Enlan BEE L05

פורום זה נוצר כדי לתת עזרה בבחירת סכין לכלל חברי הפורום.מי שמחפש כלי טוב ליום-יום, שירות צבאי וכולי, יוכל להעזר בביקורות המופיעות כאן.בנוסף,החברים יוכלו סתם לכתוב ביקורת על סכין טובה\גרועה שקנו ו"לספר לחבר'ה"...
פרסם תגובה
סמל אישי של המשתמש
david46
חדש בפורום
הודעות:19
הצטרף:9:53 ,15 נובמבר 2011, ג'
Enlan BEE L05

הודעה על ידי david46 » 12:28 ,21 יולי 2014, ב'

שלום.
לפני קצת זמן ניסיתי לחפש תחליף לסכין שלי שאיבדתי, פתחתי את האשכול הזה http://www.knife.co.il/phpbb3/viewtopic.php?f=4&t=4268 ודיברנו על זה. לא הצלחתי למצוא משהו שאני ארצה לקנות סתם ככה והחלטתי לנסות דברים, להתחיל מהזול ליקר.
התחלתי כמובן מה-Enlan BEE L05. הסכין זולה - כחמישים שקלים כולל משלוח. יש שיאמרו שאי אפשר לטעות עם מחיר כזה, אני לא מסכים עם הביטוי באופן כללי ולכן אכתוב כאן מספר תובנות. לא השתמשתי הרבה בסכין - אני לא יכול לומר עד כמה היא עמידה להתעללות, עד כמה היא מחזיקה חוד ועד כמה היא עמידה להחלדה.

דבר ראשון - הסכין לדעתי שווה יותר ממחירה. הבנייה נראית קרובה לסכינים באיכות טובה. היידית עשויה מ G10 ונראית חזקה. הלהב מ-8Cr13MoV, שהיא פלדה נחמדה, קצת רכה לטעמי. היא הגיעה מושחזת, אבל לא מגלחת.

עיצוב ותכנון: צורת הלהב פונקציונלית. הולו-גריינד, למי שאוהב (אני לא). נעילת ליינר, הלינר לא מפריע לאחיזה, אבל לא מאוד נוח לפתיחה; סביר +. הידית לא כל כך נוחה, דקה עם קצוות חדים. גם הגימור של הלחיים עצמן לא נעים (לי) ביד. התפסן לכיס גם מציק באחיזה. הפתיחה לא נוחה ביד אחת - מצד אחר קשה להחזיק בידית כך שהאצבעות לא תפרענה לפתיחה, ומצד שני הזווית בין ציר הלהב לבין הפינים שמיועדים לבוהן לא מחושבת בצורה מדוייקת לפתיחה נוחה. הלהב נפתח עם קצת מאמץ, אבל אני מקווה שזה יישתפר עם השימוש. סגירה ביד אחת אפשרית, אבל לא מסבה לי עונג. הסכין כבדה מאוד לטעמי.
המתלה של הכיס: מוחובר רק בצד אחד, ציר למעלה לימניים בלבד. אני מעדיף ציר למטה. אם אתה ימני ואוהב ציר למעלה זה בשבילך. לא נוח להכניס את הסכין לכיס אם הבד לא מאוד דק - חייבים שתי ידיים. אם אתה הולך עם צ'ינוס או ג'ינס קח את זה בחשבון. התפסן לא מחובר בקצה, אז כשהסכין תפוסה על הכיס כשני ס"מ ממנה בולטים החוצה. לא בשבילי.

בקרת איכות: הלהב ממורכז בין הלחיים של ידית, לא נוגע בסטופרים או בלחיים בשום מצב. הליינר מבוצע היטב, כל השטח שלו תופס את הלהב ונראה שהוא יכול עוד להשתפשף הרבה לפני שהוא יחליק ויאבד אחיזה. ההשחזה כמעט סימטרית, וגם הלהב המדומה נראה כמעט סימטרי. הידיות לא מעוצבות בצורה עדינה, נראה שהידיות עוצבו על שלייף ידנית, יש קצת פספוסים. ההשחזה לא מגיעה עד החלק האחורי של הלהב (אני יכול לתקן את זה, אבל בכל זאת). הברגים שמחזיקים את כל הסכין נראים משופשים, כאילו לא סגרו אותם עם העדינות והדיוק הנדרשים.

הסכין כולה מרגישה כמעט חזקה, אבל אני לא רגוע עם זה לחלוטין.

סיכום ביניים, בלי מספר שנים של שימוש אינטנסיבי:
הסכין טובה מאוד, הרבה יותר טובה ממה שהייתי מצפה במחירים האלו. בשבילי אישית היא לא מתאימה בכלל לEDC כי היא לא נוחה לעבודה ביד אחת ולנשיאה בכיס. אני חושב שאני אלך איתה בתיק הגב (גם סוג של EDC), שם רוב הביקורת שלי עליה לא תופסת כי המשקל לא ממש משנה, אני לא משתמש בתפסן ובמילא צריך שתי ידיים בשביל להכניס ולהוציא אותה. כנראה שאשתמש בה בעיקר לעבודות עדינות, כמו חיתוך קרטונים או מזון.

נותר לי לבדוק איך היא מחזיקה חוד ועמידה לטינופת.

סמל אישי של המשתמש
omery
מנהל אתר
הודעות:1089
הצטרף:10:10 ,20 ינואר 2010, ד'

Re: Enlan BEE L05

הודעה על ידי omery » 16:02 ,26 יולי 2014, ש'

הי דוד

תודה על ההערכה והבדיקה!!
הפלדה היא פלדה סינית די סבירה.
משתמשים בה בהצלחה בסדרת בירד של ספיידרקו, קירשאו וסוג.
מעניין באמת איך מחזיקה חוד מה שיעיד על הטיפול התרמי של אנלן.
עומר יעבץ
מנהל האתר

"מנהיגות, פירושה קודם כל, ניהול החיים על פי מערכת ערכים אישית, המותאמת לדרך החיים. מנהיג אינו מוטרד ממה שאחרים חושבים או אומרים: ההנעה שלו היא פנימית, והוא אינו זקוק להנעה מבחוץ כדי לבצע ולהצליח." סון דזה.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד