המלצה: LEEK של קרשו.

פורום זה נוצר כדי לתת עזרה בבחירת סכין לכלל חברי הפורום.מי שמחפש כלי טוב ליום-יום, שירות צבאי וכולי, יוכל להעזר בביקורות המופיעות כאן.בנוסף,החברים יוכלו סתם לכתוב ביקורת על סכין טובה\גרועה שקנו ו"לספר לחבר'ה"...
פרסם תגובה
ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה
המלצה: LEEK של קרשו.

הודעה על ידי ברווז » 16:13 ,30 דצמבר 2007, א'

ה-LEEK היא מתקפלת חצי-קפיצית בעלת פרופיל דק.18 ס"מ אורכה במצב פתוח,10 במצב סגור,8 מ"מ רוחב ללא הקליפ. כוללת זיז לפתיחה מהירה וניצרה פשוטה אך גאונית.
הייתה אצלי בשימוש קל במשך כשנה.יכולת שמירת חוד טובה,משקל נוח ביד-לא כבדה מדיי, לא קלה מדיי,עיצוב ארגונומי מוצלח-לא מעיקה ביד(למרות שהיא קצרה מדיי ביד שלי-עדיין היא נוחה), והשימוש בה לא מעייף.
קלות פתיחה מרשימה בעזרת הזיז, למרות שהיא כוללת גם THUMB-STUD כפול.תענוג לשחק איתה...המנגנון זז חלק ומשדר איכות טובה. הנעילה שלה היא FRAME-LOCK, וכוללת ניצרה בתחתית הידית שפשוט מעבירה פלאח פלסטיק מעל קצה הלהב ומונעת את פתיחתו בכיס,בדומה לנעילת ה"AXIS" של בנצ'מייד.דבר חשוב, זה. עוד 2 מאפיינים הם חור לאנייארד ו"רכסים" לאגודל במצב פתוח.קליפ מעוצב נאה ואינו מפריע באחיזה גם ביד שמאל.צורת הלהב שלה אידיאלית מבחינתי לסכין עבודה-לא צריך להביא את היד לזוויות מטורפות כדי לפתוח דבק שסוגר קרטון, הקימור בחלקו העליון של הלהב מעולה לחיתוך ניילון נצמד מעל גבי סחורה בלי לפגוע בסחורה עצמה, באופן כללי-כלי עבודה מרשים.
עכשיו כשסיימנו את התיאור היבש...
אני אישית מאד אהבתי את הסכין הזו, בד"כ אני מחליף סכין אחת לחצי שנה, זו שירתה אותי פרק זמן כפול.ממש נחמד להחזיק אותה ו"לשחק" איתה כשמשעמם ביד, תענוג לפתוח אותה עם הזיז, ומאחר והפרופיל שלה צר, כולל הלהב, היא גם מושלמת לפתיחת מכתבים. אין ללהב זוויות, כך שקל מאד להשחיז אותה, וזה ייתרון גדול.
העיצוב שבה את ליבי מההתחלה-נראית טוב מאד לדעתי וגם מעוצבת בצורה היעילה ביותר עבורי מכל המגוון שבחנויות. מבחינתי זו הייתה הסכין הסידרתית האידיאלית הראשונה שנתקלתי בה.כמו הרבה סכינים אחרות שאני אהבתי וקניתי, גם את זו עיצב KEN ONION.
חסרונות:
זו רשימה קצרה....
החיסרון הגדול שלה הוא חוסר העמידות של הנעילה. היא רק שנה אצלי והפריים-לוק כבר מראה סימנים ראשונים של כשל קרוב.לא ציפיתי לזה מחברה ידועה כמו קרשו.
זה למעשה החיסרון היחיד שעולה לי לראש בקשר לסכין הזו.

ציון:
פתיחה-איכות,קלות,מהירות:10 מתוך 10.רק בודדות עלו עליה בביצועים.
מידות:9 מתוך 10. הייתי רוצה שתהייה קצת יותר גדולה, אבל הגודל ממש לא מפריע לכלום.
אחיזה: 9 מתוך 10. נוח ויציב ביד. ידית חלקה ממתכת, עלולה להחליק אם היד רטובה, למרות שלא קרה לי.הקליפ נותן אחיזה נוספת ומונע בריחה.
להב:8 מתוך 10. היו לי יותר "עמידים" ממנו.אם כי הצורה שלו אידיאלית לצרכיי. לכן הוא קיבל 8 במקום 6.
נעילה:5 מתוך 10.הכשל המתקרב הוא בעייה שלאחרונה אני נתקל בה כמעט בכל דגם של קרשו.עם זאת לפחות יש ניצרה למניעת פתיחה.
יעילות:10 מתוך 10.עשתה המוטל עליה ויותר מכך, על הצד הטוב ביותר.
אורך חיים:7 מתוך 10. בשימוש כבד, הלהב היה צריך תחזוקה(אני משער)כבר אחרי 4 חודשים בערך. זה והבעייה בנעילה הופכים אותה לקנייה "זמנית" בלבד.קחו זאת בחשבון.
ציון כולל: 9 וחצי מתוך 10.
אחלה כלי, חבל שהנעילה שלו "הזדקנה" בטרם עת.הלהב היה יכול להיות ממתכת טובה יותר, כמו S30V.
ועדיין אהבתי אותה מאד.
כמו תמיד-אם יש שאלות, טענות,מענות, בעיות-אני פה.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

Guest

הודעה על ידי Guest » 20:43 ,30 דצמבר 2007, א'

מצטרף לחוו"ד החיובי, לי עד כה אין כל בעיה עם הנעילה וגם הלהב של הסכין שלי הוא S30V, נפלא.
מייק

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד