THEATER MADE KNIVES

פורום זה הינו הפורום הראשי של האתר.
במקביל לפורום זה יפתחו פורומים נוספים לפי הצורך...
פרסם תגובה
Guest
THEATER MADE KNIVES

הודעה על ידי Guest » 19:24 ,11 אפריל 2007, ד'

באתרי אינטרנט, העוסקים בסחר בסכינים (ebay למשל) אני נתקל בתיאור הבא: THEATER
MADE KNIVES ביחס לסכינים המוצגים למכירה.
האם משהו יודע למה בדיוק הכוונה?
תודה, רוס.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 20:20 ,11 אפריל 2007, ד'

הכוונה לסכינים שתוקנו או יוצרו ע"י חובבים ב"שטח".רובם סכינים שהוחלפו בהם חלקים כמו הידית או הגארד בחומרים "מוזרים" כמו פלסטיקים של רכב(...) ודברים בסיגנון.
לסער יש הרבה מה להוסיף על דבריי,כמדומני :wink: .
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

סער
הגורו הגדול
הודעות:1090
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי סער » 9:06 ,12 אפריל 2007, ה'

תוספת לברווז: מדובר אכן בסכינים עם תיקונים או אילתורים, הכוונה ב- THEATER היא לא לתיאטרון אלא ל"זירה", כלומר איזור לחימה או קרבות, ובקיצור, סכין שנעשתה ע"י חייל סביב שדה הקרב. יש אספנות לא מבוטלת של התחום הזה - לי עצמי יש עניין בזה וגם כמה וכמה פריטים. הבעייה שקל מאד לזייף סכינים כאלו, אבחנה בין פריט מזוייף לאמיתי קשה ומתבססת בעיקר על נסיון וחוש.
ההתחלה הייתה במלחמת האזרחים בארה"ב, אח"כ במלה"ע I (מלחמת החפירות), השיא של סכיני הזירה היה בעת מלה"ע II והיה גל נוסף בעת מלחמת ויאטנם. תחום לא מוכר הוא סכיני זירה רוסיות וכמובן ישראליות. יצא ספר מפורט בנושא (שמכסה רק את ארה"ב כמובן).
מה שמעניין הוא הפתרונות שנהגו ע"י חיילים לתיקון ואלתור, לפעמים ממש מפסולת. סכין זירה "סטנדרטי" יש לו בד"כ להב מסחרי או צבאי שנשברה לו הידית ואלתרו לו ידית מחומרים מזדמנים, לפעמים ברמת ביצוע גבוהה מאד. מאד מקובל היה להכין ידית מדסקיות עור, פליז, אלומיניום ופרספקס שקוף מחופות של מטוסים שנפלו, וגם מפרספקס אדום מפנסים אחוריים של מכוניות שדה. במקומות שהיו בהם באתי מלאכה מצויידים, כמו למשל בסדנת חימוש חטיבתית או על נושאות מטוסים, היה קל להכין סכינים (לבעלי ידע במתכות וחומרים) מאפס, כולל להבים מחוסמים בעלי צורות משונות, חלקם סכיני קאסטום לכל דבר.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים