מורה טריפלקס- סקירה ראשונית

פורום זה נוצר כדי לתת עזרה בבחירת סכין לכלל חברי הפורום.מי שמחפש כלי טוב ליום-יום, שירות צבאי וכולי, יוכל להעזר בביקורות המופיעות כאן.בנוסף,החברים יוכלו סתם לכתוב ביקורת על סכין טובה\גרועה שקנו ו"לספר לחבר'ה"...
פרסם תגובה
רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות
מורה טריפלקס- סקירה ראשונית

הודעה על ידי רעי » 15:26 ,26 יוני 2011, א'

לפני חודש בערך רכשתי צמד סכיני מורה- סיגנל עבור חבר, וטריפלקס עבורי.
נתחיל במחיר- מבחינתי מחיר משוקלל כולל משלוח של 100 ש"ח לכלי ברמה הזו הוא ממש בסדר, אפילו טוב. גם השירות היה על הכיפאק.
הסכינים הגיעו חדשות לגמרי, ועם זאת ההשחזה של הסיגנל לא הייתה עוברת בקריטריונים המחמירים שלי, ובוודאי פחות חדה מהטריפלקס. זו הגיעה עם להב חד אבל עם כמה דפיקות זעירות קרוב לשפיץ- לא משהו טרגי אבל ניכר לעין. הוצע לי לשלוח חזרה ולהחליף, ולא חשבתי שזה מצדיק את הטרחה.
(שתי מילים על הסיגנל: הסכין מאוד חיננית, והיה לי קצת קשה למסור אותה, אבל זה עבר. הטריפלקס מצאה חן בעיני יותר.)

רושם ראשוני: כלי בעל גיאומטריה פשוטה למדי, שפיץ חד, מה שמעיד על בטחונו של המעצב בחוזקה של הפלדה. לראיה- סכיני האלחלד של מורה אינן בעלות שפיץ כה חד. הגוון הטבעי הוא אפור-מט בהיר. הסכין מגיעה יבשה לחלוטין, אך ללא כתמי חלודה כלשהם. הידית נוחה מאוד, יושבת יפה ביד ומתאימה לכף יד בינונית כשלי. הנדן מחזיק את הכלי ומונע החלקה או נפילה, אך עדיין מאפשר שליפה ללא מאמץ. מעניין אם הדבר יישאר כך גם בשימוש ממושך. בינתיים זה בסדר.
יאללה למילואים: לולאת החגורה המסתובבת מאפשרת השחלה של חגורה רחבה, וסובבת סביב צירה. זה מה שאיפשר לי לענוד את הסכין על החגורה בצד שמאל, כאשר הלולאה פונה מטה, והנדן בין החגורה והגוף. אם משחררים קצת בחגורה זה ממש נוח. הידית בצבע זית והנדן השחור השתלבו במראה המדים הצה"ליים בצורה חלקה. משימה מבצעית ראשונה- חיתוך פילה מדומה לחמין של שבת. הטבח בשוק מהחדות, אני קצת פחות (אין מה לעשות- זו לא גיאומטריה של סכין מטבח דקה שמפלחת בשר בחצי מאמץ...) אבל בהחלט אחלה. אחרי 6 נתחים שנחתכו לקוביות הוחזרה ישר לנדן. שעתיים אח"כ כבר נראו כתמי חלודה ברורים על הלהב, ונדרש שפשוף קל להסרתם. מרגע זה ואילך כל שימוש, בדגש על שימושים רטובים (חיתוך בשר, ירקות ופירות) הסתיים בניגוב ושימון. ההשחזה לא נפגמה אפילו מעט. עוד יומיים בשטח- נסיעות, חיתוך חבלים פה ושם, רוב הזמן ללא שימוש. משימה מבצעית הבאה- מרק בצל. הפעם את החיתוך ביצעתי עם סכין שף, ורק את קילופם של 40 הבצלים השארתי לטבח עם הטריפלקס. זה בדיוק טיפול הפטינציה שהייתי צריך- הלהב קיבל גוון אפור כהה עמוק ממיץ הבצלים הלבן. ההשחזה עדיין במצב טוב מאוד. עוד כמה ימים פה ושם- ארוחות מזדמנות, חיתוך מלונים, טונה מקופסה... רוב הזמן ללא שימוש. כל מי שראה התרשם, ואני סיפקתי את הפרטים הטכניים. בחמישי בלילה חזרתי הביתה, בלי איקסים על הלהב, אבל גם בלי אצבעות חתוכות.
לסיכום: הטריפלקס היא כלי עבודה נוח ושימושי. נוחה לנשיאה בחגורה, יושבת היטב בנדן, מתאימה למגוון השימושים המוגבל שנדרשה לו. לא התקרבתי בשום שלב לאיזשהו גבול ביצועים שלה, אבל אני כבר מחבב אותה.
החסרונות העיקריים שעולים בדעתי קשורים בהשחזה- ידית הסכין מוזרקת על הלהב, כאשר החלק המושחז ממש יוצא מתוך הפלסטיק של הידית. צורה זו מקשה מאוד על השחזת חלק תחתון זה. ההשחזה עצמה פשוטה ורחבה. זו גיאומטריה טובה בעיני, אולם דרושה מיומנות בעת ההשחזה. אני אצטרך קצת להתאמן לפני כדי לקלוע בול.

Melkor
אביר האפל
הודעות:407
הצטרף:22:41 ,17 אפריל 2011, א'
מיקום:jerusalem

Re: מורה טריפלקס- סקירה ראשונית

הודעה על ידי Melkor » 21:38 ,28 יוני 2011, ג'

תודה על הסקירה!!
אם לחירות יש משמעות כלשהי- הרי זו הזכות להגיד לאנשים את מה שאינם רוצים לשמוע.

סמל אישי של המשתמש
omery
מנהל אתר
הודעות:1089
הצטרף:10:10 ,20 ינואר 2010, ד'

Re: מורה טריפלקס- סקירה ראשונית

הודעה על ידי omery » 14:42 ,5 יולי 2011, ג'

הי רעי

תודה על הסקירה המקצועית שניתנה ללא משוא פנים.
הטריפלקס אכן מוצר איכותי של מורה ואהוב עלי באופן אישי מאוד.
ברשותך אנא צטט מהביקורת שלך לתגובה על הסכין הספציפית.
http://www.knife.co.il/index.php/%D7%97 ... ft-Triflex
עומר יעבץ
מנהל האתר

"מנהיגות, פירושה קודם כל, ניהול החיים על פי מערכת ערכים אישית, המותאמת לדרך החיים. מנהיג אינו מוטרד ממה שאחרים חושבים או אומרים: ההנעה שלו היא פנימית, והוא אינו זקוק להנעה מבחוץ כדי לבצע ולהצליח." סון דזה.

רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

Re: מורה טריפלקס- סקירה ראשונית

הודעה על ידי רעי » 10:00 ,6 יולי 2011, ד'

היי עומר,

ראשית אני מברך (שוב) על היוזמה לייבא ולמכור את סכיני MORA בארץ במחירים שפויים. באמת תודה- ראיתי וקניתי.
את הסקירה שמתי כאן לעיונם של ידידיי המתעניינים בפורומים, ובפרט בפורום "ביקורות" הזוכה למעט מדי יחס בימים כתיקונם.
אני מבין מהודעתך שעכשיו אתה מצפה ממני שלא רק שאשלם במיטב כספי על המוצרים הנמכרים בחנות, אלא שגם אהפוך להיות הממליץ הראשון שם...
אני ממש לא רוצה לחזור לימים הפחות נעימים בהם השתלחתי בבעלי האתר, ולכן אציע לך מה שהצעתי לאלי (ללא הועיל)- תמכרו לי בהנחה נחמדה, ואני אכתוב עבורכם איפה שתרצו ללא משוא פנים.
כרגע, ברמת הזנת התוכן של החנות, אני לא חש בנוח אפילו לעשות like.
ואם חלה שגיאה והתכוונת לכתוב:
"ברשותך אני אצטט מהביקורת שלך לתגובה על הסכין הספציפית"
אז מכיוון שכבר כתבתי את זה באתר, אני לא אקח את הביקורת בחזרה ואתם יכולים להשתמש במה שכתבתי.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים