סכינים להטלה.

פורום זה נוצר כדי לתת עזרה בבחירת סכין לכלל חברי הפורום.מי שמחפש כלי טוב ליום-יום, שירות צבאי וכולי, יוכל להעזר בביקורות המופיעות כאן.בנוסף,החברים יוכלו סתם לכתוב ביקורת על סכין טובה\גרועה שקנו ו"לספר לחבר'ה"...
פרסם תגובה
davidbulg
חדש בפורום
הודעות:8
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
סכינים להטלה.

הודעה על ידי davidbulg » 16:45 ,10 פברואר 2009, ג'

שלום
קניתי סט סכיני הטלה של STAINLESS TAIWAN שהם סכינים לא יקרים להתחלה של אימונים.
לאחר כמה שעות של אימונים צריך היה להשחיז את כולם מחדש.
אחר כך סכין אחת נפלה ונשבר כצה הלהב :( .
הבנתי שסוג הפלדה מאוד רך ושביר.
רציתי לישמוע המלצות על חברות ומקומות שבהם אפשר ליקנות סכיני הטלה מקצועיות וטובות יותר שלא יפלו וישברו ולא יהפכו לי לסכינים שלא יכולים לחתוך נייר על האימון הראשון.
בחנויות שאני מקיר יש גם סכינים טובים של MUELA רציתי גם לדעת מה אתם אומרים על החברה הזאת ואם הסכינים שלה טובים (רק להטלה כמובן) ואם הם לא ישברו גם על הפעם הראשונה וכמובן עוד חברות ומקומות טובים.
תודה מראש דוד

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 17:19 ,10 פברואר 2009, ג'

הרבה מידע מקצועי אני לא אוכל לתת לך, מה שכן בחודשים האחרונים התחלתי ללמוד על סכינים,
קודם כל, כל סכין ניתן להטיל את זה אני יכול להעיד לאחר צפיה באנשים מקצועיים כל הקטע זה למצוא את האיזון הנכון דבר שנשמע פשוט אבל קשה מאוד.
דבר שני לא כל סכין שנראית כמו פגיון ניתן דהיינו, מושחזת דואלית, מתאימה להטלה (בניגוד לניתן להטיל). אתה תמצא הרבה איכות נמוכה בתחומי ה50 -100 שקל ומעט מאוד אוצרות.
אני אישית, ויסלח לי שגיא, רכשתי לא מזמן במחיר מצחיק פגיון מגף הרברטס ואיתו אני חורש כבר די הרבה זמן, מטרה שקניתי במיוחד להתאמן, מטרת חצים בקוטר 40 ס"מ שכל תפקודה הוא לכך.
אני ממליץ לך על עוד סכין שגם עושה את העבודה , סכין שנקראת PUMA מצאתי אחת בשוק בדיזינגוף ואני חייב לומר מאוזנת בצורה מצויינת,

אני רק אציין שבמחיר גבוה יותר מכך ניתן לייצר פגיונות כמו שלי. ישנו נפח אמן בצפון שנקרא רודי, לא מזמן הוא ייצר לי זוג פגיונות שפשוט כל זריקה איתם מטווח של 5-6 מטרים זו פגיעה ופגיעה מצויינת, הבעיה העיקרית היא השחיקה שלהם לעומת המחיר שהושקע.

davidbulg
חדש בפורום
הודעות:8
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי davidbulg » 18:01 ,10 פברואר 2009, ג'

הבנתי אבל אני קניתי ב200 שקל ובכל זאת הלהב התעקם וזהו...
אני מחפש חברות טובות והמלצות למקומות קנייה והמלצות לחברות במיוחד בסכיני הטלה.
וגם אם אפשר ביקורת על החברה MUELA ואם מישהו יודע אם היא תיתעקם או תהפוך לא חדה או מהשהו דומא. והאם כדי ליקנות אותה.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 18:07 ,10 פברואר 2009, ג'

תראה מואלה אתה תמצא וכפי שאמר פה פעם ברווז היא חברה ממוצעת ולפעמים + אין סכין שלא תתעקם, השאלה כמה התעללות היא תעבור עד השבירה המוחלטת כפי שקרה לך עם הטיווניאות.

coldstorm
תושב קבע בפורום
הודעות:66
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חדרה

הודעה על ידי coldstorm » 20:22 ,10 פברואר 2009, ג'

השתמשתי בשתי סכיני הטלה של מואלה, אחת עם ידית מחומר פלסטי והשניה קטנה יותר ובלי ידית. שתיהן עברו התעללות די ממושכת, כולל פיספוסים שפגעו בקיר ועמדו במשימה בהצלחה. מה שכן, או שאני גרוע במיוחד או שהן לא מאוזנות בצורה טובה. אבל מבחינת איכות חומרים, הן שוות בהחלט את המחיר.

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הטלה

הודעה על ידי drorhermesh » 21:28 ,10 פברואר 2009, ג'

אני מטיל סכיני הטלה של sog ועוד סט קטן ממקור בלתי ידוע. מניסיוני יש יותר טעם להשקיע באיזור ההטלה מאשר בסיכינים מן הבחינה של שמירה על סכינים. התחלתי להטיל על הגג בבית מול מטרה רכה ועדיין הסכינים נפגעו קשה מפגיעות בקירות ורצפה.
עברתי להתאמן בחצר, מול מטרת עץ גדולה מספיק כדי למנוע פגיעות בקיר ועם שפע של אדמה מסביב. הדבר הוריד באופן דרסטי את הפגיעות בקצה הלהב. הסכינים עדיין תופסות "ניקים" רבים בלהב, אבל ניתן לסדר אותן בהשחזה קלה.
לבסוף לקחתי את הסט למילואים האחרונים ושם כולם שיחקו איתן בשדה מרובה אבנים. התוצאה הייתה שבירת כל הקצוות ועיקומים קשים בלהבים. לקחתי אותם להשחזה שהורידה מספיק מתכת כדי לפגוע באיזון.

ההטלה היא תחביב שאוכל סכינים, ולפחות בשלב הלימוד הן הולכות לספוג הרבה נזק.
מה המסקנה? מצא אזור עם אדמה רכה, בנה מטרה גדולה מעץ רך או רפד אותה בקרטון וקש. קנה סכינים זולות ואבן השחזה יקרה!

רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

הודעה על ידי רעי » 8:22 ,11 פברואר 2009, ד'

אני חוזר על עצה ששיגרתי כאן מזמן:

קריירת ההטלה שלי (שנמשכה כמה שנים- מכיתה ה' עד י"א בערך, ונגמרה לפני כעשור וחצי) הרסה לא מעט סכינים, והביאה אותי להישגים לא רעים.
ואלו המסקנות:
1. אפשר להטיל כל חפץ ישר עם קצה חד. שווה להתאמן גם עם חפצים שלא נראים כמו סכינים. מנסיוני מברגים בגדלים שונים נותנים יופי של תחושה ביד.
2. רך ושביר הן לא תכונות שהולכות ביחד- היו לי סכיני הטלה מפלדה רכה. הייתה להם נטייה מעצבנת לקבל "בטן" בזריקות חזקות כשלא פגעו ישר עם החוד, אבל ניתן היה ליישר אותן ביד בקלות. דווקא סכין סולינגן קשה ומחוסמת קיבלה מכה ושבב עף מהקצה שלה (אגב- היא אבדה לבלי שוב בזריקה טובה מדי- לתוך שק טון big-bag שהיה מלא אבק מגרסה...)
3. לצרכי הטלה בלבד אין צורך להשחיז את להבי הסכין. פרופיל ההשחזה באיזור החוד קהה יחסית, וזה מונע שבר, בעיקר כשפוגעים בזווית, השפיץ ננעץ אבל מרכז הכובד ממשיך להסתובב ומעקם את השפיץ. בסוף השחזתי כמה שפיצים לפרופיל מרובע-מעויין (זווית השחזה של כמעט 90 מעלות). עבד יופי.
4. סביבת האימונים משפיעה משמעותית על אורך חיי עזרי האימון: אני השתמשתי בקרטון תעשייתי עבה במיוחד (שסחבתי מהמפעל), נשען על עץ, עומד על קרקע או דשא ללא אבנים. רצוי שמאחור יהיו או שטח פנוי, או מסך תלוי (שמיכה ישנה מצמר שתלויה מלמעלה מאחורי המטרה תבלום את רוב הפספוסים ללא נזק לסכינים). אם מטילים במקום סגור ומרוצף/מבוטן- שווה לפרוס קרטונים או משהו רך אחר על הרצפה.
5. הסכנה הגדולה ביותר למתאמן היא ריקושטים- סכין שפוגע וקופץ חזרה. הטלה על מטרות רכות ואימון מדורג (קודם לומדים לזרוק בעוצמה בינונית ובדיוק גבוה, ורק אחר כך מגבירים את העוצמה) מפחיתים משמעותית את הסיכון. מטרה רכה= מטרת קרטון, קש, שק חול. מטרות עץ הן קשות וקפיציות למדי.

בהצלחה!

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 10:02 ,11 פברואר 2009, ד'

לגב הטלה , לא מזמן התחלתי להטיל גרזנים, וזה דבר דוווקא די נחמד, לפעמים יותר קל מסכין ולפעמים אפילו יותר קשה.
לגבי סכינים בכל מקרה כפי שציינו כאן מספר אנשים ניתן להטיל כמעט כל חפץ בעל חוד , הכל תלוי במציאת האיזון ביד ובזוית אתה משחרר את הכלי מהיד לכיוון המטרה בהתאם למרחק שהינך עומד ממטרתך.

אני הטלתי בעבר את הסט של SOG והיה לי די נחמד איתם , מכיוון ששמרתי להטיל אותם על משטח מתאים הם גם החזיקו מעמד , הרעיון של לא להשחיז את הלהב עצמו הוא רעיון מצויין במיוחד כאשר רוצים לשמור על האצבעות מחתכים כאשר מטילים את הסכין דרך הלהב , וזה לפחות עד שלומדים להטיל ללא בעיה .

לגבי סטים של הטלה נוספים שאפשר למצוא אני חושב שהסט של גיל הייבן הוא לא רע ויכול לעמוד במשימה בצורה טובה כמו הSOG ובמחיר שהוא נמכר ברשת עם המשלוח הוא לא יגיע למעל 250 ש"ח (לא מדבר על כל הסטים שהוא מוכר אלא יש לו כמה סטים שנמכרים בפחות מ-40 דולר ואפילו גם בפחות מזה כך שאם לוקחים בחשבון את המשלוח ניתן למצוא מחיר כולל של פחות מחמישים דולר שזה בכלל לא רע .

Evil_smith
תושב קבע בפורום
הודעות:90
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

מריטת גבות ביפן הפיאודלית

הודעה על ידי Evil_smith » 0:44 ,17 פברואר 2009, ג'

אני מתאמן מדי פעם עם סט סכיני הטלה ehler ..בטח ראיתם אותן מסתובבות בחנויות שונות ברחבי הארץ, אלו סכיני הטלה עבודת יד (או לפחות החברה מתיימרת לכך) בצבע שחור, באות בסטים של 3 סכינים או 2 סכינים (אם אני לא טועה גם בבודדים). שיווי המשקל של הסכינים הללו יוצא דופן ועם זאת קשה מאוד להתרגל אליהן בהתחלה.
כמו כן פלדת האל חלד שלהן עמידה יחסית והשפיץ נשבר לי רק אחרי מספר הטלות לא מכוונות על קיר בטון :wink:
המלצתי האישית היא להתחיל עם כלים כמו האר פי ג'י/ טורפדו/ חץ של קולד סטיל ורק אז לעבור לזריקת סכינים. לי אישית יש את האר פי ג'י ובחיי זה גאוני!!! :)
גם שוריקנים ושאר כלי "פגיעה בטוחה" טובים (אבל נאבדים מהר וקשים להשחזה), מנסיון נאבד לי אחד שממש אהבתי :(

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד