שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הפורום מיועד לרכז שאלות בעניין מכס, אחזקה כשרה, והתנהלות למול מוסדות במדינה וביחס למה שחוקי ומה שאינו חוקי.
חוקי הפורום
יש להדגיש: אין בעצות או בחומר המפורסם באתר או בפורום כדי להוות בסיס משפטי עובדתי או אחר כלשהו להסתמך עליו כיעוץ משפטי פרטני; הכל בבחינת חומר כללי שאין להשתמש בו כיעוץ משפטי, אלא כבסיס למחשבה על פי בקשת הנמען או הגולש. כל המסתמך על האמור לעיל, בלא שקיבל יעוץ משפטי מעו"ד המומחה בתחום החוק הרלוונטי או מעמיל מכס, נוטל על עצמו את כל האחריות למעשיו ואין עליו להלין אלא על עצמו.
פרסם תגובה
belmont
חדש בפורום
הודעות:37
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי belmont » 23:40 ,6 פברואר 2010, ש'

קפיציות מגל הסוגים, מרתיעות ומכניסות סרטים של דקירות וכו' ומתייחסים אליהם כאל נשקים להרג ולדקירה. אבל קרמביטים, טנטואים , קטנות וואקיזאשי ודגרים למיניהם הם בדיוק מתאימות גם למטרות אלה מה גם שלא כל הקפיציות מיועדות לזה, אלא לשימושים כמו פתיחת להב מהירה להצלה ולאנשים בעלי יד אחת בלבד בלי קשר. ועוד דבר בתור אחד שאוהב להשוות דברים למקור, האדם הקדמון יצר סכין ככלי ציד ואחר כך הוא עבד איתו כדי לגלף ולחרוט,,, רבים מהכלים הקרים שאנשים אוספים הם כלי נשק לכל דבר, חדים ופרקטיים. אני חושב שבתור פריט אספנות גם הקפיצית הכי מרושעת היא דבר לגיטימי לגמרי. אשמח אם אחרים יגיבו פה עם דעתם האישית על הנושא. שבוע טוב לכולם.

sagiexe

Re: שלום לכולם תהיה לי

הודעה על ידי sagiexe » 8:10 ,7 פברואר 2010, א'

אני מסכים ולא מסכים עם הטענה שלך.
אם להסתכל על פי החוק, מכירת סכינים קפיציות אסורה על פי חוק.
בתור מפעיל פורום ואתר ידוע, לא הייתי רוצה שסכין כזו תמכר דרך
האתר שלי ואולי תשמש לדקירה.
אמנם זה לא מדע מדוייק, אבל אני מאמין שיש קשר בין האדם לסוג הסכין שהוא בוחר.

מצד שני, כאספן, אני חושב שישנן סכינים קפיציות מדהימות ואיכותיות, עם דריכה, וניצרה,
ומנגנוני ביטחון ועוצמת דחף ללהב, שנראות אולטרה- טכנולוגיות ואני לא רואה כל מניעה
לאסוף אותן.

אם תבדוק, תגלה שלא מזמן נמכרו באתר סכינים כאלו, אך הן תוארו כ"אוטומטיות" ובאיביי
ראיתי שהן מתוארות כ: "בעלות פתיחה מיוחדת" , אולי אם יודעים שהמוכר והקונה הם
אנשים ותיקים, מוכרים ורציניים, אין צורך לחשוש.

אך שוב, ברמת מנהל האתר, אני בהחלט מבין את הרתיעה והסירוב.

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: שלום לכולם תהיה לי

הודעה על ידי drorhermesh » 8:43 ,7 פברואר 2010, א'

מבחינת השימוש, ניתן להרוג גם בעזרת מברג. הנושא הוא חוקיות. תחביב איסוף הסכינים נראה לרוב מכרי כשגעון אלים, למרות שהאדם היחיד שנחתך ממנו הוא אני. אתר לאספנים צריך להיות יותר מבסדר ולשמש דוגמה לשימוש הנכון בכלים. הקפדה על לשון החוק, דיבור אקטיבי נגד אלימות ומניעה של כל צל פעילות לא חוקית דרושים כדי שיהיה לנו סיכוי לשנות את הגישה הציבורית.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: שלום לכולם תהיה לי

הודעה על ידי tutisdog » 10:09 ,7 פברואר 2010, א'

דעתי האישית אומרת כך:

לגבי מפעיל האתר - זכותו המלאה לקבוע את נהלי האתר ולתת את הדעה הסופית לגבי התנהלות האתר לגבי נושאים מסויימים.

לגבי נושא הקפיציות והאוטומטיות למיניהן בכללי - מכיוון שהם סכין כמו כל סכין אחר, אני חושב שיש להם מקום מכובד משלהם באוספים של אנשים, כמובן למי שבוחר בכך , חוקיות הסכינים האלה במדינה גורמת למצב זה להיות בעייתי ולכן אני יכול להבין את מנהל האתר שמחליט שסוג זה לא יימכר דרך הפורום עצמו. בכללי אני לא חושב שזה מעודד אנשים לעשות שימוש רע עם סכין מסוג זה דווקא, ואני כאחד שהחזיק באוסף מס פריטים כאלה לא מזמן חושב שאם המכירה היא נעשיית לאספן אחר בלבד ולא לכל אחד "מהרחוב" אז הסיכוי שסכין זה גם יישב בוטרינה של אספן אחר היא די גבוהה , אבל כל אספן שמכבד את עצמו צריך לדעת את לשון החוק במדינה ולקחת אחריות על מעשיו שלו. ז"א אם הוא מחליט לקחת את הסכין הזה לטיול עליו להיות מוכן לשאת בעונש במידה וייתפס.
כל סכין יכול לשמש למטרה רעה ובכל סכין אפשר לעשות שימוש לא נעים, לגבי נושא של פרסום סכינים קפיציות באתר אני חושב שבאופן אישי צריך להתיר זאת כל עוד מדובר על מכירה בין אספנים בלבד וזה צריך להיות מצויין במודעת המכירה בלבד. כי כמו שאני רכשתי אותם מאספנים ואנשים שהיו בכנס של א.נ.ק.ה , ככה הכי בטוח להעביר בעלות לאספן אחר שמעוניין בפריט מסוג זה.
מעבר לכך אם כבר מגבילים את נושא החוקיות של סכין קפיצי אפשר לומר שגם סכין שאורכו מעל 10 ס"מ עם להב מתקבע יכול להוות בעיה במכירה.
מכיוון שהאתר זה שייך למישהו , והוא מנהל וקובע את נהלי המקום , זו זכותו להחליט כיצד דברים יבוצעו.

לגבי ההערה של שגיא - זה לא מדע מדויק .......
אני ממש לא מסכים עם טענה זו, כל אספן יכול לבחור כיוון או סטייל של פריטים שהוא מעדיף, ולכן אני לא חושב שיש משקל להעדפה של אדם בכדי להעיד על טיבו של אדם, אחרת מה זה יאמר על אדם שאוסף רק קרמביטים ? שהיום אין לו שימוש מעבר ללחימה ? זה מעיד על אדם אגרסיבי המעוניין להזיק לסביבה ? אני חושב שלכל אספן יש העדפה לסוג מסויים של כלים , וטיבו של אדם נמדד על פי מעשיו ולא על פי מה שהוא אוהב כתחביב.
אני לדוגמא אוהב סוגים שונים של סכינים וביניהם גם אוטומטיות , לצערי נאלצתי למכור אותם בגלל כסף שהייתי זקוק לו ומכרתי לאדם שאני בטוח שהוא מבין את לשון החוק ומודע לסכנה ולפרקטיות של אחזקת כזה פריט בביתו, שמעבר ליופי של הפריט בתוך הקופסה בבית אין לו שימוש מעשי בחוץ . אבל בעתיד אני חושב שאם ייזדמן לי למצוא שוב פריט כזה אני אכן ארכוש לאוסף. ואני לא חושב על עצמי כעל אדם רע או בעל אופי מסוכן בגלל אהבתי לסכינים והאמת היא שאני לא חושב כאן על איש בפורום זה או על כל אספן סכינים אחר בארץ , כאחד שיש לו פוטנציאל להיות אדם מסוכן בגלל אספנותו.
עדיף כלב חבר, מאשר חבר כלב.

belmont
חדש בפורום
הודעות:37
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: שלום לכולם תהיה לי

הודעה על ידי belmont » 17:42 ,7 פברואר 2010, א'

אני מבין את הבעיה עם חוקיות, אך בתור אספנים שמצהירים על עצמינו ככאלה, אני לא חושב שזה צריך להוות בעיה. הרבה אנשים באתר הזה התחילו עם התחביב בגיל צעיר, וחבו על בשרם ביקורות שונות על האוסף המוזר. אני די בטוח שגם למנהלים היה או יש קפיצית באוסף. הרעיון עם הניסוח (פתיחה מיוחדת :twisted: ) די מעניין ... דבר אחרון בשביל המחשבה. סכיני מיקרוטק, מהקפיציות המושבחות בעולם ידועות גם במחיר המוגזם שלהם. אם למישהו יש כזו למה לו לדקור איתה?! חוץ מזה ארגז כלים נפוץ בכל בית הרבה יותר מסוכן מקפיצית . עד כמה שאני יודע אף אחד מהפורום לא מאיים או משתמש לסכינים להגנה עצמית, וגם אם כן, רק כמוצא אחרון. זה לא מקבץ של פרחחים ערסים פה, זה אנשים אחרי צבא, מבוגרים ואחראים. אני חושב שאם צריך לסחור/להחליף/ללמוד על קפיציות מכל הסוגים ושימושיהם זה דווקא פה, בפורטל הכי רציני בארץ.

סער
הגורו הגדול
הודעות:1090
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

חסימת הודעת המכירה ושאלת חוקיות

הודעה על ידי סער » 20:34 ,7 פברואר 2010, א'

** ההודעה מוזגה עם השרשור בנושא **

אמנם האתר פרטי ומנהל/בעלי האתר יכול לעשות כרצונו אבל
לדעתי חסימת ההודעה על מכירת המיקרוטק היתה מיותרת ואף מתחסדת. הרי לא מזמן הוצגו הודעות דומות שלא "זכו" לטיפול דומה.
סכין קפיצית/אוטומטית/פתיחה מיוחדת איננה חוקית פחות מכל סכין אחרת ואין כלפיה התייחסות מיוחדת בחוק (המגבלות היחידות הן איסור ייבוא מטעם המכס וכיצד נתפסת נשיאת סכין קפיצית בעיני הרשות המבצעת והשופטת), ניתן לסחור בהן למטרות כשרות, למעט אם נוספו תקנות חדשות שאני לא מודע להן ואשמח לקבל עדכון.

למען הגילוי הנאות: אינני אוסף סכינים אוטומטיות, לא משתמש בהן ולא סוחר בהן להוציא מקרים מזדמנים נדירים. רק מודאג מהאווירה הכללית. 8O
אוצר וחוקר נשק היסטורי

ACT - Armed Combat & Tactics

הפטיש
אביר האפל
הודעות:453
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

Re: חסימת הודעת המכירה ושאלת חוקיות

הודעה על ידי הפטיש » 22:08 ,7 פברואר 2010, א'

אשריך סער! ישר כוח!!!
Crocodile Dandy said: That's a knife!

Guest

Re: חסימת הודעת המכירה ושאלת חוקיות

הודעה על ידי Guest » 23:17 ,7 פברואר 2010, א'

סער ידידי,
אינני מסכים עימך בכל הכבוד, סכינים קפיציות הן אביזר שאינו חוקי בעליל.
אביזר זה אינו עומד בחזקת אחזקה כשרה לפי שום מבחן הוא אף אסור ביבוא כפי שציינת בהגינותך.
זה שבעבר פורסמו הודעות כאלה באתר ופיספסנו אותן לא אומר שיש להכשיר זאת להבא...
אנחנו יודעים שכל סכין מסוגלת להרוג ולפצוע גם סכין מטבח וגם סכין יפאנית בגרוש, אולם שתי האחרונות יש להם חזקת כשרות והן אינן אסורות ביבוא בישראל. צריך לשרטט לפעמים גבול איפה שהוא ולי כמחזיק אתר יש זכות לשיקול דעת מוסרי ואחריות חברתית ומשפטית.
למען הגילוי הנאות - לי באופן אישי יש באוסף סכין קפיצית (בחרתי לאמר בכוונה קפיצית ולא אוטומטית כדי לא להתחסד כדבריך) ואני אפילו מזדקק לה פעמים כי היא נוחה לפתיחה ביד אחת מסיבות של מגבלה גופנית.
למרות זאת, יש לנו הזכות לא לתת במה ופרסום ציבורי לסוג מסויים של סכינים שאסורות ביבוא ואחזקה, אתה יודע שיש לא מעט כאלה המביטים בנו בעין עקומה - למה דווקא לקדם אביזר כזה שהוא בעליל מיועד לדקירה (תצורת פגיון בחורפה כפולה)?
כל אחד שרוצה - הישר בעיניו, אבל לנו שעלולים לשאת באחריות כלפי הגורמים האוכפים יש הזכות להחליט כי אביזר הזה ספציפית לא ימכר מעל דפי האתר. אין לי בעיה שהוא ימכור אותה או יחזיק אותה או ימכור אותה למי שיבחר - זה במסגרת אחריותו האישית, לא מנעתי זאת ממנו, אבל אנחנו כאתר לא חייבים להיות הכלי דרכו הוא יעשה זאת.
זו הסיבה שמחקתי את פרטי המוכר ולא הסרתי את התמונה או המודעה לחלוטין.
תמיד יש את הרווח בין פטרנליזם לפיקוח הדוק ולחופש, איפה משרטטים את הקו? אנחנו בחרנו לשים אותו ביחס לדברים שבברור אסורים ליבוא, כי שם המחוקק אמר את דברו.
מקווה שאתה מבין את כוונתי.

belmont
חדש בפורום
הודעות:37
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי belmont » 0:24 ,8 פברואר 2010, ב'

לעומר: אני בהחלט מודע לבעיה עם חוקיות. אך אם כוונתך לא להציג באתר דברים אשר נועדו לדקירה, למה להציג באתר כלים שנועדו לשיסופים מהירים (קרמביט) או דגרים שכבר הוצעו פה בעבר? אני אישית קניתי מכמה חברי פורום פה קפיציות והם באוסף שלי שמורות בשט ובשלווה. עם תגיד לי בכנות שהסיכוי שמישהו בעל סמכות כלשהי יפעל כנגד האתר בעקבות זה כשהוא רואה בבירור את ציבור האספנים ויצרנים כאן אזי ארד מהנושא.

יובל
אגדת הפורום
הודעות:699
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:באר שבע

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי יובל » 5:40 ,8 פברואר 2010, ב'

נשק קר צריך להיות חוקי, היות ואינסוף חפצים חוקיים יכול לשמש במקומו - והעיקר הוא בכוונה ולא בכלי.

היות ואינסוף חפצים יכולים לשמש לחיתוך ודקירה, אין טעם לאסור דווקא סכינים מכל הסוגים. האשם הוא לא בלהב, אלא בזה שמשתמש בו לרעה.

יתר על כן, האבחנות הדקות שעושים בין סכין עם להב בגודל כזה או בגודל אחר, ננעל או ללא נעילה - כל זה שטויות במיץ עגבניות כדי להצדיק חוק חסר הגיון, שרירותי, וחסר טעם, כאילו בעיני השלטון אזרחים נחשבים מראש לפראים חסרי אחריות או שיקול-דעת, שייתקפו אחרים, רק כי הם במקרה כבר נושאים עליהם נשק - ללא קשר לסיבת נשיאתו.

חוק אידיוטי - נקודה.

smile2life
תושב קבע בפורום
הודעות:63
הצטרף:11:56 ,18 ינואר 2010, ב'

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי smile2life » 7:45 ,8 פברואר 2010, ב'

יובל אמנם החוק אדיוטי - אך עדיין חוק הוא חוק ואם נבחר לקיים את החוקים הנוחים לנו ולהגמיש את החוקים שלא נוח לנו לחיות איתם תיווצר אנרכיה.
כמי שאינו מבין בסכינים אך בהחלט - בתוך עמי אני חי - אני יודע שסכין אינה פוגעת - גם כלי נשק חם אינם פוגעים, אלא מתקיימים התנאים להפעלתם. הרשות המחוקקת מנסה למנוע מצב בו יסתובבו אלפי אזרחים עם סכינים "להגנה עצמית", אשר חלק מנושאי הכלים האלה, יכולים לנהוג באלימות - אל נשלה את עצמנו חלק גדול מהאוכלוסיה הישראלית הם חמומי מוח המסוגלים לשלוף סכין ולדקור נהג על מקום חניה או על הערה ואף על מבט..

מערכת הפורומים הזו נועדה לצורך דיונים של אספים ואנשים שהבנתם את הנשק הקר והאחריות המתלווה להבנה זו הוטמעה בהם. לא אני ואתה או חברים אחרים בפורום הנכבד הזה, אשר אחראים למעשיהם. אך אם תותר האפשרקות למכור סכין קפיצית אני בספק אם אחד מאותם חברים שאינם מבינים את האחריות הנילוות, אשר נוהגים באלימות כפתרון לכל צרותיהם ותיסכוליהם, יקנו סכין כזה וחס וחלילה ישתמשו בה לצורך ציד אדם.

איני איש סכין אך הרגשתי צורך להביע את דעתי
ניתן ליצור קשר באמצעות טופס צור קשר: http://knife.co.il/index.php?option=com ... &Itemid=64

Guest

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי Guest » 16:02 ,8 פברואר 2010, ב'

belmont כתב:לעומר: אני בהחלט מודע לבעיה עם חוקיות. אך אם כוונתך לא להציג באתר דברים אשר נועדו לדקירה, למה להציג באתר כלים שנועדו לשיסופים מהירים (קרמביט) או דגרים שכבר הוצעו פה בעבר? אני אישית קניתי מכמה חברי פורום פה קפיציות והם באוסף שלי שמורות בשט ובשלווה. עם תגיד לי בכנות שהסיכוי שמישהו בעל סמכות כלשהי יפעל כנגד האתר בעקבות זה כשהוא רואה בבירור את ציבור האספנים ויצרנים כאן אזי ארד מהנושא.
ההבדל הוא שהקרמביטים ואחרות לא אסורות ליבוא על פי חוק :idea:
החוק אולי אדיוטי אבל קיים.... ברור לכולנו שכל סכין מסוכנת.. בזה פתחתי את דברי קודם הרי לא נולדתי אתמל וגם אני אוסף נשק קר
מסוכנת נובע תמיד ולעולם מהמחזיק ולא מטבעה של הסכין (כך גם כלפי רובים), הסכין היא דומם ללא רצון - היא חפץ שמטרתו לחתוך חבלים, ארגזים בשר, עצם...
מאחר ואי נושא באחריות כי חברתנו היא האדמין המפעיל, אני בוחר לגבי פריט ספציפי זה לא לאפשר מכירה, מבקש לכבד זאת זה הכל
לדעתי הנושא מיצא את עצמו ואין טעם לחפור בו עוד...

הפטיש
אביר האפל
הודעות:453
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי הפטיש » 9:43 ,9 פברואר 2010, ג'

אם כבר מדברים על סכינים שאסור לייבא ולשווק בארץ, מה בדבר סכיני פרפר (BALISONG)? יש הרבה מדינות בעולם שסכינים אלה גם כן נחשבות לבלתי חוקיות בעליל. ואיך בישראל לגביהם?
Crocodile Dandy said: That's a knife!

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי אמיר_לב » 12:56 ,10 פברואר 2010, ד'

יובל - צודק במאה אחוזים, החוק אידיוטי ואם כל כך רוצים אפשר לדקור עם מברג שבכל מקרה משמש ככלי דקירה יותר מאשר סכין בארצנו הקטנטונת...
אבל, וזה אבל גדול, בוא אני אגיד לך מה שאמר לי המרצה שלי, עו"ד מפורסם שבמקרה מומחיותו היא בפלילים,למרות שהחוק צריך לייצג את הצדק יש הבדל גדול בין חוק לצדק, כשלעיתים הם נראים אפילו כהפכים, ז"א כן החוק אדיוטי, לא יותר מעקרון התום לב בדינים מסויימים, אבל הוא עדיין חוק שלבטח ימשיכו לחדד אותו עד אשר יתאים לאירועים העכשווים, בזמנו חשבתי על דרך לנסות להכניס גם אותנו האספנים למשוואה של החוק הזה, אך הועלו פה כמה נקודות נכונות כנגד זה, למרות שלדעתי גם אם לא יוסיפו בחוק סעיף לאספנים ניתן עדיין להשפיע עליו חיצונית.

סכין קפיצית כמו גם סכין פרפר, לדעתי האישית היא סכין פוזה, אמנם קיימות סכינים קפיציות איכותיות אך עדיין סכיני פוזה( גם האיטלקיות הישנות).
כל אספן מתחיל או אדם עם קצת נסיון בסכין יודע מה יציבות סכין המוחזקת בקפיץ (לא משנה איזה סוג: עלה, ספירלי וכו), לכן ניתן לפקפק בסכין קפיצית כסכין עבודה ורובן בעלות חוד להב בינוני אך קל לדקירה בגלל מבנה הלהב.

סכין פרפר, כן אפשר להשתמש בה כלהב לעבודה, אבל מספיק לפתוח יוטיוב לראות ילדים בני 15 משחקים איתן כאילו הן צעצועים, או לשאול ילד מנשר/ חיפה (איזורים מסויימים) איזו סכין קל להחביא כשיוצאים.

בשורה התחתונה אין חוק שיכסה את הרצון שלנו לעומת גל הסכינאות העולה בשנים האחרונות, אז כן החוק לא מטפל באנשים נורמטיבים כמונו ונותן הגדרות מקיפות שפוגעות בנו, אבל גם בגל הסכינאות מסביב.

sagiexe

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי sagiexe » 17:57 ,10 פברואר 2010, ד'

קודם כל שלום לאמיר הנעלם.

שנית...

אני לא מסכים שהחוק פוגע באנשים נורמטיביים וגם בגל הסכינאות.
מי מפחד מהחוק? האנשים הנורמטיביים.
מי יפסיק להסתובב עם סכין מפחד החוק? האנשים הנורמטיביים.
מי לא יוכל להגן על עצמו נגד גל האלימות המטורפת? האנשים הנורמטיביים.
למי תפגע העבודה עקב רישום פלילי? לאנשים הנורמטיביים.

את מי החוק לא מעניין ? את העבריין.
מי יצא גבר אם יהיה לו תיק על אחזקת סכין ? העבריין.
למי לא איכפת אם לא יקבלו אותו למיקרוסופט? העבריין.

החוק פוגע רק באנשים הנורמטיביים. אלו שלא ידקרו, שלא יפרצו, שלא מחפשים קטטות,
שרק אוספים, שלוקחים למטרות עבודה, אימון וכו, הם הנפגעים.
גם כי החוק מטומטם ומשול לעצימת עיניים, לטחינת מים, לכוסות רוח למת, רק בשביל להגיד
שעושים משהו, וגם כי השוטרים (שמבחינתי הם מראש עבריינים בצד הנכון של החוק) לא מבדילים
בין עבריין לאדם נורמטיבי ומחפשים את הסקופ.

את העבריין החוק לא מעניין ולא פוגע בו (בגלל זה קוראים לו עבריין).

Zoro
תושב קבע בפורום
הודעות:53
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:ראשון לציון

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי Zoro » 19:21 ,10 פברואר 2010, ד'

אין לחסום הודעות גם על סכינים אוטומטיותוכ'ו!
(כל עוד זה נעשה בין אספנים ידועים ולמטרה כשרה)
זוהר (Baz)
חמוש תמידית
whatcha gonna do when you play with danger (Alice Cooper)o
zbazkan@gmail.com

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי tutisdog » 22:25 ,10 פברואר 2010, ד'

sagiexe כתב:קודם כל שלום לאמיר הנעלם.

שנית...

אני לא מסכים שהחוק פוגע באנשים נורמטיביים וגם בגל הסכינאות.
מי מפחד מהחוק? האנשים הנורמטיביים.
מי יפסיק להסתובב עם סכין מפחד החוק? האנשים הנורמטיביים.
מי לא יוכל להגן על עצמו נגד גל האלימות המטורפת? האנשים הנורמטיביים.
למי תפגע העבודה עקב רישום פלילי? לאנשים הנורמטיביים.

את מי החוק לא מעניין ? את העבריין.
מי יצא גבר אם יהיה לו תיק על אחזקת סכין ? העבריין.
למי לא איכפת אם לא יקבלו אותו למיקרוסופט? העבריין.

החוק פוגע רק באנשים הנורמטיביים. אלו שלא ידקרו, שלא יפרצו, שלא מחפשים קטטות,
שרק אוספים, שלוקחים למטרות עבודה, אימון וכו, הם הנפגעים.
גם כי החוק מטומטם ומשול לעצימת עיניים, לטחינת מים, לכוסות רוח למת, רק בשביל להגיד
שעושים משהו, וגם כי השוטרים (שמבחינתי הם מראש עבריינים בצד הנכון של החוק) לא מבדילים
בין עבריין לאדם נורמטיבי ומחפשים את הסקופ.

את העבריין החוק לא מעניין ולא פוגע בו (בגלל זה קוראים לו עבריין).
אני מסכים כמעט עם כל מה שאתה אומר אבל רק לא עם משפט אחד :
"מי לא יוכל להגן על עצמו נגד גל האלימות המטורפת? האנשים הנורמטיביים."

אלימות אף פעם לא ניתנת לפיתרון ע"י אלימות . סכין אינו צריך להיות כלי להגנה עצמית !

כלי לעבודה כן, כלי שימושי לטיול כן, פריט לאספנות כן, אבל לא על מנת להגן על עצמך כי זה פתח לצרה.

החוק שלנו בארץ מנוסח בצורה טפשית ואכן הוא כללי מדי, וגורם לנו הנורמטיבים אי נוחות , אבל מה לעשות חייבים חוק כלשהוא , אי אפשר להשאיר פירצה לעבריין, נכון שהוא מצפצף על החוק ונכון שהוא ירגיש "גבר" עדיין , אבל חוקית הוא יחשב לעבריין, אם לא יהיה שום חוק אז הוא לא ייחשב אפילו כעובר על חוק זה ואז המצב יהיה עוד יותר גרוע. מה שנקרא יהפוך להיות "גבר" עם רשיון.
עדיף כלב חבר, מאשר חבר כלב.

sagiexe

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי sagiexe » 0:19 ,11 פברואר 2010, ה'

כשם שלא תשלוף אקדח, אלא אם כן נדחקת לפינה וחמולת שיכורים תוקפת אותך ואין לאן לברוח...
וכיוון שבימינו אנו, תקיפות באות ללא שום פרובוקציה מצד הקורבן, אני לא רואה שום מניעה להשתמש
בסכין כבאמצעי להגנה עצמית, על פי התנאים הקבועים בחוק לשימוש באקדח.
שהנזק שאגרום, לא יהיה גדול מהנזק שהתכוונו לגרום לי, שהשימוש יהיה כמוצא אחרון ורק לאחר
שמוצו כל שאר האפשרויות, שהשימוש יהיה רק לאחר שהוכחו אמצעי, כוונה ויכולת של התוקף.
שהשימוש יהיה רק במקרה של סכנת חיים ברורה וממשית.
כל שימוש אחר החורג מהגדרה זו, יחשב כפלילי.
וכן, אני חושב שצריך להתחשב בגילו של אדם, עיסוקו, מעמדו וכדומה.

thomas18
חדש בפורום
הודעות:33
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי thomas18 » 8:34 ,11 פברואר 2010, ה'

sagiexe כתב:כשם שלא תשלוף אקדח, אלא אם כן נדחקת לפינה וחמולת שיכורים תוקפת אותך ואין לאן לברוח...
וכיוון שבימינו אנו, תקיפות באות ללא שום פרובוקציה מצד הקורבן, אני לא רואה שום מניעה להשתמש
בסכין כבאמצעי להגנה עצמית, על פי התנאים הקבועים בחוק לשימוש באקדח.
שהנזק שאגרום, לא יהיה גדול מהנזק שהתכוונו לגרום לי, שהשימוש יהיה כמוצא אחרון ורק לאחר
שמוצו כל שאר האפשרויות, שהשימוש יהיה רק לאחר שהוכחו אמצעי, כוונה ויכולת של התוקף.
שהשימוש יהיה רק במקרה של סכנת חיים ברורה וממשית.
כל שימוש אחר החורג מהגדרה זו, יחשב כפלילי.
וכן, אני חושב שצריך להתחשב בגילו של אדם, עיסוקו, מעמדו וכדומה.
אני מסכים איתך ב100% שמסוכן היום להיסתובב ברחוב בשעות הלילה.
אבל, אקדח לא כל אחד יכול לשאת.
ובתרחיש שתיארת כאן(וזה נכון מול כל תוקף שיכור)סכין לא תעזור לך מול שיכור,ובמיוחד מול כמה.
סף הכאב במצב של שיכרות עולה,וכניראה השיכור לא ירגיש את הדקירה/שיסוף באותו רגע וזה רק יעצבן אותו יותר.
אולי אם תשפד לו את הלב או תכרות לו את היד עם חרב הוא יעצור.
כמובן שבכל מקרה של דקירה,אתה תצא אשם ואתה תשב בכלא.
המלצה שלי
1.להיכנס לכושר(פיתרון פשוט שהדבר היחיד שנפגע זה הכבוד העצמי)
2.שוקר חשמלי(גז מדמיע גם טוב אבל שמעתי על ארועים שזה לא השפיע על שיכורים)

מניסיון שלי (וגרתי בכמה מקומות "בעייתיים")אם אתה משדר בצורת גוף שלך "תשמור מרחק" לא יתעסקו איתך...

sagiexe

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי sagiexe » 17:27 ,11 פברואר 2010, ה'

גז מדמיע לא פועל נגד אנשים שרמת האנדרנלין שלהם גבוהה ולא כשהם שיכורים,
הכוונה היא לכל הספריי פלפלים שקיימים. רק כזה בריכוז גבוה של CS יכול לעזור.
לא כשיש רוח חזקה או מזג אוויר גרוע ולא כשצריך לרסס כמה מטרות קרובות.

שוקר חשמלי לא שווה כלום כשכמה אנשים אוחזים אותך, כי נוצרת סגירת מעגל איתך,
זה אחלה מכשיר לסרטים בהוליווד או כשאתה בא מאחורה בהפתעה.
הסטנט גאן מעולה, רק שהוא לא כלי ללחימה בריבוי תוקפים.

אני בעד כושר ואפילו בעד לברוח. לזה התכוונתי כשאמרתי שהשימוש בסכין יהיה לאחר
שמוצו כל שאר האפשרויות.

אני לא מאמין שסכין נועדה לדקירה בלחימה, אלא לנטרול מהיר של שרירים וגידים בידיים
וברגליים. לא שיכור ולא אדם אלים יכול להלחם עם גידים קרועים.

והכי חשוב, שים לב, אני לא מדבר על להסתובב ולחפש אלימות. תקרא על כל המקרים האחרונים,
שחבורות ילדים שיכורים, או בני מיעוטים שמחפשים עם מי לריב תוקפים אנשים תמימים ללא
כל פרובוקציה ולא משנה גילם או מינם.

עם כל הכבוד למשטרה שמגיעה שעה אחרי שקוראים לה... זה לא מספיק כדי להגן על האזרחים.

בקרוב אעלה לפורום מדריך לשימוש בכלי נשק טבעיים... כגון עפרונות, עיתון לאשה, מסרק ועוד...

sab13
חדש בפורום
הודעות:33
הצטרף:20:50 ,18 אוגוסט 2010, ד'

Re: שלום לכולם תהייה לי (...חוקיות פרסום הודעות)

הודעה על ידי sab13 » 14:34 ,10 דצמבר 2010, ו'

שלום לכולם,
אין לי כוונה להעלות מהאוב שרשורים ישנים אבל מאחר ויש כאן מספר אנשים שאומרים שסכין קפיצית אינה חוקית בארץ ואינה חוקית לייבוא ואני לא מצאתי לכך סימוכין בחוק/תקנות, אני אודה אם אותם טוענים יפרסמו קישור לחוק/תקנות הרלוונטים.

מעבר לכך, אני כן מסכים עם חלק מהכותבים כאן (ואולי אני טועה כי לא מצאתי לכך אסמכתא בחוק כאמור), מכל המקומות בארץ, דווקא פורום שמיועד לאספנים צריך לאפשר את המסחר בסכינים מיוחדות, כולל קפיציות.

תודה מראש ושבת שלום

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים