שאלה פתוחה לדיון: האם כדאי להתנות מכירת נשק קר ברישיון?

אספנים ותיקים עם אוסף מוגדר, העוסקים בתחום האיסוף שנים, ומתעניינים באיסוף של פריטים איכותיים, ושיחות עומק על נשק קר.
פרסם תגובה
ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה
שאלה פתוחה לדיון: האם כדאי להתנות מכירת נשק קר ברישיון?

הודעה על ידי ברווז » 18:22 ,26 נובמבר 2009, ה'

החבר דובון אמר בדיון הזה, ואני מצטט:

"וחוץ מזה בבית מותר לך להחזיק הכל פחות או יותר.הבעיה עם סכין אוטומטי ,או פריטים ספורים אחרים ,שיש מגבלה על היבוא שלהם, אבל עצם החזקתם בביתך אינה טעונה רשיון-בשונה נניח מאקדח."

ואני חשבתי לעצמי בעקבות כך- אולי יש מקום לחוקק חוק המתנה מכירת נשק קר לאנשים בעלי רישיון ?
זה נשמע מוזר ולא הגיוני בהתחלה, נכון, אבל- הנה החלק המעניין.

1)רישיון אומר, שיש תנאים מסויימים שבהם ניתן לעשות משהו, ועליך לעמוד לחלוטין בתנאים הללו.

כמו שצריך להיות בן 17, לעבור מבחן עיוני ומעשי בשביל לקבל רישיון לנהוג, וכמו שיש קריטריונים שבהם צריך לעמוד כדי לקבל רישיון לאקדח.

2)ניתן בצורה זו להגביל את המכירה לגורמים "בעייתיים", ולפקח על המכירות בצורה טובה יותר.

3)אנו כאספנים, נהנה מהכרה בתחביבינו בדמות גושפנקא רשמית שאומרת "אני עונה על התנאים, ולפיכך סביר שאינני בעל כוונות זדון בשימוש בנשק קר".

4)הגדרה טובה יותר בחוק הישראלי של מהי סכין ולאיזה מטרות, איך, מתי וכמה מותר לך לשאת אותה- אם בכלל.

כמובן, שלתופעת הדקירות הארורה זה לא יעזור הרבה, לצערי, אבל זה צעד בכיוון הנכון לטעמי.

מנגד, החסרונות הם:

1)אין מניעה של מכירה לחסרי רישיון עקב חוסר אכיפה משווע של המשטרה והרשויות .

2)עוד רישיון אחד שזייפני הניירות יצטרכו ללמוד לבצע :wink: .

3)סכיני מטבח יהיו פטורים מהרישוי הזה, מן הסתם.

מה אתם אומרים?
אנא הגיבו.

דורון.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

belmont
חדש בפורום
הודעות:37
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי belmont » 20:03 ,26 נובמבר 2009, ה'

מצד אחד אני בעד כי אני מאוד הייתי רוצה ללכת לחנות ולקנות כל סוג של סכין ולהסתובב איתה ללא תחושה של עבריין,,, מצד שני איך בדיוק תתנה רישיון כזה? אני מסיבות אישיות לא עושה צבא. אני כנראה בחיים לא אוכל לעשות רישיו לאקדח בעקבות זה. סכין היא כלי מסוכן לא פחות בידיים מאומנות. אני אישית עדיין עובד על להשיג לאוסף פריטים אוטומטיים. רישיון יכול להפוך הוספת דבר כזה לאוסף לפחות בעייתי. ובדיוק בשביל מטרת האספנות המציאו את אנקה...

Nik88

הודעה על ידי Nik88 » 20:35 ,26 נובמבר 2009, ה'

:D
נערך לאחרונה על ידי Nik88 ב 16:00 ,6 פברואר 2012, ב', נערך 2 פעמים בסך הכל.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 21:06 ,26 נובמבר 2009, ה'

היה כבר דיון על זה, זה הסתכם בכך שהרבה פשוט קטלו את הרעיון,
תראו אני מבין את התרחיש שבגללו המחוקקים אימצו את החוק המונע מאדם להסתובב עם סכין.
כמובן כאספן וכחובב כלי נשק קרים, אני מאוכזב וכועס כשמרימים גבה כששומעים על האוסף הלא כל כך קונבנציונלי, אבל זה מה יש היה גם דיון על האם סכין היא כלי או כלי נשק. בעיני המחוקק היא כלי נשק, כך גם בעיני הדוקר והנדקר בין אם זו סכין מריקושט , מהשוק ביפו, מנפח, או מהום סנטר מחלקת כלי מטבח.
להוציא רשיון בשביל לשאת סכין זה חלום כאספן, אבל כאדם שנתקל לא פעם באנשים שהופכים כל דבר שנמצא לידם לנשק בשעת כעס אני מפחד ממש מהמחשבה הזו. תחשבו לרגע על אותו נער בן 17 בן טובים שיחליט שחתכת אותו בצומת אז הוא יחתוך אותך באמת, הרי הוא ילד נורמטיבי שזו המעידה הראשונה שלו...
המחוקק קבע משהו שיהיה תקף כלפי כולם בין אם אתה שפוי בנפשך ולעולם לא שלחת יד לנשק ובין אם אתה חמום מוח שמחפש בפקק את אלת הברזל מתחת למושב. כמובן שכלפי עבריינים מוכרים החוק מקבל דגש מיוחד. ככה ניתן לכסות באופן אפקטיבי יותר את כל הסכנה.
מה שכן לגבי תעודות אנקה, נכון לרגע זה השימוש שלהן הוא רק בשביל שחברים אחרים יכירו אותך אין להן דגש מסוים מעבר לשייכות לעמותה, לדעתי ברגע שבעמותה יתחילו לפעול לשינוי אופי העמותה מעלומת שם וכוח ציבורי, לגוף בעל משקל ציבורי שמייצג את האספנים שרוצים לקבל סוג של גושפנקא לתחביב שלהם, כך שכמו בעלי נשק חם יוכלו להסתובב עם סכין על החגורה.

אגב ניק משפט חזק,
אני אישית תומך יותר ב Si vis pacem para pactum

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 22:22 ,26 נובמבר 2009, ה'

דעתי בנושא היא די חצויה מסיבה מאוד פשוטה, אם תגיע למצב שבו אתה צריך רשיון על מנת להחזיק אולר או סכין , אתה תגרום למצב שבו זה ייתפס אוטומטית כנשק ותו לא.
אם לא יהיה שינוי בנוסח החוק כפי שהוא קיים היום אז ככל שהאלימות בארץ תגבר אנחנו כאספנים וחובבי סכינים נדפק יותר ויותר.
נכון להיום אתה יכול להחזיק על פי חוק אולר שאינו ננעל עד 10 ס"מ בהוכחה של מטרה כשרה, כאשר מי שעומד מנגד יכול לומר לך זה לא הוכחה מספיק טובה בשבילי. כי אם אתה רוצה להשתמש בשוויצרי בשביל עבודה לדוגמא כגון מחסנאי וזאת על מנת לפתוח קרטונים או משהו בסגנון, שוטר יכול לומר סבבא ושוטר אחר יכול לומר , לא סבבא.
כמו שיכול להיות שאתה רוצה לשים אולר בתיק כי אתה יוצא לטיול , יבוא שוטר אחד ויגיד סבבא, שוטר אחד יכול לומר , לא סבבא , יש סכו"ם פלסטיק ויש פותחן שימורים יעודי אז האולר לא סבבא.
ואנו חוזרים שוב לנקודת המוצא שבו החוק היום מפיל עליך כאזרח את נטל ההוכחה, במקום שאוכף החוק יצטרף להוכיח מעל לכל ספק שאתה אכן עומד לבצע פשע , אתה צריך לבוא ולוהיכח ללא ספק שאינך הולך לעשות זאת.
לכן אני בדילמה לגבי רשיון , רשיון יהפוך את הסכין לכלי נשק נטו ולא לכלי בלבד. ולכן אני חושב שהמאמץ צריך להיות קודם כל לשנות את החוק בצורה כזו שנטל ההוכחה יהיה קודם כל על השוטר או על אוכף החוק, דבר שני שיהיה לך מותר להחזיק גם אולר ננעל ושתינתן לך האופציה לגשת למשרד הפנים לדוגמא ולהצהיר שם שאתה אספן או לבוא עם הצהרה חתומה ע"י עו"ד ולקבל מהם תעודה שתקל עליך כאספן , להירשם בצורה חוקית .

נושא של רישוי עבור זה הוא דבר שלא ניתן לפתור כמו שאומרים על רגל אחת , וללא שינוי של החוק כפי שהוא מנוסח היום .

יובל
אגדת הפורום
הודעות:699
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:באר שבע

הודעה על ידי יובל » 22:47 ,26 נובמבר 2009, ה'

טוטיסדוג אני מסכים איתך: מצב שבו אתה תמיד חשוד כמראש כעבריין על תנאי, הוא לא מצב נורמלי, ואסור לקבל אותו כנורמה, כי זה פתח להתעללות לא-רציונלית של הרשויות באזרחים.

חייתי כמה שנים בדרום אפריקה ושם המצב הוא כזה, וזה בלתי נסבל. אתה חי שם בתחושה שעושים לך טובה שנותנים לך לחיות.

נדמה לי, אגב, שהחוק דורש מהשוטר חשד סביר וספיציפי, כלומר, על סמך מידע מוקדם, שיצדיק חיפוש או החרמה, אלא שבארץ ניתנת יד חופשית מדי לשוטרים, והמגבלה הזאת (בארץ) לא נאכפת.

שינוי של יחס השוטרים לאזרח הוא בעיקר שינוי תרבותי, והחוק הנאור ביותר לא יעבוד אם לא מכבדים אותו משני הצדדים.

חייבים מצד שני להודות, שבארץ חל שינוי לטובה ביחס של השוטרים לאזרחים בעשרים השנה האחרונות, ולפני עשרים שנה ויותר היחס היה דווקא יותר גרוע מהיום.

זה לא אומר שאין יותר מה לשנות ולשפר, אבל זה שינוי תרבותי, כלומר שינוי של אוירה אזרחית בארץ, שלה שותפים גם שוטרים הרואים בעצמם משרת-ציבור, ולא מין רס"ר של אזרחים.

אם יש בינינו עורך-דין, אדרבא, שיואיל לתקן אותי אם אני טועה.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 23:40 ,26 נובמבר 2009, ה'

טוטיס ידידי- אני מסכים כמעט עם כל מילה.

" אם תגיע למצב שבו אתה צריך רשיון על מנת להחזיק אולר או סכין , אתה תגרום למצב שבו זה ייתפס אוטומטית כנשק ותו לא. "

אולי. אבל במה זה שונה מהמצב של היום, שבו זה נחשב לנשק או לכלי בעיני מי שמחליט לעצור אותך?

"אם לא יהיה שינוי בנוסח החוק כפי שהוא קיים היום אז ככל שהאלימות בארץ תגבר אנחנו כאספנים וחובבי סכינים נדפק יותר ויותר."

נכון. הצעת חוק שתועלה על רישוי לקנייה והחזקת סכין תכריח, ואני חוזר על המילה: תכריח, את המחוקק להתייחס לצורה המדוללת והאנמית שבה הסכין מוזכרת כיום בחוק, וזאת מכורח הגדרת הכלי, עצם שימושו, ומי יכול להחזיקו- דברים שהחוק לא נוגע בהם היום, בין אם מחוסר הבנה או מחוסר עניין.
אם אנחנו ניקח על עצמנו כאן בפורום את הכפפה לנסח את הרעיון להצעת החוק, אני יותר ממשוכנע שנוכל לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שניתן, ולאטום את הנזילות של ההגדרה של היום-בצורה מובנת לכל ושאינה משתמעת לשני פנים.


"נכון להיום אתה יכול להחזיק על פי חוק אולר שאינו ננעל עד 10 ס"מ בהוכחה של מטרה כשרה, כאשר מי שעומד מנגד יכול לומר לך זה לא הוכחה מספיק טובה בשבילי. כי אם אתה רוצה להשתמש בשוויצרי בשביל עבודה לדוגמא כגון מחסנאי וזאת על מנת לפתוח קרטונים או משהו בסגנון, שוטר יכול לומר סבבא ושוטר אחר יכול לומר , לא סבבא. כמו שיכול להיות שאתה רוצה לשים אולר בתיק כי אתה יוצא לטיול , יבוא שוטר אחד ויגיד סבבא, שוטר אחד יכול לומר , לא סבבא , יש סכו"ם פלסטיק ויש פותחן שימורים יעודי אז האולר לא סבבא. "

זה, ידידי, לא הולך להשתנות. שוטרים תמיד יוכלו לעשות לך פרצופים על מה שאתה מחזיק בכיסך, ואם לא יוכלו "לצוד" אותך על סעיף של החזקת נשק ללא רישיון, יחפשו אותך על משהו אחר. וזה למרות שאולר שוויצרי לא ננעל הוא חוקי למהדרין, רק ששוטרים לא יודעים זאת או מעדיפים שלא לדעת זאת. אני מאמין שהגדרה מחדש של מהי סכין בחוק תגרום לריענון אצל כוחות הביטחון בנושא, ואם לא, היא תעשה קצת רעש ציבורי וכותרות, כך ששוטרים יוכלו לקרוא (באם הם יודעים איך...) בעיתון או ברשת.

"לכן אני בדילמה לגבי רשיון , רשיון יהפוך את הסכין לכלי נשק נטו ולא לכלי בלבד."

לצערי סכין לא תהיה לעולם כלי בלבד, משום מה.(..) בעיניי סכין היא לא שונה ממברג, שגם איתו אפשר לדקור, אבל מכיוון שסכין תוכננה "לדעת" מראש לעשות גם את זה, היא נחשבת לנשק. וכמו כל דבר מסוכן בפוטנצייה, עדיף שיהיה ברישיון כדי להפחית את הסיכוי שאיזה חמום-מח יוכל לשים את הטלפיים שלו על נשק.


"ולכן אני חושב שהמאמץ צריך להיות קודם כל לשנות את החוק בצורה כזו שנטל ההוכחה יהיה קודם כל על השוטר או על אוכף החוק, דבר שני שיהיה לך מותר להחזיק גם אולר ננעל ושתינתן לך האופציה לגשת למשרד הפנים לדוגמא ולהצהיר שם שאתה אספן או לבוא עם הצהרה חתומה ע"י עו"ד ולקבל מהם תעודה שתקל עליך כאספן , להירשם בצורה חוקית . "

אני לא חושב שצריך לגשת לזה בצורה של "קודם לשנות את החוק". הדברים צריכים להיעשות במקביל, אחד רודף ונובע מהשני. באופן גורף, אני לחלוטין בעד תעודת אספן, וזה משהו שנלקח בחשבון אגב ויהיו עוד עדכונים לגבי זה בהמשך, עם או בלי קשר... :wink:

"נושא של רישוי עבור זה הוא דבר שלא ניתן לפתור כמו שאומרים על רגל אחת , וללא שינוי של החוק כפי שהוא מנוסח היום ".

ושוב, שינוי החוק יהיה הכרחי עבור יצירת תקן לרישיון, כי צריך להגדיר בו כמה עשרות דברים.
ועדיין אני לא מעוניין שהרישיון יקנה חסינות מלאה.
מצב היפוטתי:

2 לפנות בוקר. ניידת סיור עוצרת ליד אדם "חשוד". יש לו סכין ברישיון, אבל הוא לא גר בשכונה הזו, ולא יודע לענות תשובה מניחה את הדעת לגבי מה הוא עושה שם בשעה מאוחרת כל כך.
לא הייתי רוצה למצוא עצמי בסיטואצייה הזו, או ברחוב הזה. על פניו יש כאן חשד סביר לכוונת זדון. האם המשטרה הייתה עושה משהו אם היה מדובר באדם המחזיק נשק חם? אני הייתי רוצה לחשוב שכן, ושתנהג באופן זהה לגבי אותו "חשוד".

מצב היפוטתי נגדי:

איזה ברווז אחד הולך לטייל בקניון, השומר שואל אם יש נשק. "כן- הנה רישיון הסכין שלי, והנה הסכין". השומר נותן לו לעבור, סכין העבודה של הברווז נחה בכיסו בכיף, בלי שיצטרך להתבייש או לפחד לשאת אותה מעבר לשעות העבודה ואיזור העבודה.


יובל,
הדבר היחיד שאני יכול לומר על הודעתך, זה שלא רק המגבלות לא נאכפות בידי השוטרים, אלא גם הרבה דברים אחרים, כולל החוק... לעיתים. אין אכיפה, משמע אין הרתעה, וחבל.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

thomas18
חדש בפורום
הודעות:33
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי thomas18 » 0:44 ,27 נובמבר 2009, ו'

אני לא חושב שזה יועיל לנו האספנים.
אם כבר זה יעשה רק רע,כי מי שמחוקק חוקים הוא לא חובב סכינים.
ושהוא רואה משהו כזה הוא רואה בזה פיתרון לעבריינים/בני נוער(17-+20 זה נוער) להיסתובב עם נשק.
גם ככה הציבור רואה אספני סכינים כמי ש"הכתובת על הקיר"אצלו.
התוצאה תהיה שיחמירו את החוק וזה יהיה כמו באנגליה,שם אין סכינים נקודה.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 1:01 ,27 נובמבר 2009, ו'

מצב היפוטתי:

2 לפנות בוקר. ניידת סיור עוצרת ליד אדם "חשוד". יש לו סכין ברישיון, אבל הוא לא גר בשכונה הזו, ולא יודע לענות תשובה מניחה את הדעת לגבי מה הוא עושה שם בשעה מאוחרת כל כך.
לא הייתי רוצה למצוא עצמי בסיטואצייה הזו, או ברחוב הזה. על פניו יש כאן חשד סביר לכוונת זדון. האם המשטרה הייתה עושה משהו אם היה מדובר באדם המחזיק נשק חם? אני הייתי רוצה לחשוב שכן, ושתנהג באופן זהה לגבי אותו "חשוד".



דווקא זה בדיוק המצב שאינני רוצה להיתקל בו, מי יגדיר מהו הסבר מניח את הדעת ? מה שיכול להיות מאוד טבעי בשבילך , יכול להיות ההיפך הגמור מזה שיעכב אותך לביקורת, לדוגמא נסעת לאילת לחופש , טיילת בלילה לאחר בילוי ברגל בדרך למלון או ליחידה שהשכרת, בטיול לקחת איתך אולר שויצרי כהרגלך ומה אז? הרי אין לזה סוף, ורשיון לא יעשה לזה סוף לדעתי. הוא רק יגרור סיטואציות אחרות, כמו שאמר יובל, צריך שינוי תפיסה של אנשי החוק כלפי אזרח שומר חוק וצריך לתת לו להינות מהספק שהוא אינו עברין מועד או פושע בפוטנציה לפני שקודם חושדים בו. אנחנו אולי לא באמריקה אבל איפה החפות לפני שאתה קודם כל אשם במשהו ולפני שהוכיחו משהו כזה.
לגבי החוק הוא אכן זקוק לשינוי , אם ביחד עם זה יבוא איזה סוג של הכרה כלפי אספן בצורה של תיעוד רשמי אז אדרבא , אבל רשיון לדעתי זה קצת מוגזם, כי מי לא יקבל רשיון רק פושע עם רקע קודם , ואז הוא לא יוכל ללכת עם אולר בכיס, אבל הרי לא תוכל לתת רישוי גם לסכין מטבח, ואז אותו פושע יקח סכין מטבח, גם לא תוכל לתת רשיון לסכין יפני בתוך ארגז כלים, אז אולי הוא ייקח סכין יפני, יבצע את זממו . ועדיין למרות רשיון ביד אתה תיחשב כחריג ורשיון או לא יתייחסו אליך בחשד תמידי . ולכן מה שחשוב יותר מרשיון הוא :
1. שינוי גישה של התקשורת והאוכלוסיה כלפי אספנים למיניהם
2. שינוי כלפי האולר או הסכין מבחינת הגדרה שיוגדר גם ככלי עבודה
3. שינוי של החוק שייתן ויגדיר בצורה יותר טובה את הנושא של סכין או אולר מבחינת נשיאה
4. שינוי גישה של אנשי החוק כלפי האזרח כאשר נתקלים במצב כזה.

הריבצן
תושב קבע בפורום
הודעות:72
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

דעתי בנושא

הודעה על ידי הריבצן » 7:44 ,27 נובמבר 2009, ו'

ככלל, כמה שיש יותר חוקים במדינה, המצב יותר מסובך.
לעיתים יש חוקים שסותרים אחד את השני, ואז המצב עוד יותר מסובך.

החוק לגבי נשק חם ברשיון אספנות
החוק מחייב לא פעם "להטיל מום"-להשבית נשק אספנות כך שהמחיר שלו מחוץ לארץ יורד לאפס - הערך שלו גם בארץ נפגם. לא הייתי רוצה שיכריחו אותי להכהות את כל הסכינים שנועדו מראש ללחימה שעל הקיר. מנסיון עם תחומים שקשורים למקצוע שלי שבהם היה למחוקק מה להגיד, הם מספיק דביליים בשביל זה.
החוק גם שונה לגבי נשק להגנה עצמית עם אישור נשיאה, נשק לאימוני קליעה שמותר בהחזקה בבית וטלטול למטווח בלבד, ונשק אספנות שאסור בעצם להסתובב איתו. חוק כזה גם לגבי סכינים יזיק לרובנו יותר מאשר יעזור.

אישית, אני מסתובב כל הזמן, לא כולל כניסה לתחנות משטרה ובית משפט [לתעבורה] עם מולטיטול.
אני יכול תמיד להסביר לכל שוטר למה המולטיטול, מה אני עושה איתו בצורה מקצועית וחובבת ולמה המטרה כשרה. באזור שאני מתגורר בו ובאזור שאני עובד בו, אני מוכר, ויכול להביא בכל רגע נתון עדים לעיסוק ולאופי שלי, ואני יכול להראות לשוטרים כלי משחית גדולים יותר והרסניים יותר שאני מסתובב איתם ברכב בצורה מקצועית "כשרה" בלי שהיו מעורבים אי פעם בעברה פלילית כלשהי.
לטיולים אני עדיין לוקח סכין "שטח" ולפעמים אפילו גרזן או מצ'טה, עם אותה רמת בטחון שאני יוכל לצאת מחקירה בעניין עם הסכינים איתי.

אני מודה שחלק מזה טמון במראה "סולידי" וביכולת בד"כ לא להתעצבן, לא לעלות בטורים, וברטוריקה לא רעה.

ואני גם מודע לזה שחוץ אולי מהכניסה לכנס אנקה, ההסבר של "אספנות" לפחות ממה שקראתי כאן ובכתבות, מתקבל על ידי שוטרים כתירוץ שפל שצריך להדחות אוטומטית.

פתרון זמני אולי, הוא למצוא [ולא להמציא] סיבה מוצדקת להסתובב עם סכין ככלי עבודה. סיבה כזו שאפשר גם לגבות אותה בעדויות, עובדות וכו..

מאחר וזה כלי העבודה הבסיסי ביותר אחרי אולי גרזן היד מאבן, זה לא צריך להיות קשה מדי.

ו מה שכן יכול לצאת מהפורום הזה, הוא קריאה מאורגנת כעצומה, מכתב או פנייה לתקשורת ובו הצגה של עמותת האספנים לציבור וקריאה למשטרה להפעיל שיקול דעת שמכיר בזכותם של אנשים בוגרים ללא עבר פלילי לאסוף ולהעביר ממקום למקום פריטים שהם חלק מהתרבות האנושית מאז ומעולם, שהיו תמיד מספיק חשובים עד כדי כך שהם יוצרו לא פעם מעוטרים, מקושטים, או באיכות יוצאת דופן, ולכן ראויים לשימור ואיסוף.

אם מתוך זה אפשר יהיה להזרים בפעפוע איטי למפכ"ל/ניצבים/ שר לבטחון פנים/מפקדי תחנות, שיש מצבים שבהם גם אנשים נורמטיבים נושאים סכין לא להגנה עצמית ולא למטרות פשע אלה ככלי עבודה והשוטרים צריכים להיות מונחים להתעלם מהם, דיינו.

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הנחיות ולא חוקים

הודעה על ידי drorhermesh » 10:19 ,27 נובמבר 2009, ו'

אני מצטרף לרבצן. חוק בנושא רק יעבה את ספר החוקים העבה מדי. ריבוי תתי סעיפים רק נותן לשופט יותר אפשרויות להגיע למטרה אליה כיוון מראש.
הנחיות המהירות בישראל קובעות 90 קמ"ש כמהירות העליונה ברוב הכבישים המהירים. מתנדבי המשמר האזרחי מספרים שההנחיה היא לא לעצור רכבים מהירים יותר אם הם נעים יחד עם טור התנועה. כלומר אם כל המסלול השמאלי בכביש החוף נוסע ב-110 באופן מסודר, דיינו. גם בתחום הסכינים ריבוי של חוקים וחוקים סותרים לא יעשה שינוי. החדרה של העניין דרך הרחבת פעילויות העמותה ושילוב של שוטרים בה יכול לשנות את המצב בשטח.

חברות חינם בעמותה לכל קצין משטרה?

belmont
חדש בפורום
הודעות:37
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי belmont » 12:11 ,27 נובמבר 2009, ו'

כל הדיבורים האלה על בני 17... עד לא מזמן הייתי בן 17(אני 18 וחצי) ואני מבטיח לכם לפחות מניסיון שכל העברייני נוער למיניהם הם כאלה מגיל יותר צעיר, הרבה יותר צעיר, והם הכללה כמו להגיד שכל ערבי הוא מחבל בפוטנציה. הנוער העברייני הוא מיעוט ובפועל התקשורת כרגיל מנפחת הכל. כל הסכינים שברשותי הם בבית, כל המכרים שלי יודעים שאני אוסף סכינים אני אל מסתיר את זה ואף אחד עוד לא הרים גבה או משהו כי מעבר לגילי הצעיר אני ידוע כאדם הגיוני ומתון כמו 90 אחוז ממכרי. חוץ מזה כל העברינים שדוקרים עם סכין שלא במטרת מוצא אחרון("אני חושב שראיתי אותו מסתכל על החברה שלי!") הם אף פעם לא אספנים ולרוב מסתובבים סכין ב20 שקל מאיזה סוחר lowlife. אני מבקש לא להכליל חמומי מוח מבוגרים הרבה יותר נפוצים, ןשכיחים ובדיוק מהסיבה הזאת אנשים עם הנטייה האנושית הטבעית לצערי מסתכלים על היוצא דופן כמו הילד בני טובים שמחפש "אקשן" ולהוכיח שהוא "גבר" או העבריין שבא מרקע עברייני מינקותו. אני חושב שבתור בן נוער שמעורה בפועל בפעילות יום- יומית עם בני נוער לדעה שלי יש ערך ומשקל רב בענייןץ יום טוב, אור

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 14:19 ,27 נובמבר 2009, ו'

אכן כן - קריאה לשינוי של השקפה לגבי מהות הסכין , ולא רק לגבי מי שמחזיק הסכין אלא בנוסף לזה. כי מאוד חשוב להבהיר שאם שינוי התפישה יהיה רק לגבי סכין אז פשוט מי שלא יתאים לשוטר מול הפרצוף עדיין יחטוף, אתה נראה ערבי מדי ואתה אולי שחור מדי או מקועקע מדי ולכן יש לך סיכוי להיות פושע, מישהו כבר הזכיר כאן את שיטת הפרופילים , חשד על פי פרופיל וזה יהיה גרוע.

ארי_בר
חדש בפורום
הודעות:35
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי ארי_בר » 18:16 ,27 נובמבר 2009, ו'

לפחות צריך להתנות את זה ברישום במאגר הביומטרי הבא עלינו לטובה.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 1:02 ,28 נובמבר 2009, ש'

המאגר הביומטרי זה יהיה אחד הכשלונות והאסונות הכי גדולים מבחינת חדירת לפרטיות - בנוסף זה ישאיר בידיים של מספר אנשים כוח עצום שבו מספיק שיהיה אחד מהם מושחת ואז האסון של מסירת מידע וחשיפה של דבר רגיש מאין כמותו - עלול לקרות.

זו דעתי האישית כמובן

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

רישיון לסכין

הודעה על ידי drorhermesh » 16:53 ,28 נובמבר 2009, ש'

דברתי עם חבר המשרת כקפטן בחיל הים ובצי הסוחר הישראלי. מתוקף תפקידו האזרחי הוא נושא תעודה המאשרת לו לשאת סכין ימאים וGPS. צעודה שבאה למנוע בלאגן עם שוטרים בארץ ובחו"ל. מתוקף תפקידו הצבאי הוא נושא אקדח, אך כבר שמעתי ששוטר במצב רוח רע במיוחד יכול להביא לכך שרשיון האקדח יפסל עקב נשיאת סכין.

1. אתם מכירים תפקידים נוספים או חברות נוספות המנפיקות אישורים דומים?
2. אתם מכירים מקרים שרשיון אקדח נפסל כתוצאה מדבר שאינו קשור ישירות באקדח?

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 18:27 ,28 נובמבר 2009, ש'

בעיקרון כל נשק ארגוני עם רשיון של נשק ארגוני בחברת שמירה , כאשר אתה מקבל רשיון לנשק למטרת עבודה בחברת שמירה , על חברת השמירה לספק לך אישור נשיאה באיזור מסוים כאשר אתה מסיים יום עבודה , צפון מרכז דרום או כל הארץ, אם לא מסופק לך אישור כזה , עליך להפקיד בסוף יום עבודה את הנשק שלך בחזרה במשרד החברה, ואם הם סיפקו לך אישור לאיזור מסויים יכולה להיות לך בעיה של נשיאת הנשק אם אתה מטייל לאיזור אחר בארץ והנשק נמצא איתך , גם אם זה סיבה שנראית לך מוצדקת, כגון אינך רוצה להשאיר נשק בבית ללא השגחה, כח החוק אומר שעליך להחזיק כספת או לחילופין לנעול את הנשק מאחורי דלת נעולה בנוסף לדלת ביתך ואם אין לך כספת אז הכוונה לחדר פנימי ננעל כאשר המחסנית בנפרד מהאקדח.
חברת השמירה האחרונה שעבדתי בה לא נתנה אישור נשיאה בכלל, חוץ מבאיזור העבודה שהיה מוגבל ליישוב אחד , זה יצר בעיה שאם אתה בססוף היום עוד רוצה לעשות סידורים לפני שאתה חוזר הביתה , אתה פשוט לא יכול, אתה קודם צריךלחזור הביתה להכניס נשק לכספת ורק אז לצאת שוב מהבית . או פשוט לשים את האקדח בכספת של משרדי החברה.

הריבצן
תושב קבע בפורום
הודעות:72
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

כמעט כל עבירה ובטח עברה הקשורה באלימות

הודעה על ידי הריבצן » 19:55 ,28 נובמבר 2009, ש'

יכולה לגרור אחריה פסילת רשיון נשק.
ותשובה להודעות קודמות
אני בין אלה שחושבים שמאגר ביומטרי ו/או כל מאגר נוסף על פרטי האזרחים הוא עוד נתונים שיכולים להגיע בקלות לידיים הלא נכונות.
לגבי החשש שגם אם תשתנה הגישה לסכין אצל שוטרים מ"נשק אסור" ל"כלי עבודה לגיטימי או פריט אספנות מותר", סכין אצל מי שנראה כבן מיעוטים או שונה מדי בעיני השוטר, תביא לעיכוב/חקירה/מעצר/אישום: במה המצב שונה מהיום? היום אם בן אדם מן הישוב נוסע וברכבו לום, או כלי ריתוך והוא מסביר לשוטר שמוצא אותם אצלו שהכלים הם למטרת, נגיד ביצוע עבודת שיפוצים, מן הסתם יעזבו אותו. אם יש לאדם רישום פלילי בנושא התפרצות/גנבה, התקרית מייד תהפוך לאישום בהחזקת כלי פריצה. ויש בזה מן הצדק.
כנ"ל לגבי בני מיעוטים - מה לעשות, ובני מיעוטים מבצעים יותר עבירות מכפי שיעורם היחסי באוכלוסיה. והיחס אל עבריינים בתוך המסגרת הקהילתית שלהם הוא יותר מסלחני. כשהאוכלוסיה הערבית והבדואית תקיא מקרבה גנבי רכב, מבריחי סמים ושאר צדיקים, ניתן יהיה לדרוש מהשוטרים להיות יותר תקינים פוליטית. כנ"ל לגבי כל מי שבשפת הגוף שלו, בבחירת הבגדים/הקעקועים, במראה שהוא מאמץ לעצמו, למשל כל הילדים בדרום ת"א שמשתדלים להראות כמו פושעים, או מי שמשתמש בשפה עבריינית, או בוחר בכוונה בקעקועים שמזכירים קעקועים של בית סוהר, מי שבוחר להראות כך לשוטרים, שלא יתפלא על יחס "מיוחד".

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 22:01 ,28 נובמבר 2009, ש'

אני לא מקבל את דעתך לגבי הגישה של נראה כמו זה להיות כמו - שליש אם לא יותר מתלבשים כמו ערסים, מה זה אומר אוטומטית ערס? לא. אני לא צריך להרגיש פחד מסוים בגלל אהבתי לקעקועים , זה לא הופך אותי לעבריין כי יש לי 6 קעקועים , ומי יבוא ויגדיר לי , אה , זה לא תקופה של הורי שהיו צעירים שמי שהיה מקועקע אוטומטית נתפס כעבריין, אני אדם חופשי שרוצה להרגיש חופשי ללבוש את הדברים שאני אוהב , לנהוג ברכב כלבבי, לקעקע את כל גופי מצידי ושעדיין אני ייחשב כאיש ישר , כמו שאני לא רואה אחד שלבוש בנעלי אדידס לבנות גינס פדלפון וחולצה חצי פתוחה כעבריין, לכל אחד ואחד יש את הסגנון לבוש את אהבתו לדברים מסויימים ולמוסיקה שהוא אוהב , ושוטר לא צריך לבוא ולהכניס אף אחד לפרופיל מסויים, אני מכיר כאלה שנראים שלא היית רוצה להיות ברחוב חשוך לידם , והם קודם כל אנשים מעל הרבה אחרים מבחינת יושר אישי , רצון טוב לעזור ומתרחקים מכל מעשה פשע , עבריינות , או כל דבר שיכול להיחשב אסור על פי חוק. ואני מכיר כאלה מכל המגזרים בארץ , יהודים וערבים.

עכשיו כאן מקום החוק לבוא ולהגדיר את הדברים על מנת ששום שוטר או אוכף חוק אחר לא יוכל לעשות בו כרצונו או על פי שיקול דעתו האישי או תפישת עולמו בלבד , אלא דבר שיאמר , נתפסת בשעת מעשה , אכלת אותה, ולא כמו שהיום , אם אתה שחור מדי, או לא מגולח ונראה מוזנח קצת , או אתה לבוש כמו ערס, או שומע מזרחית בווליום, אז יקטלגו אותך ויאמרו , אהה תפסנו עבריין , אתה חשוד. כי אתה לא נורמלי בעיני השוטר או בעיני אשכנזי לבן מצפון תל אביב ששותה קפה רק בארומה .
הצרה הכי גדולה של המדינה זה צביעות , גזענות וקטלוג של אוכלוסיות , וזה משפיע על הרבה דברים אחרים שלא מוגדרים בחוק. כולל לצערי גם אותנו האספנים לגבי סכינים .

Zoro
תושב קבע בפורום
הודעות:53
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:ראשון לציון

הלוואי ..

הודעה על ידי Zoro » 1:55 ,29 נובמבר 2009, א'

בהצלחה!
זוהר (Baz)
חמוש תמידית
whatcha gonna do when you play with danger (Alice Cooper)o
zbazkan@gmail.com

הריבצן
תושב קבע בפורום
הודעות:72
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

לטוטיס

הודעה על ידי הריבצן » 7:41 ,29 נובמבר 2009, א'

תכלס, זה לא הגישה שלי, זה המציאות.
קיטלוג לפי מראה חיצוני זה לא המצאה שלי, לא של המשטרה ולא של לבנבני ארומה.
שחרחרי דרום תל אביב, יודעים לקטלג אנשים לא פחות טוב, ואת זה אני יכול להגיד לך מנסיון.
חלק גדול מאיך שאתה נראה, זה מה שאתה רוצה לשדר - איך שאתה רוצה להראות.
יש מי שממש דופק תחפושת בשביל להתקבל לעבודה מסויימת או למכור יותר טוב או להתאים לתחום שהוא עוסק בו, ויש מי שרוצה לשדר איזה תדמית מהסרטים.
אם תשים לב, לא כתבתי למשל לגבי קעקועים שזה ישר מחשיד, קעקועים אתה רואה היום אצל כמעט כל סוגי האוכלוסיה, אבל אם מישהו בוחר לקעקע שם על פרקי האצבעות, עכביש ו.. מה שראית דווקא על עברינים או עבריני צעצוע, מתלבש כמו גנגסטר, ועונה לשוטר כמו חייל טוב של אברג'יל- והכוונה בכלליות ולא דווקא אליך, אז השוטר שמול אותו בן אדם הוא גם כן רק בן אדם ובנקודה מסויימת, לא חשוב כמה חוקים יכוונו או כמה יותר חוקים יבלבלו את שיקול הדעת שלו, אותו שוטר יקטלג את האדם שמולו לפי מראה והתנהגות.
זה לא רק שוטרים, אני בהחלט מקטלג אנשים שבאים אלי לעסק לפי מראה והתנהגות וכך למשל אני בוחר איך לדבר איתם, באיזה מילים להשתמש, ואיך לשמר אותם [או לפעמים לא] ולרוב אני צודק.
בשורה התחתונה, איך שאתה בוחר להראות ואיך שאתה מתנהג, משפיע. אתה יכול לנסות לשנות גישה לגבי פריטים מסויימים - נגיד נשיאת סכין ככלי עבודה או אספנות, אתה יכול להנהיג אופנה והינה, היום גם הצפונצי מארומה שותה את הקפה שלו עם קעקועים על העור, אולי מחר הוא גם ינעל אדידס לבנות, המוסיקה המזרחית היום, היא כבר מזמן דבר מקובל. יחד עם זה אם תשמע ליידי בפול ווליום אפילו מוצרט, זה בהחלט יציק [ביננו הסבלנות שלי למוצרט נגמרת קודם]
מקווה שעכשיו קל לך יותר לקבל את הגישה שלי - אתה לא חייב
יום טוב ושבוע טוב

farok
מבין בסכינים
הודעות:158
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

מה זה השטות הזאת????

הודעה על ידי farok » 7:50 ,29 נובמבר 2009, א'

"מתוקף תפקידו האזרחי הוא נושא תעודה המאשרת לו לשאת סכין ימאים"
אין אישור כזה.על האוניה או בבסיס זה אפשרי.בחוץ-לא

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

אישור

הודעה על ידי drorhermesh » 9:16 ,29 נובמבר 2009, א'

דווקה יש אישור כזה, מהסיבה שהקפטן צריך להגיע לאוניה. מי שמועסק בנמל, דוגמת הנווטים, עושה את זה כל יום. יתכן וזו תעודה של הנמל ולא של ממשלת ישראל, אך אם האדם נראה נורמטיבי זה בהחלט עוזר להוכיח מטרה כשרה.

לגבי נושא המראה, בישראל כמו בעולם יש יותר פושעים משוטרים. השוטר חייב להעריך את מי שמולו בעזרת קצת יותר מהתעודות שלו, ולחתור למנוע פשע לפני שהוא קורה. עם זאת הגברת המודעות לגבי ההבדל בין אספן ומחבל יכולה להיות חיובית. לא יצא לי לשמוע על רציחות בעזרת שבריה סורית עם ידית מגולפת. אם הגישה תהיה שאפשר לדבר עם נושא הסכין ברחוב ולא רק בתחנה, נוכל לחסוך את העינוי שחברים עוברים פה.

נחזור לנושא הרישיון, עולה בדעתכם דרך לסנן את מבקשי הרשיון כך שפושע מיועד לא יוכל להשתמש בו לנשיאת סכין מטבח לחמותו האהובה?

farok
מבין בסכינים
הודעות:158
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

כמו שעניתי

הודעה על ידי farok » 10:15 ,29 נובמבר 2009, א'

זו תעודה פנימית של חברה או אירגון.היא לא תהיה תקפה במבחן המשטרה..

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 11:12 ,29 נובמבר 2009, א'

דרור , אני חושב שקשה לסנן כפי שהיום קשה לסנן את נושא הנשק החם , נכון שיש הגבלות מאוד מחמירות לגבי מקום המגורים , גיל , רש"פ ועוד כמה קריטריונים, אבל מנגד למרות כל ההגבלות אתה רואה שיש מצבים שבעלי רשיון לנשק חם בין אם ארגוני או בין אם פרטי, איבדו לרגע את הצפון ועשו בו שימוש לרעה , כולל אנשי חוק.
הבעיה היא האם אנו רוצים להגיע לאותו מצב שבו המחוקק יגביל בעזרת קריטריון מחמיר גם את נושא הסכינים, הרי סביר להניח שזה מה שיקרה בדיוק, כי רשיון יצור מצב שבו זה יוגדר אך ורק ככלי נשק, ואז הסבירות הגבוהה היא שהמחוקק יגביל בצורה מחמירה ולאו דווקא יקל עליך, ואז נשאלת השאלה מה הלאה ? רשיון גם לרכישת סכין למטבח שלך בבית? רשיון על מנת לרכוש סכין יפני שאתה נזקק לו בשביל עבודה ? ומשם זה רק יכול להחמיר, הרי כל כלי יכו להפוך להיות לכלי נשק אם רוצים כך, מספרים, מקל , אבן, כסא, מברג, מסור, פטיש וכו' וכו'.

מקרה לדוגמא , לפני כ14 שנים נסעתי עם חבר ברכב , בתוך העיר אשדוד , נכנסנו לרחוב שבו חבר שלי גר וזה רחוב , לא ארוך, אני נהגתי , פניתי שמאלה בפניה של הכביש, נסעתי אולי בהגזמה פראית 40 קמ"ש , למזלי הרב חבר שלי ישב ברכב ויכול להעיד על המהירות, בקיצור היה ילד ששיחק על המדרכה עם כדור , אבא שלו לידו, הכדור נפל לכביש ואני עצרתי את הרכב לפני שקרה משהו , כי ראיתי את הכדור וציפיתי לילד שיגיע אחריו, האבא הגיע בעקבות הילד והתחיל להשתולל שאני לא מסתכל ונוסע מהר, עניתי לו שאם הייתי נוסע מהר לא הייתי מספיק לעצור והילד היה נדרס, והוא בתור אבא צריך ללד את הילד שלו לשחק עם כדור במגרש ולא על מדרכה שבא הוא מסכן את עצמו, האבא המשיך להשתולל וחבר שלי אומר לו שירגע כי לא קרה כלום , ויש לו זל שזה אני זה שנוהג ולא מישהו אחר , האבא בתגובה שלח יד לכיס האחורי ושלף מברג באורך של 15 ס"מ והצמיד לי אותו לגרון, אני לא רק שלא עשיתי כלום , לא פגעתי לא בכדור ולא בילד , מיותר לציין שאפילו לא פניתי לאב בצורה לא נעימה, האיש הוא אדם נורמטיבי לחלוטין , נראה רגיל לחלוטין ואפילו הכרתי אותו כמישהו שיש לו חברת אבטחה באשדוד, ובכל זאת שלף ברג ואיים לדקור אותי איתו, חבר שלי יצא אליו ואמר לו להוריד את המברג או שהמשטרה בדרך , כי הם שכנים והוא עד לכך שהוא איים עלי.

הנה דוגמא לכך שרשיון וחוקים מחמירים לא יכולים לחזות תגובה של אדם, הם רק יכולים להגביל בחומרה , ולפגוע באנשים שרוצים החזיק אוסף או להחזיק אולר , אבל לחזות תגובה של אדם נורמטיבי אין אחד שיכול לעשות זאת.
אז עכשיו תאר לך מה יקרה אם תתחיל להגביל נשיאת סכין ברשיון , לאן תמשי אם זה הלאה , כפי שאמרתי כל כלי יכול להיות כלי נשק בדיים הלא נכונות. ולכן רשיון עבור סכינים או אולרים יכול רק לפגוע בנו האספנים בטווח הרחוק , להועיל בטוח שזה לא יועיל

כמובן שזו דעתי האישית בלבד

הריבצן - אני לא אומר שאתה מדבר עלי , אבל אני נותן את עצמי כדוגמא כי אני רואה אדם מולי ואני לעולם לא שופט אותו רק עפ"י מראה, ואני לא מבוגר , אני רק בן 33 קרוב ל-34 ולמדתי שמראה לא משקף כלום, אתה יכול להיות חנון ממושקף אבל תכלס תהיה רוצח סידרתי, אתה יכול להיות ערס במראה אבל נשמה טובה, ואתה יכול להיות מוסלמי ולא להיות מחבל .
מציאות או לא , מציאות ניתנת לשינוי אם מעוניינים בכך.
לצערי לא אנחנו המצאנו את הגלגל אבל אנחנו כאנשים אכן יכולים לשדרג אותו ולשנות אותו.
גם השוטרים הם חלק מהעולם שלנו , ותפישת העולם שלהם לא שונה משל חלקנו הגדול, ולכן יש שוטר שיעכב אותך אם יראה אולר שויצרי בכיס ויש שוטר שלא יעשה כן.
אני באשדוד גרתי קרוב ל-15 שנים, מעולם לא עוכבתי לחקירה בתחנה בגלל אולר, מעולם לא ערכו לי חיפוש בחפצים , כי הלכתי ברגל הביתה, ומעולם לא עצרו אותי לבקש תעדה מזהה כי אני הולך ממקום עבודתי לתחנת האוטובוס הביתה.
זה תלוי מי שהוטר מולך בעיקר, ומכיוון שהוא זה שהחוק אמור להיאכף על ידיו , אז אנו תלויים בו , ותלויים בשכל ישר ובדרך חשיבה הגונה שלא משתמעת לשני כיוונים על סמך מראה, שפה או כל סממן חיצוני.
אני מסכים על התנהגות חשודה, אבל לנהוג ברכב או ללכת ברגל זה ממש לא נחשב לדבר חשוד.

רשיון יהיה אסון - לפחות לדעתי

יובל
אגדת הפורום
הודעות:699
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:באר שבע

הודעה על ידי יובל » 13:00 ,29 נובמבר 2009, א'

רשיון לנשיאת סכין איננו מעשי.

הסיבה להחזקת רשיון לנשק חם היא האפשרות הטכנולוגית לזיהוי קליע, לפי סימנים מיוחדים שמותיר בו הקנה, או סימנים מיוחדים של נוקר בתרמיל, והתאמה של שלושתם לאירוע ירי ספיציפי.

הצמדת נשק לבעליו באמצעות רשיון, נועדה לשייך בעלים לאירוע ירי.

מה כבר אפשר לשייך לבעלים באירוע-דקירה שרשיון יכול לעזור בו, הרי אפשר לדקור בן אדם עם אלף ואחד דברים שאינם סכין...

הפטיש
אביר האפל
הודעות:453
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי הפטיש » 14:08 ,29 נובמבר 2009, א'

לדעתי, עסק שמוכר סכינים, ציוד לאומנויות לחימה, אזיקים, אגרופנים וכו' בהחלט כדאי שיעשה זאת באישור מיוחד. לעומת זאת, אספן פרטי שמעוניין למכור משהו מהאוסף שלו - לדרוש ממנו רשיון זה טפשי ביותר.
Crocodile Dandy said: That's a knife!

הריבצן
תושב קבע בפורום
הודעות:72
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

מהבנת הנשמע שלי

הודעה על ידי הריבצן » 20:13 ,29 נובמבר 2009, א'

ומודה שהקשבתי לזה ברדיו ברכב בחצי אוזן ורבע ריכוז.
מנתונים שהוצגו על ידי הרשויות, עקב המדיניות החדשה והמחמירה לגבי רשיונות נשק, המדינה טופחת לעצמה על השכם בכך שמספר הנשקים המוחזקים ברשיון בישראל צומצם.
באותה נשימה נמסר שמספר הנשקים המוחזקים ללא רשיון - עלה.
אני מודה שאני תומך באימוץ התיקון השני לחוקה האמריקאית גם בישראל.
יחד עם זה אני חושב שאפרופו כלי יריה ברשיון, אם יצא מפה הרעיון להתנות נשיאת סכין ברשיון, זו תהיה מצדנו יריה לעצמנו ברגל - עם תחמיש מגנום וקליע דומדומ אפילו.
זה אומר עוד הגבלות, צמצום מספר האנשים שיוכלו להיות אספנים, כי כל רעיון טוב לחקיקה [ושוב, אני לא חושב שזה רעיון טוב, אבל, לצורך העניין ניתן לו את הקרדיט ותאמינו לי, לי, זה עולה יותר :-)) ] שוב, כל רעיון טוב, עובר דרך מוחו המעוות והפופוליסטי של המחוקק. ומבחינת הבטחון האישי - כמו שטוטיס כתב, הפסיכי התורן, יכול לדקור או לאיים גם עם מברג, צרור מפתחות, עט, עפרון, או סכין שלא יהיה ברשיון. חוק נוסף, מעבר לזה שלדעתי רק יוסיף על הבלבול, ויסבך את המצב, יפגע בראש ובראשונה בנו.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 3 אורחים