אני קצת מבולבל

פורום זה הינו הפורום הראשי של האתר.
במקביל לפורום זה יפתחו פורומים נוספים לפי הצורך...
פרסם תגובה
יובל
אגדת הפורום
הודעות:699
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:באר שבע
אני קצת מבולבל

הודעה על ידי יובל » 20:38 ,7 יולי 2009, ג'

מתוך חוק העונשין:

185.

הסוחר, מייצר או מייבא סכין שלא נועדה לשמש במקצוע, במלאכה, בעסק, לצרכי בית או למטרה כשרה אחרת, דינו – מאסר שבע שנים.

לענין סימן זה – "סכין" – כלי בעל להב או כלי אחר שסוגל לדקור או לחתוך; "אולר" – סכין מתקפלת שאורך להבה אינו עולה על עשרה סנטימטרים ושלא ניתן להפכה, בעזרת קפיץ או באמצעי אחר, לסכין שלהבה קבוע; "משקה משכר" – כמשמעותו בסעיף 2 לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968.


האם לפי מה שנאמר בחוק, ייבוא, הכנה, ומכירת סכינים איננה חוקית, ומי קובע מהי מטרה כשרה, בית המשפט ?

האם אספנות סכינים היא מטרה כשרה ?

לאחרונה נודע לי כי סטטיסטית, מרבית אירועי הדקירה בין צעירים, נעשו באמצעות סכין יפאנית - שהלהב שלה בכל מקרה, ארוך מעשרה שנטימטרים, ויש לה מנגנון שמקבע את הלהב.

האם ייבוא ומכירת סכינים יפאניות חוקית או לא ?

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 0:05 ,8 יולי 2009, ד'

נתחיל מזה שהחוק מטיך עליך את האחריות להוכיח מטרה כשרה כשאר כאן הוא מגדיר לך מה נחשב כמטרה כשרה, כאש הוא גם משאיר לך אופציה נוספת שהיא להוכיח כל מטרה כשרה אחרת.

אספנות אכן נחשבת למטרה כשרה, ואין לך בעיה להחזיק אוסף בביתך.

סכינים יפניות מיובאות למטרה מסוימת והן נמכרות ככלי עבודה במקומות יעודיים לכלי עבודה, כמובן שאם אתה יבואן של סכינים ויש לך רשיון יבוא לכלי עבודה או סכינים אתה יכול לייבא, וכמובן שאם אתה אזרח מהשורה שקונה אותו למטרה שלך שהיא שימוש ככלי במסגרת עבודתך או לעסק שלך או משתמש בו ככלי למלאכה שהינך עוסק בה או אפילו לשימוש ביתי אין לך בעיה.
לדוגמא : אתה תלמיד בבי"ס ויש לך סכין בתיק בי"ס שלך, זו ממש לא סיבה כשרה .

הבעיה שלך תתחיל אם אתה תחזיק בכיס שלך או בתיק שלך סכין יפני או כל סכין אחר ללא הוכחה טובה לסיבת הימצאו שם. לגבי סטטיסטיקת הדקירות, עם ההחמרה שיש היום זה כבר לא כל כך משנה איזה סוג של סכין יש לך בכיס או בתיק, מספיק שלא תהיה לך סיבה ממש טובה לזה שהוא שם אתה עלול להסתבך עם תיק פלילי.

אתה כאדם פרטי יכול ליבא פריטים למטרת אספנות ללא כל בעיה , כל עוד אתה לא הופך זאת לייבוא מסחרי שמוגדר לרוב ע"י כמות מרובה של פריט מאותו סוג ואז זה כבר מצריך רשיון יבוא כי זה הופך אותו ליבוא מסחרי, אם אתה אספן ורוצה להביא מחו"ל סכינים אתה צריך לבדוק מול סוכן מכס מה החוק אומר במדויק , בעיקרון כל עוד אינך מייבא הרבה פריטים מאותו סוג או דגם , אין לך בעיה להביא גם 10 פריטים מדגמים שונים במשלוח אחד , כמובן שתצטרך לשלם מיסים כחוק ויכול להיות שיבקשו ממך להוכיח בצורה כלשהיא שאתה אספן אבל בגדול לא צריכה להיות לך בעיה.
אם תייבא פריטים עתיקים או חרבות או רמחים למיניהם החוק קצת שונה וצריך לבדוק את זה קצת יותר.

תריץ חיפוש כאן בפורום הנושא הזה דובר כבר כמה פעמים ויש דוגמא של נוסח החוק כפי שהוא מנוסח ע"י פקודת המכס בנושא של יבוא סכינים. ואני מדבר על יבוא אישי ולא מסחרי.

בנוסף תעיף מבט בכמה הודעות אחרונות שלי עם הכותרת תקל עם המשטרה ועוד הודעה עם הכותרת סוף טוב , ותראה מה עברתי אני לא מזמן בנושא של נשיאת שלושה פריטים מהאוסף שהיו בדרכם חזרה ממכירה לאספן אחר , מכירה שלא יצאה לפועל.
ככה גם תקבל מושג קצת לגבי היחס של המטרה לכל דבר בעל להב, בעקבות זה שיש מקיר דקירה מרובים במדינה הקטנה שלנו.

בודו
נושא - כלים
הודעות:101
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי בודו » 7:55 ,8 יולי 2009, ד'

בסכין יפנית אתה במקרה מתכוון לסכין טאנטו? כי זה יוצר מצב די אירוני, אולי מספר הדקירות עלה, אבל לפחות התקדמנו בהבנה של כלי נשק מסורתיים :P

dBu24
בלייד ראנר
הודעות:637
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:קיבוץ ארצי ישראלי ג'

הודעה על ידי dBu24 » 8:18 ,8 יולי 2009, ד'

בודו כתב:בסכין יפנית אתה במקרה מתכוון לסכין טאנטו? כי זה יוצר מצב די אירוני, אולי מספר הדקירות עלה, אבל לפחות התקדמנו בהבנה של כלי נשק מסורתיים :P

מי בכלל היה מעלה על דעתו לצאת לבילוי בלי טאנטו בחגורה.

:roll:

דוד

Nik88

הודעה על ידי Nik88 » 16:02 ,8 יולי 2009, ד'

:D
נערך לאחרונה על ידי Nik88 ב 16:23 ,6 פברואר 2012, ב', נערך 3 פעמים בסך הכל.

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 19:46 ,8 יולי 2009, ד'

גם בתור דוגמא , אל תתן דוגמא לגבי אקדח, גם אם תהיה לך סיבה ממש טובה עדיין זה כלי שמצריך רשיון, ואם אי פעם ימצא עלייך כלי כזה ללא רשיון , אתה תהיה מסובך הרבה יותר ממה שנראה לך.

המטרה הכשרה היא על פי מה שהחוק מגדיר ונותן דוגמאות + פלוס אופציה למצבים שבהם אולי החוק לא נתן דעתו. אבל אל לך לטעות , לא תמיד קל להוכיח מטרה כשרה במיוחד לא כאשר אתה מחזיק אולר ללא סיבה ממש אמיתית

מעבר לכך החוק גם הגדיר לך מקומות שבהם בכלל לא רצוי שיהיה לך אולר בכיס או בתיק , כגון מקומות ציבוריים , משרדי ממשלה , בתי ספר.

לצערינו אם לפני כ10 שנים יכלת להחזיק אולר שויצרי בכיס סתם בשביל התפוז או התפוח (תפוז או תפוח) היום התירוץ הזה לא ייתקבל בברכה, וכל האשם נופל על הנוער שהיום מסוגל בשביל כל שטות לשלוף אולר ולדקור או עבריין שמחליט שהוא רוצה לסגור חשבון עם סכין.
והמשטרה למרות החוק שיכול להרשות לך בעיקרון להחזיק אולר לא ננעל עד 10 ס"מ להב , לא מקבלת מצב זה בברכה וההעדפה היא תהיה קודם לגרום לך שומר החוק בלגן. ורק אח"כ לברר את המצב.

Nik88

הודעה על ידי Nik88 » 6:53 ,9 יולי 2009, ה'

:D
נערך לאחרונה על ידי Nik88 ב 23:03 ,6 פברואר 2012, ב', נערך פעם 1 בסך הכל.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 12:39 ,9 יולי 2009, ה'

וואו נשיאת טאנטו מנדטורית ?!, איפה חותמים?
אולי הגיע הזמן לאיזו עצומה, שבעקבותיה תקום איזו אחוות הטאנטו. :lol: תכלס פנטזיה שבחיים לא תצא לפועל אבל... מותר לחלום.

עכשיו ברצינות , דשנו בנושא כבר כל כך הרבה פעמים וכולנו מגיעים לאותו קו הכסף (באנגלית נשמע טוב יותר).

שוטר, בין אם ערס ופוזה או שוטר שדואג ומעדיף לא לקחת סיכון, ז"א טיפוס של kill'em all
let god sort'em
פשוט יעצור ואחר כך יתן לבנאדם להתפתל ואם לא כמו שקרה לי בכמה אירועים. זה בהחלט יגרום לאותו אדם שנשא את הסכין לחשוב פעמיים על הסכין הבאה שישא.
מצד אחד גם כמורה וגם כתלמיד, נתקלתי בגילויי אלימות שהסלימו ונעשה שימוש בנשק קר כמו שרשרת ברזל כיסאות אלות ואפילו סכין ( למעשה סכין פרפר מה סוג של 50 שקל).

תכלס מצד אחר כאדם שאוהב לאסוף כלי נשק, צר לי על המצב כי אני אישית יודע שכשהמצב יהיה רע אני סומך על האגרופים והבעיטות כמוצא אחרון ולא על כלי נשק קר אבל לא כולם כאלו.
אולי ניתן ע"י עצומה רצינית להפנות את הנושא הלאה, לא אכפת לי לשלם עבור רשיון לשאת סכין או לחליפין שאהיה רשום במשטרה כאספן סכינים וכאשר ימצאו עלי סכין בחיפוש יראו שהכל לגיטימי וחוקי, כפי שעושים היום עם רשיון נשק חם. (כמובן התשלום עבור רשיון נשק חם מטורף ואני לא מדבר על אותו סכום).

Nik88

הודעה על ידי Nik88 » 14:25 ,9 יולי 2009, ה'

:D
נערך לאחרונה על ידי Nik88 ב 23:03 ,6 פברואר 2012, ב', נערך פעם 1 בסך הכל.

drorhermesh
נושא - כלים
הודעות:118
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

רק לא בירוקרטיה

הודעה על ידי drorhermesh » 0:26 ,10 יולי 2009, ו'

אני יכול לחשוב על מספר סיבות בגללן רישוי סכינים איננו ראלי מעשית, אבל תחשבו על המשמעויות אם הוא כן היה. אנחנו מדברים על מכשיר שנמצא בכל בית, במספר עותקים, ויש בו צורך של ממש בפיקניק ביום שבת. אתם רוצים לנסח חוק רישוי רלוונטי לאביזר כזה?! אין לכם שום רחמים על סטודנטים למשפטים?!

יובל
אגדת הפורום
הודעות:699
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:באר שבע

הודעה על ידי יובל » 1:53 ,10 יולי 2009, ו'

זה בדיוק מה שאני אומר: איפה זה נגמר ? כמה סכינים הן חוקיות ועונות להגדרה הטכנית של מה שאסור לייצר, לייבא, או למכור, כלומר - להב נעול או קבוע, גדול מעשרה סנטימטר ?

ולהגדרת החוק של "להב קבוע" - האם כל האולרים שאינם ננעלים הם חוקיים, לא חשוב מה גודל הלהב ?

משהו כאן לא מסתדר לי. זה נשמע כמו הגיון מעוות שאתה יכול לכופף אותו איך שנוח לך לפי הצרכים והאינטרס.

בעיקר העירפול של "מטרה כשרה" - כאילו זה מנוף שנותן החוק לשוטר להחליט מתי נוח לו להגדיר את זה ככה ומתי נוח לו להגדיר את זה אחרת ?

ואואלי באמת כמו שכבר נאמר כאן, אין לשוטר סמכות להחליט מה חשוד ומה לא, אלא אם יש לו מידע מוקדם ?

tutisdog
הגורו הגדול
הודעות:1072
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי tutisdog » 9:20 ,10 יולי 2009, ו'

יובל - החוק כמו שהוא מנוסח היום מפיל עלייך את נטל ההוכחה, זה אומר שיכול להיות מצב שבו שוטר יערוך עלייך חיפוש , ולא יקבל את ההסבר שלך למטרה כשרה ומשם זה יעבור תהליך כמו שלי זה קרה, יועבר לפרקליטות והם יחליטו עם המטרה שלך אכן כשרה או לא, אם היא אכן כשרה מזלך, ואם לא אז זה בעיה.

החוק אומר בצורה די ברורה שמותר לך להחזיק סכין לשימוש בביתך , לשימוש במלאכה ולשימוש בעסק, או כל מטרה כשרה אחרת.
תסכים איתי שאם אתה תלמיד - אין לך סיבה שיהיה לך אולר או סכין יפני בילקוט שלך, אבל תסכים איתי שאם אתה שף במסעדה ויש לך סט סכינים פרטיות לעבודה ואתה בדרך לביתך בסוף יום עבודה זה תקין , כי זה סט שמשמש אותך בעבודתך (במלאכה) בעסק.
עכשיו במקרה כזה אם יקרה ששוטר יעצור אותך ויבקש לערוך עליך ובכליך חיפוש ויימצא את סט הסכינים זה כבר תלוי בהבנתו אם לדעתו זו סיבה כשרה או לא, ומכאן יכול לקרות שני דברים , או שהוא יעזוב אותך לנפשך או שהוא ייקח אותך לתחנה לחקירה.
הרי מבחינת איך ששוטר רואה זאת , יכול להיות שאתה משקר , אם תספק לו הוכחה שאתה אכן שף באותה מסעדה וסיימת לעבוד , ובעל הבית יודע שאתה אכן עובד עם סט סכינים פרטי שלך , לא צריכה להיות לך שום סיבה לפחד.
הבעיה הרצינית שלך כאדם היא להוכיח את סיבת הימצאות הסכין בכלייך כאשר אתה מחליט לקחת אותו סתם איתך ללא שום צורך או סיבה טובה.

היום גם אם תרצה או לא , בעקבות מקרי האלימות הרבים שבהם מעורב כלי נשק קר - המשטרה לא לוקחת סיכון ומעדיפה לבדוק אותך ולכסות את התחת שלה .
גם אם אני מסכים אם זה או לא וגם אם אני אתן 20 תירוצים על כל מיני דרכים שבהם אפשר לפצוע או לגרום לנזק מכוון ללא אולר, זה לא ישנה את העובדה שמקרי האלימות בארץ רק עולים במספר ובכללם אלה שמבוצעים בעזרת נשק קר. ולא משנה כרגע יפני , מתקבע או לא , או להב מתחת ל-10 ס"מ , המשטרה מקבלת את כל אלה כסכין או אולר, ואם אין לו סיבה ממש טובה להימצא עלייך , אז עדיף לך שלא. ושוב כמו שאמרנו נטל ההוכחה הוא עלייך
אני לא חושב שיש צורך ברשיון לשאת נשק קר, אני חושב שיש צורך בחוק שיגדיר לך בצורה קצת יותר טובה מה זה מטרה כשרה, וצריך שהחוק שישונה למצב כזה שבו המשטרה היא זה שצריכה להוכיח את קיומה של המטרה הלא כשרה על מנת שתהיה להם סיבה לקחת ממך את הסכין או לקחת אותך לחקירה , ולא נטל ההוכחה על האזרח , נכון למחוקק תהיה עבודה קצת יותר קשה , אבל בשביל זה הוא מקבל שכר ותנאים מעל הממוצע של כל עובד אחר במשק.

הנה לך בקצרה תשובה שקיבלתי במקרה שלי : "אני אראה אותך כפחות בעייתי אם כאספן , תיקח את הפריטים בתיק עם מנעול, לי זה יראה פחות חשוד" , " אם תרכוש סכין למטבח ואתה בדרך לביתך והסכין עוד בקופסא או באריזה המקורית שלו ויש לך קבלה , אז זה גם יראה לי פחות חשוד.
אבל אם הסכין לא באריזה שלו ואין לך קבלה איך אני יכול להאמין לך " .
אלה הם דברים של שוטר וחוקר במשטרת ישראל.
הבעיה שלנו היא לא רק בעיני המשתמש אלא גם בעיני המתבונן , איך שתציג את העובדות והסיבות , כך זה ישפיע על הרושם המתקבל בעיני המתבונן .

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים