לא להתברווז בבקשה!

אספנים ותיקים עם אוסף מוגדר, העוסקים בתחום האיסוף שנים, ומתעניינים באיסוף של פריטים איכותיים, ושיחות עומק על נשק קר.
פרסם תגובה
רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות
לא להתברווז בבקשה!

הודעה על ידי רעי » 18:28 ,4 דצמבר 2008, ה'

ברווז- ראיתי שנעלת את הפתיל על חיפוש סכין לפשיטת עורות מארנבות.
אני ממש לא מבין על מה העניין-
הרי בתקופה שדיברו פה הרבה על סכיני מטבח זה לא הפריע לך, וכל הגיבורים שמחפשים פה אולרים לשימוש כללי- אם תסתכל בסרטונים של cold steel חותכים שם לא מעט בשר, ואני בכלל לא מדבר על שוחרי הקטאנות האותנטיות...והחבר'ה שמתעניינים בסכין קפיצית...
אם בנאדם אוכל ארנבות- זה עניין שלו. סכין פשיטה משמשת לעבודה המטונפת-משהו של פשיטת העור מבעל חיים מת. זה כלי עבודה וככה צריך להתייחס אליו. זה לא כלי רצח. למה אי אפשר לנהל דיון רציני בעניין הסקינר או הסכין לפשיטת עור?

לא ברור לי כל העניין הזה.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 18:39 ,4 דצמבר 2008, ה'

מסיבה פשוטה.
הבחור שאל על סכין שגם תשמש לשחיטת החיה המסכנה.
אלימות כנגד חיות ו\או אנשים לא תזכה לגיבוי מצד ההנהלה.
-->גם כת השטן התחילה עם חתולים.
אלימות היא אלימות, נקודה. וככזו, לא תהיה לה פה במה.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

GOREN55
אביר האפל
הודעות:349
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי GOREN55 » 19:09 ,4 דצמבר 2008, ה'

חומר טוב לקחת ברווז
תגיד לי מה זה
.שגם אני אקח קצת
איך הגעת לכת השטן ?
דמיון חזק . תסלח לי. אתה לא צריך להשתלט על השיח פה
ורצוי שתאפשר לאנשים לנהל דיון חופשי
ולא להתערב כל הזמן
נערך לאחרונה על ידי GOREN55 ב 20:53 ,4 דצמבר 2008, ה', נערך פעם 1 בסך הכל.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 20:43 ,4 דצמבר 2008, ה'

ההקצנה הייתה בכוונה.
מן הסתם ההנהלה גם אינה תומכת בשימוש בחומרים... :lol:
אני לא רואה פה השתלטות. אין פה בעיות של דיון חופשי.
כל עוד נושא הדיון אינו עובר על חוקי האתר, אין שום מניעה מלעסוק בו.
בנימה מעט אישית יותר, אני אינני בעד "סתימת פיות". עד עתה נתתי יד חופשית לחלוטין (כמעט) לתכנים המועלים פה, והיו מספיק חברים עם חוש אחריות מפותח דיו כדי להגיב בצורה הראוייה.
לצערי לא היה דיי בכך.


ועדיין,
הפורום הזה במצב טוב בהרבה מכמה אחרים שאני מכיר ומשתתף בהם, שבהם אנשים נחסמים משימוש כי השתמשו פעם אחת יותר מדיי בסימן הפיסוק "3 נקודות", וכותרת ההתראה הייתה "שימוש לא נכון בסימני פיסוק" למרבית האירונייה.
מקרה אמיתי לחלוטין.

אני מאמין במדיניות פתוחה, ללא יותר מדיי התערבות והטלת משמעת ע"י ההנהלה, ואכן יישמתי את זה מאז שהתמניתי למנהל האתר ע"י עומר. למרבה הצער השיטה הזו כשלה לאחרונה, ותוצאותיה הרימו כבר את ראשם המכוער.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

Evil_smith
תושב קבע בפורום
הודעות:90
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

שאלה :)

הודעה על ידי Evil_smith » 0:44 ,5 דצמבר 2008, ו'

אם ננסח את השאלה כך: "מחפש סכין מתאימה לחיתוך עור שאינו מעובד" זה בסדר?

ואם מדובר על סכין לעופות זה בסדר? פשוט עוף אפשר לקנות בכל סופר :0 או מפרטיים ישר מהלול..ומישהו צריך לעשות את העבודה המלוכלכת לקראת ארוחת שישי :wink:

אההה ודרך אגב, אם עדיין ישנה בעייתיות מסויימת תמיד אפשר להריץ חיפוש בגוגל על סכינים ייעודיות..דווקא מצאתי הרבה בנושא המבוקש 8O

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 0:55 ,5 דצמבר 2008, ו'

הבעיה שנמצאת פה היא לא משהו חדש, כאחד שכבר שנים נמצא בסביבה האינטרנטית, בעל כמה פורומים (לתחומים שונים לחלוטין), לא ראיתי את ההודעה שפורסמה בנושא, אבל יש פה כמה דברים שצריך לפתור איך שהוא, קודם כל האדם שביקש סכין לצוד איתה, או לפשוט עור איתה, אמנם זה בוטה ונשמע קצת לא מתאים אבל הוא לא שונה מאנשים אחרים שצדים או דגים כתחביב, או בורסקאים שזו העבודה שלהם , לפשוט עורות ולעבד אותם. מצד .

רעי,
קודם כל אתה צריך להבין עבודה של מנהל פורום. במיוחד בתחום כזה רגיש, שנמצאים כל הזמן לעשות לו לגליזציה, אבל הפידבקים השליליים הופכת את השותפים פה למטרות לאוכפי החוק.
כמו כן, איך לנסח את זה בעדינות, זה הפורום שלו, הוא מנהל אותו, הוא המילה האחרונה ומהיכרותי איתו הוא אדם ישר ונבון.
מצד שני, ברווז,
בתור אחד שכן יודע מה זה לנטר הודעות לא חוקיות מן הסתם יהיו דברים שלא יתאימו לדיעה שלך אבל גם להם יש אפשרות להציג את דעתם כי אחרת הם פשוט "יצביעו ברגליים" יעזבו או פשוט יפתחו פורום אחר. האינטרנט היום הוא המעוז האחרון של חופש הביטוי, ובחיפוש פשוט בגוגל תמצא דברים שבעליל לא חוקיים אבל עדיין קיימים. אני רק יכול לומר שכמו שקורה בלוחות/ פורומים שונים, ההנהלה בד"כ לא אחראית על תוכן שנכתב תחת מגבלות חוקי הפורום וגם כאלו שלא מכוסים ע"י אותם חוקים.

עכשיו לגבי ההערה בנוגע ל"כת השטן" אנשים שמתעללים בבעלי חיים ברוב המוחץ של המקרים לא מקושרים לאמונה זו או אחרת, אלא פשוט משתמשים בה כתירוץ ליצר ההרס וה ונדליזם שקיים בהם.
השטניזם כיום היא דת מוכרת (כבר למעשה משנות השישים). כמו כן ישנן דתות רבות אחרות שבהן שוחטים בעלי חיים שבעיני אחרים נחשבים לחיות מחמד, כטקס דתי.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7% ... 7%98%D7%9F
הלינק המצורף למעלה יאיר קצת אור על הנושא אני מקווה.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 2:58 ,5 דצמבר 2008, ו'

אמיר לב היקר, הפורום הוא לא של ברווז, הוא של עומר, ברווז הוא המנהל , גם מנהל צריל להפעיל שיקול דעת :!: , בפורום הכניסה יש כל כך הרבה הודעות דביקות על איך להעלות תמונות, אבל לא מופיעה אחת שאומרת שאסור להזכיר את המילה פשיטת עור או אכילת בשר.
בהודעה של תם שהתחילה את הנושא לא צויין שהוא הולך לצוד, עניין אותו סוג של סקינר שמתאים לסקינינג של יונקים קטנים, לא חתולים ולא כלבים ולא כת השטן ולא רצח והתעללות , וכל אדם סביר לא יבין את הודעתו כעידוד לגרימת צער או התעללות בבעלי חיים. גם אם תתאמץ לא תבין זאת מההודעה.
אם ברווז הוא אוהב בעלי חיים כמוני , אז אולי נכון שהוא לא תומך באכילת בשרם או צייד שלהם.
מי שרוצה לפגוע בבעלי חיים לא מחפש השראה בפורום זה לפחות כך אני חושב.
במדינת ישראל עדיין מותר לצוד חלק מבעלי החיים הקיימים ואני אומר רק חלק כי יש זנים מוגנים ויש תקופות שמותר לצוד , וכן יש שיטות צייד שמצריכות אישור ומקומות שמצריכים אישור. ועוד הרבה הגבלות אחרות שחלקם נאכפות וחלקם לא. אבל לא כאן המקום לעצור או להגביל חופש ביטוי של אדם שלא אמר זאת , לא במפורש ולא בעקיפין. בשר בקר אפשר לקנות בסופר, עופות גם וגם אצל בעלי לולים. אז מה נפסי לומר סכי לחיתוך בשר כי זה מעודד אנשים לאכול בשר.
הצייד הוא דבר לגיטימי ונעשה משחר ההסטוריה של האדם . היום לצערינו יש תעשיה גדולה ומפותחת של גידול צאן ובקר למטרות אכילה ומטרות נוספות, אני אישית אינני מסכים עם זה, אינני סובל את התעשייה הזו , ואני צמחוני רק בגלל זה. אבל מנגד יש עוד הרבה אוכלי בשר שזכותם לחיות את חייהם כפי שהם רוצים. כמו שזכותי ואינני מתכוון לכפות עליהם את אורח חיי או את דעתי.
אין שום קשר בין הודעתו של תם לבין עידוד אלימות, אם היה קשר כזה שנראה לעין , אז צריך לסגור את כל הפורום או לפחות למחוק ולנעול מעל לחצי מההודעות שמוזכרות כאן , כי מוזכרים כאן סכינים שהם לא רק כלי עבודה, כמו מולטיטול, אלא גם ביונטים , חרבות , קרמביטים, ועוד רבים אחרים אשר יכולים לשמש למטרות רבות אחרות. ואכן שימשו למטרות רעות או במהלך ההסטוריה זה לא אומר שכל שיחה כאן מעודדת לאלימות כלפי איש או כלפי בעלי חיים.

ברווז היקר , אתה בהחלט הפתעת אותי לרעה בתגובתך , ואתה לדעתי האישית קצת עלית לענף גבוה ולא מתאים למנהל שיש לו ידע די רב בנושא זה של הסכינים.
למרות שהינך המנהל כאן, למיטב הבנתי מטרת הפורום היא לא לעודד שום סוג של אלימות זה בטוח, אבל המטרה האמיתית היא כן לעודד את האספנות ואת ההבנה והידע הנרחב שיש בתחום כזה גדול שנקרא סכינים, לדעת על ההסטוריה הארוכה שלו ככלי עבודה , ומה לעשות גם ככלי נשק. אתה רואה סכין ככלי עבודה ולצערך (אולי) ההסטוריה של האנושות מוכיחה אחרת, שיש גם שימוש ככלי נשק. מה לעשות ? אי אפשר לומר שכל מילה שמזכירה או קשורה לסכין היא באופן אוטומטי מעודדת לאלימות.
מצער אותי לראות שבזמן האחרון , יש יותר עניין של ויכוחים בפורום על דעות שונות של אנשים מאשר לחלוק ידע נרחב על נושא מורכב ומעניין. את חופש הביטוי אתה לא יכול לחרוץ בדעה אישית שלך , כי דעתך יכולה להיות לא מקובלת בעיני אחרים תרצה או לא. וכמו שאמיר אמר אנשים יצביעו ברגליים.
אני חושב שמקור ידע מעניין אחד כבר עזב את הפורום לא מזמן וחבל שיהיו עוד כאלה אחריו. כי לנו אלה שאוהבים את התחום בגלל מה שהוא ולא חושבים על מעשיפ פלילים או רעים מקורות ידע כאלה תמיד טובים על מנת ללמוד ולהרחיב את הידע האישי שלנו.
אל תבין לא נכון מטרתי היא לא לפגוע בך אלא להבהיר פואנטה מסויימת.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 12:00 ,5 דצמבר 2008, ו'

הדוגמא של כת השטן הייתה קיצונית וניתנה בכוונה.
פגיעה בחיות , למרות שהייתה קיימת משחר האדם, פסולה בעיני. נכון.
ולמרות זאת אני משתדל לשמור על אובייקטיביות.
מן ההודעה השתמע שהבחור מעוניין לצוד (=לרצוח)ארנבים קטנים במו ידיו.
מאחר ורצח נחשב לאלימות, אין להודעה הזו מקום פה.
אין לי בעייה שתדברו על סקינרים, על ידיות עשויות עצם (שאגב, אני מתנגד לזה אישית, אבל מעולם לא נעלתי ולא מתכנן לנעול נושא שיכיל סכינים עם ידית עצם), על העוף בסופר ואפילו אם תשאלו איזה טעם יש לגמל אני לא אתערב.
אבל ביצוע פעולה אלימה כנגד חיה, או בכלל, מצטער-לא כאן.
EVIL SMITH, נכון- גוגל הוא עולם שלם של מידע, וגם אני רכשתי ממנו המון ידע. ואני מניח שכבר עניתי על שאלתך בנוגע לעור לא מעובד.
אמיר.
גם דיג זה רצח. אם אתה לא מאמין לי, שאל את הדג, שדופקים לו בראש עם פטיש כדי שיפסיק לזוז, הנבלה, בגלל שהוא נחנק.
זה לא הפורום שלי אלא של עומר, אני רק עוזר לו לשמור על הסדר.
כתבת "מן הסתם יהיו דברים שלא יתאימו לדיעה שלך ".
ישנם הרבה כאלה. ועדיין לא הגבתי כלל.
ישנם פורומים שבהם לא היה מתקיים דיון כמו זה כלל, אלא ננעל, והמשתתפים היו מתבקשים ב"עדינות" לפנות להנהלה בהודעות פרטיות. אז די לבוא בטענה שאני סותם לאנשים פיות, או "עושה מה שבראש שלי", או שעלה לי ה...לראש.
שאלה לי אלכים.
אתם חושבים שאני נהנה לנעול שירשורים? או למחוק הודעות? או לחסום משתמשים?
יש סיבה למה הדברים האלה נעשים, גם אם לא כולכם מסכימים איתה. הייתם רוצים יד חופשית לחלוטין-שכל אחד יוכל לדבר איך שהוא רוצה אליכם?
כמה זמן היה עובר לפני שהייתם מתעצבנים לגמרי?
חוקים נועדו כדי לשמור על הסדר. אך לא דיי בחוק, צריך גם אכיפה. זה מה שאני עושה פה. אינני מתכוון לפגוע באיש, אבל ישנם דברים שלא יורשו פה, נקודה. :arrow:
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

Alchemist
חדש בפורום
הודעות:39
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי Alchemist » 12:57 ,5 דצמבר 2008, ו'

ברווז כתב:מסיבה פשוטה.
הבחור שאל על סכין שגם תשמש לשחיטת החיה המסכנה.
אלימות כנגד חיות ו\או אנשים לא תזכה לגיבוי מצד ההנהלה.
-->גם כת השטן התחילה עם חתולים.
אלימות היא אלימות, נקודה. וככזו, לא תהיה לה פה במה.
TC Blades מפרסם כאן באתר. בפרסומת מופיעות סכינים שהוא מגדיר בתור סקינר. סכין לפשיטת עורות. אולי תשקול ההנהלה להסיר את הפרסום שלו מהאתר? :D

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 14:22 ,5 דצמבר 2008, ו'

ברווז כתב:אין לי בעייה שתדברו על סקינרים, על ידיות עשויות עצם (שאגב, אני מתנגד לזה אישית, אבל מעולם לא נעלתי ולא מתכנן לנעול נושא שיכיל סכינים עם ידית עצם), על העוף בסופר ואפילו אם תשאלו איזה טעם יש לגמל אני לא אתערב.
אבל ביצוע פעולה אלימה כנגד חיה, או בכלל, מצטער-לא כאן.
:arrow:
הוצאת את דבריי מהקשרם.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 15:20 ,5 דצמבר 2008, ו'

למען כולם הנה ההודעה של תם מצוטטת,
אני מעוניין בסכין skiner
שמתאים ליונקים קטנים כגון ארנבות.
על איזו צורה הייתם ממליצים וכן אם יש לכם דגם מומלץ אשמח לקבל את המידע.


סכין נוסף שהייתי מעוניין הוא סכין
לחריטה בעץ.
זאת בקשה ממשהוא אני לא מתמצא בתחום אבל היא אמורה להיות די קטנה.
ואציין כי מדובר בסוג של חריטהלא גילוף


תם

לפי ההבנה שלך ברווז ניתן לחשוב שאם אני או כל חבר אחר בפורום זה יחליט שהוא רוצה להעשיר את האוסף שלו בחרב או בביונט או אפילו בפיגיון או אפילו גרזן ,זה כאילו יעודד שימוש או אלימות כלפי מישהו או בעל חיים או משהו בסגנון, וסליחה אבל זה לא.

שוב אני חוזר - הוא לא אמר אני הולך לצוד ואני מחפש כלי מתאים, הוא לא אמר אני הולך להפשיט עורות, אני רוצה משהו מתאים למטלה זו. באותה מידה של הבנתך לביצוע אלימות כלפי בע"ח ניתן גם להבין מהודעתו של תם - שהוא רק רוצה סכין בגודל מסוים. אולי אף לתת סכין כזה במתנה לחבר , כמו שהוא לא ציין את זה או את זה , אין ולא היה שום דבר בכתוב שניתן לפרשו בצורה מובהקת כהפעלת אלימות כזו או אחרת. סליחה אבל אני חושב שהבנת הנקרא שלך ומה שהינך חושב הם זכותך אבל עדיין זה לא מוצדק לנעול או למחוק הודעה בסגנון זה כי שוב אני אומר הוא לא ציין במפורש שהוא זה שהולך לצוד או הולך לבצע את הפשטת העורות , על אותו משקל של הודעתו ניתן גם לחשוב שהוא הולך לתת סכין זה אפילו במתנה לחבר , אז מה . זכותו.

דייג וצייד יהיו קיימים גם אם אתה ואני ששנינו אוהבי בעלי חיים נרצה או לא נרצה, וזכותו של כל אדם לחיות את חייו כראות עיניו. אתה את שלך והוא את שלו. אתה לא פורום נגד אלימות ואתה לא פורום למען בעלי חיים , אתה פרום למען אספני סכינים ואוהבי התחום.

גם אני לא סובל את אלה שפוגעים ואלהים עדי שאני מסוגל לרדוף אחרי אדם שיפגע בחיה , אבל הצייד בארצינו מותר על פי חוק מסוים ועם הגבלות מאד מסוימות ושל סוגים מאד מסוימים של בעלי חיים. זוהי עובדה . שאתה יכול לשאול את קק"ל אות שמורות הטבע בנושא זה.

אלכימאי יקר. אני אינני אוהב את העובדה שאתה תוקף את TC ומעודד אנטי כנגדו, לך יש אולי סיבה כי נפגעת ממנו בהודעות שלא הבנתם אחד את השני אבל לא יפה לדבר רעה על אדם שאיננו נמצא בפורום יותר ואינו יכול להגיב בחזרה ובטוח שלא יפה לפגוע בפרנסה ובפירסום שהוא למענו נתן תרומה על מנת שישימו את פירסומו באתר. אתה עושה מעשה פסול ביותר. TC זה אחד האנשים הנחמדים ביותר פלוס עוד כמה מפורום זה שיצא לי להכיר בזמן האחרון והלוואי שרבים עוד יהיו כמוהם. הוא היה חכם ממך כנראה כי הוא החליט לעזוב את הפורום כדי לא להתנגח עם אנשים כמוך אלכימאי יקר.

ברווז אתה יכול לקבל את העובדה הזו שאולי הבנת לא נכון , כי הבנת הנקרא זה דבר לא פחות חשוב מהבהרת הנקודה שלך כנגד אלימות כזו או אחרת. ההודעה שלו משתמעת להרבה דברים ולאו דווקא רק לכיוון שהינך מושך בכוח. משום מה.

שכרון כוח של מנהל אתר הוא לא דבר טוב ואל תתן דוגמאות מאתרים אחרים כי זה לא אתרים אחרים ולא פורומים אחרים, זה הפורום הזה בלבד , והוא למען אספנים אוהבי סכינים וסתם אנשים שנהנים לרכוש ידע נוסף . מה שהם עושים בזמנם הפרטי בביתם זה עניינם הפרטי בלבד, ומכיוון שהוא לא אמר שהוא הולך לצוד או לרצוח, ניתן להבין את תם בדרכים רבות וניתן לפרש את הודעתו בצורות נוספות ולא רק בדרכך .

סליחה אבל זה עובר גבול הטעם הטוב גם של מנהל אתר. כמו שציינתי , מלמעלה בתגובה הקודמת בפורום זה לא מצויין מה מותר לומר , ומה מותר להזכיר , או איך צריך לנסח שאלה. אם היית עושה זאת אולי זה לא היה מגיע לבלגן הזה שנוצר סביב הנושא. את חוסר הסבלנות היהודי אחד כלפי השני צריך לדעת למתן ולצריך גם לתת זכות ביטוי לאנשים . במיוחד כשהם לא אומרים מה שנראה לך מובן מנקודת השקפתך בלבד , אתה לא חושב כך??

יכול להיות שלא תאהב את הודעתי אבל זה מה יש. ואם תחליט שהינך חוסם גם אותי כי אני מנסה להגן על בחור צעיר שלא בהכרח חושב את המילים שהינך רוצה להכניס לפיו או שאתה חושב שהוא אומר, אז תדע שיש גם אחרים שהבינו את הודעתו בצורה אחרת . וזה מה שצריך להעיר את תשומת ליבך . ודרך אגב כת השטן או לא , האם אתה יהודי?? אז מה תאמר על הדת שלנו ששוחטת בקר וצאן למאכל?? היהודים הם לא היו ולא יהיו כת שטן אבל גם הם שוחטים בעלי חיים.
אפילו בהסטוריה הדתית שלנו הוקרבו בעלי חיים לאלוהים שלנו. ראה תקופת בית המקדש וקורבנות לאלוהים.

stuner
חדש בפורום
הודעות:13
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:פתח תקווה

הודעה על ידי stuner » 18:41 ,5 דצמבר 2008, ו'

משחיז?? שו?
תרשה לי לצטט אותך בקטע ספיציפי: "גם אני לא סובל את אלה שפוגעים ואלהים עדי שאני מסוגל לרדוף אחרי אדם שיפגע בחיה , אבל הצייד בארצינו מותר על פי חוק מסוים ועם הגבלות מאד מסוימות ושל סוגים מאד מסוימים של בעלי חיים. זוהי עובדה . שאתה יכול לשאול את קק"ל אות שמורות הטבע בנושא זה"

הצהרת כוונות שכזו? אתה בטוח?
אני מכיר במקרה כמה "אוהבי בשר ציד" מהמגזר הדרוזי והבדואי שמחזיקים ברשיון ציד,לרדוף אחריהם ולומר להם מה דעתך בנושא יהיה רע מאוד ,8O במקרה הטוב אתה תגמור בטיפול נמרץ נשימתי,על המקרה הרע אינני רוצה לדבר וזה מהיכרות אישית עם אותם החבר'ה.
מה לעשות אבל ברווז קצת רגיש בנושא הבשר הטעים של חיות,יש הבדל מהותי בטעם בין ברווזים בטבע שאתה צד לבין עוף עמוס באנטיביוטיקה ושאר רעות חולות שאתה קונה בסופר,ברווז עדיין לא טעם כפי הנראה ולכן ההתנגדות הנחרצת.
סוף דבר; לפי ההלכה היהודית דג כשר אינו מחוייב בשחיטה כפי שנהוג בבקר ובצאן,מספיק שהוצאת אותו מהמים וזה נחשב כשחיטה,המהדרין נוהגים לחבוט בראשו עם משהו מתאים וכבד,בטח מקבל זעזוע מוח מהמכה אבל כך נהוג.
משחר ימיו נהג האדם לאכול חיות/יונקים/זוחלים/שרצים/ושאר מה שזז-זה לא התחיל אתמול וזה לא יגמר מחר,אז מתוך האוכלוסיה בכדור שלנו ישנם אחוזים בודדים שמגדירים עצמם כצמחונים,אבל למנוע מהאחרים לאכול/להתעניין בציוד/לרכוש/??
מעניין אותי אם מחר יבוא יצרן ישראלי העוסק בסכיני שחיטה וירצה לפרסם כאן באתר בעשרות אלפי שקלים,האם תשללו זאת? אני בספק!
אני יודע שאינני יודע ולכן אני חכם!

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 20:07 ,5 דצמבר 2008, ו'

STUNER - יש הבדל בין לרדוף אחרי אחד שמתעלל סתם בשביל הנאה , וזה אני אעשה לבין לרדוף אחרי ציידים ברשיון.

אני מאמין שהציידים ברשיון לפחות לא עושים זאת על מנת להתעלל, יכול להיות שאני תמים בקטע הזה :wink:
אז כן הצהרת כוונות כנגד מתעללים יש לי ובגדול - אני נאמן של איכות הסביבה ונאמן בעלי חיים של המשרד לאיכות הסביבה - אני לא מפגר, ואני לא רואה צייד או דייג למטרת מאכל כהתעללות. אני כן מבדיל בין השניים . ומבחינתי יש הבדל עצום בין לבעוט או לירות או להרוג חיה ללא סיבה מוצדקת או להרוג חיה מוגנת כי יש חוקים גם לציידים לבין התעללות לשמה וללא סיבה :!: אז כל עוד הם עושים זאת עפ"י חוקי המדינה שנתנה להם את הרשיון אז אין לי שום בעיה. אבל עם כל אחד אחר שעושה זאת על מנת לספק יצר רע וסתם בשביל להוציא עצבים על כל חיה שלא תהיה זה לא מקובל .
גם הציידים של פעם היו צדים בשביל לאכול ולא בשביל הכיף והפגת השעמום.

מסכים איתך עם כל השאר הדברים שאמרת , לגבי הדגים שכחת רק לציין שגם לא כל דג הוא כשר למאכל לדת היהודית .
אבל ללא קשר אל תתקוף את הצמחונות שלנו או את הסיבה שמביאה אותנו לצמחונות . זכותך לאכול בשר וזכותנו לאהוב בעלי חיים ולהיות אנטי נושא ההתעללות.
אני סה"כ מגן על הודעתו של תם שנכתבה ללא שום הצהרה לגבי התעללות או צייד, אלא יכלה להשתמע להרבה פנים ולאו דווקא לצד השלילי של הנושא.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 20:28 ,5 דצמבר 2008, ו'

טוטיסדוג.
זה שציד ודיג קיימים כבר אלפי שנים לא עושה את זה לנכון מוסרית. בלי קשר כרגע לכלום.
בתאילנד הרי אוכלים כלבים וחתולים. האם זה גם לגיטימי?
בתאילנד כן, מסתבר.
(או סין. לא זוכר האמת ולא רוצה לבדוק את זה).
זה לא אומר שזה טוב גם ליהודים בישראל.
תאר לך שהיית מעסיק פועלים זרים שהיו רואים את הכלבים שלך כארוחה טובה.
מבחינתי אין הבדל בין כלבים, חתולים וארנבים.
היה לי ארנב כחיית מחמד, למען הגילוי הנאות.

אני מאמין לך שציד קיים ומותר בארץ. זה לא הופך את הסוגייה ל"כשרה".

וכל זה בלי להיכנס לנושא הצייד ללא שימוש בבשר למאכל, אלא ליצירת מעילים ושטריימלים.

ומאיפה בדיוק יהיה לו גישה לעור "טרי" בלי להרוג חיה כלשהי קודם?

אז נכון שזה לא פורום למען מיגור האלימות ואהבת בעלי החיים, אבל מה לעשות שאלימות מקושרת עם סכינים עוד מלפני שהאדם התחיל לצוד איתם...
ובוא גם לא נשכח, שישנם פה עוד אנשים מלבדי, ואני משוכנע בזה, שגם הם מתחלחלים מהמחשבה על רצח ארנבים ופשיטת עורם.
אני לא מושך בכח לשום כיוון. אתה זה שמנסה לשכנע אותי שטעיתי כאשר עשיתי מה שאני משוכנע שהוא מעשה נכון.
והמילים שכרון כח ממש לא מתאימות כאן.
ראה הודעה אחת מתחתיך למשל-דיון מעניין על ההבדל בטעם של ברווזים "מהטבע" מול ברווזים מהסופר.
מישהו אחר עם פחות סובלנות היה כבר ממזמן מוחק את השטויות האלה.
רמז רמז.
:wink: :lol:
ועדיין הוא זכאי לדעתו ולזכות הדיבור. לכן אני לא מגיב.
ואתה צודק-אנחנו לא פורומים אחרים. גם אני משתמש בטיעון הזה פעמים רבות (בהקשרים אחרים). על זה אני מסכים אתך ב-100%. אבל מאחר ואנחנו היחידים ברשת בעברית ובארץ ישראל, צריך לשים יותר לב לכל דבר, ולקבוע אי-אילו חוקים והנחיות. המצב שלנו כאספנים בארץ שונה מהותית מבכל מקום אחר בעולם, והאכיפה תיאלץ להיות בהתאם.

אם אני אוהב או לא את הודעתך, אין לזה שום רלוונטיות.
היא לגיטימית בהחלט, ויש בה צורך אמיתי אפילו.
האמת היא שאני שמח שגרמתי למהומה שכזו, באיזה שהוא מקום.
סימן שלקהילה הזו אכפת זה מזה, ושהיא עומדת על עקרונותיה, גם מול ההנהלה.
כך מתנהלת דמוקרטיה במיטבה.
מה אני אומר על הדת שלנו?
רק מילים גסות, האמת. אני חילוני גמור. מה הדת שלנו עושה ו\או רוצה לעשות, בדרך כלל עומד בניגוד גמור להשקפתי על החיים.
והרגלי השחיטה הברבריים של היהדות...לא רוצה לחשוב על זה.
ומעבר לזה, יש לך מושג כמה חיות נרצחות רק כדי שיהיה להם שטריימל?
STUNER.
אם זה היה תלוי בי, מי לפרסם ומי לא,
גם פירסום של מאות אלפי שקלים היה נדחה על הסף אם המפרסם היה רוצה לפרסם רק סקינרים.
איש לא מונע ממך לאכול מה שאתה רוצה, כמו שאיש לא מונע ממך לרכוש את הציוד המתאים. אבל זה לא אומר שאנשים רוצים לשמוע על איך רוצחים חיות קטנות וחמודות ואז פושטים את עורם, ויש קיצוניים שלא רוצים לחשוב על זה אפילו.


אני עדיין לא רואה שום פסול בנעילת ההודעה.
עם זאת קצת מוזר לי שתם לא פירסם את השאלה לגבי החריטה מחדש.
בכל מקרה, אני עומד מאחורי ההחלטה.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 20:36 ,5 דצמבר 2008, ו'

אני איתך בכל נושא האנטי התעללות , אבל לצערי ולצערך עדיין אוכלי הבשר ואוהבי הבשר בוחרים לאכול וזה עדיין מגיע מהיכן שהוא. סין או תאילנד שאוכלם שם כלבים זכותם הרי גם אוכלי כל מיני שרצים שאני לא הייתי רוצה אפילו לגעת בהם ללטף :lol: אבל להם אין חוקים נגד זה, אצלינו בישראל יש.

עכשיו אם אתה מאמין בצדקתך בנושא נעילת ההועה ואיזה מילים לא כדאי לכתוב אני מציע לך פשוט לפתוח הודעה דביקה בפורום הכניסה שתבהיר לאחרים מה מותר ומה אסור לומר . כי יש נושאים כפי שאתה אומר שאחרים רגישים אליהם. כך שכולם ידעו את החוקים הללו בפורום

אתה כמנהל אוהב בע"ח ואנטי נושא התעללות ועידוד לשם כך , אז תציג חוקים לפורום בהודעה שאף אורח או חבר חדש או אפילו חברים ותיקים לא יפספסו כי היא תהיה דביקה ושים אותה ראשונה מבין ההודעות הדביקות.

עד עכשיו פשוט לא היה רשום כלום בנושא זה בפורום ואולי כן צריך לשים זאת במקום בולט וברור לכולם.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 21:44 ,5 דצמבר 2008, ו'

רבותיי, עשיתי מעשה לא יפה ואמרתי דבר שלא היה צריך להיאמר : אמרתי ונתתי תחושה שברווז משתמש בכוחו כמנהל ואולי זה שכרון כח שלא מוצד ע"י מנהל פורום. טעות בידיי

ולכן אני מתנצל בפניו על הטעות ועל הפגיעה שלא הייתה לה כוונה בכלל - ברווז קבל התנצלות וסליחה

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 22:59 ,5 דצמבר 2008, ו'

אין צורך להתנצל.להבנתי דבריך נאמרו בכוונה כך כדי להקצין מצב מסויים, כמו שאני עשיתי עם אזכור כת השטן.
הכל בסדר... :D

ואין פה עניין של מה מותר ואסור לומר, יש פה עניין של טאקט בנוסף לעניין האלימות.
אם תסלחו לי על הבוטות, והדוגמא הלא קשורה:
ישנו משחק מחשב (סדרה של משחקים, למעשה, לאחרונה שוחרר הרביעי בסדרה) שהוא מאד מאד מאד אלים. כולו מבוסס על ביצוע מעשים אלימים בעיר שלמה של פשע. אם אתה רוצה לגנוב מכונית, ולהרביץ לזקנה שנוהגת בה עם אלת בייסבול, בבקשה-אתה יכול. סמים? כמה שיותר, יותר טוב. כל סוג של אלימות שקיים נמצא שם.
ועל מה האמריקאים מצאו להתלונן?
על משהו שקשור לסקס דווקא, שמופיע במשחק.
"תרצח, תפצע, תטיל מומים, תרביץ לשוטרים עם צעצוע מין (קטע אמיתי מהמשחק...), רק אל תז***".
חברים, אני בהחלט לא יכול להגיד לכם מה לעשות בזמנכם הפנוי, אבל בבקשה אם זה קשור לפגיעה בבעלי חיים או אנשים, אל תחלקו את זה עם שאר החברים. ישנם תכנים שעשויים לפגוע באנשים, וצריך לשים לב גם לזה.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

ts
אביר האפל
הודעות:437
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גן-יבנה

הודעה על ידי ts » 9:05 ,6 דצמבר 2008, ש'

אז הנה אחרי דיון די ארוך אני מגיב

אתחיל בכך שאציין
שאנילא תומך בהרג בע"ח
אני צמחוני ב22 שנות חיי.
מעולם לא אכלתי בשראו כל סוג של בע,ח
המקום היחידי בו לבשתי/נעלתי עור היה בצבא.
גם כיום אין ברשותי שום מוצר מבע"ח.

לגבי הסכין שאלתי בתור מתנה לחברה טובה.
וזו מסתמנת כטעות אך זה עניין אחר.

אני לא מסכים עם נעילת ההודעה
מכל הסיבות שכבר נאמרו.

אני כמוכם רואה בשחיטה/דייג/ מה שעולה לכם לראש בגדר פגיעה בבע"ח.
אך עולמינו הוא כזה.
וברווז עם מדברים כאן על בשר טוב או לא ואיזה בשר יותר טוב.
ומראים תמונות מהברביקיו של שבת עם נתחי 500 גרם בקר
אז אני לא רואה בעייה בשאלה שלי גם אם כתבתי במפורש שאני מתכוון לפשוט עורות.
(דבר שלא יקרה בחיים)
אז אין עם זה בעייה.

אבל רבים חושבים
פרה זה ךמאכל אז בסדר לשחוט.
תרנגולת מה אין לה רגשות היא הרי למאכל.
ברווזים זה ציפור לא????? אז מה רע???

אבל ארנבת/כלב או חתול !!!!!!!!!
מה אתה נורמאלי זה התעללות בבע"ח.



אז ככה
אין הבדל בין לאכול פרה או כלב או ארנבת
כולן חיות
דרך אגב בני האדם יש כאלו שיגידו את אותו המשקל
השוואה קשה אך נכונה

ומכאן שאיני רואה הבדל בין ההודעה שלי לשל רבים רבים אחרים

תקן אותי אם אני טועה



תם

מליליה_צוקר
חדש בפורום
הודעות:42
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי מליליה_צוקר » 11:20 ,6 דצמבר 2008, ש'

חברים יקרים

בכל שנותי כפדגוגית ואשת חינוך לא נתקלתי בכל כך הרבה מריבות והתנצחויות ילדותיות הסובבות סביבי שום-דבר!

זה שבתמימותו זרע רוח וקצר כאן סופה - תמים וכשמו כן הוא. כך גם הברווז שבתום הדיון הזה ניראה כמו ברווז שזה עתה צדו אותו, ניקו אותו בסכין חד והוא ומוכן לאש הבישול. וכמובן "שני ליצני החצר" - אני בטוחה שאתה יודעים מי אתם, שלמעט יכולתם להגיב על כל ענין ודבר, אין להם מה לומר על סכינים, ובטח ובטח שאין לקחת את עצותיהם בנושאי דין ומשפט או יבוא ויצוא באופן רציני. לו יכולתי הייתי קוצצת לכם קישוא או שניים.

האתר הזה הפך ממקום לשיחה על סכינים למקום נטול מקצועיות שבו מנשבת רוח רעה על פני תהום! דבר שאינו מעודד שהיה או עיון לאורך זמן.

אני מודה לבורא עולם שאינני חלק מהנהלת האתר. עובדה זו מקלה עלי להדיר את רגלי לעיתים קרובות מכאן ולעסוק בתחביב שלי - סכיני מטבח - באופן רגוע ומהנה, יחד עם אנשים רציניים ושלווים שאינם משתמשים במדיום האינטרנת על מנת להתנגח זה בזה ולהפיץ רוח רעה סביב שטויות.

פעם אחרונה שניתקלתי כאן במידע כלשהו בעל ענין היה עוד בתקופה ש TC היה כאן, וכפי שהבנתי גם הוא הלך עקב התנגחויות מטופשות של יושבי המקום.

המשיכו כך חברים ואחרוני ה"טובים" ידירו רגליהם ממקום זה וכל מה שישאר לכם ממנו בסופו של דבר יהיה "עוד פורום שטותי מאוכלס בשטויות ובליצים". וחבל שכך.
מליליה צוקר
פדגוגית - פמיניסטית
אספנית סכיני מטבח ומקצצת קישואים נלהבת

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 14:06 ,6 דצמבר 2008, ש'

ts כתב:אבל רבים חושבים
פרה זה למאכל אז בסדר לשחוט.
תרנגולת מה אין לה רגשות היא הרי למאכל.
ברווזים זה ציפור לא????? אז מה רע???

אבל ארנבת/כלב או חתול !!!!!!!!!
מה אתה נורמאלי זה התעללות בבע"ח.

לא רק ארנבת, כלב או חתול, ולא התעללות.
אותה תגובה הייתה אם היית שואל על סקינר לפרות, לברווזים, לעוף, לנשר, ל-לאמה, או כל יונק\זוחל\עוף אחר.
לא דובר פה על התעללות כלל, הובן היטב שכוונתך הייתה קשורה למאכל.
ארנבים בארץ נחשבים לחיית מחמד בעיני רבים, ושאלתך, לצערי, יכולה לפגוע ברגשות אותם אנשים.


אז ככה
אין הבדל בין לאכול פרה או כלב או ארנבת
כולן חיות

תקן אותי אם אני טועה

תם
אתה לא טועה ידידי.
ההבדל הוא, שמהודעתך הסתמן שאתה הוא זה שגם ירצח את החיה המסכנה.
אגב, אשמח אם תעלה את שאלתך השנייה לדיון, צר לי שהיא ננעלה יחד עם ההודעה ההיא.
מליליה-את צודקת.
גם לדעתי הנושא נופח מעבר לכל פרופורצייה.
אבל אני גם מצדיק את ההמולה שקמה סביב זה, ואפילו שמח שהיא נוצרה.
אבל אולי באמת הגיע הזמן לסיים את הבלגאן הזה.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

Guest

הודעה על ידי Guest » 18:01 ,6 דצמבר 2008, ש'


קראתי את השרשורים בעיון, ואני מסכים עם גברת צוקר!

הדיון היה מיותר וחוץ מלעלות את האמוציות לא תרם הרבה לפורום, רק הביא למהומה רבה על לא מאומה.

לא הייתה כאן מניעה מדהימה של זכות הדיבור (סך הכל סגרו שרשור - אולי לא בצדק - אבל לא צריך לעשות מזה סיפור ולאכול לברווז את שוקי הברווז שלו), ולא היה כאן מעשה של התעללות בבעלי חיים, סך הכל הבנאדם שאל שאלה פשוטה על סקינר - אז מה?!,
אני לא חושב שזה היה מקרה של אוהד כת השטן או משהו בסגנון - הכניסה לעניין הזה הייתה מיותרת ופוגעת - לשני הכיוונים.

ברווז מנהל את הפורום ואני משתדל לא להתערב ולגבות אותו כי הכי קל לתקוף את המנהל, אבל לדעתי, כולכם הגזמתם הפעם ולגמרי - והגיע הזמן שתתאפסו על עצמכם ותרגעו.

אנחנו סך הכל קבוצה של חברים (אני מקווה) שגולשים בפורום שמטרתו לעסוק בעיסוק ותחביב מהנה. אין צורך לקחת את ההדברים יותר מידי ברצינות ואין לפנות לאנשים באופן פוגע, מה אתם ילדים קטנים?!

שכולם כאן יקחו אוויר, בואו נעסוק בסכינים, יצור סכינים והיסטוריה של נשק קר אתנוגרפי והיסטורי, סכינים בני זמננו - ונשאר חברים, חברים של כולם - אין כאן פרידמנים ובובלילים ולא צריך לייצר אותם שישארו בערוץ 21 בכבלים.

הייתי היום בגשר הזיו בתערוכת היוצרים, פגשתי שם את רם, סער, עמוס, שרגא, אלכס, אבי ובועז שדמות ורבים רבים אחרים, הפגישה הייתה מהנה אבל הביקורת על מה שקורה כאן, במיחד בשרשור הזה הייתה רבה, חברה אנחנו אוכלים לעצמנו את הראש - ובשביל מה?

ההשתלחויות האלה גרמו ל-TC שיעזוב - ואני באופן אישי מצטער על כך, הבחור בחור חיובי ואיש מקצוע מצויין ותרומתו הרבה לאתר (כולל בתרומה כספית אגב - עובדה שכולכם שכחתם למרות שאתם משתמשים באתר זה שניתן לכם ללא דרישת תמורה מצידנו), הופסקה, בגלל השתלחויות ופגיעות של חברים מכאן, ונזק נגרם לכל הקהילה - אני הרי לא עושה מהאתר עסק.

תכל'ס אני מציע הפסקת אש, שכולם ירגעו ויחזרו לעסוק במטרה האמיתית של האתר, הכנסת יוצרים חזרה לאתר, עיסוק בהיסטוריה ובשימוש של כלי נשק קר, וכיף של מכירות והחלפות, בשביל זה אנחנו כאן לא בשביל לחרחר ריב ומדון.

בבקשה, תקראו ותפנימו.

אין צורך לטחון את הדברים ואני מקווה שהבנתם.


רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

הודעה על ידי רעי » 9:30 ,7 דצמבר 2008, א'

אוהו-
במקרה קראתי את השרשור ההוא, ובמקרה רציתי להגיב, ובמקרה ראיתי שהוא נעול, ובמקרה זה טיפה הרגיז אותי- ורשמתי הערה קטנה לסדר היום.
לא העליתי בדעתי איזו רוח סערה תנשוב כאן!

אני מתנצל בפני כולם על העלאת העניין, וכמו שמי שקורא מה שיש לי לכתוב כאן לפעמים אני משתדל לכתוב בעיקר על סכינים, ורצוי מנקודת מבט אישית או מקצועית...

מי ייתן וננהל דיונים ענייניים ומענינים- בעיקר על סכינים

רעי

אורים
חדש בפורום
הודעות:47
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אורים » 20:26 ,8 דצמבר 2008, ב'

חברה (מליליה) וחברים,
עקבתי בעניין מסויג אחר ההשתרשרות שבלשון המעטה הייתה מגוחכת ובוודאי שלא במקום.
אילו היה זה פורום של צער בעלי חיים או של העמותה לקידום הצמחונות - הייתי מבין. אולי.
אבל רבונו של עולם, זה פורום של חובבי וחבבת סכינים.
סכינים בכלל. לא רק נקירי לחיתוך ירקות או מצ'טות לקני סוכר.
כל סיפור היסטורי / אתנולוגי, סרט, אתרי אינטרנט שעוסקים או מאזכרים סכינים, כמו כל יצרן, מדברים על סכיני צייד, פשיטת עורות, שיסוף ופילוח דגים שלא לדבר על הייעוד העיקרי והוא נשק; סכינים טקטיות, בואי, קוקרי וטנטו. סכיני הטלה, פגיונות, דקרים, חרבות - אלה, בניגוד לדעתו של הברווז הם קודם לכל נשק שנועד להרוג בני אדם או להתגונן בפני הכוונה להרוג.
הם נמדדים ומשתבחים ביכולת השיסוף, הנעיצה, הקיצוץ ושמירת חוד הלהב לאחר כל אלה.
מתוך עניננו בסכינים בכלל כולל סכיני צייד, כנשק וגם ככלי עבודה -אנחנו כאן ולא בגלל ענייננו בצמחונות או שמירת זכות החיות לחיות, שכבודם במקומם, רק לא כאן.
מתעניינים זה לא אומר משתמשים וגם אז זה לא מעניינו של מנהל הפורום.
משאת נפשי היא קטנה יפנית אוטנטית ולמרות שהיה מקובל ביפן הפאודלית לבחון חרב ע"י שיסוף אי אלו איכרים - לא נראה לי שאם יתגשם חלומי - אסע ליפן כדי לחפש איכרים לצרך בחינת החרב.
בנתיים אני מעריץ את החישולים של בעז והעיצובים של TC , אוסף מיצרותיהם ושם במגירה.
צר לי לקבוע - שמכל המשתתפים דוווקא הפדגוגית הפמיניסטית, מליליה, כתבה לעניין וכל מילה סלע. הציגה בפנינו את השטותניקיות שבשרשור ההזוי.
זאת למרות שהיא חובבת קיצוץ קישואים,
וצר גם לי ש TC נטשנו.
אורי

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 21:46 ,8 דצמבר 2008, ב'

ומסתבר שלא טעיתי לגבי כוונותיו של תם - לבסוף הוא באמת רצה ללת מתנה ולא לעשות משהו בעצמו - כל ההקצנה שלי היתה כתגובה למשהו שנאמר כנגד טיעון שלא מתאים לפורום זה וההמשך נאמר כתגובה דווקא לstuner לגבי בע"ח בכלל.

אני את אהבתי ותמיכתי במאבק למען בע"ח לא משייך לתחום הסכינים אבל כתגובה לדברים שנאמרו , וכל אחד יודע בדיוק מי אמר מה , ומה נאמר כי הכל כתוב. ואין אפשרות להתחמק
אורים אתה צודק לגבי זה שזה שמתעניין לאו דוקא משתמש והנה הוכח לכולנו בתגובתו של תם.

לצערי ולצער האחרים שהגיבו גם הם בפראות , כנראה בכדי להראות את עמדתם הנוקשה בנושא זה או אחר וחבל שכך קרה, אני את התנצלותי הכנה נתתי לברווז על הקצנה אחת יותר מידי.
ולפחות יצא מזה שהערכתי נכון את אופי בקשתו של תם ועל זה אני מאד שמח.
וכפי דבריך ודברי מליליה חבל שTC נטש אותנו (ועל זה כעסתי גם על מישהו שהראה צורך בלתי מובן לפגוע בפרסומו באתר זה). TC בחור לעניין כמו שיש רבים נוספים כאן וכל אחד יודע מי אלה .
הערכתי עדיין נתונה לאותם אנשים.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים