בנוגע לחוקי סכינים - השקפה שלי בלבד

פורום זה הינו הפורום הראשי של האתר.
במקביל לפורום זה יפתחו פורומים נוספים לפי הצורך...
פרסם תגובה
iv
נושא - כלים
הודעות:111
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
בנוגע לחוקי סכינים - השקפה שלי בלבד

הודעה על ידי iv » 20:26 ,8 אוקטובר 2006, א'

אני כותב הודעה זו בעקבות הסקר, אני הצבעתי "חוק מטופש,זה תלוי באדם האוחז בסכין ולא בגילו". אבל אני מסכים רק עם החלק הראשון, "חוק מטופש".
כן, הרבה תלוי באדם האוחז בסכין ולא בגילו, מוצאו, מקום מגוריו או השכלתו. כרגע בישראל יש שתי בעיות, הראשונה, חינוך והשניה חקיקה.
עיקר הבעיה עם אלימות באה מרקעים של חוסר חינוך לילדים, כלומר, או הורים שאין להם זמן לילדים או הורים שאין להם כח לילדים, לא מציבים להם גבולות ולא מפתחים אצלהם חוש של מוסר ואלה בתמורה גדלים לילדים\נערים\מבוגרים אלימים שהסבירות שלהם לבצע פשע באמצעות סכין (או כל כלי אחר לצורך הויכוח) גבוהה הרבה יותר.
הבעייה השנייה היא בחקיקה של פוליטיקאים בורים כלפי אוכלוסיה בורה- אדם דוקר אדם? מבחינתם אשמת הדקירה היא בסכין ולא באדם, התוצאה? הנה מספר דוגמאות:
1. סכינים קפיציות אינן חוקיות כאשר ידוע שמעל 90% מכל הדקירות מתבצעות באמצעות סכיני מטבח.
2. אסור על ילדים מתחת לגיל 18 לרכוש סכין כאשר ידוע שבהתאם לנקודה הראשונה שציינתי במעל מ90% ממקרי הדקירה מתחת לגיל 18 הילד פשוט לקח סכין מהמטבח ודקר.
3. הבורות נמשכת כי בהתאם לסטטיסטיקה הזאת סכינים מעל 10 ס"מ אסורות לנשיאה אך ברור לכל שהרוב המוחלט של הדקירות מתבצע בסכינים שאורכן מעל 10 ס"מ.

הכביכול פתרונות שהחוק מציע אינם פותרים כלום למעשה אלא מתחמקים מהבעיה האמיתית:
כאשר אדם מחליט לפגוע באדם אחר באמצעות נשק הוא ישתמש בכל כלי שזמין, אם אקדח לא זמין אז סכין, אם סכין לא זמינה אז מברג, אם מברג לא זמין אז פטיש, או מסור, או מחבט גולף, האפשרויות אינן מוגבלות ועל כן הבעייה לי לא באמצעות מה מתרחשת הפגיעה אלא ההחלטה לפגוע - וזה לעולם יחזור לחינוך.

בצפון אמריקה קיים חוק שבו אם ילד מבצע עבירה, ובעיקר עבירה אלימה עם נשק או עבירה חוזרת ניתן לשפוט ולהעניש את ההורים כאילו ביצעו את העבירה בעצמם, כצפוי, הם משקיעים הרבה יותר בחינוך הילדים והפיכתם לבוגרים אחראיים, לדעתי זה לא יזיק פה.

Guest

הודעה על ידי Guest » 21:24 ,8 אוקטובר 2006, א'

אז אתה בעצם מציע שני דברים
1. להטיל עונש על הורים ולא על ילדים וכך לגרום להם לחנך מתוך פחד מעונש. ?!
2. לא לאסור כלום כי גם ככה אנשים ימצאו דרך להתחכם. וזה נוגע גם לסמים ולעוד הרבה דברים אחרים.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 21:28 ,8 אוקטובר 2006, א'

הבעייתיות שתיארת היא זו שגרמה לי לפתוח את הסקר.
יש באנגלית את הפיתגם הידוע"guns don't kill peaple, peaple kill peaple"("אקדחים לא הורגים אנשים, אנשים הורגים אנשים").
כל נושא החקיקה פה בארץ רקוב מיסודו.
במקום ללמוד מעט על הנושא, להשקיע קצת מחשבה וזמן, נחקקים איסורים גורפים הפוגעים בנו כאוכלוסייה מסויימת בלי קשר למי שהחוקים חוקקו נגדו.

