גבולות האחריות של האתר ויושביו...

אספנים ותיקים עם אוסף מוגדר, העוסקים בתחום האיסוף שנים, ומתעניינים באיסוף של פריטים איכותיים, ושיחות עומק על נשק קר.
פרסם תגובה
tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 23:35 ,24 יוני 2008, ג'

סתם דעתי בנושא.
אתה צודק :)

לא די במילים על מנת לסמן לרעה אדם שאינו מזדהה, או מתנסח קצת בפראות לכולנו יש ימים כאלה , אבל למילים יש כח ומילים יכולות להסגיר כוונות, אני חושב שמי שמעוניין לקנות צריך לחשוף קצת יותר פרטים על עצמו, במיוחד עם חבר חדש בקהילה, נכון אני לא הכי חדש ולא ותיק בכלל אבל כבר הבנתם שקוראים לי סול ואני גר בצפון ולא מפריע לי שלחברי האתר יש את הפלאפון שלי, כאש/ר אני מפרסם מודעת מכירה כי בסופו של עניין מטרתי היא גם להכיר את חלק מאנשי הקהילה המעניינת הזו פנים מול פנים. נעים יותר להכיר אישית ואני יודע שלא כולם רוצים לחשוף ברשת את הפרטים , אז לפחות בהתחלה אל תחשוף שמך או טלפון, אבל אם כבר החלטת לבצע עסקאות על פני דפי האתר , תעזור לעומר ולברווז לשמור על כוונות טובות של הקהילה ויצירת רושם טוב לקוראים אורחים שלאו דווקא אספנים. עומר הקים את האתר והפורום גודל בחברים , חלקם פעילים וחלקם לא על דפי האתר, אבל גם האחריות לוודא שאין בינינו כאלו שהמניעים שלהם קצת מפוקפקים, ואני חושב שיש מקום לחשוף מספר פרטים מינימלי ואולי כן למלא איזה שאלון מנוסח לפחות לפרטים מינימליים ולפאראנואידיים בינינו אפשר תמיד שזה יהיה דף להורדה להדפיס ולשלוח בפקס לעומר, הוא ישמור למקרה הצורך , על מנת שלא יהיו בעיות עם גורמי חוק שחושבים שאין אחריות בקהילת האספנים. ועל מנת שמידע לא יהיה חשוף לכל מי שאינו מעוניין לחשוף כתובתו. אני מוכן למלא שאלון כזה ולחשוף איזה פרטים שיהיו מקובלים על כל חברי הפורום. ובמידה ויהיה מקובל גם על עומר וברווז לשמור דבר כזה בתיקייה במקום שמור אצלם שלא ייחשף לעיניי הציבור אבל יהיה מעיין תעודת אחריות כחבר בקהילה שהוא אדם שמניעיו אינם לצרכי פלילים או משהו בסגנון מפוקפק , סה"כ האחריות עלינו לשמור על הרמה האישית שלנו ושל האתר כחברים בו.

לי יצא לפגוש חלק מחברי האתר והעמותה ואני חייב לומר שהיה שווה לחשוף את הפרטים כי הכירות אישית הרב יותר נעימה ונותנת תחושה של קהילה קטנה וביתית. ואחראית.

אני חושב שכל חברי הקהילה צריכים להסכים שלא כדאי למכור לקטינים מתחת לגיל 18 ללא קשר כרגע אם הם אוהבים סכינים או לא. סיבה ראשונה שסכינים ואולרים הם עדיין כלי נשק קרים, ובנוסף ואני אומר זאת כי כשאני הייתי בן 14 ורציתי סכין לא הלכתי מעולם לקנות לבד. ואני לא חושב שצריך לחנך את הילדים של היום שכסף קונה הכל בכל מחיר. כמו שלא רוצים לראות ילד בן 12 מעשן סיגריות או שותה וודקה, אז במיוחד לא סכינים. להפגין אחריות זה לא אסון ולא פשע , זה הדבר הכי רצוי שיש בתחום ההובי או העיסוק של רבים מאיתנו.

אני חושב גם שאם יש נציגי חוק שפועלים באתר , הם צריכים להציג את עצמם לפני ההנהלה וגם להציג עצמם לחברי הפורום וכן גם לאורחים, לכל למי שחושב שלחברי הקהילה יש פילוסופיית חיים מוזרה או הפרעה, שיבין שאין לנו מה להסתיר ושנציגי החוק כן פועלים וחברי הקהילה לא מעודדים לביצוע עבירות, והאמת לדעתי זה ייצור הרתעה ממי שהמניעים שלו מפוקפקים וכן יחזק את קשרי הקהילה עם החוק.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 10:29 ,25 יוני 2008, ד'

אתה צודק, ואני לא התכוונתי לפארנויה במובן השלילי שלה, ובגלל זה הצעתי את הרעיון של רשימה שתהיה שמורה אצל בעלי ומנהלי האתר, ושדווקא האנשים והחברים שמעוניינים להיות בקהילה צריכים לוודא ולשמור עליה מגורמים מפוקפקים וכן לשמור שדעת הציבור לאו דווקא תהיה שלילית או שסתם תראה כעיסוק או בהובי תמוה. אבל שוב משהו שצריך להיות מקובל על כל חברי הקהילה והמוכנות שלהם לחשוף מידע אישי מסוים בפני אנשים כמו מנהלי האתר ובעליו בלבד, תוך ידיעה שאולי ארגוני חוק עלולים לבקש מידע זה ממפעילי האתר.

הרי מטרתנו היא דווקא לקדם את התחום בארץ ,ן כדי שיבינו שגם אלה שמייצרים , ואלה שאוספים זאת קהילה אחראית . וקהילה שאינה חפצה להעביר או לעודד מסר שלילי או משהו דומה ואינה מועדדת שימוש בסכין ככלי נשק או ככלי להגנה עצמית . למרות אהבה שלנו לנושא הסכינים וכלי נשק קרים בכלל.
עדיף כלב חבר, מאשר חבר כלב.

Guest

הודעה על ידי Guest » 11:33 ,25 יוני 2008, ד'

אני קורא וחושב על העניין

כמובן שיש בעייתיות בעניין והיא נובעת מגודלו של הפורום 470 משתמשים רשומים והרבה לא רשומים שגולשים בו.

בא.נ.ק.א אתה חייב לחתום על מסמך שמציין כי אין לך הרשעות פליליות, כאן גולשים רבים שאינם חברי א.נ.ק.א - אולם בא.נ.ק.א יש 250 חברים... והם משלמים 450 ש"ח דמי חבר לשנה (או משהו כזה).

לא לשכוח כי האתר יודע לאתר את הגולש אם יש צורך בכך, גם אם לא נתן שם מלא...

תנאי הגלישה באתר שלא שונו מחייבים אספקת פרטי זיהוי בסיסיים, לא כולם ספקו זאת - ובכך אלה שלא ספקו מפרים את המדיניות ותמיד ניתן להרחיקם. כמובן שיש כאלה שגולשים בניק ואני מכיר ויודע לאתר כולל מספר טלפון - ומכבד פרטיותם.

ביחס לקניה ומכירה, אנחנו נחייב חתימה על אישור מעל גיל 18 בכניסה לפורום קניה מכירה.

ביחס לנציגי החוק, ניתן לקנות סכינים כמעט ללא הגבלה ברשת, כך שאצלינו אין דבר מיוחד.

עוד דעות?

רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

הודעה על ידי רעי » 11:46 ,25 יוני 2008, ד'

לא ריאלי:

אין דבר קל מלשקר באינטרנט.
שימו לב כמה כאן מזדהים בשמם האמיתי, וכמה עוטים כל מיני כינויים. זה האינטרנט...
אין שום דבר במילוי טופס שיכול להוות הוכחה למשהו. הרי לא ייערך פה סיווג בטחוני או תחקיר עומק לכל ממלא טופס- עומר במקרה הטוב יתייק את זה איפשהו, וישלוף את זה ככסת"ח ביום פקודה.
אל תהיו נאיביים- מי שירצה להשיג משהו ישיג אותו, וצריך להיות אידיוט גדול כדי להחצין את האלימות שלך או את הכוונות שלך במקום שברור שהן תעוררנה חשד.
לגבי מכירה לקטינים- יש חוק, זה נכון. על כך צריך להקפיד. אני חושב שזה בכלל לא עניינו של האתר, שמהווה במה או מגרש משחקים- הוא איננו צד בעסקה. האחריות המלאה מוטלת על המוכר לבדוק מי הקונה.
בתור נער צעיר (מגיל 11-12) השחזתי והטלתי סכינים. בניתי כלי משחית כגרזנים וצלצלים במסגריה, וזה לא הפך אותי לעבריין או טיפוס פלילי. את ה- M16 שהיה לאבא שלי מכיתת הכוננות בקיבוץ פירקתי ניקיתי והרכבתי בגיל 14. כמו בנהיגה גם בנשק- אם מתעסקים איתו בהשגחת מבוגר מגיל צעיר ההתלהבות יורדת ושיקול הדעת גובר.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

Re: גבולות האחריות של האתר ויושביו...

הודעה על ידי ברווז » 17:24 ,25 יוני 2008, ד'

TC_Blades כתב:
1. האם המוכר מצהיר באופן ברור עם מי אינו מוכן לעשות עסקים (קריא אישים שגילם מתחת ל 18 שנה ?)

כמה מהחברים באמת אומרים את זה? רובם לא מציינים עובדה זו, וחבל. אנחנו יודעים שהמכירה אסורה מתחת לגיל 18 ומכבדים את זה. אבל זה לא מצויין בהודעות, וחבל.

2. מה במקרה של קונה המפרסם מודעת "מעוניין לקנות" - האם הוא משתמש בביטויים שמסגירים "הלך רוח" מסוים כמו למשמל השימוש במילים כמו "דוקרן" "סכין יפה רצח" או "סכין אכזרית לגבות" ? והאם יש בכך על מנת "לסמן" את אותו קונה כ "לא רצוי"?

TC-הסכינים שלך יפות רצח. אז מה?...
האם בגלל פתגם שמצהיר שאני צעיר שאוהב סלנג אני לא אקנה ממך? אתה לא תמכור לי? תסמוך על רושם ראשוני טיפשי לחלוטין ולא תנסה לברר עוד מידע?
אחד מהחברים פה בפורום מברך אותי בברכת "אהלן וסהלן" כשאני מגיע אליו לביקור. זה לא מונע ממני למכור לו אם יבקש או לקנות ממנו, דבר שכבר עשיתי.
דוגמא בהקצנה, כמובן. מי שאני מדבר עליו- אל תעלב...אין פה כוונה כזו
... :wink:

3. בהתייחס למס' 2 - האם לא כדי לשקול מילוי של "שאלון" כחלק מתהליך ההרשמה לאתר - ועל בסיס שאלון זה לנפות משתמשים לא רצויים?

יש ביטוי יפה בלעז- "אתה אל תשאל ואני לא אשקר".
מה יעזור שאלון?...אי אפשר לשקר ולכתוב בו שאתה בכלל בלונדינית עם עיניים ורודות ושמלת השבת של עובדייה יוסף היא הדבר האהוב עליך?...הדרך היחידה להבין מול מי אתה עומד היא בשיחה, בין אם דרך הפורום ובין ובעדיפות-בטלפון.
אלוהים עדי שחשבתי שאחד החברים כאן צעיר בעשרים שנה מגילו האמיתי בטעות.שיקול דעת מוטעה, ואני שוב מתנצל בפניו...אבל מאד קשה לדעת מול מי אתה עומד בקריאה יבשה של שורות מלל.


4. האם לגיטימי לדרוש שאנשי משטרה הפועלים במקום ב"תפקיד" יזהו את עצמם ואת מטרתם בפני הנהלת האתר - לפני תחילת הפעילות במקום ?

כן. בהחלט לגיטימי.
ובאמת נראה לך שהם יעשו את זה?
אישית-אני מקווה שאנשי החוק ירצו לשתף איתנו פעולה, בכל מני דברים הקשורים לסכינים, כמו הסברה ועוד.
מעבר לעובדה שדקירות הן דבר בזוי, מתועב ונפשע, מעבר לכך שזה פשע שדינו מאסר, ואחרי שכל הדברים האלה נאמרו- דקירות משפיעות על הפורום הזה, ודיי חזק. קיראו את התגובות לצילום של סער והאוסף שלו ל-YNET. חצי מהתגובות מתחילות ב"יש אנשים משוגעים". החצי השני זה
תגובות תמיכה מחברי האתר... :lol:

5. האם הנהלת האתר צריכה לשקול שיתוף פעולה יזום עם מ"י על מנת להדק את קשרי הקהילה עם רשויות החוק - וזאת במפגיע ובגלוי על מנת "לבחור צד" באופן פומבי, ובכך להתנתק מהאספקטים השליליים של העיסוק בסכינים כפי שהוא קיים בתודעה הציבורית?


אני אשמח לשיתוף פעולה, כמו שכבר אמרתי. אבל הבעייה היא לא עם אנשי החוק-אלא כמו שאמרת אתה בעצמך- "התודעה הציבורית".
בציבור המילה סכין מתורגמת למילה אלימות. נקודה.
ארצה לציין שהמשטרה נעזרת מדיי פעם בעמותת אנק"ה, לפני כשנתיים הגיע למפגש שוטר עם נדן של סכין וביקש מידע-האם מישהוא מכר סכין כזו לאחרונה, האם מישהוא ראה מישהוא שמוכר, וכולי.
אף אחד לא הכיר, אבל לפחות נתנו לשוטר את שם היצרן של הסכין...ואת פיסת המידע שניתן לקנות אותה בכל סניף ריקושט בארץ. :evil:

.
זו דעתי ואלו עמדותיי.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 22:29 ,25 יוני 2008, ד'

תעיפו מבט בחוק דרומי, דוגמא טובה למה כן צריך לפעמים להגן על הקהילה ולהפגין תמיכה בחינוך נכון בכל מה שקשור בכלי נשק, ולהוקיע כל לקיחת חוק לידיים . החוק הזה רגיש מאד ועלול ליצור בעיות אצל עם של חמומי מוח. אבל מנגד סופסוף הבנה שלאדם יש זכות להגן על חייו ורכושו. במיוחד לאור העובדה שלא כל אזרח יכול להוציא רשיון לנשק חם. והעובדה שיש אנשים שלוקחים חוק לידיים, בדיוק מסביר כצד יכול הזמן להיות אויב של קהילה כמו שלנו, אם יקרה מקרה נוסף כמו של דרומי, עלול להיות מצב שדעה ציבורית תהיה רעה כלפי כל מי שמתעסק בתחום בין אם כאספן או לפרנסתו, למרות שדעתי נאישית היא שסוף סוף יש חוק שמכיר את זכותו הבסיסית של אדם להגן על רכושו וחייו , ולכן ככל שנחנך ונוקיע כל התנהגות לא רצויה , ומעבר לכך נתנהג כך גם במציאות. זה טוב לנו .
עדיף כלב חבר, מאשר חבר כלב.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 18:47 ,26 יוני 2008, ה'

TC_Blades כתב:
אחרת אנחנו עלולים למצוא את עצמינו באותה קלחת עם החלאות - בעיני הציבור כמובן.
מאוחר מדיי. אנחנו כבר שם, והקלחת על האש.
בעיני הציבור אין הבדל בינינו, שרבים מאיתנו נושאים סכין אחת לפחות לעבודה ולמטרות כשרות אחרות כמו טיולים לבין "הכנס כאן שם של ערס לבחירתך" מהצ'כונה שמסתובב עם פגיון במכנס כי הוא "גבר גבר". הרבה יותר אנשים מכירים את "שם של ערס" מאשר את לדוגמא הברווז( 8) ) שמסתובב עם סכין שרואה כל היום קרטונים, דבק וניילון נצמד,לעומת הסכין של "שם של ערס" שרואה בעיקר גרונות. לפחות בעיני הציבור.

אגב-TC - לא היית נגד מסירת פרטים מזהים לאתר לפני כשבועיים?... :lol: איך אמרת-אם אתה פרנואיד... ובכן, כאספני סכינים-רודפים אחרינו.
עד שאנשים לא יבינו שסכין בהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק(נשבע לכם אני אבקש מעומר להכניס את הציטוט הזה בגדול בראש העמוד),אנחנו עדיין נירדף ע"י הציבור(וכן, המילה ציבור מורכבת בעיניי מהמילים צי שמסמל רוב, ובור-שמסמל לא מושכל בנושא הסכינים... :lol: בצחוק כמובן).
מה שלדעתי צריך זה חשיפה מוגברת לתקשורת, העברת הרצאות חינוכיות וניסיון ל"מניעה אקטיבית"-זת'ומרת לא לשבת על הידיים כמו פגר אלא לנשות להזיז משהוא. אבל רבים, טובים ומושכלים ממני, טוענים מנגד שהדבר יישמע כמו הצטדקות בעיני התקשורת וזה רק יזיק לנו.

אני מקבל את הטענה הזו עם הסתייגות- תלוי באיזו תקיפות אנחנו נופיע בתקשורת, ובמקומות ציבוריים, ובבתי ספר, ובעוד מקומות שאני לא יכול לחשוב עליהם כרגע, ונעשה "הסברה". אם נופיע כל הזמן ונהיה בתודעה הציבורית מספיק, הציבור יתחיל להבין שלא רק שאנחנו אחראיים אלא גם שהתופעה של ההבנה והסובלנות הבלתי נסבלות כלפי ארועי הדקירה לא תעבור יותר בקול ענות חלושה כמו עכשיו. ברגע שתהיה מודעות ציבורית בתי המשפט לא יוכלו להתעלם מהלחץ של האוכלוסייה שפתאום מבינה מה קורה לה.

זו דעתי לפחות, ואשמח לשמוע טענות נגד וכמובן בעד...
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 12:49 ,27 יוני 2008, ו'

עברתי פה על שרשור הדיעות שהועלו והרוב לדעתי מציינות את החששות של האנשים - הכוונה למה אם יקרה...

קודם כל האיסור על מכירה למתחת לגיל 18 אצילית בעיקרה אך חסרת אחיזה ממשית, כיום כל אדם שרוצה באמת להשיג נשק יכול להכנס לחנות הקרובה לביתו ולרכוש סכין לתפארת, שאיתה יעשה מה שירצה, כמו גם נשק חם באמצעים לא חוקיים, כי בתכלס נשק חם או קר לא קשה להשיג בארץ ואם כל בעלי החנויות והסוחרים או סתם המוכרים היו חושבים כמוכם ההשפעה היתה ניכרת יותר. ואגב אדם בעל מחשבות פליליות לא יאבד אותן בגיל מבוגר יותר. ככה שאם ילד חושב שהוא כדברי מישהו פה "גבר גבר" עם סכין אקדח דוקרן או סתם אלה, זה לא יפסק כשהוא יעבור את גיל 18
ו... אחריות פלילית בארץ מתחילה בגיל 12.

ברווז, אנו אמנם בג'ונגל אבל הוא עדיין עירוני, להסתובב עם סכין במקום ציבורי נחשב עבירה ולו רק בגלל חשד לחוסר תום לב של בעל הסכין.

בנוגע לעמותה, אני מאוד מעריך את עבודתה ורשת האספנים שהיא חיברה ביניהם בכל הארץ, אבל אני נאלץ להסכים עם ברווז בנקודה זו, כי אנחנו נחשבים לחלק מאותם מטורפים שדוקרים יורים או סתם מרסקים גולגולת לאדם שחתך אותם בצומת, ורק בגלל העובדה שגם לנו יש כלי נשק אם נתעלם מהעובדה שרובן יפות עתיקות או סתם יקרות, לדעתי ראוי לפעול בעמותה עצמה לקידום מטרותיה, ולהכרתה בחוק, ז"א היא נקראת עמותה השאלה אם גם היא נראית ככה מבחינת החוק.
הסיבה האישית שלי שאני לא חלק מהעמותה, היא כי אני לא מבין את מעמדי כחבר העמותה מבחינה חוקית.

האתר, כפורומים אחרים, הוא נגיש וקל להרשם אליו, להשיג מידע ולרכוש דברים ניתן בכל האינטרנט וניתן לרכוש הכל, אפילו אקדח קשת בארץ ללא היכרות מוקדמת. אם תתחילו לעקוב אחרי כל אדם שנכנס ומתבטא בצורה שנראית לכם מוזרה כדברי TC חצי מהאנשים פה יהיו לא ראויים, כולל אותי, הדרך לסנן אנשים לא רצויים פה לדעתי, היא פשוט לראות מה הלך מחשבתו של אדם שהדליק נורה אדומה אצלכם. בהנחה שהדבר מגמתי לשקול מה עושים עם זה.

סכין שרוכשים פה או בחנות , היא כלי נשק לפי כל הגדרה, לא ראיתי הרבה אנשים אוכלים עם סכין באק, מואלה SOG וכו, ואישית אני מברך על החשד של אנשים בעניין זה, מכיוון שעד שלא עמדת במצב סוריאליסטי של אדם שעומד מולך עם סכין ביד ומוכן להרוג אותך או להיפך לא ניתן לדעת האם החשד מוצדק או לא, השינוי שצריך להעשות הוא פשוט להתאגד כדוגמת מועדוני קשתים, או נשק.

בתי משפט משטרה וכו, לא מסוגלים להבין וגם לא יבינו את ההבדל בינינו לבין עבריינים. זה לא תפקידם החוק מאוד ברור במקרה זה עקרון תום לב לא תקף, ואדם שיוצא לרחוב עם סכין נחשב כבעל מטרות לא כשרות.
אגב חוק דרומי, כפי שקראתי בהתחלה ישנו חוק הבסיס , חוק מקרקעין שקובע בין השאר בנושא הנוגע למקרה, כי כל עוד אדם נכנס לנכס שלא שייך לו בכוונות כשרות, (שוב עקרון תום לב) ונפגע חייב בעל הנכסז לפצותו, במקרה שהיה, האדם כעובדה ביצע עבירה בכניסתו לשטח פרטי ולכן החוק אינו מגן עליו החוק שנוצר עצם נותן לגיטימציה להרחיק עבריינים בכל דרך אפשרית ופותח מלבד דברים טובים גם סוג של מערב פרוע בו כל אחד יחזיק נשק וירה על פורץ .

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 17:03 ,27 יוני 2008, ו'

למרות כל מה שנאמר יש פתרון והוא די פשוט, אפילו יותר ממה שרובכם תחשבו.

להמשיך ולפתח את השיח הציבורי.

הרי אתה לא מפחד לתת לילד בן 18 רובה סער עם שתי מחסניות ליום שישי לחופשה הביתה, אבל מצד שני אתה מפחד מילד שמחזיק אולר בכיס.
נכון, לא כל חייל הוא רוצח פוטנציאלי , אבל גם לא כל ילד שמחזיק אולר או אוסף הוא כזה, ככל שדעת הציבור תראה רק את הצד השלילי, הדעה תשאר כך לרוב. אז צריך לשנות את כיוון הרוח לדעה חיובית, הרי כולנו כאן היינו ילדים ולא גדלנו להיות פושעים ולא רצחנו אף אחד בדרך ולכולנו כאן יש הובי משותף שנתפס כשלילי אצל רבים, ומן הסתם אני חושב שאם זה מפריע לנו איפה שהוא, או משפיע על הדרך שלנו להינות מחופש העיסוק בהובי זה, אז כן, צריך לתת שיח ציבורי ולנסות לשנות את כיוון הרוח.
אני אישית , היום נמנע מלהסתובב עם אולר עלי , אפילו אחד קטן, מה שעשיתי בעבר הרחוק אבל זה השתנה , כי גם אם אתה מחזיק שוויצרי אתה יכול להיתפס כטיפוס שלילי. למרות שאין קשר.

המטרה בשיח ציבורי היא לשנות את המודעות לנושא. ולגרום להבין שלא כל אחד שיש לו אולר בכיס הוא רוצח, אבל מנגד חייבים לחנך את הנוער, וחייבים לתת שיח ציבורי בנושא לעוד מודעות, כמו שחוק דרומי יכול להפוך להיות מערב פרוע, הוא סה"כ נותן לפושעים להבין שסוף סוף מותר לך לשמור על רכושך. נכון זה רק קצת כי אפשר להשיג נשק לא חוקי ואפשר ואפשר ואפשר, אבל אם לא נתחיל לתת קול צעקה לכיוון של שינוי, המצב הבלתי נסבל של חוסר אכיפת חוק , ומצב של גורמי אכיפה ובתי משפט שעמוסים יישאר כזה ואנו נמשיך לברבר ולא להזיז.

הדרך שלנו להזיז היא גם פשוטה כי אנו חיים במדינה קטנה שלכולם יש חברים עם ילדים שלהם יש חברים עם ילדים, חלק בעלי פאבים וקיוסקים או חנויות שיש בהם דברים שנמכרים עם הגבל גיל, אז קודם כל צריך לפנות לליבם שיעמדו על הגבלת הגיל במכירה של מוצרים, ולא להעדיף עוד כמה שקלים רווח על ילד שיעשן סיגריות או ייקנה אלכוהול, לגבי סכינים וכלי נשק אחרים, להגביל מכירה עם הגיל, מאותה סיבה ככל שתמנע גישה לנוער אז יהיה קצת יותר קשה, נכון שתמיד יהיו פירצות ותמיד יהיה מי שיעבור על החוק, אבל כאן ככל שנצעק חזק יותר, אולי למערכת החוק ,המשפט וגורמי האכיפה השונים יהיה מוטיבציה לעשות יותר.
עדיף כלב חבר, מאשר חבר כלב.

Guest

הודעה על ידי Guest » 17:20 ,27 יוני 2008, ו'

חוק דרומי הוא דבר מקובל בארה"ב מזה שנים - ביתו של אדם הוא מבצרו לפי החוקה האמריקאית:

בתיקון השני לחוקה מובטחת הזכות לנשיאת נשק. לשונו של הסעיף מעורפלת למדי, וניתן לפרשו כאילו הזכות לנשיאת נשק מותרת רק במידה שבאה לסייע בהגנת המדינה, אך כיום אין פירוש זה מקובל, מה עוד שישנן שדולות חזקות המצדדות בנשיאת נשק חופשית.

התיקון הרביעי לחוקת ארצות הברית (באנגלית: Fourth Amendment) הוא חלק ממגילת הזכויות שבחוקת ארצות הברית. התיקון מגן מפני חיפוש או פריצה/תפיסה שרירותיים של השלטון.

לפי התיקון, לכל אדם יש זכות לפרטיות בגופו וברכושו ועל כן חיפוש בהם חייב להעשות רק על סמך מידע מבוסס. חיפוש גופני ו/או חיפוש בביתו ורכושו של אדם יתאפשרו בצו בית משפט, על סמך הצהרה של מבקש הצו, למעט מספר מצבים מוגדרים בהם ניתן לבצע חיפוש ללא צו, למשל כאשר שוטר עוצר חשוד הוא רשאי לבצע בדיקה גופנית, או כאשר יש חשש סביר לכך שהחשוד עומד להשמיד ראיות - ניתן לפרוץ לביתו לשם מניעת הפעולה.

"The right of the people to be secure in their persons, house"

מתוך תיקונים אלה עלתה שם הזכות להגן על עצמך ורכושך בכוח סביר.

זה היה הבסיס הרעיוני - לדעתי - ל"חוק דרומי".

http://www.moag.gov.il/NR/rdonlyres/4D6 ... 310308.doc

החוק מבהיר כי פגיעה ברכוש - יש לה מחיר ולפעמים המחיר הוא כבד, לדעתי זה מסר חשוב כלפי הפורעים והגנבים שגזלו מהחקלאים את לחמם שוב ושוב.

זה לא המערב הפרוע - אלא מדינה מתוקנת שאומרת "מספיק - הוא מספיק".

ביחס לפורום מכירות - נכין טופס בכניסה לפורום, כדרישת מינימום לביצוע עסקותקניה ומכירה שם, זה הגיוני ועושה שכל.
[/b][/u]

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 20:23 ,27 יוני 2008, ו'

אחת הסיבות שהגבתי למרות שניסיתי להמנע מכך היתה שיחה שהיתה לי אתמול בעבודה, על הילד שרצח את עורכת הדין,

השיחה היתה עם אדם שאמור להיות נאור, עורך דין מתמחה, שאמר לי, שהילד שרצח גנב סכין מהאוסף של אביו ובכלל שאנחנו כולנו מטורפים, למה לנו לאסוף כלי נשק ושמבחינתו כל מי שמחזיק סכין הוא עבריין.
אם את זה חושב אדם שאמור להיות משכיל מה יחשוב סתם אדם ברחוב...

בנוגע ל"מערב הפרוע" כבר עכשיו אנחנו נתקלים בתופעה הזו, ירו פה בחיפה באדם שהכרתי כי הוא אמר לאיזה מטורף שהוא לא יוכל להכנס למועדון. האקדח היה ברשיון, הכוונה שלי היא שאי אפשר להלחם באש עם אש. אדם לא יגן על עצמו מפני סכינאי או אקדוחן עם אקדח או סכין משלו.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 22:52 ,27 יוני 2008, ו'

עומר, אם המדינה הייתה רוצה להגיד ש"מספיק זה מספיק", היינו רואים עוד שוטרים ברחובות. מה שקורה עם חוק דרומי זה ירידה לזנות, סליחה על הביטוי, של כל רשויות אכיפת החוק במדינה. המדינה מודה למעשה שאין ביכולתה לעזור ולמנוע פריצות, ומפקידה את האחריות להגנה עצמית בידי האזרחים עצמם, שלהם אין משמעת בנוגע לשימוש בנשק, אין להם ידע על שימוש בנשק, ואין להם שום דרך אחרת להגן על עצמם זולת שימוש בנשק. ומה יקרה ביום שבו אדם יירה על פורץ ויפגע בטעות-חס וחלילה בבנו או אישתו עקב חוסר ידע בתפעול הנשק? מישהוא עצר לחשוב על זה?

הזכות לחמש דובים, כמו שאני נוהג לקרוא לה(פראפרזה על BEAR ARMS) מתאימה רק לארה"ב.פה, מה לעשות, אתה צריך לעמוד בהרבה קריטריונים כדי שתהיה לך הזכות להחזיק נשק חם.

הגיל המינימלי לפי החוק שבו מותר לקנות סכין הוא 18. בחנויות מסויימות שראיתי, מציגים את העובדה הזו קבל עם ועדה. באחרות לא. וכנראה לא אוכפים אותו בשום מקום- מעולם לא ביקשו ממני תעודה מזהה.

עמיר, אין קשר בין אדם משכיל לדעות קדומות ולמה ששומעים עלינו(לא עלינו אישית-על מי שמחזיק סכין) ברחוב.
מה לעשות שלא שומעים בעיתון כל יום על ניתוח שדה שהציל חיים עם אולר שוויצרי, לא שומעים על אדם שהיה בתאונה וחילץ עצמו לפני שהרכב עלה באש ע"י חיתוך החגורה עם בנצ'מייד(אוטומטי או לא-לא חשוב... :lol: ) ועוד. שומעים על "שם של ערס" שדקר על סיגרייה, ועל "שם של עוד ערס" שדקר בגלל 20 ש"ח. ועל כל אותם נבלות שרצחו את נשותיהם והתאבדו(מכאן המילה-נבלות...קצת הומור שחור... :? :roll: ).ועל פושע-העל לפי איך שהתקשורת התייחסה אליו,שהייתה לו באוטו סכין. וואו.
ואם הילד היה לוקח סכין מטבח? דוקרן קרח? או פטיש של שניצל, מה אז? האם זה היה משנה את העובדה שה"ילד" הזה הוא רוצח?
יש אנשים שאסור לתת להם להחזיק סכין. אי אפשר לגלות אותם מראש באוכלוסייה. זו הבעייה. חוקים, ככל שיהיו יעילים ומועילים, לא יכולים לתפוס את כולם, בייחוד עם משטרה חצי אנמית שמעדיפה לתפוס עברייני מהירות(כי ממכונית אתה מת 50 קמ"ש יותר מהר!... :? ).

מה שהציבור לא מבין זה 2 דברים עיקריים.
הראשון- כמו שיש אנשים שאוספים בולים, יש אנשים שאוספים חרקים(שאני אגב מזועזע מזה), יש אנשים שאוספים אנכים(פעם ראשונה שראיתי אנך הייתה באוסף של מישהוא...), יש אנשים שאוספים כסף ישן- ויש אנשים שאוספים סכינים. למה? אותו יצר האיסוף ואהבת החומר הנאסף פועלת גם אצלנו, בלי קשר לקונוטציות אלימות.

השני הוא, שישנם אנשים עם מספיק איפוק,היגיון ויכולת חשיבה(מה שחסר להרבה אנשים מהציבור הכללי. איפוק, הכוונה... :lol: ) בכדי שעבורם סכין הנמצאת בכיס בכלל לא תחשב ככלי נשק או אפילו כמשהוא אלים.
אני מיימי לא חשבתי על סכין ככלי נשק. אף לא פעם אחת. מעולם לא חשבתי על לשלוף סכין מול אדם או חיה, לא משנה מה הייתה הסיטואצייה. אני גם לא הולך לעשות את זה. סכין שנמצאת עליי היא כלי עבודה בלבד מבחינתי, ומחוץ לעבודה תמיד תישאר בכיס. אלא אם אני הולך לקניון, אז אני משאיר אותה באוטו :? 8O :lol: ...
כבר כתבתי קצת יותר למעלה: אפשר להרוג גם עם פטיש של שניצל, או אפילו כבל מדפסת. אבל הם לא נחשבים לדבר אלים וסכין כן. רק הסברה מאסיבית יכולה לשנות את זה.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 0:40 ,28 יוני 2008, ש'

הרי ללא קשר לנשק קר וסכינים בלבד, מסתובבים בארץ מספיק אזרחים עם נשק חם, וגם שם מתעורר מדי פעם איזה דיון ציבורי כאשר קורה איזה רצח עם נשק של מאבטח או נשק אישי של אזרח. למה לא ממהרים לתייג אותם כרוצחים בפוטנציה??? למה, כי הסיבה שכאן רגילים לראות ילד בן 18 עם רובה, וכמעט לחצי מהמקומות שאתה הולך אתה נתקל באדם עם אקדח.
ותקנו אותי אם אני טועה אבל על רובם אפשר לסמוך, ומהם לא נרתעים כי רגילים למראה.
מה שלא רגילים כבר מזמן זה לראות נער או בחור צעיר עם אולר בכיס מבלי שיתוייג כעבריין.. יש לי תמונות של אבי בשנות השישים בטיול שעשו כצעירים לדרום הארץ, כמה חברה וכמעט כולם עם סכין על החגורה ועם התרמיל וכד', איפה היום בטיול תרגיש נוח ללכת ליד מטיילים אחרים עם סכין במותן, אני לא ארגיש נוח רק בגלל מה שיחשבו, אני יעדיף אולר קטן שלא יראו מאשר סכין גדול, וזה מה שאנו צריכים לשנות.
אם הציבור לא נבהל מבחור צעיר עם רובה סער עם מטול רימונים. לא צריך לפחד אם אני מסתובב עם אולר בכיס. כי לא כל אחד שיש לו אולר הוא דוקר, רוצח או פסיכי עם תעודות שמחפש קורבן.
לגבי חוק דרומי, אני עדיין חושב שללא מערכת אכיפה ומערכת משפט חזקים החוק לא יהיה טוב לנו, אבל עצם העובדה שסוף סוף העבירו חוק שמעביר מסר שהרכוש שלי, הוא שלי . עושה לי טוב. כי אולי עוד יבוא יום ונוכל אפילו להחזיק נשק ברשיון ללא המגבלות המפלצתיות שיש היום.

לגבינו, אילו שעדיין נהנים מלהחזיק אולר קטן בכיס והיום נרתעים ככל שנילחם להסביר שאנו לא מחפשי צרות , אלא נהנים ממשהו מסוים. אולי יעזבו אותנו קצת בשקט. גם לי היה אולר קטן על מחזיק מפתחות, והייתי מסיר אותו לפני שנכנסתי לקניון או משרד ממשלה או כל מקום ציבורי, וואלה עד שנמאס לי כל הזמן לשים ולהוריד ממחזיק המפתחות , והפסקתי ללכת איתו. מציק לי שזה בעצם קורה בגלל התפיסה של הסביבה על מי שמחזיק אולר בכיס או במחזיק המפתחות.
ואת זה בשאיפה נשנה ומהר.
עדיף כלב חבר, מאשר חבר כלב.

גלעד
חדש בפורום
הודעות:1
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי גלעד » 0:46 ,7 יולי 2008, ב'

אני חדש לגמרי ונכנסתי רק היום לראשונה לאתר של א.נ.ק.ה אבל הייתי חייב להגיב
אני בן 38 ומשרת בחיל קרבי במילואים.
אני לא יכול לקבל רשיון לאקדח כיוון שאיני עומד בקריטריונים של משרד הפנים
היום למדתי שאני לא יכול לייבא לארץ חרב חדה (אני נמשך לחרבות יפניות כמו פרפר לאש)
וכל זה בזמן שאני אדם בוגר , שומר חוק וכשיר לתפעול סוגי נשק רבים בשירות המדינה.
סכינים לדוגמא מוכרים בכל פינה כיום ואין שום בעיה לעבריינים להשיג אותם.
גורמים פליליים משיגים גם חומרי חבלה, רימונים ונשק ללא שום בעיה.
אגב: חומרי חבלה ורימונים נגנבים כמובן מהצבא ולא מאזרחים פרטיים.
המדינה פשוט מחוקקת חוקים ותקנות משום שזה הרבה יותר קל מאשר
ממש לתפוס עבריינים ולהעניש אותם בצורה קשה.
אני לא הייתי מוכר סכין לילד, וגם לא לכל מבוגר.
ללא קשר לחוק , זה עניין של אחריות אישית ומצפון.
אבל אני חושב שהמשטרה צריכה להפעיל את משאביה הדלים במקום אחר,
ולכן לא הייתי משתף איתם פעולה מעבר למה שהחוק דורש.

biggz
חדש בפורום
הודעות:8
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי biggz » 10:23 ,7 יולי 2008, ב'

תראו חברים
אני חושב שהדעה הציבורית בנוגע לכלי נשק קרים היא שלילית מטעמים אבולוציוניים- הנשקים הקרים הם הנשקים הראשונים שפותחו ע"י האדם, ולא עבר זמן רב עד שפותחו גם כלים בעלי להב, אשר, למרות ששימשו גם לעבודה, היוו כלי נשק יעילים בעת הצורך. לכן היום, למרות שאני ואתם רואים בסכין כלי עבודה, ואף מעלים את העיסוק בהם לרמת אספנות, הציבור עדיין רואה בהם כלי נשק בפוטנציה, ושיווקן של סכינים "טקטיות" לא ממש משפר את תדמית הזו.
אז למה אנשים לא נלחצים כשהם רואים חייל עם נשק? הסיבה לכך היא שאנחנו כחברה (לפחות זו הישראלית) הנציחה עם השנים את הפן הצבאי שלנו, כך שלוחם עם נשק הוא "גיבור ששומר עלינו בלילה" (מה שהם באמת, אגב), ונובע מכך שהנשק החם משמש להגנה קולקטיבית עלינו, בעוד הסכין מהווה נשק "קטנוני" לאלימות ופרעות, ביחד עם האלה, בקבוק התבערה והאבן.
אישית, אני לא מאמין באיסורים גורפים או פיקוח פדרלי על נשיאת סכינים ואיסופן. זה לא אפקטיבי ולא פרקטי. אנשים ימשיכו להחביא סכינים, ימשיכו לאסוף וימשיכו לדקור. הנתון היחיד שאנחנו יכולים לשנות הוא הכמות. הסברה וחינוך= פחות דקירות. חוקים דרקוניים ומטילי אימה= פועלי מחסן תמימים יסבלו מקנסות ומעצרים על זה שהחזיקו ספיידרקו או בנצ'מייד בכיס, ולו רק בשביל לפתוח קרטונים.
אני נושא סכין רק בעבודה ובטיולים. אני לא מסתובב איתה (משאיר אותה במגירה במשרד), ולא בגלל שאני מאמין שזה יפתור את בעיית האלימות, או שאתפתה להשתמש בה כנגד אדם אחר, אלא מפני שאני מפחד- לא מהחוק, אלא מאוכפי החוק. המוצא והחזות המזרחיים שלי כבר גרמו לי לבעיות (כן כן בישראל של 2008, 2007 בעצם..) בקרב שוטרי ארצינו. ואין סיכוי שאצא לארבעה ימים במדבר יהודה בלי סכין.
אז לסיכום, אני מאמין:
סכין היא כלי עבודה בלבד. (אין דבר כזה "סכין להגנה עצמית")
יחס החוק לסכינים ישתנה רק עם יחס החברה לסכינים.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 18:39 ,7 יולי 2008, ב'

הסכין לא פותחה במקור ככלי נשק, אלא ככלי עבודה רב-גוני, שיכל לשמש גם כנשק לצרכי צייד, וגם כנשק לכל דבר. ועדיין במקור היא כלי לפני שהיא כלי נשק.
עוד דבר שהחברה לא מבינה:
-אלמלא סכינים, היינו אוכלים עם הידיים.
-איך חשבתם שגיל(פ)ו את הגלגל הראשון?....
-כל העיבוד של מתכות-כרסום, חריטה, וכולי- סכינים...
-מהי מחרשה אם לא סכינים גדולות המחוברות למתקן?
ועוד...ועוד....ועוד...
משום מה, במקום לראות כל אחד מאלה, רואים דווקא את ה"נשק הקר" .
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 23:00 ,7 יולי 2008, ב'

שניה אני קצת מבולבל, על אף העובדה שרוב כלי הנשק (!) שהתפתחו במזרח שימשו למעשה ככלי "עבודה", כלי שמשמש לציד הוא לא כלי נשק?!,אני חייב לראות איך צדים עם דלי , מטאטא, פלס או נייר זכוכית, גם אלו כלי עבודה, סכין נועדה לדבר אחד, לחתוך,או למדייקים לדקור, כמו כל שאר הפיתוחים בעלי הלהב או החוד, לקרוא לסכין כלי עבודה, לפני כלי נשק זו סמנטיקה, במיוחד כשמסתכלים על כל סכין שקיימת בשוק, כל אחת עם פוטנציאל לגרום נזק לחיה או לאדם.

הבעיה נמצאת כמו בנשק חם או אפילו מכונית, והיא מי שנמצא מאחורי אותו נשק.

אישית אני חושב שבגלל המוניטין הרע של סכינים(סכינאי- כינוי שמגיע עם מוניטין מעט קודר)
וזמינותן האמרה הגורפת היא למנוע מכל אחד נשיאה כדי למנוע שימוש בלא לדקדק בקטנות.

יכולתי להציע פניה לרשויות מתאימות וטיפול ברשיון לנשיאת סכין חרב( כפי שאדם מסוים פה כבר העלה את רצונו לרכב על סוס ולחגור את חרבו) או כל כלי נשק קר אחר, אך זה ימנע מהרבה אנשים להמשיך לפתח את התחביב בגלל עלות הרשיון כדוגמת נשק חם.

ts
אביר האפל
הודעות:437
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גן-יבנה

הודעה על ידי ts » 23:20 ,7 יולי 2008, ב'

כמו שאמר TC בדיון אחר
יש לחוקק בצורה כזו שיהיה מאוד קשה לעמוד בתנאים בצורה כזו שכאשר
תהייה הסטייה הכי קטנה יהייה קל לתפוס את הבן אדם.
הטיפול האידיאלי בכול האנשים אשר מבצעים שימוש לא ראוי בכלי אשר ברשותם
בין אם סכין, אקדח או המחבת של הסבתא הוא:
בראש ובראשונה חינוך.
ואכיפה ואנישה ללא התחשבות.
הבעייה היא ששופטוים נותים יותר מדי לסולחנות.
ומה שהכי אני אוהב זה אי שפיות זמני.
לגבי העיקר של הנושא לגבי מחוייבות הפורום לפי דעתי הוא ככה.
נכון שגם ילד בן 3 יכול להיות חבר בפורום, ועבריינים למיניהם.
מה שאני יודע זה כך:
בפורום אין שום חומר אשר יכול להסיט או לעודד אלימות אלא להפך.
רוב השותפים העיקריים כולל ההנהלה מבהירים שוב ושוב על תרבות והתייחסות
החל בפרטים הקטנים של צורת הדיבור.
לגבי מכירה של כלים ברגע שהמכירה הינה פנים לפנים אין בעייה לעמוד בתנאים של ילד מעל גיל 18.
או לקחת בחשבון של סוג האדם העומד מולך.
לגבי מכירה בדואר אני לא בקיא ולא יודע איך ניתן לאכוף חוץ מי אם אותו אדם מוסר פרטי כרטיס אשראי שבהם כתוב הגיל אבל אני בספק.
מכאן כל אדם אחראי למעשיו.

רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

הודעה על ידי רעי » 9:34 ,8 יולי 2008, ג'

לאמיר-
סכין היא די במובהק לא כלי ציד- אם תבדוק ברוב התרבויות ה"פרימיטיביות" תראה שיש שיטות רבות לציד, רובן לא כרוכות בשימוש בסכין בשלב לכידת החיה. הסכין משמשת לפירוק ועיבוד התוצרת.
דוגמאות: הרבה מאוד ציידים משתמשים במלכודות. המלכודות מבוססות על רשתות, סלים (דלי?!), חבלים ותיבות, וגם בורות. שימוש נפוץ נוסף הוא בקליעים שונים- חניתות, חיצים וקשתות, חיצי-נשיפה, קלע אבנים.
בשתי השיטות הכלליות הללו הצייד נמנע ממגע קרוב עם בעל החיים, בעיקר בעת שהנ"ל חש מצוקה.
החיבור של סכין עם הרג בעלי חיים מקורו בעידן החקלאי- את חיית המשק לא צריך לצוד, ולכן אפשר להסתפק בכלי זמין ופשוט המשמש אחר כך גם לעיבוד התוצרת, ולשחוט בעזרתו את בעל החיים.
אמנם לסכינים יש מוניטין קרבי מפואר ומוניטין פלילי לא פחות ארוך, עדיין רובם המכריע של הסכינים וכלי הלהב מיוצרים ומתוכננים למשימות חיתוך, קיצוץ ועיבוד תמימות לגמרי. זה פשוט לא ריאלי לקחת מכשיר כל כך כללי ולהטיל עליו מגבלות נשיאה.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 9:58 ,8 יולי 2008, ג'

רעי , קצת סטית מהנושא, קודם כל יש הבדל רב בין ליקוט לבין צייד, שימוש בסלים לדגים או מלכודות משמש רק לתפיסת בעל החיים אבל הצייד עצמו הוא סיפור אחר אבל אם תשים לב בעצמך אמרת שיש מגוון דברים שמתאימים לציד ולרובם המוחץ יש חוד ו/או להב מבחינתי נתתי את הסכין כדוגמא לכלי שהוא בעל מוניטין קודר ולמעשה משמש כאמצעי ציד, כנראה לא כתבתי מובן מספיק, התכוונתי בסכין לכל כלי נשק בעל חוד או להב שתפקידו העיקרי הוא לבקע עור או כל סוג אחר שהגנה, אגב בספר" בני מיננו"(מומלץ לקרוא למי שאוהב ביולוגיה ובעיקר אבולצית האדם,- התפתחות האדם ממלקט ואוכל נבלות לטורף העל היום) משווה הסכין/חנית/חרב לטפרים שיניים דוקרנים ושאר אמצעי הציד וההגנה הקיימים בטבע ושנחסכו מאיתנו. היום אמנם הנשקים הללו איבדו מתפקידם העיקרי (אלא אם אתם צדים עדיין את ההמבורגר או הסטייק שלכם), ובגלל זה נוצר הבלבול להגדרה האם סכין היא כלי נשק,

הטענה העיקרית שלי פה, היא שסכין/חרב/ נונצ'קות/אלה הם כלי שניתן לפגוע בהם, ולפני שיקפוץ פה מישהו ויאמר שגם כיסא יכול לשמש ככלי נשק, כן גם כיסא יכול כשתשתמשו בו כמו באלה, וגם נעל וכל דבר בלתי מזיק בעליל יכול להיות נשק אבל הסכין החרב וכל שאר הנשקים נבנו ונבנים גם היום כבעלי פוטנציאל לגרום הרבה יותר נזק ככלי נשק מכיסא

ועוד משהו אחד, דבר כל כך כללי יכול להיות גם מספרים סכין יפנית וכו, אבל אני מבטיח לך שאדם שירצה להסתובב עם סכין לא יבחר בהם למלאכת הקיצוץ/חיתוך בג'ונגל האורבני, זה כמו מכונית רוב האנשים יבחרו את היפה והגדול במקום את השימושי והחסכוני.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 20:26 ,9 יולי 2008, ד'

אמיר, אתה מרבה להשתמש במכונית כדוגמא.
בוא נעבוד על האנלוגייה הזו.
כל מי שיוצא בבוקר מהבית עם מכונית-הוא "פושע"? הוא "רוצח"? יש לו כוונה להשתמש ברכב ככלי נשק?

כל מי שנושא עליו סכין לעבודה-הוא פושע?...
מכונית היא כלי רכב. סכין היא כלי, וגם כלי-נשק. ההבדל הוא, שסכין היא כלי נשק רק אם אתה חושב עליה ככלי נשק. מכונית היא כלי נשק רק במקרים ש,חלילה, אתה מאבד שליטה עלייה או נרדם על ההגה, או בסרטים אמריקאיים.
מי שמכניס סכין לכיס וחושב עליה שהיא ל"הגנה עצמית", בסופו של דבר ימצא עצמו שולף אותה על אדם.
מי שבוחר במודע להתייחס לסכין כאל כלי עבודה לגיטימי, יש פחות 99.99 אחוז סיכוי שהסכין תישלף מול אדם.
גם עם סכין יפנית אפשר להרוג ולפצוע. אבל משום מה היא נחשבת לכלי עבודה בסיסי ונפוץ מאד. עוד לא ראיתי ארגז כלים בלי אחת כזו לפחות.
מה ההבדל הגדול בינה לבין סכין איכותית פי 10 שלא צריך לזרוק את הלהב שלה לפח אחת ליומיים?! למה סכין אחרת נחשבת לדבר אלים וסכין יפנית - לא? מה ההיגיון פה?
הרי כל אותם יפי-נפש, ששומעים על סכין בכיסו של פלוני וחושבים על שביל האלמנות שישאיר אחריו, עובדים מדי יום במשרד עם סכין יפני. או בשטח, בעבודות שונות ומשונות, עם...סכין יפני. או בצבא, עם סכין יפני. או אפילו בחדר אוכל של הקיבוץ, שם פותחים את האריזות של המזון הקפוא עם...סכין יפני. או סכין מטבח, בהחלט ייתכן.
אז כל אותם אנשים, עושים בפועל אפלייה גזענית ביותר.
סכין יפני מקובל עליהם, אבל לא משהוא יותר טוב, לאותם השימושים בדיוק. :roll:
ומה אני עושה עם האמרסון שלי בעבודה?
פותח קרטונים,מוריד מדבקות, חותך דבק וחבל, ולפעמים גם את הקרטונים עצמם(אני לא אוהב את זה-קרטון "שוחט" את הלהב!).
אבל בגלל שזו סכין "לא יפנית", אני נחשב ל"פושע פסיכופת המותיר שובלי אלמנות בוכיות בנתיבו".
האבסורד הוא שהציבור הרחב לא מבין את זה שהוא עצמו משתמש כל הזמן בסכין בלי שום נטיות אלימות...
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 1:55 ,10 יולי 2008, ה'

דורון, כנראה לא הבנת את הלך הרוח שלי... מבחינתי כאחד שאוהב כלי נשק קרים, זה יהיה מדהים להסתובב בחוץ עם סכין על המותן, כשאני מודע לכך שאף אחד לא יעצור אותי על נשיאת נשק קר, ואני בטוח שישנם רבים (כל באי הפורום) שיאהבו את הרעיון אבל... על כל אחד מאיתנו שחושב על סכין ככלי עבודה, ישנם לפחות 10 שבראשם עוברות מחשבות זדוניות המוסוות מאחורי מושגים "נשגבים" כהגנה עצמית(ומי כמוני יודע שסכין ביד של אדם לא מיומן רק תגביל אותו יותר בהגנה על עצמו), או כ"כלי עבודה",(בשונה ממך ומרובו המוחלט של יושבי הפורום שבאמת חושבים על עבודה, וגם אני משתמש באולר כדי להוריד שרינקים ממשטחים ולפתוח חבילות) , או סתם שיהיה בכיס במקרה הצורך (כדי לאיים איתה כשמסתכסכים עם מישהו) זו הבעיה למעשה החוק או ההיתר יכלול את אותם אנשים

לומר שסכין אגב היא לא כלי נשק זה לפסול חלק גדול מהן, וכן גם סכין יפנית מסוכנת אבל היא כלי עבודה לחלוטין, ומה לעשות גם כשאני הבאתי בפעם הראשונה אולר באק מיני ההתלחשויות התחילו,

תסכים איתי, שאותו אדם שלפני שנה וקצת רץ במשרד שלו עם חרב קאטאנה וחתך את החברים למשרד לא חשב על סכין יפנית לפני, או אותו נבלה שלפני חמש שנים ניסה לרצוח מכרה מאינטל פה בחוף הים בחיפה גם הוא לא חשב על סכין יפנית ככלי מתאים, אלא במקום הוא לקח סכין ציידים גדולה, כך גם אותו אדם שניסה לדקור אותי לפני שש שנים במועדון ששמרתי בו , בחירת הנשק שלו היתה סכין פרפר.
אגב מכונית ניתנה כדוגמא לניגוד לסכין, ככלי שיכול להרוג/להטיל מום, אבל זה לא השימוש העיקרי שלו
מה שניסיתי לומר שיש דרכים רבות לפגוע, פשוט הפוטנציאל של סכין או אפילו אולר והמוניטין הקודר שמצטרף אליהם יש בו מן הצדק.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 20:12 ,10 יולי 2008, ה'

אמיר_לב כתב: או סתם שיהיה בכיס במקרה הצורך (כדי לאיים איתה כשמסתכסכים עם מישהו) .
אה... ומה ההבדל בין זה לבין "הגנה עצמית"?!
אתה לא מבין את כל הנקודה!
ברגע שהסכין תצא מהכיס, זה כבר אבוד.
ברגע שאתה חושב שתוציא אותה מהכיס באיזה שהוא שלב, זה כבר אבוד.
אז נכון-אנחנו שנינו עובדים עם סכין, אבל אני לעולם לא אוציא אותה גם לא כדי "רק לאיים". אין "רק איומים".מצב כזה נהייה נפיץ תוך שניות.
ואל תענה לי ש"למדת אמנויות לחימה" - אתה זה ששולף ראשון. הסכין ביד שלך. אם מהלחץ\טימטום האדיוט מולך יתקוף? מה תעשה אז? ואם לא תזיז את היד שמחזיקה בסכין פתוחה בזמן? על זה האמת אני כבר לא מדבר...
תחשוב צעד קדימה.
אם אני אצטרך סכין להגנה עצמית, כשאני כבר אצטרך, תהיה בטוח שהיא תהיה של מי שמנסה לתקוף אותי :wink: . וגם אז היא תלך לכיס\תיק שלי ולא תשמש לתקיפה.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 20:36 ,10 יולי 2008, ה'

כנראה שוב לא הבנת את הכוונה שלי בהקשר למשפט הזה, התכוונתי לאותם "גברים" שחושבים שמסתובבים עם סכין בכיס ומתרצים את זה בקטע של לכל מקרה, לצערי הייתי נוכח בכמה סיטואציות, ששלפו עליי סכין ואני עדיין פה, והתירוץ הזה עלה לשאלה "למה הסתובבת עם סכין" במשטרה לאחר המקרה.

אז אני פשוט אומר את זה בלי להיות דיפלומט, מצד אחד זה רעיון יפה שאנשים באמת יוכלו להסתובב עם האולר באק שלהם, הפוליס או הגרבר או כל אחד אחר, אבל אני לא אתמוך בזה למרות שאני אוסף כלי נשק קרים, כי מבחינה ריאלית אני לא סומך על אף אחד בלי יוצאים מן הכלל (זה כולל גם אותך ואת קבועי האתר) שבמצב של ויכוח ריב או קטטה לא ישלוף את אותו כלי "עבודה" וינסה "לסיים" את המריבה איתו, כאחד שמגיע ממצבים כאלו מצידו החד של הלהב ויש לי גם שתי צלקות להעיד על זה, ראיתי מספיק אנשים שאמרו שזה לעבודה ושלפו את זה ככלי נשק. וסמוך עליי זה עושה את העבודה טוב יותר ממכונית.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 12:45 ,11 יולי 2008, ו'

בכל מקרה ובכל מצב, נשאלת שאלה אחת:
למה להגיע למצב "נפיץ" שכזה מההתחלה?
שנאמר: "פיקח יודע לצאת ממקומות שחכם יודע לא להיכנס אליהם".
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 19:51 ,11 יולי 2008, ו'

טוב , יש דברים שכבר לא שווים תגובה...

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 22:11 ,11 יולי 2008, ו'

מגיעים למצב נפיץ כי יש קריזיונרים ברחוב, מעבר לחנוך הציבור של מהו סכין ומה השימושים בסכין שלא תוכל להגביל גם אם תרצה , יש לחנך לסובלנות ולכבוד כלפי האחר, כאשר שלפו עלי מברג בגלל שנסעתי 40 קמ"ש ברחוב שבו שיחק ילד על הכביש , למרות שראיתי והאטתי ליד הילד זה לא מנע מאביו להתפרץ עלי כמשוגע ולשלוף מברג, מה שיותר מדאיג זה שהיתה לו את החוצפה לכעוס עלי אבל לא ללמד את הלד שלו לא לשחק בכביש :!: :twisted: .

אז כשאתה רוצה לחנך תתחיל כבר מהבית ומגיל צעיר , כדוגמה אישית לילדייך ולסביבה. ואל תצפה שהסביבה או החיים או מערכת החינוך במצבה היום ילמדו את הילדים שלך ערכים ודרך ארץ. כמו שאומרים תמיד דרך ארץ קדמה לתורה. יש אמות מידה מסוימות שכל אחד יכול לשמור עליהם, והם לא קשות במיוחד. השאלה זה עד כמה עמוק אתה מחדיר את הערכים לצאצאים שלך 8)
עדיף כלב חבר, מאשר חבר כלב.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 0:24 ,12 יולי 2008, ש'

אני משוכנע שיש לרובכם סיפורי זוועה דומים לזה של טוטיסדוג.
לי אין.
8O
איך אתם מסבירים את זה?
זה לא שאני קבור בבית וטלא יוצא ממנו- אני גם על הכבישים, אני עובד, אני לומד, אני מטייל, אני יוצא בימי שישי, ועדיין-כלום.


אני פשוט לא מביא את עצמי לסיטואציות כאלה.
לפעמים עדיף לוותר קצת על האגו ולא להיקלע לשטות שעלולה לשלוח מישהוא לבית-חולים או חלילה גרוע מזה. זה "סוד ההצלחה" שלי.

ונכון. אני מבין שיש מצבים של אין-בררה, ועליהם אגיב באופן שבו אצטרך להגיב, בלי לשלוף כלום,כמובן, אבל מרובם ניתן להימנע.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 8:18 ,12 יולי 2008, ש'

חס וחלילה שלא תבינו לא נכון , ובמקרה של הבחור עם הילד אפילו לא טרחתי לצאת מהרכב , אבל כן הצמידו לי מברג לגרון וחבר שישב איתי ברכב הרגיע אותו :wink: מעבר לזה הבחור שאיים היה בעלים של חברת אבטחה. אז תגידו אתם :roll: . כמות הפסיכים שאתה נתקל בהם ביום יום הולכת וגודלת כמו כן גם ההעזה וההגזמה, תראה מה קורה היום בבתי החולים עם הרופאים, כמות התקיפות נגדם עלתה, כבר הגיעו למצב שמאיימים עם אקדח, לאן הגענו??
פעם אחת יצא לי לקחת מפתח של גלגל רכב בגלל ששלפו עלי מברג , וזה בגלל פסיכי שחתך אותי בצומת וכמעט הכניס אותי באי תנועה, בצומת הבאה הייתי מאחוריו צפרתי לו , עשיתי לו סימן של פסיכי והוא יצא עם מברג החוצה אני הייתי כבר בעצבים גם ככה אז יצאתי עם המפתח של הגלגל ואמרתי לו שלא יעשה שטויות עם המברג כי אני עלול לעשות שטויות, חבר שראה אותנו באמצע הצומת עצר והרגיע לפני שזה הפך למכות . לא חזרתי עולם על דבר דומה וכבר נתקלתי בדברים דומים מאז אבל למדתי שכמות הפסיכים רק עולה ואין לך מושג מול מי אתה עומד.
אני ביליתי הרבה מהזמן שלי בנסיעות ברחבי הארץ ויצא לי להיתקל במספיק פסיכים עם רשיון להרוג על הכביש וראיתי מספיק פסיכים שמסוגלים לשלוף עלייך כל דבר חד רק בשביל להבהיר פואנטה מטומטמת. או על מנת לפתור איזה ויכוח. למזלי הרב אינני אחד כזה ולמזלי הרב למדתי גם להתרחק ולהימנע מויכוחים עם יצורים כאלה למרות שיש לי פה גדול ואני דעתן לא קטן.

אם אני הצלחתי אז גם אחרים יכולים ללמוד להימנע
עדיף כלב חבר, מאשר חבר כלב.

biggz
חדש בפורום
הודעות:8
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי biggz » 19:23 ,12 יולי 2008, ש'

אם יצאת עם המפתח אז לא ממש נמנעת והתרחקת, נכון...?
"אבל הוא יצא עליי קודם וחתך אותי!"
בסדר, אבל זה בדיוק סוג המקרים שגורם אלימות כל כך הרבה- רק שלך לקח הרבה זמן להתעצבן, ויש אנשים שמתעצבנים יותר מהר..

שבוע טוב

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 19:23 ,12 יולי 2008, ש'

סול, אין לך מה להתנצל, ישנם גם חיות אדם כאלו על הכביש, לצערי בגלל העובדה שעבדתי מספר שנים כמאבטח של מועדונים נשלפו עלי לא פעם סכינים, כמו גם בכביש,סיפור שהיה לי לפני קצת יותר משנה רק הבהיר ל את חומרת המצב כשאדם שחתך אותי על הכביש עוד יצא מן המכונית ברמזור עם פטיש ביד כדי לסגור איתי חשבון כי" הרסתי" לו את המהירות לפי טענתו מקרה נוסף שקרה לחבר נגמר כמעט בדקירתו על מקום חניה פרטי, של הבית שלו אגב. בארצות הברית זו תופעה מוכרת שנקראת road rage ובארץ היא תופסת תאוצה גדולה מידי, בעיקר בגלל נהגים שמקומם בכלוב ולא על הכביש.
הפעם הראשונה ששלפו עליי סכין היתה בגיל צעיר כששיחקנו כדורסל וכמה נערים גדולים מאיתנו החליטו שהם רוצים את כל המגרש לעצמם...
מצד שני יש את אותם אנשים שחיים בפנטזיה שסכינים/אולרים/פטישים וכו הם למעשה כלים תמימים ולא מזיקים או לחליפין מתעלמים בעיות ו"קוברים את ראשם כבת יענה בחול..." לנוכח צרות

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 21:37 ,12 יולי 2008, ש'

BIGGZ אם היית קורא , היית רואה שרשמתי "לאחר ששלפו עלי מברג".
כששולפים עלייך סכין או מברג BIGGZ אני לא יודע מה כדאי לעשות, לברוח או להגן על עצמך, לעמוד מול התוקף או פשוט לסובב את הגב וללכת ואולי לקבל דקירה, אז אולי לא פעלתי נכון וניסתי להראות שאני לא מפחד וכששלפו את המברג יצאתי גם אני מהרכב עם מפתח גלגלים. לומר שזה היה חכם....בטוח שלא, זה קרה לפני כ 8 שנים, מאז כבר עברו הרבה מים בנהר הזה, ולמדתי שתמיד יהיה פסיכי אחד יותר ממה שאתה רוצה או מסוגל להיות, ולכן במבט לאחור אני תמיד מזכיר לעצמי את הסיטואציה ההיא על מנת שלא ייקרה דבר כזה שוב. ואני יכול לומר לך שגם לא קרה דבר כזה כי היום אני פשוט מתעלם מהדפוקים האלה, לא קל אבל עדיף.
אז בזמן המקרה לא הייתי נשוי ולא היתה לי ילדה, והאמת גםי הסתובבתי עם הרגשה של לא דופק חשבון לאף אחד. ולא מפחד מכלום אבל מעולם לא שלפתי סכין על אף אחד גם לא כשהרגיזו אותי ולא כשעקפו אותי בכביש או כשחתכו אותי. אבל כן לימדו אותי שיש מקום להגן על חיי בעת הצורך. וגם היום אני עדיין חושב שזכותי להגן על חיי במקרים כאלה , אבל כמו שנאמר פיקח יודע לצאת ממצב שחכם לא נכנס אליו.
בעבר הייתי הפיקח והיום אני החכם זה הכל.
אה, ועוד משהו ללמוד ולשנות משהו אצלך כאדם זה לא בושה ולהודות בטעויות זה גם לא בושה. הבושה הכי גדולה היא לא לנסות בכלל.
עדיף כלב חבר, מאשר חבר כלב.

biggz
חדש בפורום
הודעות:8
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי biggz » 11:23 ,13 יולי 2008, א'

סול
מסתבר שקראתי את התגובה הקודמת שלך קצת בחופזה, ולכן לא שמתי לב למספר פרטים שהיו משנים את התגובה שלי, או אפילו מונעים את כתיבתה. כתבתי את תגובתי כמו שראיתי לנכון באותו רגע, וכפי שאולי חברים אחרים ראו. אבל עושה רושם שנפגעת, ועל כך אני מתנצל.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 14:18 ,13 יולי 2008, א'

לא נפגעתי אבל אני לא מעוניין שיבינו את המקרה בצורה לא נכונה ויחשבו עליי כאיזה מופרע או משהו בסגנון.
עדיף כלב חבר, מאשר חבר כלב.

tommyboy
נושא - כלים
הודעות:107
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:רמת גן

הודעה על ידי tommyboy » 22:27 ,14 יולי 2008, ב'

עומר - גם בעמותה כבר חרגו מהכלל הזה של רישום פלילי כשהתאים להם...

ברווז - לא יודע אם זכור לך אבל אותו מקרה של שוטר שהגיע עם נרתיק... זה היה הרצח של עורכת הדין.. הם טענו אז שהם מחפשים את הסכין... ובעיתון היה כתוב שהסכין נמצאה בפח איכות נמוכה מספר רחובות מזירת הרצח... ככה שמשהו לא מסתדר לי...

TC BLADES... כל הכבוד על האיכפתיות.. :) מתגעגע. :)
תומר מור,
סוכן ר.ד.ע תמרי,
אספן גרזנים,
ידידותי לסביבה.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 17:14 ,15 יולי 2008, ג'

זכור גם זכור.
לא הזכרתי עובדה זו כי היא לא ממש רלוונטית לטעמי-ולכל הפואנטה של השירשור.
זה באמת משנה את מי רצחו לעניניינו?...הבעייה היא שרצחו.
השירשור הזה נפתח כמעט מייד לאחר שנודע מי הרוצח, התיזמון גם הוא היה "כבד".

ולמיטב זיכרוני הם לא אמרו שהם מחפשים את הסכין- הם טענו שהם יודעים איזו סכין זו(הם. הוא! אדם אחד...)ורק רוצים לדעת אם ניקנתה ממישהוא לאחרונה סכין כזו.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 20:11 ,16 יולי 2008, ד'

מכוון או לא, זה לא היה הזמן להזכיר את הנושא.
"טעם לוואי" כמו שאומרים.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים