מה ניקח איתנו לשביל הנסתר?

אספנים ותיקים עם אוסף מוגדר, העוסקים בתחום האיסוף שנים, ומתעניינים באיסוף של פריטים איכותיים, ושיחות עומק על נשק קר.
פרסם תגובה
דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס
מה ניקח איתנו לשביל הנסתר?

הודעה על ידי דובון » 15:13 ,23 מאי 2009, ש'

זוכרים את סדרת השרשורים שלי עם דילמות ההגנה העצמית של ידידנו יוסף?
http://sakin.co.il/modules.php?name=For ... pic&t=1628
ןבכן נקלעתי לדילמה דומה! באחרונה התחלתי לעשות קצת ספורט כדי לטפל בבעיית המשקל העודף שלי (כ-60 ק"ג כיאה לדובון).מצאתי לי שביל חולי בטבע, ליד שדרת עצים ,שמתאים לצרכיי, והוא גם לא רחוק מדי ממקום יישוב או מהכביש- אם כי בגלל העצים והטופוגראפיה הוא נסתר.יש במקום טביעות נעליים,סימני צמיגי אופניים וגללים של סוס,כך שברור שגם אחרים מסתובבים שם,אולם בשעת הצעדה שלי די בודד במקום,וצריך להביא בחשבון אפשרות-גם אם מרוחקת- של תקיפה כזו או אחרת.
חשבתי לקחת עמי את האקדח שלי,אבל הוא כבד ומסורבל מדי לתקוע במכנסיים קצרים.חשבתי לקחת אחד מסכיני הצוואר שלי שהם דיסקרטיים ונוחים לנשיאה (במיוחד חשבתי על הספיידרקו רונין המדהים שהצעתי לכם פעם למכירה ,אבל זכה לתגובה מפוהקת להפתעתי) אבל נמנעתי מכך עד לתגובת מועצת השבט (המשטרה לא ממש נוכחת שם ,אבל אולי זה לא יעיל בידיים לא מיומנות וכד').
חשבתי על גז מדמיע/ספריי פלפל,אבל האם לא למדנו "לא להשתין נגד הרוח"?
מקל אולי?מאיזה סוג? מאיזה גודל? (והאם זה כן טוב בידיים לא מיומנות בקטטות?)
תנו לי את התשובה הכי טובה שלכם אבל לא הצעות שעוקפות את הבעיה:ללכת במקום אחר,ללכת עם חבר,לטייל עם כלב,לברוח בריצה(נראה אתכם רצים בחול עם 140 קילו..)
ואם תוכלו להזדרז-מחר הטיול הבא בשביל הנסתר!
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

בודו
נושא - כלים
הודעות:101
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי בודו » 16:44 ,23 מאי 2009, ש'

אתה תמיד יכול להסתדר עם בו , אבל משום מה נדמה לי שהאקדח זה אלטרנטיבה יותר קלה :P לדעתי שני סכינין הטלה קטנים וסכין צוואר זה יותר ממספיק, במיוחד לאור ההעובדה שרוב הסיכויים שלא תתקל שם בקטטה. אם הסוס הוא זה שמפחיד אותך, לך על קוקרי או קאטנה :lol:

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 16:49 ,23 מאי 2009, ש'

הסוס?! לא כל כך.אני חושש מאנשים רעים ומכלבים שוטים.הצירוף שלהם לא אטרקטיבי במיוחד
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 16:55 ,23 מאי 2009, ש'

סתם בשביל להרגיע כלבים לרוב מפחדים מאנשים, כולל כל כלב שאתה מחליט שאתה מגיב אם הוא רץ אליך , ולזה לא צריך סכין, מי שחושב אחרת שישאל את דעתו של גורן לגבי כלבים והתנהגות של כלבים.
לגבי סוס , אלא אם כן יש עליו רוכב שמכוון אותו אליך על מנת לדרוס אותך איתו , אותו כנ"ל, עכשיו לרוץ עם קטאנה , נשמע קצת הזוי , כמו כן עם קוקרי או כל מצ'טה שלא תיקח בחשבון, הסיכוי לפגוש סיור משטרה גם בשבילים נסתרים הוא יותר גדול מאשר לפגוש כלב משוטט או סוס עצבני שינסה לדרוס אותך ללא סיבה.
עכשיו אפשר להתחיל בדרך השלילה:
מקל - הייתי מוותר , לא נוח לרוץ איתו, סכין צוואר- גם לא נוח לרוץ עם משהו שמקפץ על החזה ודופק על עצם החזה כל מהלך הריצה, כלב - תלוי איזה ואם הוא מאומן וממושמע ויש כלבים שלא יודעים לתקוף או מפחדים בעצמם מקפלים זנב ובורחים בסיטואציות כאלה. תרסיס פלפל לא , ובדיוק מאותה סיבה שציינת :wink:
עכשיו מה כן לדעתי, אקדח בתוך נרתיק פאוץ שמוצמד היטב ע"י החגורה ויושב בעצם מאחור בדיוק מעל הגב התחתון, אלה מתקפלת או שוקר חשמלי שיושבים היטב בתוך פאוץ שמוצמד היטב לגוף. ככה לא מרגישים קפיצות של כלי שדופק על עצם או על שריר מסוים תוך כדי הריצה.
שוקר לדעתי הוא דבר טוב כי משקלו קטן ואפשר לשים אותו בתוך פאוץ' קטן במיוחד אם הולכים על שוקר קטן ולא מהמפלצות הענקיים שגם אישה לא תיקח איתה בתיק.
לגבי אימון ריצה, מכיוון שאתה עושה זאת על מנת לעשות קצת ספורט משקל קל תמיד יכול לבוא טוב כתוספת, בגלל זה אני ממליץ על האקדח בפאוץ' , מה גם שיש לך רשיון לשאת אקדח , לגבי סכין זו כבר בעיה אחרת , שוטרים או לא , תמיד יכול לעבור ג'יפ סיור של משטרה בשביל , אני הייתי רואה זאת המון בדיונות של אשדוד היכן שהייתי מטייל שעות עם הכלבים , עוד כשגרתי שם.
יכלתי ללכת שעתיים ןלא לראות איש ואז פתאום משום מקום צץ סיור משטרה, ואז סיטואציה של סכין לא בדיוק מתאימה בכלל.
הצעה אחרונה היא לא לקחת כלום ולהסתמך על כוח הרגליים שלך ואינסטינקט בריא של להיזהר מפרצופים שאינך מכיר ולהמשיך בריצה ולפנות לכיוון אחר.

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 17:05 ,23 מאי 2009, ש'

טוטיס
אני לא רץ-אני הולך.עם עודף המשקל האדיר שלי גם זה קשה, וריצה כנראה תהרוג אותי עוד קודם לרעים!
לגבי כלבים-גדלתי בכפר והיו לי כלבים גדולים,אבל הם היו שלי וצייתו לי.בטבע אני עשוי לפגוש כלבים מזנים אלימים או מוכי כלבת,ויש גבול עד כמה אני בוטח בהם שייברחו.
לגבי האקדח-אני צועד עם מכנסי ספורט בלי חגורה-מה יחזיק את הנרתיק?
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

סיאובו

הודעה על ידי drorhermesh » 18:30 ,23 מאי 2009, ש'

אני נאלץ להצטרף לקודמי. האקדח הוא הנשק שאתה מיומן בו, ולכן העדיף ביותר. סכין הטלה דורש מיומנות גבוהה מאוד כדי להשתמש בו כנשק (בניגוד להטלה על מטרה, שגם זה לא פיקניק). כל סכין אחר ידרוש את המימנות הרלוונטית כדי לפגוע, וההתוקף כבר קרוב אליך בשלב זה.
הבעייה שלי עם ספורט (גם לי יש את העודפים שלי) היא הזעה. חגורת אקדח/מתלה כתף/נרתיק נעל כולם צמודים לגוף וכולם יביאו לשפשפת לא נעימה בחצי שעה של ספורט רווי זעה. אם אין פתרון כמו פאוץ' נוח הייתי שוקל מוט דוגמת הסיאובו (מטר וחצי אורך - סנטימטר רדיוס). הוא לא צמוד לגוף. אפשר להישען עליו כשעייפים. המימנות שהוא דורש מול כלבים די נמוכה. הוא יכול להרתיע תוקף קטן ממך פיזית או לסדוק לו את הראש. הוא נראה תמים למדי, במיוחד אם אתה מוצא אחד מגולף. חוץ מזה אפשר להתאמן בלסובב אותו בכל מני דרכים וככה הטיול עובר הרבה יותר מהר!

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 19:58 ,23 מאי 2009, ש'

לגבי נרתיק , קיים לרכישה נרתיק שהוא כמו פאוץ' עם רצועה משל עצמו, האקדח יושב בפנים מאובטח שלא יזוז , לתא של האקדח יש אופציה להיפתח במהירות , מצמידים את הפאוץ כמה שיותר על המותניים ושמים אותו מאחור כך הוא הכי פחות מפריע. הנה קישור לדוגמא של איך פאוץ כזה נראה:
http://www.sunsport.co.il/index.php?id_page=100

לגבי כלבים משוטטים, רוב הכלבים המשוטטים הם כלבים נטושים שאין להם אפילו רצון להתקרב לאנשים, הסכוי להימצא בקרבת כלב שיהיה לך מסוכן הוא נמוך , ולפי תיאורך של השביל הוא נמוך כמו להיתקל שם באיש.
דבר שני אני הייתי חושש יותר מאנשים ולא מכלבים מסוכנים, בתור אחד שגידל כלבים אני מאמין שיש לך ניסיון עם כלבים ומבין את כוונתי. לגבי כלבת אני אומר לך דבר אחד , גש לוטינר אמין ותשאל אותו על כלבת באיזורך, ובבקשה ממך אל תפנה לוטרינר מחוזי כי כל וטרינר מחוזי יגיד שיש כלבת באיזורו וזה פשוט שקר שנועד להפחיד. לגבי כלב משוטט פשוט מתעלמים ממנו, לא יוצרים מגע ולא קשר עין וכך גם אין סיבה לכלב לגשת אליך. אם אתה רץ אתה מושך תשומת לב בגלל נטיותיו הטבעיות של כלב לרדוף, ואז לא ישר יורים אלא פשוט עוצרים ומראים ביטחון מול הכלב , עמידה יציבה משדרים עוצמה , כלב מבין שפת גוף , ואין צורך לירות להרביץ או לדקור חיה אומללה שאנשים אלה הם שגרמו לה להיות ברחוב. וזה הסיבה לרוב הכלבים המשוטטים, מעבר לכך , כלב שננטש ע"י אנשים מאבד את הרצון להתקרב אליהם, במיוחד עם זה כלב שנטוש הרבה זמן , ועבר על הדרך התעללות מאנשים שחושבים שכל מה שהולך על ארבע מסוכן. אני מכיר הולכים על שתיים שיותר מסוכנים מכל כלב שנתקלתי בו בחיי, וראיתי לא מעט כלבים נטושים.
אני פשוט מאלה שעוזרים לחיה נטושה ומנסים למצוא לה בית או לפחות לתת לה לאכול. ולי עוד לא היה מעולם בעיות ולא הותקפתי ע"י כלבים ונתקלתי כבר ברוטוולירים ודוברמנים וכל זן אחר שיכול להחישב כמסוכן בשביל אנשים.
כלב מסוכן הוא רק אחד שיש לו ביטחון בגלל בעלים שאינם שולטים בו או חינכו אותו לתקוף או התעללו בו, כלב נטוש לרוב אינו מחפש מגע עם אנשים.

סליחה שהארכתי יותר בנושא של הכלבים , פשוט זה כי אני אוהב כלבים מושבע, מגדל כבר שנים ארוכות כלבים שננטשו ע"י אחרים וכלבים שאומצו מהרחוב, ואצלי כולם גדולים של בממוצע של 30 קילו לכלב. ואני יודע שחוסר ידיעה בדברים מסוימים גורם לאנשים לחשוב לא בצורה נכונה במקרים רבים מידי.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 21:53 ,23 מאי 2009, ש'

מדיניות האתר ברורה וידועה- סכינים אינם נועדו לשמש כנשק להגנה עצמית.
דובון, במקום לשקול לשאת אתך כלי נשק, הרשה לי להציע חלופה טובה עוד יותר: אמנות לחימה.
כל כלי נשק יכול להילקח מידיך במהלך עימות. אמנות לחימה מלמדת הגנה עצמית בידיים ריקות.
ועוד לא דיברתי על היתרונות הברורים מאליהם של כושר, בריאות, והרגשה נהדרת אחרי כל אימון.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 22:05 ,23 מאי 2009, ש'

ברווז יקירי
הסכינים עלו כאן רק במובלע, בין כל מיני חפצים קרים שחוקיות נשיאתם אינה מוטלת בספק,ונשק חם שהותר לי לשאת עוד בשנות ה-80.ההתלבטות אמיתית ולא נועדה לקנטר איש.
ובאשר לסיפא של דבריך:התחלתי ללכת שם בשביל הכושר והבריאות;הרגשה נפלאה-זה נראה עוד רחוק!כשהנשימה כבדה,החולצה נדבקת לגב והשרירים כואבים,לא נותר אלא להתנחם במחשבה שבסוף הדרך מחכה אושר גדול.
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 22:40 ,25 מאי 2009, ב'

מבין ההצעה שעלו כאן התחבבה עלי הצעתו של דרור למקל מגולף דק באורך מטר וחצי.שאלתי למגלפים שבחבורה:השביל הנסתר שלי נמצא ליד שדרת אקליפטוסים,ומתגלגלים שם הרבה ענפים שנשברו או נפלו מעצים מתים.האם האקליפטוס-בהנחה שאמצא ענף דק,ישר וארוך- נוח לגילוף ומתאים למשימה?
נערך לאחרונה על ידי דובון ב 23:01 ,25 מאי 2009, ב', נערך פעם 1 בסך הכל.
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 22:59 ,25 מאי 2009, ב'

לי היה במבוק בקוטר של 1.5 ס"מ באורך של 2 מטר בערך, והוא היה משמש אותי בטיולים עם הכלבים, מה שכן עם הזמן קיצרתי וקיצרתי אותו לכל מיני מטרות עד שלא נשאר ממנו כלום, נכון להיום אני מחפש שוב במבוק כזה ואינני יודע היכן למצוא, מה שכן אני יודע שהוא היה מעולה בטיולים כי הוא היה חזק וקל משקל ולכן גם לא הפריע והכביד במהלך טיולים ארוכים שהייתי עושה.
זה יכול להיות רעיון גם בשבילך :)

אם מישהו יודע היכן ניתן למצוא במבוק באורכים כאלה ובעובי של 1.5 עד 3 סמ אנא ספר לי כדי שאוכל לגשת להביא לי שניים או שלושה מוטות כאלה.

polycros
תושב קבע בפורום
הודעות:90
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי polycros » 8:32 ,26 מאי 2009, ג'

לקולד סטיל יש ליין שלם של מוצרים שהם מקלות הליכה והגנה עצמית שעשויים מאיזה וג של פולימר
ולכן הם קלים וקשיחים למרות שלפי מיטב ידיעתי הם לא כלכך זולים

רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

הודעה על ידי רעי » 15:57 ,26 מאי 2009, ג'

כתבתי לפני יומיים- נראה לי שלא עלה:

לך על מקלות הליכה סטנדרטיים- הם קלים, עוזרים לשיפור הכושר המצויידים (כחוק) בקצה קטן ונוקשה שיכול לנקב ריאה די בקלות.

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי drorhermesh » 22:26 ,26 מאי 2009, ג'

אני התמשתי במקל מע ץ אלון, שניתן לקנות בחנויות למוצרי אומנויות לחימה. במסגרת האומנות שלמדתי באותו זמן קיצרנו אותו למטר וחצי, אני חושב שהוא הגיע באורך שני מטרים. אני לא בטוח שענף לא מעובד של אקליפטוס הוא חזק דיו למשימה, אבל כמה מכות על עץ או סלע ותגלה בעצמך. ספר לנו מה אתה מוצא.

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 13:28 ,27 מאי 2009, ד'

ריבצן
גם אתה טעית כמו כולם ולחצת על הכפתור הנכון-וכך יצרת שרשור חדש שננעל.תודה על המידע.אקליפטוסים יש לי בשפע בשביל ,והדרים בכפר הולדתי-אבי היה שם לפני 40 שנה מרכז הענף!
לגבי לימון-האם כוונתך ללימון מתוק ,המשמש ככנה או לעץ לימון כלשהו?(שגדלים עליו לימונים).ובבואי לגזום ענף הדר או אקליפטוס מהסוג המדובר-האם עלי להצטייד במזמרה או במשור?שניהם לא כלים שאני נושא עלי בשיגרה בחיי התל אביביים הקטנים!
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

sagiexe

דובון... בו נהיה פרקטיים.... בלי לשלוח אותך לשביל אחר....

הודעה על ידי sagiexe » 21:05 ,27 מאי 2009, ד'

אני יוצא מנקודת הנחה שעקב המשקל, הכושר שלך הוא לא איי איי איי.
במילים אחרות, במקרה שתצטרך להלחם ואו לנוס על נפשך, לא תוכל להתמודד
עם לחימה של למעלה מדקה (שריר לא יקבל חמצן, סיבולת לב ריאה וכו...), כך שלחימה
אינה באה בחשבון אלא תאלץ להיות בעמדת התגוננות סטטית.
במצב כזה, אני באופן אישי הייתי ממליץ על אקדח. ולכן ההצעה הפרקטית שלי היא... קנה נרתיק כתף, או נרתיק פאוץ'...
אם אתה מתעקש ללכת עם סכין, ואתה מאוד מיומן בלחימה עם סכין, הייתי ממליץ בחום דוקא על קרמביט, כיוון שבשעת עייפות או לחימת ידים הוא לא יפול לך מהיד.

Guest

הודעה על ידי Guest » 15:29 ,29 מאי 2009, ו'

אלה טלסקופית מבחינת החוקיות, הינה הנשק הכי פחות בעייתי מאחר ואינה אסורה על ידי החוק ישירות. אגרופנים וסכינים בעלות להב קבוע או גדול מ-10 ס"מ אסורות.

ניתן לקחת אולר כלשהו ללא נעילה וגם הוא מהווה נשק חוקי ויש חזקה של מטרה כשרה.

עם כל מקלות האלון אין בעיה כי כולם מהווים אמצעי חוקי.

ביחס לשוקר או תרסיס פלפל, כולם נתפסים כאמצעי הגנה ואינם כבדים במיוחד, מה שלא ניתן לאמר על האלה הטלסקופית שיש לה משקל עצמי לא מבוטל.

לי יש מספר אלות אלסקופיות והן כולם נשק מצויין וביד מיומנת הינן יעילות ביותר.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 16:19 ,29 מאי 2009, ו'

אלה טלסקופית בהחלט רעיון לא רע, למרות המשקל אפשר להחזיקה ביד במהלך ההליכה.

לגבי אולר ללא נעילה, אני לא חושב כי בסופו של יום תלוי בשוטר שנתקל בך, גם אצלי במקרה שהיה לי אחד מהם היה שוויצרי קצר מ10 ס"מ וללא נעילה ועשו בעיה.

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 16:48 ,29 מאי 2009, ו'

על איזה גודל של אלה מתקפלת אתם נוטים להמליץ?
זו ה-"מתמטיקה של החיים":האם להסחב עם עוד 100 גרם ,עוד כמה אלפי שעות, כדי לקבל עוד 4 אינטש של טווח בטחון כשה-"חרא פוגע במאוורר"-כמו שאומרים בעדינות אופיינית בדרום ארה"ב?
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

הריבצן
תושב קבע בפורום
הודעות:72
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

במבוקים, תחליפים ותגובות

הודעה על ידי הריבצן » 22:27 ,29 מאי 2009, ו'

דבר ראשון - לפני שאשכח
אצלי במחשב כשאני לוחץ על הלחצן של התגובה אני מקבל נושא חדש וכשאני לוחץ על נושא חדש אני מגיע לתגובה -מקווה שאני באמת מגיב -עכשיו לחצתי על "נושא חדש" ומופיע לי "שליחת תגובה"- ולתשומת לב המנהל.
מי שמחפש במבוקים - אני מכיר כמה מקומות, החוכמה זה לקבל רשות לקחת. אם כבר מקל מבמבוק - עדיף לחפור אותו עם קטע שורש שיהווה גולה/ידית שאפשר לגלף וכמובן משקולת.
במחשבה שניה, אם הגולה לא נחוצה, עדיף אולי לפנות לחנות שמוכרת רטאן - למיטב ידיעתי לא גדל בארץ- ולקנות מוט במימדים הרצויים. הרטאן חזק יותר מהבמבוק.
לטיול האחרון עם חברים שמתעסקים ביולוגיה -דגש זוחלים, וילדיהם, לקחתי כמקל הליכה צינור מטר ושמונים, 16 מ"מ קוטר, עובי דופן 2 מ"מ, אלומיניום, זה קל, חזק, יכול לשמש כמטה,
אני השתמשתי בו להעסיק את הילדים כשההורים שלהם הופכים אבנים, לנשוף חצים על שקיות ריקות של צ'ופרים [הקפדה על הוראות בטיחות, חומת מפגע וכו.. כלולה במפרט וגם אספנו את החצים והמטרות לפני שפינינו את השטח :-)) ]
להרחקת כלבים תוקפנים, הייתי הולך בזמנו עם רצועת תערוכה מעור ניתן להשתמש בחתיכת עור למכונת תפירה - יש דבר כזה ומוכרים את זה במספר חנוית בדרום תל אביב. מי שרוצה לחסוך - כבל דק יעשה את אותה עבודה, זה מתקפל לכל כיס ומצליף יותר טוב מהרבה שוטים קלועים שהיו לי. מול אדם תוקפן, זה כבר מצריך מיומנות שאף פעם לא הייתה לי בשוט.

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 22:52 ,29 מאי 2009, ו'

ריבצן
א.הבעיה עם הכפתורים בתוכנה מוכרת עד כאב לכולנו.בעיקרון צריך ללחוץ הפוך כדי לקבל הפונקציה הנכונה.
ב.מי שחיפש כתובת לקטיף של במבוקים הוא טוטיסדוג ,והוא גר אי שם באיזור מעלות. הכתובות ששלחת לי (תודה) הן במרכז הארץ.
ג.מהם "רצועת תערוכה" ו"עור למכונת תפירה"? לא מכיר את הביטויים.
ד.הפניתי אליך שאלות באתר לפני כמה ימים לגבי מקלות הדר ואקליפטוס-האם ראית?
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 22:44 ,31 מאי 2009, א'

ריבצן-עומר-טוטיס ואחרים
מצפה לתשובותיכם לגבי רצועות עור,מוטות הדר ואקליפטוס ואלות טלסקופיות
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 23:45 ,31 מאי 2009, א'

אני נרתע מלדבר על כל מה שקשור בלהכות כלבים :wink: אני לא נבהל בכלל מכלבים , תוקפנים או לא, זה הכל בגישה לכלבים.......לגבי שאר הדברים שהם יכולים להועיל, אני אישית לא ממליץ על שום דבר שיכלול מעיין שוט, כי שוט מצריך שליטה טובה וזה קורה רק לאחר אימון ארוך, פספוס קל במקרה הטוב משאיר לך סימן כחול על החזה ובמקרה הרע יותר גם חותך אותך , גב חזה או אפילו חתך בפנים שזה ממש לא מומלץ אם אין קצת ניסיון ושליטה בדבר כזה, וזה תקף לכל דבר שמצליף החל מכבל , סתם רצועת עור של כלב, וכל שוט אחר. מה שכן יש שוט של רוכבי סוסים שהוא כמו מעיין מקל עם רצועה של בערך 8 ס"מ המקל הוא גמיש וניתן להשיג בכל חנות שמוכרת ציוד רכיבה.
זה מכאיב וגמיש מספיק על מנת שיהיה קשה לשבור אותו בזמן מכה חזקה וקל משקל על מנת לשאת אותו ללא תחושה של באסה. לרוב הם באים באורך של 1.2 מטר אולי קצת יותר.

ריבצן, לגבי רטאן - תוכל קצת להסביר מה זה בעצם, סוג של עץ , במבוק? , ואם יש לך ידע על מקום באיזור הצפון שמוכר זאת.

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 23:50 ,31 מאי 2009, א'

טוטיס
איזה גודל של אלה מתקפלת אופטימלי לדעתך?
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

הריבצן
תושב קבע בפורום
הודעות:72
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

במבוקים רטאן רצועות וחיתוך

הודעה על ידי הריבצן » 6:34 ,1 יוני 2009, ב'

נתחיל בבמבוקים - טוטיס - אם תגיע לאזור המרכז אני יכול להמליץ לך על כמה מקומות שאפשר ללכת ולבקש בהם רשות לחתוך במבוקים. אחת הבעיות בגידול במבוק בגינה זה שהוא מתפשט מדי.
רטאן הוא סוג במבוק שמשמש כשלד לרהיטים קלועים, פיגומים ובניין במזרח, וכלי עבודה. בעיקרון זה סוג של במבוק לא חלול או פחות חלול - עובי דופן הרבה יותר עבה ולכן חזק יותר. עדיין קל מאד יחסית למקלות עציים.
לגבי חיתוך - אני הולך לכל מקום עם הלדרמן החברמן שיודע בין היתר לנסר.
בעוביים המבוקשים, אתה לא צריך יותר.
רצועות תערוכה:
בתערוכות כלבים, אתה אמור להראות מקסימום כלב לשופט ומינימום רצועה שמסתירה, משתמשים אז ברצועות דקות ככל האפשר.
אני קניתי בזמנו בחו"ל רצועות מיוחדות שאח"כ הסתבר לי שנעשו מרצועות של מכונת תפירה.
מדובר ברצועת עור שחתך הרוחב שלה עגול והיא נתפרת כעיגול/חישוק/גלגל ומחברת בין גלגל התנופה שעל המנוע או הגלגל שמחובר לדוושת הרגל במכונות הידניות הלא ממונעות ולגלגל שמעלה ומוריד את המחט. מוכרים אותן עד היום בחנויות למכונות תפירה בפלורנטין והסביבה.
בזמנו כשהייתי הולך יותר עם הכלבים בחוץ הייתי בדילמה הרגילה של מי ששולט 100% לפחות כמעט, בכלבים שלו, וחושש מכל מני כלבים "לא נושכים" "אל תדאג" וכו.. שמשוחררים חופשי.
הקטע הוא שהכלב שלך ברצועה לא יכול לברוח והפתרון היה להחזיק עוד רצועה קלה ודקה בכיס שיכולה לגרום לכל תוקף לחשוב פעמיים ולתת לו את הרגע הזה שבו הוא עוצר לשניה לפני שהוא סוגר את הפה ובו אתה יכול לעשות הרבה דברים, לקחת את הכלב ולברוח, לתת עוד מכה, לעזוב את הכלב שלך ולכרוך את הרצועה על הכלב ההוא - לפי הסיטואציה.

שוט הוא באמת כלי בעייתי, עם כל כלי שלא תיקח לשביל הנסתר, כדאי להתאמן ולהגיע לשליטה, לפחות במספר מהלכים, בבית.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 18:58 ,1 יוני 2009, ב'

לגבי אלה מתקפלת, ישנם כל מיני גדלים, ישנם כאלה "מלאות" וישנם כאלה שנראות כמו קפיץ.
רובם באות בגדלים של 20-40 ס"מ לפי מה שאני נתקלתי עד עכשיו כאשר הן במצב סגור/מקופל.
כמובן שאני מדבר על אלות שמתקפלות וכאשר הם פתוחות יש להם מספר שלבים בדרך כלל 3.
לי אישית יש אחת בגודל של 20 ס"מ והייתה משמשת אותי כאקסטרא בימי כמאבטח. היום היא יושבת אחר כבוד על השידה ליד המיטה לכל מקרה שלא יהיה.
אני תמיד העדפתי את המלאות עם מעיין גולה בקצה , התחושה שיש להם היא יותר מסיבית אבל אלה רובן היו יותר ארוכות ולא התאימו לי כל כך לצרכי העבודה כאמצעי נוסף.

לגבי רצועות שונות עבור כלב, במידה ויש כלב ממשומע שיודע גם לתקוף , אפשרי להחזיק את הרצועה שריבצן מדבר עליה , לדעתי הבעיה היא אם אתה יוצא לריצה זה קצת פחות נוח, אבל זו דעתי, גם לרצועות האלה יש מספר אורכים רובם לא עוברים את ה 30 ס"מ.
אני אישית בטיול עם הכלבים יוצא עם רצועות מתגלגלות (רצועה ולא מיתר מתגלגל) זה נותן חופש תנועה לכלב ומאפשר לו להרחיק כלבים אחרים או אנשים לא רצויים :wink: במידה וצריך.
עם הכלבים אני מטייל עם רתמת גוף שנותנת לי יותר שליטה עליהם ומונעת מהם להוריד קולר ולברוח במידה והם נבהלים בעצמם , אלא אם אני שחררתי אותם.

אני ממליץ על כלב לליווי של ריצה כי זה גם חבר שנהנה לבלות עם הבעלים וגם נותן מוטיבציה לריצה משותפת וכך שומר גם על בריאות הכלב בנוסף על שלך.

מוטי לזר
אביר האפל
הודעות:353
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:הרצליה

מה לקחת לשביל...

הודעה על ידי מוטי לזר » 22:49 ,1 יוני 2009, ב'

מה שאני ממליץ- מקל הליכה.
איזה- זה כבר יותר מורכב:
אני מטייל עם גרזן קרח עם אורך מוט של 85 ס"מ- שזה בעיה למצוא כי הם בד"כ קצרים יותר.
זה שאני הולך איתו המוט מאלומניום , ואתה יכול לעשות איתו הכל להגן לתקוף, לחפור ולתפוש רמשים (זה מה שאני עושה בד"כ..) .
יש לי אחד עם מוט עץ - ישן שמצאתי בברלין בשוק פשפשים תמורת כ-30 ש"ח (ממזמן) היום הוא שוה 100-200$...בתחילה הלכתי איתו אבל עברתי כאמור לחדש יותר.
אגב לגבי מקלות במבוק, באזור הרצליה יש שדרה ענקית עם מוטות מכל הגדלים , מי שמעוניין שיפנה אלי ואכוונו, אגב ניתן לחפש במשתלות , ובמקומות ששתלו צים חדשים לידם תקועים מוטות- האיכות- והגודל- זה עניין של מזל, ואגב- כשהעץ כבר נקלט לא קורה כלום אם לוקחים את הבמבוק ששימש כתמיכה.
ןבנוסף- יש לי אוסף של מקלות הליכה- שאת רובם יצרתי לבד, וחלקם הגדול מ"חזירים" של חושחש, חושחש הוא עץ ממשפחת ההדרים המשמש כנה שעליה מורכבים סוגים שונים של הדרים,הוא חזק ועמיד בפני מחלות , וכשגודעים אותו גודלים ליד הגזע יחורים הנקראים ע"י החקלאים חזירים, הם חזקים קשים - וקוצניים , כך שצריך להזהר בטיפול בהם אך ניתן ליצר מהם מוטות מעולים-
ואם תרצה תוכל לקבל ממני מקבל "מתנה" שיוצר על ידי מחושחש כזה..מהאוסף.
בהזדמנות - בקרוב -אעלה כמה מוטות מיוחדים שמצאתי- והטבע עיצב.
אגב
הדבר ההכי מוצלח- זה מקל מוסלק.
כלומר מקל שייש בתוכו דקר/חרב/להב וכו
גם מאלה יש לי כמה שניראים תמימים למדי מאידך אך מסוכנים מאוד מגיסא , ובספק אם מישהו יחשוד במקל כזה.
חלקם נרכשו וחלקם יוצרו לבד.
אך כאן יש את הקטע של החוק וכו'.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 23:24 ,1 יוני 2009, ב'

תכלס אחלה רעיון, העניין של המקל המוסלק. אבל תחשבו רגע על אותו מטייל מסתובב נניח בנחל דרגות עם מקל הליכה, מנסיון זה מציק ודי מפריע להשתחל בנקיקים של הנחל עם תיק, לכן לבטח גם מקל. הרעיון מעולה להסתובב איתו בעיר או באיזור סמי טבע (חורשה פארקים וכו).

לדעתי הכי מתאימה זו סכין ציד נורמלית כדוגמת הסכינים הנפוצות, המלצה שלי באק K אפשר אפילו לדוג איתה, בחיבור לחזרן (במבוק) עבה מספיק שגדל בכמויות מסחריות , הופך לחנית טובה לדיג וגם מהווה הגנה מספיק טובה, אני מתאר בפירוט כי מידי פעם אני מטייל האחרון היה לאיזור של שאר ישוב לחלק הפחות מוכר של נחל הבניאס מוקף חזירי בר תנים שלא לדבר על צפע יפייפה שראיתי ליד האוהל שלי, ככה גם נוכחתי לדעת עד כמה סכין טובה/ לא ממוצעת, הכרחית במצבים מסויימים.
אגב גיליתי גם שהאבנים בנחל יכולות להיות אבני משחזת לא רעות בכלל :lol:

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ואורח אחד