כל האופציות בסקר הם האמונה האישית שלי.כל ה-4.
כן, זה חוק טיפשי.ידידינו צור למשל הוא מתחת לגיל 18, והוא מבין ומתמצא היטב בסכינים ויודע גם מה לא לעשות איתם.
כן, זה חוק נחוץ.הבעייה היא שאותם (לא ניקרא להם אנשים) יצורים שדוקרים, בד"כ מביאים סכין מטבח מהבית ולא קונים סכין במיוחד עבור זה.רק ה"פושעים" הוותיקים מסתובבים עם מתקפלת וגם היא בד"כ זיבלון סיני ב-20 ש"ח.
כן, מתעלמים ממנו.נערים שניראים מבוגרים מספיק קונים סכינים חופשי.ואני כבר לא מדבר על כל מיני מקומות שלא אזכיר מטעמים מובנים שבהם אין כלל פיקוח אלא רק רמון למכור ולעשות כסף.
וכן, האמונה הכי חזקה שלי, היא שמי שאוחז בסכין אחראי למעשיו.יש אנשים שלעולם לא יחשבו על סכין ככלי נשק להגנה עצמית ברחוב.אני אחד מהם, כמו רובכם אם לא כולכם המוחלט.
מה שמושך אותנו לסכינים זה הידע שמיסתתר מאחוריהם, התרבויות השונות שפיתחו כלי נשק מעניינים ומוזרים( הקוקרי הנפאלי, הקרמביט, ועוד ועוד), כולל ההיסטורייה שלהם,השימושיות נטו של הסכין(כמחסנאי אני עובד קבוע עם מתקפלת קטנה בכיס- הרבה יותר נוח מסכין יפאנית "זנותית"ואני מקווה שתיסלחו לי על השפה),החידושים הטכנולוגיים בפלדות שונות שלבסוף מגיעות גם לשאר העולם(אין לי דוגמא. אני לא סער... :wink: ),ועוד ועוד דברים מסביב לעולם המלא הזה שבארץ רואים רק את הפן המכוער שלו.
הייתי פעם אחת ויחידה נכון לרגע זה בחיי בחו"ל. נסעתי לברצלונה. שם יש חנות למתנות לתיירים בכל פינת רחוב.בכל חנות כזו מוכרים בעיקר סכינים(ובעיקר תוצרת ספרד כמובן) ובגאווה לאומית.עיני המוכרת שדיברתי איתה נצצו כששמעה שאני מתמצא בסכינים תוצרת ספרד.
מילא זה, אבל הייתה חווייה אחת שטימטמה אותי לגמרי- באחת הסימטאות הציוריות יותר בברצלונה, ליד כנסייה ענקית ועתיקה(ימי הביניים או משהוא כזה) הייתה שם חנות רק לסכינים ואביזרים נלווים(סכיני גילוח, ערכות לטיפוח ציפורניים ועוד).בחזית החנות היה מונח כלאחר כבוד מתקן לשליפת מספרים לתור.
בחזית של חנות לסכינים. מספרים לתור. הייתי ועודני המום מכמה שהנושא מפותח בחו"ל ואנחנו מפגרים רחוק מאחור.
כולכם קיבלתם את המיכתב ששלחתי.המיכתב נולד מתוך שיחה עם קרמיט אשר הצביע ובצדק שמספר המשתתפים בפורום נמוך.
כדי שנוכל להנות בכבוד כאספנים אנחנו צריכים שיהיה לנו לפחות כח במיספרים, רק כך נוכל לקרב ולגרום לאנשים להבין שסכין זה לא רק לדקירה.להיפך.
הכל מתחיל ונגמר בהסברה.
מצטער... יצאה לי מגילה שלמה... :)
IV-למה אתה מצפה ממדינה שבה המורים ניכשלים במבחנים שתלמידיהם צריכים לעבור?
אבל... מערכת החינוך ותיפקודה(LACK THERE OF) זה נושא לפורום לגמרי אחר.
דורון.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

iv
נושא - כלים
הודעות:111
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי iv » 22:08 ,8 אוקטובר 2006, א'

דימה כתב:אז אתה בעצם מציע שני דברים
1. להטיל עונש על הורים ולא על ילדים וכך לגרום להם לחנך מתוך פחד מעונש. ?!
2. לא לאסור כלום כי גם ככה אנשים ימצאו דרך להתחכם. וזה נוגע גם לסמים ולעוד הרבה דברים אחרים.

דימה ידידי, אני אתייחס לשני סעיפייך,
1. כן, בהחלט, אם הורים לא רוצים לגדל ילדים בסביבה אוהבת אחראית ומחנכת בגלל שאכפת להם אז אדרבא שיעשו את זה מתוך פחד, העיקר הילדים ואני לא זז מעמדה זו, המצב עגום ועצוב שצריך להתחיל לאיים על הורים כדי שיתחילו לאהוב את הילדים (וכן, חינוך טוב נובע מאהבה) אבל אם זה מה שצריך אז קדימה.
דרך אגב, להורים אוהבים ואחראיים אין כל סיבה לפחד מחוק כזה שכן הוא אינו גורף ובודק כל מקרה לגופו.
2. אני מתייחס להערה הזאת כמתחכמת ולא רצינית כי שנינו יודעים שכאשר אתה רוצה לחוקק חוק אתה מחוקק אותו ספציפית לדון בבעיה מסויימת - סמים פוגעים באנשים, אין שימוש חיובי לסמים והם לא מצרך חיוני לחיי היום יום - סכינים הם כלי עבודה חיוניים ליום ליום שלא היינו מסתדרים בלעדיהם. כאשר אתה מחוקק נגד סמים אתה מגן על כלל האוכלוסיה וכשאתה מחוקק נגד כלי עבודה אתה פוגע בכלל האוכלוסיה.
הוצאת סכין זה או אחר מחוץ לחוק לא יפחית את כמות הדקירות - סכין לא קפיצי מסוגל לפגוע לא יותר ולא פחות מסכין מטבח, למה סכין קפיצי יצא מחוץ לחוק? טרף קל למחוקקים שמשחקים על פחדים בלתי הגיוניים של ציבור חסר השכלה בשביל לזכות בעוד קדנציה זה למה.
איפה שיש יותר השכלה ויותר חינוך ויותר ידע יש פחות אלימות וזוהי עובדה בלתי ניתנת להפרכה.

ברווז, אני מסכים איתך לחלוטין חוץ מדבר אחד - אני לא מצפה מהמדינה לכלום, המדינה זה האנשים והאנשים זה אנחנו ומי שצריך לפעול זה אנחנו ולא לחכות ל"מדינה". אני את שלי מנסה לעשות על ידי העברת ידע לאנשים שמסביבי וזה גם מה שאני מצפה בתמורה, לא יותר.

Guest

הודעה על ידי Guest » 22:31 ,8 אוקטובר 2006, א'

IV אני מבין לגמרי את הכעס שלך ומסכים איתו.
גם בשבילי סכין זה כלי שימושי אמנם לא יום יום אבל בתדירות גבוהה.

הפוליטיקאים מונעים על ידי אופנות חולפות ורוכבים על גלים של פופולריות זולה. זה לא חדש ושום דבר בעולם לא ישנה את זה.
מצד שני חייבים להוריד את כמות הסכינים אצל הנוער. לצערי הרבה יותר פשוט לחוקק חוק ולהרגיש שעשית את שלך מאשר לפעול בתוכנית ארוכה ומסובכת.
בקיצר מה שניסיתי להגיד בהודעה הקודמת שלי זה שכולנו שותפים להרגשת התיסכול והאי צדק והנושא הזה עלה לא מעט פעמים בפורום אבל חוץ מלרדת על פוליטיקאים וחינוך אף אחד לא הציעה פתרון אמיתי או איזשהו רעיון מקורי.

iv
נושא - כלים
הודעות:111
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי iv » 0:09 ,9 אוקטובר 2006, ב'

דימה, אני חושב שפה בדיוק קבור הכלב, אנשים כל הזמן מחפשים את הפתרון המהיר, את החוק הקסום שפתאומית יוריד את כמות הסכינים אצל הנוער ולא מבינים שלא קיים פתרון קסמים. התהליך האמיתי ייקח זמן אבל יניב תוצאות הרבה יותר טובות.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 0:10 ,9 אוקטובר 2006, ב'

פתרונות אמיתיים עולים כסף.
למשל:
-שער מגנומטרי בכניסה לכל מועדון לילה
*-תידרוך מיוחד לשומרים לזיהוי מתי עומד להתפתח מצב מסוכן(וכן אפשר לחזות את זה)כמו נער ניסער שיוצא וחוזר אחרי חצי שעה עדיין עצבני(סביר להניח שהביא סכין בינתיים)וקריאה למישטרה
-תיגבור של שוטרים ליד כל מועדון
-לא קשור אבל הכרחי לצערנו:בדיקת שיכרות שיטטית בחניית המועדונים( נגד תאונות דרכים יותר מאשר נגד דקירות)אבל זה כבר עולה הרבה הרבה יותר מידי... :cry:
אגב-ה* אומרת, שלפי הבנתי בהרבה מהמועדונים לא ממהרים לקרוא למישטרה מחשש לתדמית המקום ותזרים המזומנים של בעלי המועדון.בושה אם זה נכון.
-אכיפה אמיתית בנקודות המכירה(למשל יש חנות אינטרנט שמחייבת אותך לחתום על כתב וויתור אחריות,למעשה הצהרה שקנית את הפריט למטרה כשרה)והעלאת הגיל מ-18 ל-21(יוצא מהכלל חיילים קרביים בסדיר)
יש מספיק פיתרונות מפה ועד לניו-יורק.אין כסף לספק אותם. אין רצון לחשוב עליהם. אין יכולת להבין שחלק מהאוכלוסייה היא אוכלוסייה תמימה בנושא.
הסברה רחבה והגשת הצעות חוק (לא יצא משהוא על הצעות חוק ב-SMS?) מתקנות יעזרו.אולי אז כבר תקום הצעקה שתגרום לכולם לחשוב יותר לעומק.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 19:10 ,11 אוקטובר 2006, ד'

זהו? נגמרו התגובות?
חבל- IV עלה פה על נושא חשוב ו"לוהט" הנוגע לנו.
כל דעה או מחשבה שתועלה פה תוביל לשיפור המעמד שלנו בעתיד- מי יודע, אולי למישהוא כאן יהיה רעיון להצעת חוק שתפתור חלק מהבעיות שקשורות לאיסוף כלי נשק?
חברים-הביעו דעה.
להזכירכם, גם אורחים יכולים לקרוא את הדעות הללו ולראות שסכין היא כלי לפני שהיא כלי נשק.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים