפחים פה, את הסכין רכשתי ב100 ש"ח והיא עקפה בביצועים את הסכינים הרציניות יותר שהשתמשתי בהן בעבר, התנסתי כבר בצייד ע"י מלכודות וישיר, דייג ספירינג, חיתוכי עצים ועוד, הסכין היתה כלי נוסף בערכת ההישרדות שלי, בדיוק כמו אולר הויקטורינוקס הישן שלי עם זכוכית המגדלת ( אתה מוזמן לנחש מה השימוש שלה) לפני כחודשיים העברתי אותה לחובב הישרדות חדש יחסית לאחר שנתקלתי בסכין יחסית ישנה אך אני מרוצה ממנה לחלוטין, היא עלתה לי בהזמנה מחו"ל 300 ש"ח והיא שורדת באופן ממש יפה עד עכשיו
http://www.heinnie.com/product.asp?P_ID=6510
הערכה בידית לא רעה, אבל היתרון שלה שהיא ארוכה ויכולה להפוך לראש חנית בקלות, היא כבר פגעה לי באבנים במהלך ספירינג בבניאס ונשארה שלמה, שומרת חוד לא רע בכלל והעיקר ניתנת להחלפה בקלות בגלל המחיר.

יובל
אגדת הפורום
הודעות:699
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:באר שבע

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי יובל » 7:44 ,21 מרץ 2012, ד'

היא נראית כמו מונולית, כלומר, יצוקה בחתיכה אחת שלמה שעברה עיבוד.

האם הידית חלולה מאחור כדי להרכיב אותה על מוט ?
Life is what happens while you are busy making other plans." -- John Lennon"

סמל אישי של המשתמש
omery
מנהל אתר
הודעות:1089
הצטרף:10:10 ,20 ינואר 2010, ד'

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי omery » 12:24 ,21 מרץ 2012, ד'

[quote="יובל"]היא נראית כמו מונולית, כלומר, יצוקה בחתיכה אחת שלמה שעברה עיבוד.

האם הידית חלולה מאחור כדי להרכיב אותה על מוט ?



הניצב חלול לערכת הישרדות
הסכין עליה את מדבר מקבילה לסכין SOA של יונייטד שאנו מוכרים באתר שהיא כלי אימתני ותחת 300 ש"ח עם נרתיק טקטי
גם מבחינת המחיר, ל-SOA יש ערכת הישרדות מובנית בסכין שזו תוספת ממש נחמדה
אני חושב שהיונייטד עדיפה עליה מבחינת גודל הסכין ועובי הלהב
הבאתי את השרייד בעבר, והיו לי כמה בעיות עם השרייד בהברגה של הניצב לכן החזרנו אותה לספק והבאנו את ה-SOA במקום
"סכינים למבינים" הינה אגב יבואנית בלעדית של UNITED בישראל

http://www.knife.co.il/index.php/%D7%97 ... -Explosion
עומר יעבץ
מנהל האתר

"מנהיגות, פירושה קודם כל, ניהול החיים על פי מערכת ערכים אישית, המותאמת לדרך החיים. מנהיג אינו מוטרד ממה שאחרים חושבים או אומרים: ההנעה שלו היא פנימית, והוא אינו זקוק להנעה מבחוץ כדי לבצע ולהצליח." סון דזה.

Melkor
אביר האפל
הודעות:407
הצטרף:22:41 ,17 אפריל 2011, א'
מיקום:jerusalem

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי Melkor » 15:16 ,21 מרץ 2012, ד'

אמיר\ עומר- הסכין מעניינת. כמה שאלות אם אפשר
1. מה משקל הסכין?
2. מה האיזון בין הידית ללהב?
3. אמיר, כמה באמת יצא לך להשתמש בשינון שיש על הלהב?
אם לחירות יש משמעות כלשהי- הרי זו הזכות להגיד לאנשים את מה שאינם רוצים לשמוע.

EliranD
אביר האפל
הודעות:295
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:ערד

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי EliranD » 17:55 ,21 מרץ 2012, ד'

השאלה הזאתי ביחד עם מה הסכין הכי טובה שיש הם כנראה הכי נאכלות פה בפורום.
נתנו לך פה אחלה טיפים, קח אותם ביחד עם הסכין החדשה שתרכוש וצא לחבל פטוגניה ותאבד לך שם.
בתודה,
אלירן דהן.

Pesel

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי Pesel » 21:18 ,21 מרץ 2012, ד'

אמיר_לב, זה שרשור מספר שמונה בעל לא רק כיוון דומה, אלה נושא זהה. ותאמין לי, מסקנות שתגיעו אליהם תיהנה זהות למסקנות שהגעתם שבע שרשורים אחורה.
אז אולי מספיק לטחון מים, תראו דברים חדשים באמת.

PS עם לא שמת לב, אני קוטל את כל השירשורים החוזרים שאין בהם חידוש גם על פלדות וגם על שלייפים. :)

סמל אישי של המשתמש
omery
מנהל אתר
הודעות:1089
הצטרף:10:10 ,20 ינואר 2010, ד'

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי omery » 21:19 ,21 מרץ 2012, ד'

Melkor כתב:אמיר\ עומר- הסכין מעניינת. כמה שאלות אם אפשר
1. מה משקל הסכין?
2. מה האיזון בין הידית ללהב?
3. אמיר, כמה באמת יצא לך להשתמש בשינון שיש על הלהב?
הי
יש פרטים בלינק של המוצר
http://www.knife.co.il/index.php/%D7%97 ... -Explosion
יש איזון מצויין והנרתיק מכיל מיתר מצנח, בניצב יש ערכת השרדות
המסור הוא זיג-זאג ובאמת מנסר
עומר יעבץ
מנהל האתר

"מנהיגות, פירושה קודם כל, ניהול החיים על פי מערכת ערכים אישית, המותאמת לדרך החיים. מנהיג אינו מוטרד ממה שאחרים חושבים או אומרים: ההנעה שלו היא פנימית, והוא אינו זקוק להנעה מבחוץ כדי לבצע ולהצליח." סון דזה.

lerman
אגדת הפורום
הודעות:828
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:נתניה

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי lerman » 22:13 ,21 מרץ 2012, ד'

שאלתי את עצמי שאלה דומה לפני שטסתי לחצי שנה לניו זילנד, אומנם כיום אוסף הסכינים שלי מצתמצם לאיטו לטובת כלים ליצור סכינים אבל לפני הטיסה עדיין היה מבחר די רציני של סכינים מטובי הייצרנים (יצור סידרתי),
גזר הדין היה; אופינל 10 קרבון, ספיידרקו רסקיו 73ממ
וויקטורינוקס סוויס טול, שלושת הכלים האלו לא נפרדו ממני לאורך חצי שנה.

אומנם זה לא היה טיול הישרדות אבל גם לא טיול שנתי, גרנו חצי שנה בוואן 4X4 ועשינו טראקים ברחבי כל ניו זילנד, השתדלנו להתרחק מהאזורים המתויירים מה שהוביל אותנו למקומות מדהימים שאי אפשר לתאר במילים אבל גם לכמה סיטואציות שהיו יכולות להגמר הרבה פחות טוב, בהם הראש הציל אותנו ולא הסכין.
השתדלנו להיות רק בטבע ולקפוץ ליישוב הקרוב רק לדלק ואספקה, עם הזמן למדנו מה אפשר לאכול מהטבע הניו זילנדי ובכל הזדמנות שהייתה שידרגנו לעצמנו את ארוחת הערב, כאן האופינל הייתה מדהימה, מניקוי ופירוק דגים, צלופחים, צדפות ושרימפשסים טריים, דרך קילוף פירות להכנת קומפוט מעץ הפרי המזדמן ועד ליקוט פטריות, סכין נהדרת.

לא פעם נתקענו עם הרכב באמצע השממה הניו זילנדית בלי קליטה, שם דווקא הויקטורינוקס כיכב במגוון שיפצורים ותיקונים מתחת למכסה המנוע, אין תחליף לכלי הזה.

לאומת זאת את בספיידרקו, שהיא סכין נהדרת, כמעט ולא השתמשתי ולקראת סוף הטיול החליף את מקומה מסור מתקפל של אופינל שהיה לי יותר שימושי.

אני נוטה להסכים עם כמה מהחבר'ה, לא צריך סכין מטורפת, צריך כלי שאתה מכיר, נוח לך ושאתה יודע שאפשר לסמוך עליו.
את שתי המסקנות שלי אני נושא בתיק הטיולים שלי באופן קבוע ולא יוצא בלעדייהן, אופינל 10 קרבון וויקטורינוקס סוויס טול, אני לא חושב שאני אצטרך יותר מזה, וזה עבר את מבחן המציאות.

וכמה תמונות, כי איזה מין שירשור זה בלי תמונות!

תיקון גיטרה זה גם הישרדותי?!
תמונה

צדפות פאוואה, ישר מהים
תמונה

אורניות
תמונה

תמונה

שרימפס נהרות
תמונה

צלופח נהרות טרי
תמונה

גדי
תושב קבע בפורום
הודעות:94
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי גדי » 23:16 ,21 מרץ 2012, ד'

לדעתי הפורום מאגד אנשים שנהנים ויכולים לדבר על סכינים ברצף, על כל מימד בתחום וגם במחזוריות.
הטיעון האישי שלי לטיפוח השאלה הנדושה הוא שמאז הפעם האחרונה שחשבתי על זה עשיתי עוד ימים רבים של טיולים - ניסיון נוסף שנצבר בשימוש בסכינים.
אני חובב לדרמן מושבע ובהרבה מצבים בעבודה או במילואים הסתדרתי כ"כ טוב עם מולטי-טול גדול כך שמבחינת שימושיות אקח אותו אפילו לפני סכין גדולה.
מאחר והשאלה עסקה בטבע אז אודה שלמרות אוסף הספיידרקו הגדול שלי, בכל הטיולים שלי כיכבה אופינל מס' 8 (למרות שהבנתי לאחרונה שמס' 10 כמו של לי עדיפה).
אחרי מס' אירועים בשטח הבנתי מה ממש חשוב לפעולות קיומיות בטבע : מסור! המסור בלדרמן קצר מדי אז קניתי מסור אופינל מס' 12 ,כלי נוח (שייפתי את הידית לשיפור) וקל.
לדעתי השילוב הנכון של כלים להשרדות הוא סכין ומסור. סכין קלה וחדה עם להב 10 ס"מ (כאופינל עמידה,מורה נוחה או ספיידרקו חדה) ומסור מתקפל.

lerman
אגדת הפורום
הודעות:828
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:נתניה

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי lerman » 6:49 ,22 מרץ 2012, ה'

גדי כתב:לדעתי הפורום מאגד אנשים שנהנים ויכולים לדבר על סכינים ברצף, על כל מימד בתחום וגם במחזוריות.
הטיעון האישי שלי לטיפוח השאלה הנדושה הוא שמאז הפעם האחרונה שחשבתי על זה עשיתי עוד ימים רבים של טיולים - ניסיון נוסף שנצבר בשימוש בסכינים.
אני חובב לדרמן מושבע ובהרבה מצבים בעבודה או במילואים הסתדרתי כ"כ טוב עם מולטי-טול גדול כך שמבחינת שימושיות אקח אותו אפילו לפני סכין גדולה.
מאחר והשאלה עסקה בטבע אז אודה שלמרות אוסף הספיידרקו הגדול שלי, בכל הטיולים שלי כיכבה אופינל מס' 8 (למרות שהבנתי לאחרונה שמס' 10 כמו של לי עדיפה).
אחרי מס' אירועים בשטח הבנתי מה ממש חשוב לפעולות קיומיות בטבע : מסור! המסור בלדרמן קצר מדי אז קניתי מסור אופינל מס' 12 ,כלי נוח (שייפתי את הידית לשיפור) וקל.
לדעתי השילוב הנכון של כלים להשרדות הוא סכין ומסור. סכין קלה וחדה עם להב 10 ס"מ (כאופינל עמידה,מורה נוחה או ספיידרקו חדה) ומסור מתקפל.
נשמע שהגענו למסקנות כמעט זהות.

סמל אישי של המשתמש
omery
מנהל אתר
הודעות:1089
הצטרף:10:10 ,20 ינואר 2010, ד'

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי omery » 11:58 ,22 מרץ 2012, ה'

lerman כתב:שאלתי את עצמי שאלה דומה לפני שטסתי לחצי שנה לניו זילנד, אומנם כיום אוסף הסכינים שלי מצתמצם לאיטו לטובת כלים ליצור סכינים אבל לפני הטיסה עדיין היה מבחר די רציני של סכינים מטובי הייצרנים (יצור סידרתי),
גזר הדין היה; אופינל 10 קרבון, ספיידרקו רסקיו 73ממ
וויקטורינוקס סוויס טול, שלושת הכלים האלו לא נפרדו ממני לאורך חצי שנה.

אומנם זה לא היה טיול הישרדות אבל גם לא טיול שנתי, גרנו חצי שנה בוואן 4X4 ועשינו טראקים ברחבי כל ניו זילנד, השתדלנו להתרחק מהאזורים המתויירים מה שהוביל אותנו למקומות מדהימים שאי אפשר לתאר במילים אבל גם לכמה סיטואציות שהיו יכולות להגמר הרבה פחות טוב, בהם הראש הציל אותנו ולא הסכין.
נשמע מדהים
נסעת עם המשפחה?

..וכן תיקון גיטרה זו הישרדות, חלק ניכר מההישרדות הינה שמירה על מצב מנטלי חיובי ויציב שמאפשר מחשבה צלולנ ומצב רוח טוב,
חלק ניכר אפילו.
עומר יעבץ
מנהל האתר

"מנהיגות, פירושה קודם כל, ניהול החיים על פי מערכת ערכים אישית, המותאמת לדרך החיים. מנהיג אינו מוטרד ממה שאחרים חושבים או אומרים: ההנעה שלו היא פנימית, והוא אינו זקוק להנעה מבחוץ כדי לבצע ולהצליח." סון דזה.

lerman
אגדת הפורום
הודעות:828
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:נתניה

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי lerman » 16:35 ,22 מרץ 2012, ה'

תודה עומר, הייתי יחד עם שני חברים ותיקים.

גדי
תושב קבע בפורום
הודעות:94
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי גדי » 19:59 ,22 מרץ 2012, ה'

אכן הגעתי למסקנות דומות,רק שלצערי אני מבין לאט:עברו מעל 15 שנה מהטיול הארוך שלי בדר' אמריקה עד שהצלחתי להבין מה שכבר גילית בטיול הראשון - שימושיות קודמת לגנדרנות.
אחדד נק' אחת : לדעתי בטבע פראי השילוב סכין+מסור קצת ערכי יותר ממולטי טול, כי יש פחות שימוש לפלייר ולמברגים לדוג' ויותר חשוב להב קצת יותר מסיבי מבמולטי טול.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי אמיר_לב » 20:51 ,22 מרץ 2012, ה'

דימה
אני יודע, זה לא משהו אישי נגדך, פשוט אני לא חרש נשק, אני הלקוח שלהם/שלכם, היתרון שלי הוא שאני מוציא לשטח והורס או מהלל את מה שאתם יוצרים,מספיק לשאול את רודי שהחליף לי שלוש פעמים להבי O1 לפגיונות שלי אחרי אימוני קרבות.
אני חושב שבעבר כשנכנסתי לפורום הזה היו מספיק אנשים סובלניים פה להסביר לי דברים שהיום נראים לי אידיוטים ואני לא חושב שאורגד עושה את זה כי הוא החליט לשאול ומי יודע בעתיד כשהוא יצא מהפורום וייזכר שעומר/ אמיר או כל אחד אחר המליץ לו על איזושהי סכין שעזרה לו זו תחושה של סיפוק מסויים.

בנוגע לשאלות MELKOR, אני לא יכול לעזור לך באם היא כבדה או קלה בשבילי רוב הסכינים קלות, יש לה משקל מסויים היא לא שבירה כפי שהיא נראית, אני כן יכול לומר שעומר צודק יש לה בעיית הברגה מסויימת, אני פתרתי אותה עם סיליקון תעשייתי אבל בחרתי ספציפית בה כי היא מתלבשת טוב על ענף טוב או קנה סוף בינוני.
אני אישית אוהב לצאת לטיולים בצפון ( ועכשיו אני גר בו) למשל המסלול של הבניאס ליד שאר ישוב, זה אחד המקומות המעטים שמותר לדוג בהם למרות שעלולים להחרים ציוד אז אני אישית משתמש במשהו שנקרא ספירינג , דיג ע"י חנית. שם אתה ממש רואה את הקרסינים קופצים מעל המים ואת האמנונים במיני בריכות שנוצרות ולא מסתכן בהחרמת ציוד, מה גם שלא מזהם את הסביבה בחוטי דיג פתיונות וחלקי זי'רז'ור שהולכים לאיבוד בסלעים. הסכין הספציפית הזו פגעה לא פעם בסלע ועמדה במכה מדי פע םעם השחזה מעטה, היתרון שלה שהיא לא מחלידה מהר ויחסית עמידה להתעלללות, וההשחזה שלה יחסית קלה בכל אבן.
עומר טוב לדעת שאתם מייבאים יונייטד, זה כולל כל ציוד שלהם או ספיציפית מה שבחנות?

סמל אישי של המשתמש
omery
מנהל אתר
הודעות:1089
הצטרף:10:10 ,20 ינואר 2010, ד'

Re: סכין שטח/השרדות

הודעה על ידי omery » 23:42 ,22 מרץ 2012, ה'

אמיר_לב כתב:דימה
אני יודע, זה לא משהו אישי נגדך, פשוט אני לא חרש נשק, אני הלקוח שלהם/שלכם, היתרון שלי הוא שאני מוציא לשטח והורס או מהלל את מה שאתם יוצרים,מספיק לשאול את רודי שהחליף לי שלוש פעמים להבי O1 לפגיונות שלי אחרי אימוני קרבות.
אני חושב שבעבר כשנכנסתי לפורום הזה היו מספיק אנשים סובלניים פה להסביר לי דברים שהיום נראים לי אידיוטים ואני לא חושב שאורגד עושה את זה כי הוא החליט לשאול ומי יודע בעתיד כשהוא יצא מהפורום וייזכר שעומר/ אמיר או כל אחד אחר המליץ לו על איזושהי סכין שעזרה לו זו תחושה של סיפוק מסויים.

בנוגע לשאלות MELKOR, אני לא יכול לעזור לך באם היא כבדה או קלה בשבילי רוב הסכינים קלות, יש לה משקל מסויים היא לא שבירה כפי שהיא נראית, אני כן יכול לומר שעומר צודק יש לה בעיית הברגה מסויימת, אני פתרתי אותה עם סיליקון תעשייתי אבל בחרתי ספציפית בה כי היא מתלבשת טוב על ענף טוב או קנה סוף בינוני.
אני אישית אוהב לצאת לטיולים בצפון ( ועכשיו אני גר בו) למשל המסלול של הבניאס ליד שאר ישוב, זה אחד המקומות המעטים שמותר לדוג בהם למרות שעלולים להחרים ציוד אז אני אישית משתמש במשהו שנקרא ספירינג , דיג ע"י חנית. שם אתה ממש רואה את הקרסינים קופצים מעל המים ואת האמנונים במיני בריכות שנוצרות ולא מסתכן בהחרמת ציוד, מה גם שלא מזהם את הסביבה בחוטי דיג פתיונות וחלקי זי'רז'ור שהולכים לאיבוד בסלעים. הסכין הספציפית הזו פגעה לא פעם בסלע ועמדה במכה מדי פע םעם השחזה מעטה, היתרון שלה שהיא לא מחלידה מהר ויחסית עמידה להתעלללות, וההשחזה שלה יחסית קלה בכל אבן.
עומר טוב לדעת שאתם מייבאים יונייטד, זה כולל כל ציוד שלהם או ספיציפית מה שבחנות?
עקרונית הכל נביא במסגרת חובתנו כיבואן רשמי ובלעדי, כרגע יש לנו כמה מוצרים בלבד
אנו כעת מגבשים רשימת מוצרים שנביא ושהיו בהתאמה לשוק הישראלי
לא מאמין שנביא את כל סכיני הפנטזיה שלהם.... יש דברים שהולכים בחו"ל ובארץ שיממון
כן נביא בוודאות טקטי (כל סדרת ה-SOA), סכיני בואי, הישרדות, גרזנים, וכל מה שיראה מתאים מהקטלוג...
אם יש לך דברים שתרצה תגיד ונכניס להזמנה :arrow:
עומר יעבץ
מנהל האתר

"מנהיגות, פירושה קודם כל, ניהול החיים על פי מערכת ערכים אישית, המותאמת לדרך החיים. מנהיג אינו מוטרד ממה שאחרים חושבים או אומרים: ההנעה שלו היא פנימית, והוא אינו זקוק להנעה מבחוץ כדי לבצע ולהצליח." סון דזה.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים