סכינים מתקפלות סדרתיות-מה "עושה" לכם את זה בהם?

פורום זה הינו הפורום הראשי של האתר.
במקביל לפורום זה יפתחו פורומים נוספים לפי הצורך...
פרסם תגובה
ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה
סכינים מתקפלות סדרתיות-מה "עושה" לכם את זה בהם?

הודעה על ידי ברווז » 22:57 ,30 ינואר 2008, ד'

זו שאלה לכל אספני הסדרתיות למיניהם.מקווה ליצור פה דיון ארוך ומעמיק.
בעולם מושלם, סדר העדיפויות שלי לבחירת סכין הוא כזה:
צורת הלהב(פונקציונאלי לעבודה, לא היופי שלו...), איכות ההרכבה והפתיחה\סגירה,גודל הסכין כולל משקל, צורת הנעילה,ובסוף-יופי.
עולמנו לא מושלם, לצערי, ויש מעט מאד סכינים סדרתיות שמתאימות לדרישות שלי(לשם הדוגמא, ה-LEEK של קרשו והאודיסיאה של באק היו מעולות לצרכיי).בעקבות זאת אני מוצא את עצמי כל הזמן מתפשר על המרכיבים המוזכרים לעיל ולוקח את הפשרה הטובה ביותר שאני מוצא.
הלוואי שהיה מבחר יותר רציני של סכינים עם להב כמו של ה-LEEK:שטוח בחלק המושחז והשפיץ נמצא בחלקו התחתון של הלהב. זו הצורה שלי הכי נוחה לעבודה-קילוף מדבקות, פתיחת דבק של קרטונים, חיתוך ניילון נצמד(אגב, ה-LEEK הייתה מעוגלת בחלק העליון של הלהב-נוח מאד לפתוח ניילונים בלי לפגוע לא בלהב ולא בסחורה!),ועוד.
גודל הסכין גם חשוב לי. הידיים שלי קצת גדולות, והרבה סכינים נוצרו עבור כף יד ממוצעת-מה שיכול להכאיב במקרים קיצוניים בעת השימוש(כמודגם RUSH של באקשסבל מתכנון לקוי לאורך כל הדרך), ובמקרים הפחות גרועים, זה מסתכם בסתם אי-נוחות מעיקה. מציאת שילוב בין סכין גדולה מספיק בשביל שתהיה נוחה בשבילי וקטנה וקלה מספיק כדי להיות קרוב לבלתי מורגשת בכיס ולא "מאיימת", זה לא דבר קל כלל.אישית אני מעדיף סכין גדולה ומאסיבית, אבל זה לא כל כך נחמד בעבודה לשלוף אולר כמוה"מיול" של קא-בר, שהוא אולי לא נראה מי יודע מה מרשים ברשת, אבל הוא דיי ענקי בתוך היד והכיס, ושנראה כאילו רק לפני 5 דקות הוא אכל מחבל לארוחת בוקר לפני הקפה,מרוב שהוא שמנמן.
איכות ההרכבה היא מרכיב שאני שם עליו כרגע דגש רציני.סכין שלא זזה כמו שצריך, בעיני היא מוצר נחות. סכין צריכה קודם כל לתפקד. יש סכינים שהפתיחה\סגירה שלהם נותנת תחושה בלתי ניתנת להפרכה של איכות(כמו הגריפטיליאן של קרשו או הסכין שרק לאחרונה נתקלתי בה שנותנת תחושה טובה יותר-ה"וולקן" של "סוג".זו איכות שאתה מרגיש בכל פעם שאתה רק נוגע בסכין, ומשודרת אליך מכל פן שלה.
סכינים עם ידית קטנה ודקה מזייטל, טוב-בדרך כלל ממש לא עושות לי את זה, אני פוחד לשבור אותם. אבל אני כמובן טועה, והם לא רעות בכלל. רק מרגישות קצת...איך נאמר...אחרת.
צורת הנעילה, עקרונית, בדרך כלל לא משפיעה על ההחלטה שלי, לכאן או לכאן.כמובן יש לי את סדר ההעדפות שלי, אבל זה לא ממש משנה לי איך הסכין ננעלת, העיקר שהיא ננעלת.
כמובן שאם במקרה לסכין שאני רוצה יש נעילת אקסיס,אני אשמח, אבל לא אמנע מלקנות סכין עם נעילת ליינר או לוקבק אם היא תתאים לי.
ואחרון אחרון חביב-יופי.
ישנם סכינים מדהימות, אבל לא פראקטיות כלל.כאלה לא תמצאו אצלי,ולכן אין לי גם ממש מה לומר עליהן.
לעומת זאת ישנם כמה מכוערות שיעילות בצורה פראית- אחת כזו היא דגם CK212 של "סמית' אנד ווסון". חתיכת סכין מכוערת, אבל היא עברה אצלי יותר התעללות מכל סכין אחרת, והיא עדיין עושה עבודה מדהימה יחסית לסכין זולה ו...מכוערת, כבר אמרתי?... :wink:

שני דברים לסיום:
סכינים קפיציות או חצי-קפיציות לא נכנסו לדיון כי לי אישית זה לא משנה אם הסכין קפיצית\למחצה או כלל לא, זה לא משפיע על הביצועים שלה.
ודבר אחרון: כל הסכינים שהזכרתי פה, למעט הקא-בר והסוג, נמצאות ברשותי. הקא-בר והסוג רק "מוששו" על ידי למספר רגעים, וזה הספיק כדי להבין עם מה יש לי עסק.

הקיצר-
מה איתכם? מה דעתכם? מה חשוב לכם? מה ישפיע עליכם יותר מהכל בעולם מושלם ובעולמנו המקורי?

בברכת ערב טוב,
דורון.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

הפטיש
אביר האפל
הודעות:453
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי הפטיש » 6:01 ,31 ינואר 2008, ה'

לא עושה לי כלום. זה לא התחום שאני עוסק בו, אוסף תחומים אחרים ולאחרונה החלטתי להתמקד דווקא בסכיני קאסטום עבודת יד ופריטים אתניים, במיוחד איסלאמים. למרות זאת, סכין מתקפלת סדרתית טובה (למשל, ספיידרקו מיליטרי) זהו כלי עבודה מצויין, אך אינני רואה בו פריט מהאוסף שלי. כן, כן, יש יל כזאת סכין, ואני מאוד מרוצה ממנה.
Crocodile Dandy said: That's a knife!

סמל אישי של המשתמש
omery
מנהל אתר
הודעות:1089
הצטרף:10:10 ,20 ינואר 2010, ד'

Re: סכינים מתקפלות סדרתיות-מה

הודעה על ידי omery » 15:32 ,19 אוקטובר 2018, ו'

תראו את כול המוצרים סכינים מתקפלות
עומר יעבץ
מנהל האתר

"מנהיגות, פירושה קודם כל, ניהול החיים על פי מערכת ערכים אישית, המותאמת לדרך החיים. מנהיג אינו מוטרד ממה שאחרים חושבים או אומרים: ההנעה שלו היא פנימית, והוא אינו זקוק להנעה מבחוץ כדי לבצע ולהצליח." סון דזה.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים