צדקנות

פורום זה הינו הפורום הראשי של האתר.
במקביל לפורום זה יפתחו פורומים נוספים לפי הצורך...
פרסם תגובה
רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות
צדקנות

הודעה על ידי רעי » 17:17 ,30 דצמבר 2008, ג'

ילדות- די כבר!

סכין הוא כלי עבודה לכל דבר.
גם אני אוהב את הצד האסתטי של החפצים החדים האלו, את הקימורים והנעילות, אבל בינינו- לכושרם של המכשירים האלו לבצע עבודה (חיתוך, שיסוף) יש קסם משלו.
לגיטימציה-שלגיטימציה. אני הולך עם אולר בכיס כבר שנים, או על מחזיק המפתחות. אם זה שוויצרי קטן, או ספיידרקו בימינו, או משהו אחר- הוא משמש אותי לכל פעולת חיתוך יומיומית, לחידוד עפרון, לקילוף תפוז, לפתיחת אריזה ועוד המון. במקרה חירום כמו תאונה הוא יוכל לשמש גם להיחלצות מחגורת בטיחות או לחיתוך בגד לטיפול בפצוע. אני לא צריך לגיטימציה כדי לשאת כלי עבודה שימושי.
מבחינת דקירה- מברג טסטר מסוכן לא פחות מרוב האולרים, ואין עליו מגבלת נשיאה.

כל מי שהולך ללמוד אומנויות לחימה (בידים ריקות או תוך שימוש בכלי נשק שונים)- שיבושם לו. אם זה תורם לכושר הגופני, ליכולת הריכוז ולבטחון העצמי אני מברך על כך. מבחינה חוקית, אגב, זה לא ממש משנה איך גרמת לאדם אחר נזק- גם אם דחפת לו את שורש האף לתוך המוח באגרוף אתה תואשם בהריגה או רצח (תלוי בנסיבות).

ההתנגדות הציבורית לסכינים היא חלק מהטהרנות הפוליטיקלי-קורקטית השוטפת (ולא לטובה) את החברה שאנו חיים בה. היא נובעת מבורות, מצדקנות ומוויתור על הזכות לחנך את הדור הצעיר. כל עוד מוכרים סכיני מטבח בסופרמרקט בפחות מ- 30 שקל גם לקטינים, אבל נטפלים למי שיש לו מצ'טה בתא המטען- אנחנו חברה דפוקה. ובחברה כזו אני בוחר לשאת בכיסי את הכלי השימושי הזה בלי כל כוונת זדון, ושרק ינסו לשכנע אותי אחרת.

גוגל במקרה הזה צדקנים פלצנים וכסת"חנים. גם אותי זה מעצבן.

עומר- אם אתה רוצה לבחון אלטרנטיבה, עד כמה שאני זוכר הצעתי לך ולברווז לפני מספר חודשים אופציה זולה עד חינמית כפלטפורמה לאתר, ללא בעיות חוקיות כגון זו (ונוחה בהרבה מבחינת השימושיות)

רעי
בלייד ראנר
הודעות:683
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:משמרות

הודעה על ידי רעי » 17:18 ,30 דצמבר 2008, ג'

משום מה הודעה זו, שנכתבה כתגובה לעניין הפרסום של גוגל באתר, מופיעה מחוץ להקשרה.
סליחה.

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 19:50 ,30 דצמבר 2008, ג'

אם בא לך לעבור על החוק בבקשה, צא לרחוב עם ספיידרקו, תוכל לטעון גם שהוא משמש לכלי עבודה, כשיעצרו אותך או אולי כפי שקרה פה לכמה חברי הפורום ככלי לקלף תפוזים או למרוח גבינה. זה לא ימנע ממך רישום פלילי.

כל הנושא הזה דשו בו כבר די הרבה, סכין מוגדר כלי נשק קר בחוק, זה שאתה קורא לזה כלי עבודה לא משנה את העובדה. בקשר לאולר שוויצרי לא נתקלתי בבעיות אבל בכל זאת אני מעדיף לחדד עפרונות עם מחדד לפתיחת אריזות יש לי סכין יפנית ואני מאוד מקווה שלא תגיע למצב תאונה חס וחלילה, שתצטרך להשתמש בסכין להחלצות.

בנימה אישית יותר, זה היה דיון נורמלי,המילים המתלהמות והמתגרות מיותרות, לא נעים לקרוא את זה , ואם אתה גבר גבר שמסתובב עם סכין ולא קרה לך כלום, שיבושם לך

דובון
אביר האפל
הודעות:474
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:גוש דאנס

הודעה על ידי דובון » 23:08 ,30 דצמבר 2008, ג'

מכובדים
רציתי רק להזכיר לכם-למרות הרגלנו מהשנים האחרונות לשקול רק סכינים מתקפלים מתקבעים שנפתחים ביד אחת(ספידרקו כמשל) שיש גם אלטרנטיבה חוקית!
אולר "שמרני" לא ננעל שאורך הלהב שלו פחות מ-10 ס"מ-הוא יכול להיות עשוי מפלדה משובחת,הידית שלו יכולה להיות עשויה עץ,מתכת,עצם,קרן,קרבון פיבר(לא רק G-10 יש בעולם!) והם יודעים לעשות הכל.נכון-אי אפשר לפתוח אותם בשליש שניה ,ובלהט הקרב הם עלולים להסגר אבל בכל שאר האפליקציות האורבניות?!
לסבא שלכם ולאבא שלכם היה כזה למה לא תגלו אותם מחדש?
וכשאתם יוצאים לטבע-אז כבר יש לכם הסבר למה אתם נושאים סכין המתאים לקמפינג

אמיר_לב
אביר האפל
הודעות:431
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעה על ידי אמיר_לב » 23:35 ,30 דצמבר 2008, ג'

כן, בתכלס זו סכין מקובלת שיכולה לעשות את העבודה, השוויצרית או סתם סכין ישנה, אני קצת רגיש בקטע של הספיידרקו, במיוחד לאחר שבבית ספר שאני מלמד בו היו כמה מצבים של סכינים דומות שנשלפו על ילדים.

אבל בהחלט החלופה יעילה, אני אישית לא מכיר הרבה סכינים איכותיות ללא נעילה

ברווז
מנהל אתר
הודעות:1478
הצטרף:2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום:חיפה

הודעה על ידי ברווז » 17:52 ,31 דצמבר 2008, ד'

חברים , בבקשה להמשיך את הדיון בשירשור המקורי.
סכין שמקבלים במתנה לא בודקים לה בשיניים...

סכין מהגדרתה היא כלי לפני שהיא כלי נשק.

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים