מתחילים לנפח...(הציוד החדש)

פורום זה הינו הפורום הראשי של האתר.
במקביל לפורום זה יפתחו פורומים נוספים לפי הצורך...
פרסם תגובה
KD2
תושב קבע בפורום
הודעות: 91
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
יצירת קשר:

מתחילים לנפח...(הציוד החדש)

הודעה על ידי KD2 » 18:29 ,8 פברואר 2009, א'

ערב טוב חברים...

סוף כל סוף השלמתי את הציוד הדרוש בכדי להתחיל ליצור סכינים ברצינות.
את שאר הציוד לעיבוד מתכת (רובו כמובן - אין סוף לזה) כבר יש לי מתחביב אחר והוא הבנייה בברזל , עם התמקדות בתחום הרכב.
עכשיו סוף סוף סגרתי את הרשימה ההכרחית בתנור נפחים כמו שצריך וסדן 50 קילו.
אתן לתמונות לדבר.

התנור מרחוק -

תמונה

מבנה התנור מתחת למשטח העבודה, תצורת תנור קלאסית.
משמאל זרם האויר, מלמטה מדף ריקון ולמעלה כל בסיס התנור באזורים החמים בנוי נירוסטה עבה.
למעלה על אותו שטח קעור ישנה כמובן מסננת גסה למניעת נפילה של גחלים במורד הצנרת.
תמונה

הסדן -
תמונה
בסיס הסדן מלא חול ובעל משקל דומה לסדן.
תמונה

ניסוי כלים על ברזל בניין פשוט -
מבשלים על אש בינונית...
תמונה
מצערת סגורה...
תמונה
אחרי עוד קצת משחקים...
תמונה

חדי עין יבחינו שהפחם בשימוש הוא "פחם קוקס" שמצאתי שממש נהדר לעבוד איתו - מחזיק זמן רב יותר וכמעט ולא מייצר עשן וריח בשריפתו.
בעבר ( וגם פתחתי על כך נושא בפורום ) רציתי לבנות תנור בעצמי, דבר שהוא לא מסובך בשביל מי שיש לו את הציוד ויודע לרתך אך לאחר שקיבלתי בפורום תגובות רדודות משהו ושהציוד הזה הזדמן לי במציאה - ירדתי מהרעיון.
התנור הנ"ל נבנה ע"י חבר שעשה עבודה מעולה לדעתי.
ויסות האויר מהמפוח נעשה ע"י מצערת ולא ע"י ויסות מהירות הסיבוב, דבר אותו אני הולך לשנות בזמן הקרוב עקב התחממות המנוע כתוצאה מההתנגדות לזרימה אותה מייצרת המצערת.
למעט זה הכל מושלם.
מי שזקוק לציוד למטרת התחביב מוזמן ליצור קשר(ה"פ), אני גר בצפון הנגב ואשמח לעזור לחברי הפורום הזקוקים לציוד "כבד" זה.

* לצערי מערכת הפורומים המיושנת לא מקטינה את התמונות מעצמה , אז זה מה יש עד שאתפנה להקטין אותן ( אם מנהלי הפורום יוכלו לעזור אודה להם ).

כל טוב...
ים

רעי
בלייד ראנר
הודעות: 683
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום: משמרות
יצירת קשר:

הודעה על ידי רעי » 18:56 ,8 פברואר 2009, א'

נחמד מאוד!

לגבי התנור- אני ראיתי שימוש נאה ב- DRUM של משאית או מכונית- הפלדה טובה ועמידה למדי בחום. מכיוון שאלו חלקים סטנדרטיים אפשר להחליף בחדש אם נאכל, ויש פתח עגול מלמטה.

אני מתבייש לדווח שיש לי אחד כזה מחליד בחצר, שמחכה ליום בו אזיז את עצמי ואבנה את התנור. גם הסדן מתייבש במחסן...

שיהיה בכיף!

GOREN55
אביר האפל
הודעות: 349
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
יצירת קשר:

הודעה על ידי GOREN55 » 20:31 ,8 פברואר 2009, א'

מאחל לך הרבה שעות מסביב לסדן.
תהנה מכל רגע ,
ובטח תחטוף כמה כווית אבל קטן עליך.
אחלה ציוד !
אבל מה שמעניין אותי בנוסף מה זה פספלורה באמצע החורף ?
מזג האויר באמת השתגע !

KD2
תושב קבע בפורום
הודעות: 91
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
יצירת קשר:

הודעה על ידי KD2 » 23:00 ,8 פברואר 2009, א'

תודה רבה...
תוף בלם הוא באמת התצורה הקלאסית, אך המבנה בתנור הזה לא מראה סימני עייפות ועבר כבר המון מחזורי חימום אז אני נשאר איתו בשמחה.
לא ידוע לי מאיזה טיפוס הנירוסטה, אני מעריך 304 או 316 ( אולי אולי 321?).
אני מתכנן להוסיף למעלה על משטח העבודה אלמנט פריק( כנראה ג'אנט קטן ) שירכז כמות גחלים גדולה יותר מעל לפתח האויר כדי שאוכל לחמם אלמנטים גדולים יותר.

אם יש טיפים או המלצות - אשמח לשמוע, אני ירוק לגמרי בתחום - הכיפוף בתמונות הוא מהראשונים שלי אי פעם !

כוויות?
כבר יש...כבר יש...זה חלק מהכיף.
אני מקפיד לעבוד עם כפפות ריתוך ומיגון לעיניים - הכי חשוב.

ולגבי הפסיפלורה - מי שאוהב מוזמן לבוא ולקחת כמה שהוא רוצה, לא סובל לא את הפרי ולא את השיח והבית שלי מוצף בהם!!!
כמו שאתם רואים, חורף לא בדיוק היה השנה בנגב.

dBu24
בלייד ראנר
הודעות: 637
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום: קיבוץ ארצי ישראלי ג'
יצירת קשר:

הודעה על ידי dBu24 » 6:11 ,9 פברואר 2009, ב'

יוצא מן הכלל!

כולל הפסיפלורה YUM YUM

תגיד, מה עם השכנים? הם רחוקים מספיק משאון הדפיקות בסדן?

באשר להתחממות המנוע, די מוזר שמפוח מתחממם כאשר חונקים אותו. יכול להיות שהבעיה במקום אחר. בכל אופן, אם זה באמת המצב, תפחית את הזרימה למבער על ידי פריקת האויר העודף אל האטמוספרה. ככה המפוח ימשיך לתת את הספיקה שהוא רגיל אליה בלי להחנק.

שתהנה.

דוד

KD2
תושב קבע בפורום
הודעות: 91
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
יצירת קשר:

הודעה על ידי KD2 » 9:44 ,9 פברואר 2009, ב'

השכנים?
יתמודדו.
אני מתחשב ועובד רק בשעות נורמליות ,אנחנו די מבינים אחד את השני.
הדפיקות על הסדן לא עושות רעש כזה נוראי(באמת חשבתי שיהיה חזק יותר) הבתים הללו חדשים לגמרי ואטומים היטב.
כשהם צריכים איזה "תחתוך לי פה שניה..." "תן לי איזה פיק פה"... אז כל הציוד שעושה להם רעש מידי פעם שם לרשותם - חינם אין כסף.
מסתדרים איכשהו.

הציעו לי פיתרון זהה לבעיית החימום באתר "ג'יפולוג" בו התייעצתי בנושא -
http://www.jeepolog.com/forums/showthre ... 0%E9%E9%ED
(הדיון התחיל בדף 1 )
אני עוד מתלבט אם להשקיע בממיר תדר למנוע או פשוט לבנות "פורק".
נראה...

שוב תודה...
ים

dBu24
בלייד ראנר
הודעות: 637
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום: קיבוץ ארצי ישראלי ג'
יצירת קשר:

הודעה על ידי dBu24 » 11:42 ,9 פברואר 2009, ב'

KD2 כתב: י
הציעו לי פיתרון זהה לבעיית החימום באתר "ג'יפולוג" בו התייעצתי בנושא -
http://www.jeepolog.com/forums/showthre ... 0%E9%E9%ED
(הדיון התחיל בדף 1 )
אני עוד מתלבט אם להשקיע בממיר תדר למנוע או פשוט לבנות "פורק".
נראה...

שוב תודה...
ים
אז אני לא הראשון שהציע פורק. כנראה שזה הפתרון.

באשר לממיר תדר, אין ארוחות חינם והחום שחסכת מהמנוע ילך לממיר.


האמת היא שאני לא מכיר מפוחים ביתיים כמו שמורכב לך בנפחיה, אבל תבדוק האם האויר של המפוח הוא אותו אויר שמקרר את המנוע. כשאתה חונק אותו אז גם אין לך אויר לקירור.

חזרה לברז פורק


בהצלחה


דוד

KD2
תושב קבע בפורום
הודעות: 91
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
יצירת קשר:

הודעה על ידי KD2 » 14:10 ,9 פברואר 2009, ב'

זהו בדיוק הדבר שמעניין אותי , האם האויר גם מקרר את המנוע?
נראה במבט חטוף שלא, אבל נשמע דבילי שמנוע שמייצר דחף אויר לא ישתמש בו לקירור.
עושה רושם שהמנוע מתחמם גם בשימוש רצוף במצערת מלאה, אני אבדוק את זה סופית ובמידה וזה נכון - פורק לא בדיוק עוזר לי.

dBu24
בלייד ראנר
הודעות: 637
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום: קיבוץ ארצי ישראלי ג'
יצירת קשר:

הודעה על ידי dBu24 » 18:39 ,9 פברואר 2009, ב'

כאשר מפוח או משאבה עובדים על ספיקה מאכסימאלית, צריכת הזרם היא ההכי גבוהה=מתחמם הכי הרבה.

כאשר המפוח /משאבה עובדים על סרק =חנוקים לגמרי, אז צריכת הזרם היא מינימאלית.

מד הזרם אף פעם לא משקר :wink:


מפוחים גדולים בנויים מהמפוח עצמו והמנוע , אשר לקירורו משתמש במאורר שלו עצמו בלי שום קשר למפוח.

לפי התמונות קשה לראות מה בדיוק יש שם.


לצורך העיניין, להתקין חלון פורק זה כלום: תעשה פתח בפרופיל - כמה זה שם 50 או 60- ותרכיב עליו דלת מפלך על שתי מסילות. היא ממש לא חייבת להיות אטומה בלחץ. או, פלך עם חלון שעובר דוך דרך הפרופיל.

=====================================

שאלו פעם גנרל אמריקאי מוותיקי וייטנאם מה דעתו על סיפורי הקרבות היי טק של טום קלאנסי.

התשובה הייתה: "הבט, בתנאי קרב כל מה שיותר מסובך מפותחן קופסאות שימורים, לא עובד"



דוד

KD2
תושב קבע בפורום
הודעות: 91
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
יצירת קשר:

הודעה על ידי KD2 » 19:47 ,9 פברואר 2009, ב'

דוד...מה שכתבת לא מובן.

האם מנוע שעובד על מתח קבוע לא מתחמם יותר בעומס אל מול ספיקה מלאה?
למיטב ידיעתי הוא כן מתחמם יותר אבל האמת שזה תלוי האם המנוע מניע את המניפה של עצמו ( כמו למשל מנוע מקדחה שבמצערת מלאה לא מתחמם ובעבודה בסל"ד נמוך בעומס יכול לההרס כליל מחימום יתר מהר מאוד ).

בשורה התחתונה אם המנוע מתחמם במצערת פתוחה לחלוטין > זה לא משנה.
הכי פשוט לביצוע זה לפתוח את המצערת לחלוטין ולווסת את כמות האויר בעזרת מדף הריקון התחתון, הרי מדובר על אותו קו.

שוב תודה דוד...
המשך ערב מהנה...
ים

dBu24
בלייד ראנר
הודעות: 637
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום: קיבוץ ארצי ישראלי ג'
יצירת קשר:

הודעה על ידי dBu24 » 23:08 ,9 פברואר 2009, ב'

בספיקה מלאה המנוע יתחמם

במפוח או משאבה (אותו הדבר בעצם), הזרם עולה כאשר המפוח בספיקה מלאה, ז"א מצערת פתוחה לגמרי= עבודה בספיקה מלאה,

מצערת סגורה = אפס ספיקה ביציאה, זרם נמוך, המנוע לא מתחמם כי אין עליו שום עומס

תחילה זה נשמע לא כל כך הגיוני אבל ככה זה. אפשר לגמרי לחנוק משאבה. בהתחלה היא תשמיע קצת חירחורים אבל מיד תשתטק ומד הזרם ירד למינימום. אפשר לנסות בבית. באמת לא יקרה כלום. אל תנסה עם משאבה הידראולית: בגלל הטולרנסים היא תיחנק לגמרי ועלולה להתפש. לא נעים.

מקדחות עם סל"ד משתנה הם סיפור קצת אחר . הספק המנוע נקבע ע"י נגד משתנה כלשהו ואת העודפים צריך לפנות . הם הופכים לחום בתקוה שהמאורר הפנימי יהיה מסוגל לפנות אותו. הוא יכול עד גבול מסויים כי בסיבובים איטיים גם המאורר מסתובב לאט.

דוד

KD2
תושב קבע בפורום
הודעות: 91
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
יצירת קשר:

הודעה על ידי KD2 » 17:46 ,17 פברואר 2009, ג'

המשך סאגת המנוע -

אתמול היה אצלי ההוגה, המהנדס והבונה של התנור שאמר לי שהמנוע עובד כך שנים ואין לו שום בעיה עם זה.
בנוסף נבדק עניין החימום/מצב מצערת והוא גם מתחמם במצערת פתוחה לרווחה.
פניתי לספק באזורי שאמר לי ש"ממיר תדר" למנוע כזה מתחיל ב600 +- ש"ח וצפונה, מחיר לא כדאי לאפליקציה שלי ( אני יכול לרכוש בו מנוע חדש וזהו....).
לבסוף העלתי רעיון לפתיחת חור לפני המצערת אליו ירותך ניפל שיאפשר חיבור ברז שיפתח במצערת סגורה אך לא יפרוק את האויר סתם...
אלא יחובר לצנרת שתזרים את האויר לפתחי הקירור של המנוע ושלום על ישראל.

זכיתי להחשף לעוד פריט/כלי מעניין שמוביל לשאלות מטה , מישהו מזהה את יוצרו?

תמונה

ושאלות שהן גם רמז...
מה קורה איתו היום? עוד מעביר קורסים? מישהו יכול לספר קצת עליהם? להמליץ?

GOREN55
אביר האפל
הודעות: 349
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
יצירת קשר:

הודעה על ידי GOREN55 » 18:06 ,17 פברואר 2009, ג'

פטיש של חופי ב 100 $
משיחה שלי עם בעלי מקצוע פטיש ב 18 שקל
עושה אותה עבודה
כשאתה מדבר על קורס אז רודי !!!

KD2
תושב קבע בפורום
הודעות: 91
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
יצירת קשר:

הודעה על ידי KD2 » 18:34 ,17 פברואר 2009, ג'

אכן פטיש של אורי חופי, קבל ח"ח על הזיהוי המהיר.
אני עובד עם פטיש "סטנדרטי" במשקל דומה ולא מרגיש צורך עז לעבור למשהו אחר, למרות שהפטיש של חופי מצויין ומאוד נוח.
לי המליצו בחום על הקורס של חופי והייתי רוצה לשמוע אודותי בדיוק כמו שאני רוצה לשמוע אודות הקורס של רודי.
ממה שהבנתי הקורס של רודי הוא קורס בהכנת סכינים בעוד של חופי בנפחות כללית, מה שאוטומטית נותן עדיפות לקורס של רודי.

רעי
בלייד ראנר
הודעות: 683
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום: משמרות
יצירת קשר:

הודעה על ידי רעי » 19:03 ,17 פברואר 2009, ג'

הפטיש- פטיש חופי.
להגיד שהוא עושה את אותה עבודה כמו פטיש ב-18 שקל זה כבר עניין של מה שעושים איתו...

הפטיש עוצב לשימוש בנפחות, וכוחו העיקרי הוא ב"משיכת" חומר- אם רוצים למתוח פיסת פלדה אפשר להכות עם הפטיש בזווית, ולדחוף את החומר לכיוון הרצוי. פטיש רגיל (במקרה שלך- פטיש נפחים גרמני) הוא בעל שטח ראש קטן יחסית, ולכן מאפשר מכה בתחום זוויות קטן סביב האנך. בפטיש חופי בגלל יחס האורך לרוחב ניתן להכות ללא מומנט פיתול על הידית גם ב- 45 מעלות.

ולשאלה על הקורסים: אני עברתי קורס אצל חופי לפני שנתיים וחצי. הקורס עוסק ביסודות הנפחות- האש, הפטיש, הסדן, שימוש בכלים הבסיסיים (סכין חם, מקבים, מלקחיים שונים) ע"י לימוד תאורטי, הדגמות ביד אומן ותרגול עצמי. ניתן להישאר אחרי שעות הקורס ולתרגל עוד.
בית הספר של חופי עבר לאחרונה לחלק הפעיל של הסדנה, ויש בו 5 עמדות. בכל עמדה יש את כל הכלים הדרושים (משהו כמו 30 פריטים שונים- מלקחיים, אזמלים, מקבים...). הקורס בפורמט הנוכחי עובר כבר למעלה מ- 15 שנה.
מה לומדים שם: להדליק אש, לשלוט באש ולחמם נכון את הפלדה או הברזל. טכניקת חישול בסיסית- מעבר מפרופיל עגול למרובע ולהיפך. ספירלות וכיפופים שונים. חורים- תכנון וביצוע. תיאוריה של מבנה פלדה וטיפולים תרמיים, הכנה של 2 כלים פשוטים- אזמל מחוסם מפלדה (אם תעבוד נכון גם האזמל שלך יחתוך פח של 5 מ"מ בלי שייגרם נזק ללהב שלו כלל!) ומלקחיים.

אם אתה רוצה קצת ללמוד על נפחות והאפשרויות הגלומות בתחום, כולל הכנת הכלים הדרושים לך, ממישהו בעל נסיון רב בתחום, כולל בהוראת הנפחות- אני ממליץ בחום על הקורס של חופי.

אגב- אני גר 10 דקות נסיעה מעין שמר, וקופץ לבקר את חופי מדי פעם. האיש פעלתן, מעניין ולא מפסיק להתעסק בדברים חדשים כל הזמן. אתה יכול לקפוץ, לדבר איתו, לראות מה הוא עושה ולהחליט.

KD2
תושב קבע בפורום
הודעות: 91
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
יצירת קשר:

הודעה על ידי KD2 » 20:15 ,17 פברואר 2009, ג'

תודה רבה לך רעי.
למען הסדר הטוב הפטיש מול הפטיש של חופי קטן משמעותית ממה שאני משתמש בו , הוא סתם שם בשביל הקנ"מ.
האם יש אתר/פורום עברי לנושא הנפחות ?
האם ידוע לכם מאיפה ניתן לרכוש פחם קוקס באזור הדרום? בכלל?

רעי
בלייד ראנר
הודעות: 683
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום: משמרות
יצירת קשר:

הודעה על ידי רעי » 21:30 ,17 פברואר 2009, ג'

סליחה שנשמע שאני מיחצן את חופי- אני לא מקבל על זה כלום.

פחם קוקס (דל גופרית) אפשר לקנות אצל חופי.

פורומים יש בעולם בשפע,באנגלית בעיקר, ויש גם ספרות ענפה בנושא.

אני ממליץ לך בחום להצפין ולקפוץ לבקר. שווה. אם תרצה את עזרתי בתיאום- אין בעיה!

EliranD
אביר האפל
הודעות: 295
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום: ערד
יצירת קשר:

הודעה על ידי EliranD » 17:33 ,18 פברואר 2009, ד'

שיחקתה אותה ים!
אחלה ציוד הרמתה לך שם!
תהנה, תצליח, וכמובן תדווח איך הולך!

בברכה, אלירן.
בתודה,
אלירן דהן.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים