עזרה

אספנים ותיקים עם אוסף מוגדר, העוסקים בתחום האיסוף שנים, ומתעניינים באיסוף של פריטים איכותיים, ושיחות עומק על נשק קר.
פרסם תגובה
שלומי
בלייד ראנר
הודעות:675
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
עזרה

הודעה על ידי שלומי » 13:52 ,8 פברואר 2008, ו'

שלום לכולם ההיתי רוצה לדעת איך קוראים לחלקים שמחברים את לוחיות הידית ללהב אני יודע שיש אותם כברגים וכמין חוטי פליז עבים כאילו ישמח גם לדעת איך אני מסיג כאילו בארץ אם יש חנויות שמוכרות אותם תודה מראש

סער
הגורו הגדול
הודעות:1090
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי סער » 18:33 ,8 פברואר 2008, ו'

בד"כ אלו מסמרות, שעושים לבד מחוט ברזל עבה או מחוט פליז.
יש ברגים מיוחדים שבאים בזוגות, זכר ונקבה, אפשר לקנות בארץ ברגים דומים שמיועדים לאלבומי בולים שמוסיפים להם עמודים (בחנויות לאספנות בולים).
בסכינים מודרניים מקובל להשתמש בברגי טורקס עם ראש כוכבי שאינם נהוגים בארץ (עדיין?), או בברגי אלן.

שלומי
בלייד ראנר
הודעות:675
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי שלומי » 18:43 ,8 פברואר 2008, ו'

אז באיזה חנויות לחפש את הברגים האילו או חוטי הפליז?

סער
הגורו הגדול
הודעות:1090
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי סער » 22:10 ,8 פברואר 2008, ו'

בחנויות לברגים...
חוטי פליז - קיים בתור "אלקטרודות" לריתוך פליז (ריתוך להבה, זו מתכת חשופה ללא ציפוי), העובי המקסימלי 2.5 מ"מ ונמכר על משקל. בחנויות מקצועיות לכלי עבודה. מנסיון, לא ממש מוצלח, אלא אם נועד לקיבוע עם אפוקסי. סמרור בפליז הוא קצת קשה והפליז נוטה להיסדק. יותר קל לסמרר ברזל והוא קיים במגוון עוביים. חוט 4/5 מ"מ הרבה יותר נוח לעבודה.
נערך לאחרונה על ידי סער ב 1:36 ,9 פברואר 2008, ש', נערך פעם 1 בסך הכל.

apollo
חדש בפורום
הודעות:28
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:תל-אביב

מוטות פליז

הודעה על ידי apollo » 1:24 ,9 פברואר 2008, ש'

מה שאתה מחפש נקרא מוט פליז (לא חוטי פליז), מוטות פליז ישנם במגוון מידות החל ב 1.0 מ"מ ועד 400 מ"מ (נידמה לי), חומר (פליז) דק מ1 מ"מ נקרא חוטי פליז.
ניראה לי שחבל להשתמש ב"בפנים" של אלקטרודות לריתוך פליז כמסמרות, הגם שבמוטות ריתוך והלחמה ישנם לא מעט חומרים (מלבד פליז) וחלקם חומריים "רעים".
חנויות לממכר פליז ניתן למצוא בדפי זהב תחת הערך מתכות ולא ברזל או פלדה.
בקשר לסמרור פליז ,אכן קצת קשה. דגש על קצת. שתי הסיבות העיקריות להיסדקות פליז בעת סמרור נובעות משימוש בחומר(הפליז) הלא נכון ובכלי הלא מתאים.ישנם כמה סוגי פליז (לא ניכנס לזה עכשיו) אבל מה שאתה מחפש ניקרא פליז רך או חצי קשה שזה בעיקרו מוט פליז שלא יוצר מיזמן .פליז נוטה להתקשה במשך הזמן . איך מזהים פליז רך? הוא מבריק יותר,פליז ישן נוטה להיות דהוי יותר עכור משהו. לידיעתך ניתן להרפות פליז ע"י חימום.
הכלי המושלם לסמרור הינו פטיש עגול ?BALL-PEEN והדרך להכות במוט המסומרר היא ממרכז המוט והחוצה בתנועה סיבובית.
בקשר לסמרור פלדה 1010 ,(הברזל הרגיל !?), אני אישית לא חובב גדול של סמרור בפלדות נחותות פחמן הן מחלידות ונאכלות מהר מידי ואתה לא ממש יודע מה קורה בתוך ידית הסכין שלח,'לוחיות הידית ללהב' ,כדבריך.

איזו כמות של ברגים אתה מחפש? גודל ועובי מיוחדים? יש לי כמות שאני מיצר לשימוש עצמי, אולי אוכל למכור לך קצת.

אני מקווה שעזרתי .
אפולו
greetings comerade

רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

הודעה על ידי רעי » 17:12 ,10 פברואר 2008, א'

אם אתה יודע לעשות הברגות זה נורא פשוט-
אתה יכול להשתמש בברגי אלן או פיליפס עם ראש קוני, הברגה 3M תספיק. אפשר לקנות מברז (זה די זול) וידית, ואז קודחים את החור בקוטר המתאים, ומבריזים את ההברגה בעדינות אך בנחישות. תוכל להכין הברגות בכמה נקודות, ולחבר את לחיי הידית. תהיה לך בעיה לחבר באותה נקודה את שתי הלחיים.
על מנת לחבר באותה נקודה אפשר להבריז הברגה דרך שתי הלחיים וה-tang. אחרי שהוכנה ההברגה אפשר להדביק עם אפוקסי את הלחיים, להבריג בורג ארוך, לנסר אותו ולשייף עד לגובה הלחיים.
פתרון יפה לחיבור תחתון שהוא גם חור לחוט- שימוש בצינור נחושת דק של גז ביתי. קודחים בלחיים וב- tang בקוטר החיצוני של הצינור, ואז קודחים עם מקדח גדול יותר פאזות אלכסוניות בלחיים. מכניסים את חתיכת צינור הנחושת, ומרחיבים את הצינור שייתפס עם פטיש וכלי קוני משני הצדדים. יש גם כלי קטן של מתקיני גז שמפלש (מרחיב) את הצינור- אני קניתי פעם וזה עולה כמה עשרות שקלים. לאחר ההרחבה על הפאזה משייפים ומלטשים. הצינור משמש כפין חיבור, וגם כחור להשחלת חוט.

בהצלחה

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד