פלדת קפיץ של חיפושית
השגתי קפיץ מתלה של חיפושית ישנה
הקפיץ הוא קפיץ עלה, לא סליל והוא עובד בפיתול ולא בכפיפה.
לא כתוב עליו כלום וגם אם כתוב הכיתוב מכוסה בחלודה והסרת החלודה תסיר כנראה גם את הכיתוב אם קיים.
הניצוצות שהפלדה מוציאה בזמן עבודה על השלייף הם בעלי ענפים רבים(פלדה עשירה בפחמן)
אני חושד שמדובר או ב5160 או ב1095
שאלתי היא, אם יש פה מישהו שעבד פעם עם קפיץ דומה ויודע להגיד בערך באיזו פלדה מדובר או לחילופין אם למישהו יש פרוטוקול טיפול טרמי אוניברסלי לפלדות קפיץ זה גם יכול לעזור מאוד
תודה לעונים
הקפיץ הוא קפיץ עלה, לא סליל והוא עובד בפיתול ולא בכפיפה.
לא כתוב עליו כלום וגם אם כתוב הכיתוב מכוסה בחלודה והסרת החלודה תסיר כנראה גם את הכיתוב אם קיים.
הניצוצות שהפלדה מוציאה בזמן עבודה על השלייף הם בעלי ענפים רבים(פלדה עשירה בפחמן)
אני חושד שמדובר או ב5160 או ב1095
שאלתי היא, אם יש פה מישהו שעבד פעם עם קפיץ דומה ויודע להגיד בערך באיזו פלדה מדובר או לחילופין אם למישהו יש פרוטוקול טיפול טרמי אוניברסלי לפלדות קפיץ זה גם יכול לעזור מאוד
תודה לעונים

Re: פלדת קפיץ של חיפושית
יותר סביר שזה משהו בסגנון 1080.
טיפול תרמי דומה מאוד לפלדות פחמן אחרות. חיסום בשמן בטמפרטורה לא מגנטית.
שחרור מאמצים ב200-220 מעלות. הכי נכון זה שתעשה ניסוי על כמה חתיכות לפני.
טיפול תרמי דומה מאוד לפלדות פחמן אחרות. חיסום בשמן בטמפרטורה לא מגנטית.
שחרור מאמצים ב200-220 מעלות. הכי נכון זה שתעשה ניסוי על כמה חתיכות לפני.
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
תודה רבה 

Re: פלדת קפיץ של חיפושית
אני מציע לבדוק את החיסום לאחר טבילה בשמן מאחר שפלדות מסדרת 10XX מתחסמות לפי הספרות במים (זה לא חד-משמעי).
אוצר וחוקר נשק היסטורי
ACT - Armed Combat & Tactics
ACT - Armed Combat & Tactics
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
אני זוכר את האתר הזה מלפני שלוש שנים, ומה אגיד לכם, הרמה המקצוענית כאן המריאה בשנה האחרונה לשמיים
המציאות היא הזיה שנגרמת בגלל חוסר של אלכוהול בדם
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
אולי הקצה הנמוך של הפלדות האלה (1040-1060) יאהבו חיסום במים. בכל המקומות שקראתי ומחיסומים שלי של פלדות קפיץ ממתלים של כלי רכב, הן מתחסמות בשמן נהדר.סער כתב:אני מציע לבדוק את החיסום לאחר טבילה בשמן מאחר שפלדות מסדרת 10XX מתחסמות לפי הספרות במים (זה לא חד-משמעי).
אשמח אם תפנה אותי למקום שמסביר אחרת.
תודה.
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
Callister, "Material science and Engineering"sprite2k כתב:אולי הקצה הנמוך של הפלדות האלה (1040-1060) יאהבו חיסום במים. בכל המקומות שקראתי ומחיסומים שלי של פלדות קפיץ ממתלים של כלי רכב, הן מתחסמות בשמן נהדר.סער כתב:אני מציע לבדוק את החיסום לאחר טבילה בשמן מאחר שפלדות מסדרת 10XX מתחסמות לפי הספרות במים (זה לא חד-משמעי).
אשמח אם תפנה אותי למקום שמסביר אחרת.
תודה.
MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING 8TH EDITION (CALLISTER)
http://www.2shared.com/document/tR948S ... INEER.html
יש לי גרסה מודפסת, אביא לך בהזדמנות.
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
חזק. תודהPesel כתב:Callister, "Material science and Engineering"sprite2k כתב:אולי הקצה הנמוך של הפלדות האלה (1040-1060) יאהבו חיסום במים. בכל המקומות שקראתי ומחיסומים שלי של פלדות קפיץ ממתלים של כלי רכב, הן מתחסמות בשמן נהדר.סער כתב:אני מציע לבדוק את החיסום לאחר טבילה בשמן מאחר שפלדות מסדרת 10XX מתחסמות לפי הספרות במים (זה לא חד-משמעי).
אשמח אם תפנה אותי למקום שמסביר אחרת.
תודה.
MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING 8TH EDITION (CALLISTER)
http://www.2shared.com/document/tR948S ... INEER.html
יש לי גרסה מודפסת, אביא לך בהזדמנות.
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
Pesel כתב:Callister, "Material science and Engineering"sprite2k כתב:אולי הקצה הנמוך של הפלדות האלה (1040-1060) יאהבו חיסום במים. בכל המקומות שקראתי ומחיסומים שלי של פלדות קפיץ ממתלים של כלי רכב, הן מתחסמות בשמן נהדר.סער כתב:אני מציע לבדוק את החיסום לאחר טבילה בשמן מאחר שפלדות מסדרת 10XX מתחסמות לפי הספרות במים (זה לא חד-משמעי).
אשמח אם תפנה אותי למקום שמסביר אחרת.
תודה.
MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING 8TH EDITION (CALLISTER)
http://www.2shared.com/document/tR948S ... INEER.html
יש לי גרסה מודפסת, אביא לך בהזדמנות.
תודה!
הורדתי ומדפיס

Re: פלדת קפיץ של חיפושית
יש לי שאלה על מעבר פאזות, אולי אריק יוכל לענות?
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
כמו שכתבתי זה לא חד משמעי. בניסוי פשוט שהשתתפתי בו יחד עם איל ויס ניסינו לחסם להב ארוך שנעשה מ 1095 (טבילה אנכית של הלהב עד הטאנג).
טבלנו בשמן ולא היתה הקשייה של המתכת, כלל.
חזרנו על החימום וטבלנו במים, התבצע חיסום - הלהב נסדק אבל זה עניין אחר.
לפי הטכנולוגיה של המתכת, עמ' 39, מומלץ לנסות קודם לטבול בשמן בגלל שהחום הסגולי של השמן נמוך משל מים והקירור בעזרתו פחות דרסטי, וכך גם סכנת ההיסדקות.
טבלנו בשמן ולא היתה הקשייה של המתכת, כלל.
חזרנו על החימום וטבלנו במים, התבצע חיסום - הלהב נסדק אבל זה עניין אחר.
לפי הטכנולוגיה של המתכת, עמ' 39, מומלץ לנסות קודם לטבול בשמן בגלל שהחום הסגולי של השמן נמוך משל מים והקירור בעזרתו פחות דרסטי, וכך גם סכנת ההיסדקות.
אוצר וחוקר נשק היסטורי
ACT - Armed Combat & Tactics
ACT - Armed Combat & Tactics
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
הטכנולוגיה של המתכת ספר נהדר, מעבר למטאלורגיה בסיסית אפשר ללמוד ממנו המון על הדגש ששמו בעלי מלאכה בעבר על סדר בסדנא ,עבודה מתוכננת ועבודה בכלים הנכונים, למי שלא יצא לקרוא אני אשמח להשאיל.
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
1095 חד משמעית מתחסמת בשמן. וזה גם מניסיון.סער כתב:כמו שכתבתי זה לא חד משמעי. בניסוי פשוט שהשתתפתי בו יחד עם איל ויס ניסינו לחסם להב ארוך שנעשה מ 1095 (טבילה אנכית של הלהב עד הטאנג).
טבלנו בשמן ולא היתה הקשייה של המתכת, כלל.
חזרנו על החימום וטבלנו במים, התבצע חיסום - הלהב נסדק אבל זה עניין אחר.
לפי הטכנולוגיה של המתכת, עמ' 39, מומלץ לנסות קודם לטבול בשמן בגלל שהחום הסגולי של השמן נמוך משל מים והקירור בעזרתו פחות דרסטי, וכך גם סכנת ההיסדקות.
לדעתי לא הגעתם לטמפרטורה המתאימה בעת החיסום הראשון.
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
זה נכון, אבל עובדתית אותו להב נבדק לטמפרטורת א-מגנטיות, איל היה נפח מאד מיומן ומנוסה שיצר לא מעט להבים. הבעיה היתה כנראה בפלדה עצמה.sprite2k כתב:1095 חד משמעית מתחסמת בשמן. וזה גם מניסיון.סער כתב:כמו שכתבתי זה לא חד משמעי. בניסוי פשוט שהשתתפתי בו יחד עם איל ויס ניסינו לחסם להב ארוך שנעשה מ 1095 (טבילה אנכית של הלהב עד הטאנג).
טבלנו בשמן ולא היתה הקשייה של המתכת, כלל.
חזרנו על החימום וטבלנו במים, התבצע חיסום - הלהב נסדק אבל זה עניין אחר.
לפי הטכנולוגיה של המתכת, עמ' 39, מומלץ לנסות קודם לטבול בשמן בגלל שהחום הסגולי של השמן נמוך משל מים והקירור בעזרתו פחות דרסטי, וכך גם סכנת ההיסדקות.
לדעתי לא הגעתם לטמפרטורה המתאימה בעת החיסום הראשון.
אוצר וחוקר נשק היסטורי
ACT - Armed Combat & Tactics
ACT - Armed Combat & Tactics
Re: פלדת קפיץ של חיפושית
שום דבר לא חד משמעי.sprite2k כתב:1095 חד משמעית מתחסמת בשמן. וזה גם מניסיון.סער כתב:כמו שכתבתי זה לא חד משמעי. בניסוי פשוט שהשתתפתי בו יחד עם איל ויס ניסינו לחסם להב ארוך שנעשה מ 1095 (טבילה אנכית של הלהב עד הטאנג).
טבלנו בשמן ולא היתה הקשייה של המתכת, כלל.
חזרנו על החימום וטבלנו במים, התבצע חיסום - הלהב נסדק אבל זה עניין אחר.
לפי הטכנולוגיה של המתכת, עמ' 39, מומלץ לנסות קודם לטבול בשמן בגלל שהחום הסגולי של השמן נמוך משל מים והקירור בעזרתו פחות דרסטי, וכך גם סכנת ההיסדקות.
לדעתי לא הגעתם לטמפרטורה המתאימה בעת החיסום הראשון.
דוגמה: חיסום תלוי בקצב קירור -> תלות במימדים של הדגם + נפח וטמפרטורה של טווח מחסם .....
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד