אוסף הסכינים שלי

פורום זה נוצר כדי לתת עזרה בבחירת סכין לכלל חברי הפורום.מי שמחפש כלי טוב ליום-יום, שירות צבאי וכולי, יוכל להעזר בביקורות המופיעות כאן.בנוסף,החברים יוכלו סתם לכתוב ביקורת על סכין טובה\גרועה שקנו ו"לספר לחבר'ה"...
פרסם תגובה
yotman
חדש בפורום
הודעות:2
הצטרף:17:21 ,17 מרץ 2011, ה'
אוסף הסכינים שלי

הודעה על ידי yotman » 17:57 ,16 דצמבר 2011, ו'

אהלן חברים, קוראים לי יותם ואני צופה בפורום זמן מה והחלטתי לשתף את חברי הפורום באוסף הסכינים שלי.

קצת רקע, לראת סוף השירות הצבאי התחלתי להתעניין בסכינים. זה התחיל מצפייה בערץ ה-YouTube של Nutnfancy (מאוד מומלץ למי שלא מכיר) והמשיך להתמכרות לנושא..

תמונה

את הסכין הראשון רכשתי לקראת השחרור ובחרתי ב-Buck Vantage Pro. את הסכין אפשר להגדיר כסכין לשימוש יום-יומי אבל ל-"Gentelman" (לא חשבתי על מינוח אחר), ז"א הסכין בנוי מחומרים איכותיים ומעוצב עם קצת יותר מחשבה מאשר הסכין היום יומי הרגיל שפותחים איתו קרטונים.
הבאק יחסית גדול (בסדרת הוואנטג' קיימים עוד דגמים נוספים וגדלים נוספים, הפרו שלי הוא בגודל Large) וכבד ולא מומלץ לנשיאה יום יומית.
ה-Vantage Pro הוא גם הסכין הראשון שהרסתי, באחד מהטיולים החלטתי לנסות לחתוך איתו עצים כמו שעושים עם סכין הישרדות (מכות על גב הסכין) וכך הרסתי את מנגנון הנעילה. עם זאת, החברים ב-Buck הסכימו להחליף לי את הסכין בחדש ועל כך מגיע להם את כל הקרדיט שבעולם.
היום הבאק נמצא בעיקר על השולחן בבית ואני לא לוקח אותי לשום מקום. מחיר הסכין הוא באזור ה-50 דולר.

תמונה

הסכין השני שרכשתי הוא Kershaw Skyline. פליפר ברמה גבוהה מאוד מחברת Kershaw עם עיצוב מעניין ונוח ומשקל קל מאוד! סוף סוף סכין EDC אמיתי ולא משהו מתיפיף. הסקייליין מיוצר כמו הבאק בארה"ב ונמכר במחיר נמוך מאוד בחנויות ה-Retail (היתה תקופה שאפשר היה להשיג אותו ב-25 דולר). הסקייליין נמצא אצלי בתיק הטיולים באופן קבוע ביחד עם עוד סכין שאני אציג בהמשך.

תמונה

הסכין הבא שרכשתי, שהוא גם היקר ביותר ה-Benchmade Mini Griptillian 556. הוא גם הסכין האהוב עלי. בהחלט מהרגע הראשון הרגשתי ש-Benchmade הם לא עוד חברת סכינים אלא באמת החברה. הסכין מרגיש איכותי ביד, מגיע מאוד מאוד חד וללא שום בעיות כמו ישיבה עקומה קצת של הלהב בתוך הידית (שיש לסדרת ה-Vantage של באק, ולעוד הרבה סכינים אחרים). הגריפטיליאן הוא לא פליפר אלא פתיחה באמצעות האגודל. מנגנון הנעילה של הסכין הוא Axis של בנצ'מייד והוא הטוב ביותר שנתקלתי בו עד היום. הגריפטיליאן נמצא אצלי יום יום.

תמונה

הסכין הבא ברשימה הוא Cold Steel SRK שזה ראשי תיבות של Survival Rescue Knife. ה-SRK הוא סכין הישרדות ברמה גבוה ביותר, וזה גם הסכין שמקבלים טירוני ה-Navy Seals בארה"ב. ידית גומי נוחה מאוד ולהב מפלדת AUS-8 יפנית. לצערי הסכין הגיע יחסית כהה ונאלצתי להשחיזו מייד. סכין נהדר לביקוע גזעים וכל עבודות המחנה שצריך לעשות אפשר לזרוק עליו בלי לחשוש.

תמונה

הסכין הבא הוא גם מחברת Kershaw דגם Volt 2. זה הסכין Asist Opening הראשון שרכשתי וגם הסכין שלא מתוצרת ארה"ב הראשון שרכשתי. הסכין מיוצר בסין ונמכר במחיר מדהים של בערך 20$ באיביי. עם זאת, לא מרגישים בגלל שהסכין לא מיוצר בארה"ב. מנגנון הפתיחה החצי אוטומטי מהיר בצורה מטורפת (מפעילים אותו כמו פליפר רגיל, רק שמרגע שהתחלנו לפתוח המנגנון לוקח את הלהב ומעיף אותו במהירות למצב פתוח). הפלדה היא 8cr13mov סינית והיא מגיעה מאוד חדה מהמפעל.

תמונה

הסכין האחרון ברשימה (לבינתיים כמובן) הוא SOG Flash 1. סכין קטן מאוד, פתיחה חצי אוטומטית לישמוש יום-יומי. הסכין קל בצורה מדהימה, וגם כאן כמו ה-Volt מנגנון הפתיחה מהיר מאוד. הסוג הוא באמת סכין לשימוש יום-יומי בגלל גודלו ומשקלו אפשר לשאת אותו כל הזמן ולשכוח שהוא עלייך. עם זאת, כמובן בגלל גודלו הוא יחסית מוגבל לעבודות שאפשר לבצע איתו. הסכין נמכר בסביבות 30 דולר וגם כן מומלץ מאוד.

תמונה

זו הסקירה של האוסף שלי, אשמח לשמוע תגובות, או אם יש שאלות אשמח לשתף ולענות.
סופשבוע נעים לכולם!

תמונה

Nik88

Re: אוסף הסכינים שלי

הודעה על ידי Nik88 » 18:36 ,16 דצמבר 2011, ו'

:D
נערך לאחרונה על ידי Nik88 ב 0:08 ,6 פברואר 2012, ב', נערך פעם 1 בסך הכל.

yontam
אגדת הפורום
הודעות:773
הצטרף:12:20 ,2 מאי 2011, ב'
מיקום:בנימינה

Re: אוסף הסכינים שלי

הודעה על ידי yontam » 19:02 ,16 דצמבר 2011, ו'

כשראיתי את השם שלך
בהתחלה לא הבנתי בגלל שהוא דומה בטירוף לשלי
זה בכוונה או שכך יצא?
אוסף יפה מאוד
גם לי יש באק ואנטאג' אבל שלי הוא סלקט

yotman
חדש בפורום
הודעות:2
הצטרף:17:21 ,17 מרץ 2011, ה'

Re: אוסף הסכינים שלי

הודעה על ידי yotman » 19:04 ,16 דצמבר 2011, ו'

באמת דמיון יוצא דופן.. לא זה לא בכוונה אני משתמש בשם הזה כבר יותר מעשור בפורומים שונים :)

שלומי
בלייד ראנר
הודעות:675
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: אוסף הסכינים שלי

הודעה על ידי שלומי » 23:09 ,16 דצמבר 2011, ו'

מצטרף להמלצה על הבאק וונטאג לי יש את הסלקט גם והוא ממש מחזיק להב טוב הנעילה
קצת משתחררת אבל ממש בקטנה שלא כמו הוויטאג פרו הסלקט ממש קל משקל הקליפס מחביא את כל האולר בכיס

בקשר לNutnfancy ביוטיוב יש לו המלצות טובות וגם לאחרונה התחלתי להתעיין בKershaw Skyline
ככה ליום יום אחרי סירטון שהוא פירסם

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד