האם חל שינוי במדיניות האכיפה של המשטרה לגבי נשיאת סכינים???

פורום זה הינו הפורום הראשי של האתר.
במקביל לפורום זה יפתחו פורומים נוספים לפי הצורך...
פרסם תגובה
דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס
האם חל שינוי במדיניות האכיפה של המשטרה לגבי נשיאת סכינים???

הודעה על ידי דובון » 13:04 ,16 מאי 2009, ש'

כולנו זוכרים את סיפורו של טוטיס והאולרים החביבים שלו שהוחרמו.אחיין שלי כמעט ונקלע לצרות בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים כשנשא בכיסו בנצ'מייד קלאסי סגול שנתתי לו במתנה.הוא הציג רשיון לנשיאת אקדח,תעודת לוחם ותעודת מתנדב במשמר האזרחי ,טען בטוב טעם ובלשון גבוהה,ונחלץ איכשהו באזהרה,אבל מאז הבנצ'מייד נשאר בבית.אני שומע עוד סיפורים בסגנון בזמן האחרון-נטפלים גם לאנשים הגונים למראה,לא רק ל-צ'אחים עם סכין פרפר זול מוסתר במכנסיים או בגרב.
זה הכל צירופי מקרים-או החלטה מודעת של שינוי סדרי העדיפויות?!
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

asilio
חדש בפורום
הודעות:49
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

שאלות

הודעה על ידי asilio » 17:22 ,16 מאי 2009, ש'

שמע,
במציאות של היום עם כל האלימות ברחוב ותופעת הסכינאות, אין ספק שנותנים יותר דגש על העבירה של נשיאת סכין שלא למטרה כשרה. אין לי ספק שהרבה אנשים הגונים נפגעים מההחמרה באכיפה, בזאת אני מסכים איתך ללא ספק. אך כמה דברים עליך להבין:
1. שוטר סיור, בלש או כל מי שתרצה לא יכול להבחין בין אדם הגון ללא הגון. כאשר הוא מוצא עצמו מול אדם הנושא סכין, תאמין לי הוא לא יודע שמי שנושא בנצ'מייד, ספיידרקו או קולד סטיל שילם על הסכין אלפייה והוא לא יתקע אותה במישהו.
2. עבירה היא עבירה, ושוטרים נמדדים בעבודתם. אני לא מאשים אף שוטר שאוכף עבירה-זוהי עבודתו ועל זה אתה ואני משלמים לו. אי אפשר מצד אחד להתלונן שהמשטרה לא עובדת וכאשר היא עובדת לבקש ממנה להעלים עין.
3. בנוגע למקרה של הבחור עם האקדח והסכין. זה שבחור נושא אקדח אין לו הרשות לשאת סכין. אמת, עצם הרשיון מראה שלבחור אין עבר פלילי- אולם דבר זה לא מזכה. בנוגע לתעודת לוחם, לצערי יש עבריינים שהם לוחמים בסדיר ומילואים, הדברים האלו לא עושים רושם על שוטר.
אני שמח שהמקרה לא הלך יותר רחוק כי הבחור היה מאבד את הרשיון לנשק.

לדעתי אין היום לאדם סיבה לשאת סכין, ומי שנושא אחת לוקח סיכון מושכל. גם אדם העובד בעבודה הדורשת סכין הוא יהיה עם סכין יפנית פשוטה וגם לא גדולה מדי. בעצם למה בכלל לשאת סכין? הגנה עצמית? תאמין לי אם יקרה משהו ואתה תשלוף סכין אתה מדרדר את כל העסק ואני לא מאמין שאדם נורמטיבי ידע להשתמש בסכין ובכלל ישתמש בה.
נערך לאחרונה על ידי asilio ב 17:23 ,16 מאי 2009, ש', נערך פעם 1 בסך הכל.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 17:23 ,16 מאי 2009, ש'

אני מאמין שאם הסכין הייתה בתיק ולא בכיס, זה היה נגמר בצורה יפה יותר לכל המעורבים בדבר.
גם לי יצא לעבור בירושליים עם ... האמת אני כבר לא זוכר מה זה היה, אבל הוא ישב בתוך התיק, שעבר במכונת שיקוף, ודבר לא קרה- שום גבה לא הורמה.
מה שאני הולך להגיד עכשיו, זה עצוב:
עדיף לשים את הסכין בתיק לאחר שעות העבודה ובמקומות ציבוריים. תמיד ניתן להשתמש באולר או מולטיטול לעבודות מזדמנות וזה נראה אחרת לגמריי מאשר עם סכין שהיא סכין בכל רמ"ח איבריה.
אישית גם אני נוהג כך- אחרי שעות העבודה, הסכין בתיק, ובד"כ התיק נשאר באוטו. אני לא מעוניין בבלגאנים עם החוק בגלל שיש לי סכין, והלדרמן שלי נותן לי מענה מלא לכל שימוש אפשרי.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

בודו
נושא - כלים
הודעות:101
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי בודו » 17:58 ,16 מאי 2009, ש'

לצערי הרבה גם אני 'הסתבכתי' עם החוק בתחנה המרכזית בירושלים. הסתובבתי עם סכין טאנטו מקולקלת(הידית נהרסה) ואמרתי לשומר בכניסה שיש לי סכין בתיק ושבאתי רק לתקן שם בחנות כי יש אחריות, אבל מהר מאוד הוא הזמין שוטר והכריח אותי להשאר עמו תוך שהוא מחזיק ובוחן את הסכין לעיני כל. ביקשתי ממנו להפסיק ולהכניס את הסכין לתוך הקופסא אבל הוא אמר שאם אני גבר מספיק להסתובב איתה בתיק שאני אהיה גבר מספיק לקחת אחריות אליה, וכשהסברתי לו שוב שבאתי לתקן הוא לא הבין/לא רצה להבין. לאחר מכן הגיע שוטר(ליצן לדעתי) שליווה אותי במהלך שהותי במרכזית (כן כן, גם לשירותים, מהצד השני של הדלת כמובן :P ) עד שהגענו לחנות המבוקשת ששם המוכר אמר שאני קניתי אצלו ועשה קצת טיזינג לשוטר על מנת להרגיע אותו (אמר לו תרגע, תפסיק להיות כל כך לחוץ) והשוטר בתגובה אמר שהוא לא לחוץ כלל ועזב את החנות לאחר שהחזיר לי את תעודת הזהות שלי, ובנס יצאתי ללא פגע(תיק).

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 19:27 ,16 מאי 2009, ש'

שוב נכנס הקטע של הכל תלוי מול איזה שוטר אתה עומד, עם כל הכבוד לשוטרים ולעבודה, כאשר אתה לוקח בחשבון שיש שוטרים עם ניסיון וותק בעבודתם של מספר שנים , עדיין ישנם כאלה שאינם יודעים לאמוד אדם, ובעבודה כמו שלהם הם לומדים עם הזמן לאמד אדם. לצערי לא כולם כנראה יודעים להעריך או לאמוד אדם על טיבו .
בזמן האחרון אני שומע בחדשות ואני מאזין לתוכנית רדיו זהבי עצבני , ואתה שומע דיעות של אנשים שרואים רק את הצד הרע של המטבע , וזה בגלל כל הפסיכים שאכן כן מסתובבים עם אולר על מנת לדקור לפצוע ולהזיק לאחרים.
אני לא מצדיק את ההחמרה של שוטר בנושא הזה כאשר הוא נמצא מול אדם ללא תיק וללא רישום פלילי ואני לא מצדיק את ההכללה המוגזמת שכל אחד שיש לו אולר בתיק הוא עבריין בפוטנציה. אבל לצערינו כבר דובר על זה לא מעט, העם שלנו הוא כמו עדר המעט שעושה רע פוגע גם לאחרים. זה קורה לא רק בתחום הזה של סכינים אלא גם בנושא של כלבים , יש לזה יד עם התקשורת שאוהבת להגזים ולנפח ולהכליל את כולם כאשר יש פושעים ועבריינים שהם האחראים הבלעדיים לפעולות שלהם עצמם, אבל יש גם תקשורת שהיא לרוב עויינת ולכן גם אנחנו החברה הטובים שאוהבים את התחום סובלים.
לצערי כרגע זה המצב ועפ"י זה שיום יום אתה שומע על עוד דקירות במיוחד בקרב צעירים , אני לא רואה סוף למצב הזה. במקום השההורים ייקחו אחריות על הילדים שלהם לחינוך כבר מגיל צעיר אני עד לתופעה שלא לבתי הספר יש כוח ולא להורים יש כוח לחנך את הילדים שלהם, וכך נוצר מצב שבו ישנם צעירים שחושבים שמגיע להם הכל ויכולים לעשות מה שהם רוצים ואיך שהם רוצים. מצב כזה יוצר לבסוף ילד פסיכי שדוקר ילד אחר על סכסוך פשוט.
ושוב לתקשורת יש לא קטנה בניפוח של הסיפורים וההחמרה שלהם. ואנחנו אלה שאוכלים אותה.

לשמחתי הרבה היום הגיע מכתב ממשטרת מעונה לגבי המקרה שלי שבו מצויין שהתיק שלי שנפתח בגין אחזקת "פגיונות" (ככה הם קראו לזה) , הועבר לפרקליטות עם המלצה לסגירה מחוסר אשמה.
יש אור בקצה המנהרה והפריטים שהוחרמו קרובים יותר לחזור הביתה :) חבל שכל הסיפור היה צריך להיות כך מאשר יכל להיפתר כבר באותו יום ללא פתיחת תיק בכלל.

קני
חדש בפורום
הודעות:26
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:ראשלצ

הודעה על ידי קני » 22:03 ,16 מאי 2009, ש'

אם כל הכבוד לנושא אספני הסכינים ! הרבה מאוד מהסכינים ששימשו לעברות פליליות נישאות ע"י אנשים נורמטיבים ונישלפו מתוך אנסטיקט .
באופן אישי אני מסתובב עם לדרמן .
כמו כן במציאות היום יומית אין שימוש לסכינים בשטח העיר ואין סיבה לאורר אותה בשטח העיר :P

בודו
נושא - כלים
הודעות:101
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי בודו » 22:35 ,16 מאי 2009, ש'

יודע מה, יש משהו בעניין הזה של ההגנה העצמית, לדעתי. סכין זה כלי נשק, אני מסכים בהחלט, ולכל אספני הסכינים הטקטיות ומתאמני אומניות הלחימה השונות(איידו,קנג'וטסו,נינג'יטסו,...) אני סבור שהם יודעים שמה שהם לומדים זה בסופו של דבר טקטיקות לתקיפה(והגנה), ואספני הסכינים יודעים שבסופו של דבר הסכין נועדה לחתוך.
נניח שאני במועדון(או בר), אזרח תמים מן השורה, ללא כל עבר פלילי נתקל בחבורת צעירים שיכורים, ונניח שמתפתחת קטטה, מדוע אין לי את הזכות להגן על עצמי? אני מודה לנזקים שסכין יכולה לעשות(ובמיוחד בידיים מיומנות), אך אני יוצא מנקודת הנחה שאותם ילדודס שיכורים כבר מחזיקים אולר מתקפל ב10 שקלים או שברי בקבוקי זכוכית. אני די סבור שהטענה הרווחת בפורום היא להמנע מקטטות, אבל בסופו של דבר, אתה לא יכול להסתתר לנצח, בסופו של דבר אצטרך להגן על עצמי וביודעין(או לא) שלילדים יש כלי נשק קרים אני כבר בעמדת סיכון עם ידיים חשופות. מדוע אני צריך להפגע מכך מהאיסור של אחזקת סכין? אני בטוח שבמידה ותיהיה פעולת טרור כלשהי ואזרח ישתמש בסכין לנטרול המחבל הוא יקבל אות גבורה ולא ידרש לבוא ולהחקר אודות אחזקת הנשק הקר. אבל מה קורה ביום יום, מתחת לאור הזרקורים, כאשר האזרח התמים לא מוגן ופתוח לרדיפות?
יבואו עמיתינו לאתר ויגידו תתן הצעה במקום למחות על המצב כמו שהוא עכשיו. ובכן, בשביל זה התחלתי את הפסקה הזו :P , אני סבור שניתן לגשר/להקטין את הפערים באיפיון אישיות של בן אדם על פי קני מידה מסויימים, כדוגמת שירות צבאי, תעודות אופי, ללא תיקים פליליים ולהגדיל את הענישה של תקיפה בסכין על מנת להרתיע שימוש לרעה או פגיעה בזדון.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 22:48 ,16 מאי 2009, ש'

קני אתה צודק ולא צודק, כי לך אולי יש לדרמן , ואם אתה אינך עובד בתור מחסנאי סתם לדוגמא , אז גם ללדרמן אין סיבה שיאוורר ברחבי העיר.
אפשר לחשוב שכל גבר צריך כלי עבודה זמין, הרי זה ממש תירוץ לשאת עלייך כלי שיכול לשמש גם ככלי הרג כמו כל אולר אחר. הרי גם עם פלייר שפיץ אפשר להרוג או לפחות לפצוע קשה.

אני שנים נשאתי עלי ספידרקו ורק בגלל הצורך שלי באולר במסגרת העבודה, הלדרמן היה כבד ומסורבל ולא נוח , כי לי למשל לא היה צורך לא במברג ולא במשור ולא בשום כלי חוץ מלהב על מנת לפתוח קרטונים.
מעבר לעובדה שהמשפט שלך הוא לא ממש נכון , אדם נורמטיבי לא שולפ סכין מתוך אינסטינקט, אני מעולם לא שלפתי או איימתי על אדם עם סכין ולא חשבתי מעולם על לאיים על מישהו משום סיבה עם סכין. סכין בעיניי הוא כלי עבודה לגיטימי כמו כל כלי עבודה אחר, נכון שהוא גם נשק קר , אבל אם אדם לא רואה זאת ביום יום שלו אז הוא לא ישתמש בו.
לבוא ולומר שאדם נורמטיבי שולף סכין בסכסוך כאינסטינקט אז סליחה, הוא ממש לא נורמטיבי והוא ממש לא משקף את רוב האוכלוסיה.
רוב הדקירות היום בארץ לפי מה שאתה שומע ברדיו , בטלויזיה ובעיתונות זה נוער ועברינים , לנוער אין צורך בסכין במסגרת הלימודים, ועבריין הוא בהחלט לא דוגמא למישהו נורמטיבי.

אולי לך ולי יש צורך במסגרת העבודה בלהב ושוב תלוי במה אתה עובד ותלוי גם איך אתה מתנהג .
כאשר אני נשאתי את האולר בעבודה הוא לא היה בכיס , הוא היה בפאוץ או בתיק העבודה שלי וכאשר היה לי צורך הייתי משתמש בו בשביל הקרטונים ובשביל כל הרצועות או הבנדים שהיייתי צריך לחתוך מאריזות. נראה אותך חותך בנד פלסטיק רחב עם סכין יפני, היפני מתפרק לך לפרצוף ישר. הספידרקו לא. אבל שוב כאשר לא היה לי צורך באותו יום באולר בכלל במסגרת העבודה הוא היה נשאר או ברכב או בתיק או במשרד , אבל אף פעם לא בכיס.

ושוב בכדי להדגיש , ילד בבית ספר לא צריך סכין , ועבריין שסוגר חשבונות הוא לא נורמטיבי , מעבר לזה צעיר שיוצא ביום שישי לבלות בהחלט לא צריך סכין, אבל כאשר יש לך שימוש הוא כמו בעבודה במשך היום או כמו בטיול שטח , אין סיבה שיעשו לך סרט מכל זה .

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 23:09 ,16 מאי 2009, ש'

בודו, זכותך היא להגן על עצמך , אבל להגיע למצב שבו הינך נושא סכין למטרת הגנה עצמית זה כבר פתח לצרות, החוק מרשה לך להגן על עצמך בידיים ולא ע"י דקירה של אדם שבה מולך במטרה לדקור אותך, וכן יש דרך להימנע ממכות ויש דרך להימנע מקטטות.
תמיד יש אופציה נוספת בחיים.

לגבי אומנויות הלחימה ורב האומניות האלה מלמדות אותך גם סובלנות וגם שימוש בשכל ולא רק איך לתקוף או להגן, מעבר לזה האספנים יודעים שסכין נועדה לחתוך אבל לא מדובר כאן על לחתוך אנשים , אני חושב כמוך במובן מסוים אבל גם אי אפשר להפוך את הרחוב למערב הפרוע.

כל עוד הוא משמש אותך ככלי עבודה וכלי לביצוע משימה מסוימת ואני לא מדבר על לרצוח אז אני מסכים שצריך לדעת לתת מרחב מחיה לאותם אנשים, אבל ברגע שאתה משאיר פתח לכל ילד חסר אחריות ולכל אדם אחר שהוא קצת חסר אחריות ולא מבין מה יש לו בידיים , זה פשוט מתכון לאסון.

אני מגיל צעיר התעסקתי עם אקדחים במטווחים , ירי מעשי, ועבדתי לא מעט בחיי כמאבטח,
מגיל 8 בערך שזאת הפעם הראשונה שנגעתי באקדח לימדו אותי שכל אקדח הורג, ולימדו אותי מה הסכנות. אבל בחיי כבר ראיתי איך ילד נהרג מפליטת כדור בגלל חוסר אחריות של הורה שהשאיר אקדח זמין . ותאמין לי זה לא נעים לא לאבא שהבן שלו נהרג ולא לאף אחד אחר מהמשפחה. גם סכין ללא אחריות יכול להרוג או לפצוע .
המחשבה של להשתמש בסכין כהגנה עצמית היא המחשבה שגורמת לאדם לשלוף אותו.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 8:38 ,17 מאי 2009, א'

בודו, אני מבין את הבעיה שלך, והיו מלא דיונים כאלו אבל בנוגע לעמדת נחיתות, זה שטויות. כל אדם שלמד להלחם באומנות לחימה כלשהי יודע עד כמה חשוב שתהיינה שתי ידיים מוכנות וכשיש לך סכין, כמו שראיתי גם אצל מיומנים וטובים וגם אצלי, אתה פשוט מתרכז בה ככלי התקפה מרכזי ולעיתים קרובות גם היחיד.

גם כשאדם תוקף אותך עם שבר בקבוק ( במקרה שהיה לי כדורמן, כוס שבורה), לא משנה עד כמה הוא שיכור אלים או סתם מטורף הוא ישתמש רק בה לתקוף (אגב תקף גם ברוב המקרים לאלה), תאמין לי לצערי במשך שלוש שנים שעבדתי בתפקיד הזה יצא לי לא פעם להתחמק מסכין אלה או שבר בקבוק/כוס, אותם אנשים שתוקפים הם בעמדת נחיתות.

בודו
נושא - כלים
הודעות:101
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי בודו » 12:05 ,17 מאי 2009, א'

אמיר, אני מבין את מה שאתה אומר, אבל אני די חולק על העניין של 'סכין כעמדת נחיתות'. ביום שאותו שיכור או סתם נער עצבני ילמד לפרק זמן מסויים להשתמש במה שבידו או להשתמש בגוף בצורה נכונה התפקידים ישתנו, אתה תיהיה זה שיהיה בעמדת נחיתות.
טוטיסדוג, 'המחשבה של להשתמש בסכין כהגנה עצמית היא המחשבה שגורמת לאדם לשלוף אותו.' זה בסופו של דבר נכון, השאלה לשם מה, הגנה עצמית מפני תקיפה או תקיפה? במקרה של תקיפה אני מוחה בכל תוקף נגד השימוש בסכין. מנגד, אני סבור שסכין יכולה להציל אותך ממצבים שידיים חשופות לא תוכלנה(קבוצת תוקפים, הרתעה, נגד סכין/שבר בקבוק/...). אני לא בעד רצח, שלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד לחיות את החיים בצורה שקטה ורגועה ואני ממש לא רוצה לקטוע את שגרת חיי בגלל איזה ערס שקנה M-TECH בקיוסק ובא להשוויץ איתו במועדון או שיכור ששובר בקבוק ועושה פוזות. סכין בסופו של דבר זה כלי נשק קטן, נגיש ומהיר והוא טוב להגנה עצמית במידה ואתה אחראי ויודע מה אתה עושה. כמו שאמרתי קודם, אני סבור שיש דרכים להגביר את העקיפה מבלי לפגוע באספני הסכינים, כדוגמת נתינת רשות לנשיאת סכין לבעלי הקריטריונים המתאימים: ללא תיקים פלילים, שירות צבאי מלא והגברת העקיפה תוך כדי החמרת הדין לאלו שישתמשו בפריוילגיה של החזקת סכין בצורה שגוייה(יותר שנות מאסר, פיצוים כספיים יותר גבוהיים וכולי) ולדרוש שהגיל המינימלי לנשיאת סכין/רכישת סכין יהיה 21(תום שירות צבאי מינימלי).

Pesel

הודעה על ידי Pesel » 12:53 ,17 מאי 2009, א'

חברה, אתם סתם תוחנים מים וחוזרים על אותם דברים שנאמרו כבר עשרות פעמים.
מתחיל להיות משעמם.

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 16:46 ,17 מאי 2009, א'

פסל ידידי-בוא ותגיב להודעה הראשונה שלי שהתחילה את השרשור-זו היתה שאלה אקטואלית-לא הזמנה לטחון מים!
את סיפור האחיין הבאתי לא במקרה-ואלמלא היה אמיתי צריך היה להמציאו!
האחיין בוגר יחידה מיוחדת,סטודנט בתוכנית למצטיינים ומתנדב בקהילה.בקיצור-"מלח הארץ", ולא רק "ללא עבר פלילי".אז מה יעשה כדי להוכיח מטרה כשרה-יילך לכל מקום עם תפוח לקילוף וחבל לחיתוך?!האם לא הוכיח מספיק עד היום שהוא אדם "ראוי"-לפחות כמו השוטרים שדורשים הסברים לגבי הבנצ'מייד?

וחוץ מזה-אם יש הנחה מוקדמת שהוא מועד לאלימות-הוא הרי יכול לירות באחרים, או סתם להכות אותם:הבחור גדול מאד וחזק מאד ,ובעל רקע באייקידו.אתם מדמיינים מה זה לקבל בעיטה מנעל במידה 49 של גריזלי שכזה?!
עם כל הערכתי לבנצ'מייד אני לא בטוח מה מהיר יותר או מסוכן יותר!
גם אם תנצח במירוץ העכברים תישאר עכבר

Pesel

הודעה על ידי Pesel » 18:36 ,17 מאי 2009, א'

אלישע, אני מאוד מכבד ומעריך אותך, אבל איזו תגובה אתה מנסה לקבל?
השוטר דביל, חוק דורש שינוי, לא צריך סכין כדי לגרום נזק גופני......תוסיף את החסר/תמחק את המיותר. הדברים נאמרו כבר עשרות פעמים, אני לא רואה שאנשים מרימים את הכפפה ועושים משהו בנידון.
IMHO: מי שאומר שהוא נושא סכין להגנה עצמית עושה אבל לסכינים (הרי סכין זה כלי, לפני שהוא כלי נשק). אבל את שרות הדוב היותר גדול הוא עושה לכל החובבים ואספנים. ברשותך, אני לא אחלק פה כינויים ולא אכתוב מה דעתי על האנשים האלו.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 19:04 ,17 מאי 2009, א'

אני די מסכים עם פסל , הנושא די דובר, אני בכיף יכול להמשיך להתפלסף על זה גם עד מחר בשיא הסבבא, מה שכן אני מסכים עם זה שכל מי שטוען שסכין הוא להגנה עצמית עושה לנו החובבים עוול ע"י כך שהוא מושך אש לכיוון שהוא ההפוך מהרצוי. גם אם הכפפה תורם ע"י מישהו ואכן ננסה לשנות משהו , שני דברים בטוח לא נצליח לשנות :
1. דעת הקהל הישראלית לגבי סכינים - תמיד נהיה עוף מוזר בעיני רבים
2. את החוק לגבי הנשיאה - כי גם כך לאף אחד לא מפריע חוץ מלנו האספנים , וזה נובע מדעת קהל

כאשר יש מקרים ללא סוף של אלימות שבה מעורבים סכינים ונוער , דעת הקהל לא תשתנה.
לצערי הרב עד לפני זמן קצר חשבתי שיש מספיק אנשים עם ראש פתוח לזה, אבל למשטרה שלנו יש ראש בעייתי כי מצד אחד יש חוק שהוא מנוסח בצורה כזו נטונטמת ומצד שני יש דרישה של האזרחים לעשות משהו בנידון בהקשר לכל המקרים שקורים היום עם נוער , עם עברינים וסכינים. וזאת בעיה רצינית.

תמיד אפשר ללכת על הרעיון של לובי אבל שוב צריך למצוא את האנשים שכן יהיו מוכנים לקדם את האג'נדה שלנו, ויש לי הרגשה רעה שלא נמצא הרבה כאלה, גם מקרב האספנים שמעדיפים לרוב להשאיר את המלחמה לאחרים.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 19:10 ,17 מאי 2009, א'

הנושא נטחן חדשות לבקרים. והאמת שאין לי כבר כח להגיב, למרות שיש לי כמה דברים לומר... 8O :?

הנושא הזה הוא לא יותר מאשר נושא פילוסופי, ומקביל ל"האם עץ שנופל ביער בלי אף אחד לידו משמיע קול, והאם נשמע קול שונה כשהוא נוחת על חפרפרת".
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים