סוף טוב הכל טוב

פורום זה הינו הפורום הראשי של האתר.
במקביל לפורום זה יפתחו פורומים נוספים לפי הצורך...
פרסם תגובה
tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
סוף טוב הכל טוב

הודעה על ידי tutisdog » 8:57 ,2 יולי 2009, ה'

לאחר שלושה וחצי חודשים מורטי עצבים, בעקבות התיק שנפתח לי במשטרה בעקבות הימצאותם של שלושה אולרים בתיק היד שלי, אולרים שהיו אמורים להימכר לאספן אחר.
התיק נסגר סופית ע"י הפרקליטות מחוסר אשמה, התחנה סגרה את התיק סופית והוא יימחק מהרישום הפלילי, היום קיבלתי את האישור שהתיק נסגר וקיבלתי לידיי את האולרים חזרה לרשותי .

למדתי מהסיפור שני דברים חשובים, הדבר הראשון הוא לא למכור את האולרים אם אני לא שלם עם ההחלטה כי זה מביא למזל רע כמו מה שקרה עם המקרה הזה.
הדבר השני שלמדתי הוא שלהבא אם ארצה לגשת למפגש אספנים כלשהוא , אני אקח את הפריטים שתוך תיק עם מנעול. הסיבה לכך היא לאחר מספר שיחות עם קציני משטרה וחוקרי משטרה, הבנתי שהיום לא משנה אם אתה אספן או לא אתה עלול להגיע לחקירה ועלול להיפתח נגדך תיק . אם אתה תיקח את הפריטים שלך בתוך תיק נעול יש סיכוי שטענתך שהינך אספן בדרך לפגישה עם אספן אחר תראה יותר אמינה ויותר אמיתית כלפי שוטר במידה ותיאלץ לתת לו לחפש בכליך.
בסופו של דבר היום לדברי המשטרה הם מחמירים עם כל נשיאה של אולר אפילו אם זה אולר הכי קטן ואפילו שאינו ננעל והסיבה שהם מחמירים היא בגלל כל המצב שלנו בארץ ומה שהולך עם דקירות ועם מעשים פלילים שמעורב בהם סכין או אולר.
היום אם אתם רוצים להרגיש נוח עם אולר בכיס ולא משנה מה הסיבה , לא כדאי לכם להרגיש עם זה נוח בכלל כי מקרה כזה עלול לקרות גם לכם , המלצה שלי לכל האספנים שלא מסוגלים לצאת מהבית ללא אולר בכיס היא כזו: תשאירו את האולר בבית לא משנה מה הסיבה שאתם צריכים אותו בכיס, עבודה , טיול , לא משנה מה אל תקחו סיכון. לצערנו הרב את המשטרה לרוב זה לא מעניין ואם שוטר יחליט שהסיבה שלכם לא נראית לו, אתם תמצאו את עצמכם מעוכבים לחקירה והפריטים שלכם יוחרמו עד לגמר הטיפול בתיק.

אני שמח שה"רומן" שלי עם משטרת ישראל נגמר ואני שמח עוד יותר שקיבלתי את הפריטים בחזרה.
כמו שאמר לי ראש מח' חקירות של משטרת מעונה , אם תיקח את הפריטים שלך בתוך תיק עם מנעול אני ארגיש יותר נוח ואתה תריאה בעיניי אחרת מאשר איך שהסיפור שלך נראה עכשיו וכל המצב הלא נעים שנוצר.

ולאולרים שלי שהוחרמו אני מאחל ברוכים השבים לחיק האוסף :lol:

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 9:15 ,2 יולי 2009, ה'

מזל טוב, ובהחלט סוף טוב הכל טוב.
מעניין מה היו השוטרים אומרים על תיק שנעול ע"י מנעול ואם היית אומר להם שאלו פריטים מהאוסף בפנים לכן התיק נעול. כי אני לא מבין כל כך את ההגיון, זה לא שאתה אדם שנראה או מתנהג בצורה חשודה/אלימה.
ועוד משהו , אם היית חבר בא.נ.ק.ה. ומראה להם את התעודה, האם זה היה מניח את דעתם?

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 9:21 ,2 יולי 2009, ה'

אתה שואל שאלה לעניין, לגבי תיק עם מנעול , למיטב הבנתי זה היה מניח את דעתם ומראה להם יותר אמינות כלפי קטע האספנות, כך לפחות לפי דברי המשטרה, לגבי תעודה של חבר א.נ.ק.ה , אין לי שמץ של מושג איך הם היו מתנהגים , מה גם שאינני חבר בעמותה ואין לי תעודה. למיטב ההערכה שלי זה גם היה נראה יותר טוב כלפי המשטרה אם הייתי מציג להם צעודה של אספן.
ממה שהבנתי הקטע שלהם הוא הפחד שלהם לכסות את עצמם מבחינת זה שלא יהיו טענות כלפי זה שהנה הם עצרו אדם לחקירה בגלל שהיה לו אולרים בתיק והם לא עשו כלום.
כפי שאמר לי ראש מחלקת חקירות , תיק נעול עם האולרים בפני היה יגורם לי לשקט נפשי יותר גדול כלפיך מאשר שהם זרוקים בתוך תיק היד שלך.
אני מקווה שלהבא אם מצב כזה יקרה שוב ואני אציג תיק עם מנעול גם היחס יהיה פחות נוקשה כלפי.

הריבצן
תושב קבע בפורום
הודעות:72
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

מזל טוב

הודעה על ידי הריבצן » 10:53 ,2 יולי 2009, ה'

שמח לשמוע שהפרקליטות גילתה קצת הגיון, גם אם למפקד משטרת מעונה קצת קשה לקבל ולהפנים אותו.
אם הבנתי נכון, התיק נסגר מבחינתו מחוסר ברירה והסיפור שלך עדיין לא נראה לו.
תיק עם מנעול- מחר שוטר יחליט שדווקא בגלל המנעול התיק נראה יותר חשוד ואם חשוד, יש לחפש, ואם חיפש - מצא, ואם מצא-חשוד ויש לעצור.
אחרי הכל, איזה סיבה יש לאדם שאינו עבריין ללכת עם אולרים מוסלקים בתיק?- בטח ביצע איתם פשע, או בדרך לבצע איתם פשע, ועוד עם עבר כמו שלך... :lol: :lol:

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 11:13 ,2 יולי 2009, ה'

סול
שמח שנגמר בשלום.מקווה שעזרתי בזמנו ברעיונות איך לנהל את האירוע.הרעיון של התיק הנעול נראה לי קצת תמוה,ועדיין אני מתקשה להבין על מה ייפתחו תיק פלילי נגדך אם תישא אולר לא ננעל,שאורך להבו עד 10 ס"מ.זה אכן לא משאיר מבחר מרשים אבל יותר טוב מכלום!
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

אין דין זה כדין זה

הודעה על ידי drorhermesh » 11:26 ,2 יולי 2009, ה'

אני יכול להבין את גישת התיק הנעול. הגישה היא שמי שנושא סכין הוא פושע, ומי שנושא מספר סכינים הוא רוצח פסיכוטי. מנגד מי שנושא אותם בתיק מהודר, עטופים במשי ובכיסים נפרדים, והתיק נעול הוא בירור אספן. אם הסכין במקום שלא מאפשר שליפה מהירה, או שליפה בכלל, זה אמור להרגיע את השוטר.
כאשר אני נושא סכין מחוץ לבית שלא למטרה כשרה שבכשרות, כמו מילואים, לדוגמה מסניף הדואר לבית, אני משאיר אותה באריזה שבתוך המעטפה שבתחתית התיק. גם בנסיעה לתערוכה זה רעיון טוב. 2-3 עטיפות זו בתוך זו אמורות להפוך את זה מנשיאת נשק להובלת כלי. יש למשהו דעה משפטית?

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 11:37 ,2 יולי 2009, ה'

דרור עלה על הרעיון, כשראיתי בזמנו תערוכה בבלגיה, אנשים פשוט צעדו עם חרבות בתוך קופסאות עץ מהודרות כשזה לחלוטין משנה את האופי של הנשק. כמובן שזו בלגיה ולא ישראל.
אבל מצד שני אני מבין למה זה תמוה בארץ כמו שלנו דברים כאלו עלולים לעורר חשד. נו טוב סתם מחשבה.
בנוגע לדיעה משפטית, הנושא כל כך פרוץ שרוב המשקל בנוגע למעצר ופתיחת תיק נתון בידי אותו שוטר ומצב הרוח שלו.

מוטי לזר
אביר האפל
הודעות:353
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:הרצליה

הפתרון- שיני כרישים

הודעה על ידי מוטי לזר » 11:50 ,2 יולי 2009, ה'

עם שן הכריש התלויה לי על צוואר , ושחדה יותר ועמידה יותר מכל סכין יפנית, ניתן לחתוך הכל, ואין מקום שלא נכנסתי איתה לשם, כולל בתי המשפט.
זה הפתרון האולטימטיבי.
למרות שאני ממשיך, ואמשיך ללכת עם אולר הויקטורינוקס על מחזיק המפתחות שלי.(כמו הדגם הצבאי עם ידיות האלומיניום -רק הידיות מאלומניום עם אנודייזד בצבע שחור, ובהוצאה האזרחית שלו(השוני מהצבאי שלא מודפסת שנת ההכנסה לשרות)).

לידיעתכם- וברצינות , החוד של השיניים מדהים, ברמה שאני מעביר אותו על הזרוע והוא מגלח את השערות כמו תער.(לכן התערים בתמונות..).
בשיני כריש הנמר (כפי שהוא נקרא בעברית בטעות, כי השם צריך להיות כריש טיגריסי- בתרגום מהמקור באנגלית שהוא טייגר שרק.) ובשיני בול שרק (כריש השור) , וובשיני הכריש הלבן (למעשה השם המדעי והמטופש כמעה בעיני קרחה לבנה ) יש שינון חוזר - כמו פרקטלים.
כלומר השן משוננת , ועל כל שינון יש שינון מישני קטן יותר וחוזר חלילה , ממש מדהים.
והכל למעשה מצופה דנטין ואמייל , שהוא חזק וקשה כמו הציפוי של השן שלנו.

תמונה


ומבט מרחוק ,בצד ימין צנצנת מלאה בשיני כריש טיגריסי (טייגר שרק), שפרקתי בבית,, אבל זה כבר סיפור ארוך.

תמונה

מוטי לזר
אביר האפל
הודעות:353
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:הרצליה

ולטוטיס

הודעה על ידי מוטי לזר » 11:52 ,2 יולי 2009, ה'

את העיקר שחכתי- שמח שזה נגמר כך.

farok
מבין בסכינים
הודעות:158
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

Re: מזל טוב

הודעה על ידי farok » 12:49 ,2 יולי 2009, ה'

[quote="הריבצן"], גם אם למפקד משטרת מעונה קצת קשה לקבל ולהפנים אותו.
אם הבנתי נכון, התיק נסגר מבחינתו מחוסר ברירה והסיפור שלך עדיין לא נראה לו.
מה שמצוטט כאן לא נכון

מפקד משטרת מעונה (הקודם )היה קשוב לנושא וסייע בפרשה זו.ומגיע לו קרדיט על כך...

זילבנג
תושב קבע בפורום
הודעות:68
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי זילבנג » 15:48 ,2 יולי 2009, ה'

לא צריך להיגרר למושגים של "מזל רע".

שוטר שבודק ומוצא משהו, מייחס את זה לתחום ההנחיות שהוא מקבל קבע, ומנסה לפעול כך שהוא יהיה מכוסה אם יתפתח מאוחר יותר משהו רע, שקשור איכשהו לתחום אחריות שלו.

כשזה מגיע למעצר זה כבר משהו שהוא בתחום הסמכות של קצין, כי רק לו יש סמכות לעכב לחקירה על פי שיקול דעתו, וללא צו של שופט, וגם אז הוא צריך להוכיח (בבית המשפט, בהארכת מעצר) שהמעצר או העיכוב היו הכרחיים, והם נסמכו על ראיות במקום, או מידע מוקדם.

כששוטר מעכב מישהו והוא איננו קצין, הוא פועל ללא סמכות, ושופטים בימינו לא אוהבים שוטרים שפועלים ללא סמכות. אין מתן סמכות לעיכוב דרך שיחת טלפון בין שוטר לקצין, וגם זו פעולה שיש בה דופי משפטי.

אלא אם עצם נשיאת הסכין המסויימת היא עבירה ישירה על החוק כי דרוש רשיון מיוחד לנשיאתה, עצם החרמת הסכין או עיכוב הנושא, הוא פעולה ללא סמכות, כי השוטר צריך להוכיח ידע מוקדם (מודיעיני או אחר) שמעיד על נשיאה מתוך כוונה פלילית, ואת זה קל לפברק בשטח אבל קשה להוכיח בבית משפט, וקציני משטרה יודעים את זה.

עילה כזאת דווקא כן תעבור בבית משפט, אם העצור, המעוכב לחקירה, או בעל הנשק המוחרם, הינו בעל עבר פלילי מסוג כזה, שיכול לתת עילה לחשד של כוונה פלילית ספיציפית שקשורה לאותו סוג של נשק, והמבין יבין.

שופטים הם לא מטומטמים, והם גם לא אוהבים במיוחד, פעולה ללא סמכות או ללא עילה ברורה ומובהקת, מצד שוטרים. הטרדה היא עבירה פלילית, ולפעמים גם שוטרים עלולים להיתבע בפרקליטות על הטרדה, במקרה שבו יש עניין ציבורי, כלומר מקרה שהוא מאפיין מיוחד וחשוב לחופש הפרט.

האגודה לזכויות האזרח מטפלת בעשרות מקרים כאלה מדי שנה, והם הצליחו להרשיע שוטרים וקצינים בבתי משפט, בכל מיני מקרי-מבחן שהיה בהם עניין ציבורי.

במיוחד בחמש-עשרה השנים האחרונות.

מה שכן, אם אתה פרנואיד מטבעך, ואתה משדר פחד או בילבול בזמן חיפוש שגרתי, השוטר, שמנסיונו ירגיש את ההתנהגות הפרנואידית שלך, יפשפש, וימשיך לפשפש, עד שהוא ימצא משהו שיניח את דעתו, למה היית כזה עצבני.

אם אתה יודע גם את הזכויות שלך וגם את מגבלות הסמכות של שוטרים, אתה בטוח בעצמך ואין גם שום סיבה שתעורר חשד מלכתחילה.

שא אתך תעודה של אנקה, וזרוק לפח את נקיפות המצפון, כי אתה אזרח שומר חוק, שהוא במקרה אספן סכינים.

זה כשלעצמו לא עבירה, ובטח לא פשע.

להרוג מישהו, אפשר גם עם מיכל של ספריי-ג'וקים, ואף אחד לא עוצר אותך עם מיכל כזה, מכל הסיבות שפורטו לעיל.

די כבר עם הפרנויה הזאת.

marom
חדש בפורום
הודעות:26
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי marom » 16:03 ,2 יולי 2009, ה'

שמח שהכול נגמר בשלום
ושהאולרים חזרו כי בדרך כלל ציוד איכותי שהמשטרה מחרימה נעלם משום מה

ומוטי אוסף תערים מדהים פשוט בהיתי בתמונה כמה דקות כדי לקלוט כמה שיותר פרטים
ממש התלהבתי

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 19:06 ,2 יולי 2009, ה'

בכל מקרה על מנת שלא יהיו אי הבנות , מפקד התחנה בהחלט היה מבין עניין , והוא נתן המלצה לפרקליטות לסגור את התיק מחוסר אשמה לאחר ששלח אלי הביתה שני שוטרים על מנת לראות את האוסף ולוודא שאני אכן אספן. מפקד אותה תחנה בהחלט היה בסדר גמור ומגיע לו בהחלט קרדיט כל המאמץ לבדוק את זה שאני אספן , בניגוד לאותו שוטר סיור שהחליט לערוך עלי חיפוש כי הלכתי ברגל הביתה והחליט לעכב לאותי כי כאשר שאל מה יש בתיק , ונאמר לו 3 אולרים שהם פריטי אספנות שהיו אמורים להימכר ולא נמכרו .
כל הקטע של הרעיון של החוקר וראש מחלקת החקירות היה רעיון שאם אני מחליט להבא להסתובב עם פריטים רצוי שהם יהיו בתוך תיק נעול או קופסא ננעלת כלשהיא, זה מעיין שקט נפשי בשבילם שאותו אדם שנושא את הפריטים הוא אכן לא אחד שמחפש לשלוף אולר על מנת לבצע מעשה פלילי איתו.
נערך לאחרונה על ידי tutisdog ב 19:31 ,2 יולי 2009, ה', נערך פעם 1 בסך הכל.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 19:18 ,2 יולי 2009, ה'

זילבנג - בקשר למה שאתה מגדיר כפרנויה, אני מסכים ולא מסכים , כי לי אין פרצוף של עבריין ואין לי פרצוף של סוחר סמים או רוצח סדרתי , והסיבה היחידה שאותו שוטר סיור בכלל עצר לידי וערך עלי חיפוש הוא כי הלכתי ברגל הביתה .
אני לא משדר ולא שידרתי פחד לפני אותו שוטר וכאשר ביקש את תעודת הזהות שלי הוא ראה שאין לי רישום פלילי , וכאשר הוא ביקש לערוך חיפוש בכיסים ובתיק לא היססתי ולא סירבתי, אלא להיפך, אמרתי לו בדיוק מה יש בכיס ומה יש בתיק , כי אני הייתי בטוח ששוטר יבין אותי, מה שלא קרה.
היום אני יותר פרנואיד בקטע כי אני חושב שכל מקרה דומה שיקרה יכול להיגמר בשתי צורות : אחת השוטר שמולך יבין שאתה אספן ויעזוב אותך לנפשך , והשני כמו במקרה שלי שבכל זאת יחליט לעכב אותך לחקירה.

ולכן, אני לפחות , מתכוון לחיות לפי המלצת החוקרים ובפעם הבאה אני אקח את הפריטים בתיק או קופסה ננעלת ביחד עם האריזות של הפריטים .

אני כאxפן אינני רוצה שיראו אותי כעבריין או שיקרו עוד מקרים כאלה לאספנים אחרים גם אם עם חברי אנקה או לא. ולכן אני מספר את המלצת החוקר.
ושכל אחד יעשה עם זה מה שהוא רוצה. פרנויה או לא גם לנו יש אחריות לשמור על השם הטוב שלנו כאספנים כלפי האזרחים וכלפי החוק. גם אם החוק אינו מנוסח בצורה מושלמת
וזאת החויה והלקח שלמדתי בעקבותיה.
נערך לאחרונה על ידי tutisdog ב 20:51 ,2 יולי 2009, ה', נערך פעם 1 בסך הכל.

Nik88

בקשר לנשיאת סכין

הודעה על ידי Nik88 » 19:57 ,2 יולי 2009, ה'

:D
נערך לאחרונה על ידי Nik88 ב 16:26 ,6 פברואר 2012, ב', נערך 4 פעמים בסך הכל.

זילבנג
תושב קבע בפורום
הודעות:68
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי זילבנג » 22:21 ,2 יולי 2009, ה'

tutisdog כאשר אמרתי "מזל רע" באמת התייחסתי למה שכתבת, אבל כאשר הזכרתי פרנויה הכוונה לא היתה אליך, אלא לאיזו אוירה שאני מרגיש מכמה דברים שקראתי כאן, שהצביעה על איזו פרנויה מסויימת.

נהוג לקרוא לזה בשם "עקרון הדוברמן". הכוונה היא - אם אתה בורח מדוברמן, הוא ירדוף אותך, אבל אם אתה רודף אחרי דוברמן, הוא יברח ממך.

כשאתה פוחד ממילא, זה כשלעצמו ימשוך תשומת לב, בעיקר של מי שמחפש פחד כזה.

אם אתה מקרין בטחון, גם את זה ירגישו ממך, ובעקבות זה גם מתייחסים אליך אחרת.

את הביטחון שלך אתה מקרין מתוקף זה שאתה שומר חוק - גם כאשר אתה נושא עליך נשק - נקודה. אין כאן שום מקום לחשש או מבוכה או התנצלות.

אתה מקרין ביטחון, כי האמת היא, שגם כאשר אתה נושא נשק, אינך מתכוון לבצע בו פשע.

נכון ששוטרים עלולים לעצור מי שהולך לביתו ברגל, ולו-רק מהחשד שזהו פורץ שמחפש נקודת פריצה באיזה בית.

זה לא בגלל שאתה לא נוסע ברכב. גם פורץ צריך לצאת מהרכב שלו כדי לפרוץ, ואת הפורץ לא יעצרו כשהוא נוסע ברכב, אלא אם הוא שיכור ורואים את זה בצורת הנהיגה.

כאשר מעכב אותך שוטר, אין לו סמכות לעשות בך חיפוש אלא אם הוא קצין, או שנתת מראש את רשותך לשוטר לעשות בך חיפוש. זהו החוק. נכון, שכאשר הוא ישאל אותך אם יש לך התנגדות שתהיה נתון לחיפוש, ותענה לו שאתה מתנגד, יש לו לכאורה עילה לחשד, אבל אז הוא צריך נוכחות במקום של קצין, כדי לבצע את החיפוש בכל מקרה. מותר לו לעכב אותך עד שיגיע למקום קצין, ואז מותר לו לבצע חיפוש, בהוראת הקצין.

אין צורך להזכיר שרק לקצין יש סמכות להורות על מעצר (מוגבל ל 24 שעות) ועליו לא רק להיות נוכח במקום, אלא גם לבסס החלטה זו במידע קונקרטי, כשהוא ממלא דו"ח מעצר.

אבל כל זה מיותר ממילא. מעכב אותי שוטר. שואל אותי אם אני מתנגד לחיפוש בכליי. אני אומר לו "בבקשה" ומגיש לו ביזמתי את מה שהוא רוצה לראות, בדיוק כמו שעשית, ועשית נכון.

כאשר מתגלה סכין, המבוכה או הפחד שלי באותו רגע הוא מה שמדליק את השוטר - לא הסכין עצמה.

ראית בעצמך - הגעת לתחנה והקצין בירר מה שבירר - והכל הסתדר על הצד הטוב ביותר, כי הקצין יודע שלא נדרש רשיון מיוחד לנשיאת הסכין, והסכין לא נישאה מתוך כוונה פלילית מובהקת (מידע מודעיני או עבר פלילי אלים) וזה מבחינתו מספיק.

אתה יכול להסתובב עם פלאייר ויעצרו אותך אם יש עליך מידע מודיעיני או עבר פלילי כזה שיצדיק חשד שקשור לאותו עבר. - לכן כתבתי "והמבין יבין" כי לא כל עבר פלילי שהשוטר מברר בניידת יצדיק חיפוש, עיכוב או מעקב.

לא הסכין היא זו שמסכנת את החירות שלך, אלא הנסיבות שבהן היא נישאת.

מילת המפתח כאן היא "בנסיבות חשודות" - וזה לב העניין. לא הסכין.
נערך לאחרונה על ידי זילבנג ב 22:32 ,2 יולי 2009, ה', נערך פעם 1 בסך הכל.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 22:32 ,2 יולי 2009, ה'

צודק בהחלט

זילבנג
תושב קבע בפורום
הודעות:68
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: בקשר לנשיאת סכין

הודעה על ידי זילבנג » 23:04 ,2 יולי 2009, ה'

Nik88 כתב:האם מבחינת החוק מותר לי לשאת סכין בעודי על מדים,והאם יש חוק כלשהו בהקשר לזה?
ניק.
בשיא הרצינות, נסה לשאול קצין במשטרה הצבאית או קצין בפצ"ר, לגבי הסוגיה הזאת, ובקש לראות ציטוט של לשון החוק.

כך תדע בדיוק את זכויותיך, ללא אפשרות של מישהו לעבוד עליך בנידון - כל אחד והאינטרסים שלו.

- - - -

אני זוכר מקרה דומה עם מישהו שנהג להסתובב עם משהו חריג (לא חשוב כרגע מה) -אבל עם אישור בכתב מהמ"פ שלו, למקרה שייתקל בשוטר צבאי - אבל זו אנקדוטה מהשירות הצבאי שלי, ואינני בטוח שמדובר במשהו שהוא תקין למהדרין.

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

שיניים

הודעה על ידי drorhermesh » 1:12 ,3 יולי 2009, ו'

לגבי נשיאת סכין בשירות, הדבר מקובל ומתחבר ישירות למדים. המקרה היחיד שהדבר יכול לעורר בעיות הן בהקשר פלילי (בזירה מדממת). לדוגמה קיצרתי פעם את דרכי דרך שדה. הייתי על מדים עם אולר מסיבי. השוטרים שצצו משום מקום בדקו פרטים ורישום אבל לא התענינו בתפקידי הצבאי בהקשר לאולר (מאוחר יותר גיליתי שהשדה הוא מקום פופולארי לסחר בסמים).
הרעיון של פתק מהקצין הוא כיסוי תחת טוב מכיוון שבמערכת הצבאית האחריות אכן עוברת אליו.

מוטי, התמונות מרשימות מאוד! מה עשית? הכנסת אגרוף בלסת לכריש?

יובל
אגדת הפורום
הודעות:699
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:באר שבע

הודעה על ידי יובל » 11:18 ,3 יולי 2009, ו'

במזרח הרחוק הם אוהבים מרק-כרישים. את השיניים הם מוכרים בתור להב-תלוי על שרשרת כי זה כנראה באמת חותך יוצא מהכלל.

לא הייתי מתפלא אם היה מתברר שכל הלהבים הקטנים שנמכרים במערב על שרשרת לתליה על הצוואר, הם אופנה שהתחילה במזרח הרחוק.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 19:45 ,3 יולי 2009, ו'

אני לא מכיר חוק שאוסר על חייל לשאת נשק... :wink:
גם אני נשאתי עליי סכין או 2 או 7 בשירות (סימולטנית!...), ולא קיבלתי שום הערה על כך.
לחייל סכין היא כלי לגיטימי לשלל מטרות, לא משנה התפקיד.
לעומת זאת, חייל או לא חייל, למועדון- אל תביא אותה.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

הודעה על ידי רעי » 7:42 ,7 יולי 2009, ג'

מוטי- אוסף מרשים של שיני כרישים!
לי יש בבית לסת שלמה של כריש קטן שהייתי עד להוצאתו מהים באיזו חופשה בדהב. הכריש היה איזה 2 וחצי מטר אבל השיניים היו קטנות- פחות מס"מ לשן. השיניים הגדולות- בטח מכרישים של כמה מטרים! חוץ מזה- ראיתי שיש לך גם כמה שיני כרישים מאובנות. זה מעניין- יש מחשופים שאפשר למצוא בהם שיניים כאלו פה בארץ, אבל גם שם לא ראיתי כאלו גדולות.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 10:29 ,7 יולי 2009, ג'

רק כדי להוסיף על דברי ברווז, בצבא חתמנו אפילו על לדרמן, והיתה איתי סכין קטנה גלויה (סכין של 100 ש"ח) שלא אמרו לי עליה כלום. זו היתה אחלה דרך להעביר שמירות... היום אני יודע לגלף חסידה :D
נראה לי שזה תלוי איפה אתה משרת ובאיזה תפקיד, ברווז בתפקידו היה צריך סכין, אני בתפקידיי הייתי צריך גם את הלדרמן וגם את הסכין, אני בספק אבל אם חייל בקריה צריך סכין...

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

לא זו השאלה

הודעה על ידי drorhermesh » 11:03 ,7 יולי 2009, ג'

השאלה היא לא התפקיד, השאלה היא העקרון. אם הדבר קשור בתפקיד הרי שהחייל אמור להציג לשוטר מסמך המראה שהוא בתפקיד א' בבסיס ב', וזה לא מעשי.
האם חוקית ניתן לעצור חייל לובש מדים על נשיאת סכין, בעוד שעל נשיאת עוזי אין זכות לעקבו? אין למשהו חבר במשטרה צבאית שאפשר לשאול?

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 15:08 ,7 יולי 2009, ג'

נשק א' ארוך ז"א עוזי, גליל, M16 ניתן לשאת בצבא רק לאחר טירונות מטווח יום ולילה, הסבר מפורט אודות הנשק ומבחן בטיחות כמו כן כל המפורט מדבר על נשיאת אותו הנשק הספציפי שבו נעשו כל המבחנים ז"א אם עשית מטווח בM16 והסבר עליו אתה מוסמך עפ"י הצבא לירות רק בM16 (לכל אותם סקפטים, כן גם בצבא יש עיגול פינות).
לגבי סכין אין דבר כזה, הדבר היחיד שהיה דומה לסכין בנשקיות שהייתי נוכח בהן היה ביונט מפיברגלס לM16 שששלחנו להשמדה בכמויות או בפעמים נדירות סכינים שהגיעו כ"שלל" עם הנשק החם.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 19:06 ,7 יולי 2009, ג'

להוסיף על דבריו של אמיר ..... כזכור לי משרותי הצבאי , ואני לא יודע אם היום זה כך או לא, בזמני לא בכל יחידה היית יכול לצאת עם נשק הביתה , וגם אם כן, היה לך פס לחופשה של שבת שבו היית רושם את תאריכי היציאה שלך ואת המספר המוטבע על הנשק ואותו קצין או מפקד ישיר שלך היה חותם על הפס.
אני אישית בחיל הים הסתובבתי עם אולר תמיד , מעולם לא עשו לי בעיות איתו , לא בחוץ ולא בבסיס , אבל אין לי מושג לומר אם זה לא היה מזל לפחות בזמן היותי על מדים מחוץ לבסיס.
אבל לפני 13 שנים גם לאולרים התייחסו אחרת ממה שהיום מבחינת מקומות כגון קניונים וכד'.

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

חובת ההוכחה

הודעה על ידי drorhermesh » 10:24 ,8 יולי 2009, ד'

גם אני כבר יותר שנים במילואים מאשר בשירות, אבל:
1. מעולם לא התבקשתי (מעבר לש"ג) להציג פס.
2. גם אז איש לא הביט בנשק הרשום.
3. גם על הפס לא רשום באיזו יחידה אתה משרת, ובאיזה תפקיד.
4. כעיקרון נהוג לתת קצת יותר קרדיט לחייל על מדים בדרך לבסיס (עם או בלי פס) מאשר לצעיר בדרך להשתכר במועדון. גם אז יש הבדל בין סכין בנדן דיסקרטי על החגורה וריצה עם משטה בין השיניים.
5. לפני כמה שנים בוטלו הפסים בצה"ל, כנראה מתוך הבנה כמה קל לזייף אותם. למיטב ידיעתי לא החזירו את המוסד המטופש הזה.

לסיכום אם לא תיתפס בתוך אירוע פלילי נושא הסכין לא יעלה. עדיין פתק מהקצין שלך יכול להעביר את האחריות אליו בקלות.

Nik88

הודעה על ידי Nik88 » 15:14 ,8 יולי 2009, ד'

זה לא משנה התפקיד,זה העקרון של נשיאת נשק קר שבאזרחות מוגדר כלא חוקי אלא אם כן יש לך סיבה הגיונית.
אני משרת במקום שצופה לעבר "גורדי השחקים" של בית ג'אלה,ואמנם אני לא "רץ עם מצ'טה בין השיניים",אך בכל זאת,הסכין מאוד עוזרת לי.
ממה שהבנתי,רובכם נשאתם סכין בזמן השירות,וזה היה מקובל על המפקדים,אבל מהי העמדה של החוק כאשר אני מחוץ לבסיס?

ניק

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

מחוץ לתפקיד אתה לא בתפקיד

הודעה על ידי drorhermesh » 16:04 ,9 יולי 2009, ה'

אתה חייל בתוך הבסיס ומחוצה לו. אתה מצופה לנהוג כאחד אם אתה נוסע כרגע מבסיס בשומרון לבסיס באילת או מהבית של אימא לחברה באילת. אין הבדל ואין לאף אחד זכות לשאול (שוב, פרט לתחקור במקרה פלילי) מדוע אתה נושא סכין על המדים. אני לא רואה מקרה בו משהו ישאל אותך על סכין ראלי (לא קאטנה) שנישא באופן מסודר. גם את התיק מעולם לא התבקשתי לפתוח אם יש לי חוגר.
אם יש לך גישה לאנשים רלוונטיים בבסיסך, אנא ברר את הסוגיה וספק את סקרנותינו לגבי החוקים.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 17:52 ,9 יולי 2009, ה'

אם "יש לך דיבור" עם הנשקים בנשקייה, בקש לראות את החוק הצבאי בנוגע לנשיאת נשק ע"י חייל בחובה. הסבר מפורט על סכינים אמור לדעתי האישית (לא נבדק מעולם) להופיע שם. או לבקש מקצין בעל זכות שפיטה (בזהירות...בזהירות...) את ספר החוקים הנ"ל.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

מוטי לזר
אביר האפל
הודעות:353
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:הרצליה

החוקים בצהל

הודעה על ידי מוטי לזר » 20:26 ,9 יולי 2009, ה'

בצהל יש פקודות מטכ"ל, שדנות במשטר ובמשמעת בצבא.
אין חוקים .(החוקים הן של הכנסת של מדינת ישראל, וכל חייל מטבע היותו אזרח שחי פה, ממילא כפוף אליהן.)
כל קצין עובר בוחן חש"צ. (שזה חוק השיפוט הצבאי), בכדי שיכיר וידע כיצד עליו לבצע את תפקידו ברגע שיצטרך לשפוט בהליך שיפוט צבאי שהוא שונה בתכלית השינוי מסדר הדין האזרחי והפלילי.
בעוונותי יצא לי לשפוט כקצין - וכקצין שיפוט בכיר , (יש קצין שיפוט זוטר ויש בכיר..)
גם בבית דין צבאי, וכובד האחריות שהרגשתי שרבץ לי על הכתפיים היה בין הדברים היותר קשים שעברו עלי בשרות.
כל הנושא של מה מותר ומה אסור לא נוגע לקצין זה או אחר , אלא לפקודות מטכל- שהן אינן סודיות או חסויות, ואם מישהוא יטרח יוכל לחפש לקרוא ולברר האם הסוגיות האלה מופיעות שם.ומה ההתיחסות אליהם אם זה כל כך חשוב לו.

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 21:58 ,10 יולי 2009, ו'

אני מבין ש-ניק עדיין מצפה לתשובה מוסמכת ולא מצא נתיבות לליבות קציני המשטרה הצבאית ודומיהם.מאחר שהרקע שלי מאפשר לי "לקחת את הסיכון" ולעשות סדר בדברים:
התשובה הקצרה היא שאין הבדל פורמלי בין חייל לאזרח במובן זה ששניהם כפופים לחוקי המדינה, ובכלל זאת לחוק העונשין הקובע מסגרת עקרונית של מותר ואסור בנשיאת סכין.
אמנם על החייל חלה מערכת דינים נוספת:חוק השיפוט הצבאי ופקודות הצבא,אבל באלה אין היתרים מפורשים לנשיאת סכינים.

התשובה היותר מסובכת היא שבתחומי היחידה הצבאית הגדרת ה-"מטרה הכשרה" היא בסמכות המפקדים,ואם תפקידך מצריך או מצדיק שתישא ב-פק"ל שלך סכין (ואני לא מדבר דווקא על חיילי קומנדו-ימאים,אפסנאים ופלסים הם דוגמאות מובהקות יותר) אזי היתר שניתן ע"י המפקד הוא בנסיבות רגילות הוכחה למטרה הכשרה.
אין בכך הכשר אוטומטי לנשיאת סכין מחוץ למסגרת התפקיד.צודק ידידי איש האופניים (דרור) שבדרך כלל ייטה השוטר הסביר שלא לפשפש שלא לצורך בכליו של חייל במדים(במיוחד אם הוא נראה כמו חייל ולא כמו שוליית- סייד עטור זיפים שגנב מדי "ב" מאיזה חבל כביסה) אבל השאלה אם אתה יכול להסתמך דרך קבע על ה-"סייעתא דשמיא" הזה לגמרי לא חד משמעית.
אז אם זה מספק-מה טוב! ואם לא-נמשיך לייגע את מוחנו[
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד